Skocz do zawartości


Zdjęcie

problemy z ładowaniem


14 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   darkyeti

darkyeti

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 12 postów
    • Time Online: 15g 45m 11s

Napisany 30 stycznia 2015 - 10:41

Czy napięcie na obudowie regulatora napięcia to norma?

mam Fiata 126p wersja E z 1983 roku z alternatorem Magneti Marelli. Podczas jazdy stale świeci się lampka akumulatora, nie ma ładowania.
Kupiłem nowy regulator napięcia

Please Login or Register to see this Hidden Content

Ponieważ starego nie mogłem odkręcić, podpiąłem tylko kable do szczotkotrzymacza na próbę.

 

Kiedy regulator wisi swobodnie na kablach, lampka ładowania gaśnie, ale prąd na akumulatorze dalej 12,5V

Kiedy regulator dotnie innego, metalowego elementu, lampka ładowania ponownie się zapala i przeskakuje iskra, napięcie na akumulatorze bez zmian, 12,5V

Zbadałem miernikiem i na obudowie regulatora cały czas jest napięcie.

 

Regulator jest zepsuty, czy może być inna przyczyna?

 

 

 



#2 OFFLINE   marmal004

marmal004

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 55 postów
    • Time Online: 5d 19g 7m 19s

Napisany 01 lutego 2015 - 00:21

też myślałem że kupiłem zepsuty, ale jedanak coś w tym jest że musi on byc "umasowiony".

Wykręć stary przetrzyj papierem ściernym tam gdzie bedziesz montował nowy.



#3 OFFLINE   maniek1990

maniek1990

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 53 postów
    • Time Online: 3d 2g 25m 2s

Napisany 02 lutego 2015 - 09:09

Sprawdz szczotki.przykrec ten regulator bo obudowa alternatora jest minusem/masa.

#4 OFFLINE   Olo

Olo

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 156 postów
    • Time Online: 2d 21g 23m 47s

Napisany 07 lutego 2015 - 10:51

Jak zwiększasz obroty silnika to kontrolka akumulatora przygasa?



#5 OFFLINE   darkyeti

darkyeti

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 12 postów
    • Time Online: 15g 45m 11s

Napisany 12 lutego 2015 - 23:19

Regulator napiecia wymontowany i podpięty nowy, ładowania brak, a zwiększenie obrotów nie wpływa na świecenie kontrolki.

 

Jak mogę sprawdzić szczotki? Na co mam zwrócić uwagę?

Chciałem wymienić szczotkotrzymacz, ale ogólnodostepne różnią się od mojego. Ja mam dokręcany tylko na jedną śrubę, nowy może i by pasował, ale jest minimalnie zbyt wysoki i nie da się go włożyć do alternatora.

 

Please Login or Register to see this Hidden Content

Please Login or Register to see this Hidden Content



#6 OFFLINE   Młocio

Młocio

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 12 postów
    • Time Online: 4g 32m 31s

Napisany 13 lutego 2015 - 23:11

To wymień same szczotki, rozbierz szczotko trzymacz stary i załóż nowe szczotki.

A sprawdzałeś napięcie przy alternatorze, czy przy aku ?



#7 OFFLINE   darkyeti

darkyeti

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 12 postów
    • Time Online: 15g 45m 11s

Napisany 14 lutego 2015 - 11:56

 

A sprawdzałeś napięcie przy alternatorze, czy przy aku ?

 

Sprawdzałem bezpośrednio na klemach akumulatora, a jaka jest różnica?



#8 OFFLINE   Ghost666

Ghost666

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 207 postów
    • Time Online: 5d 12g 17m 19s

Napisany 14 lutego 2015 - 13:04

Że może być obwód przerwany i prąd do aku nie dochodzi a na samym alternatorze może być :)



#9 OFFLINE   darkyeti

darkyeti

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 12 postów
    • Time Online: 15g 45m 11s

Napisany 19 marca 2015 - 21:58

A więc...

 

1. Przelutowałem szczotki do starego szczotkotrzymacza, jednak okazały się węższe i szczotkotrzymacz nie trzyma ich zbyt dobrze.

Kupiłem alternator używany z gwarancją rozruchową, powinien działać.

 

2. Zamontowałem "nowy" alternator, ale problem dalej jest. Ładowania brak, 12,6V na klemach akumulatora, ale sprawdziłem napięcie na górnym i dolnym pinie szczotkotrzymacza, gdzie idą wtyczki z regulatora napięcia. Na górnym około 12,6-13V, na dolnym 14,2V - patrz zdjęcie poniżej

Please Login or Register to see this Hidden Content

 

Czy są to dobre wartości?

Jakie powinno być prawidłowe i gdzie najlepiej dokonywać pomiarów, aby spradzić, że alternator działa, a problem jest na łączeniach alternator-akumulator?

 

3. Kończąc pomiary przypadkowo odczepiłem żółty kabel od regulatora napięcia i dodałem gazu. W okolicach rozrusznika zrobiło się "bardzo jasno", dioda ładowania na desce rozdzielczej paliła się bardzo jasno, aż  nagle zgasła. Aktualnie rozrusznik działa, ale alternator już nie.

Czy mógł pójść bezpiecznik, czy raczej coś poważniejszego?



#10 OFFLINE   darkyeti

darkyeti

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 12 postów
    • Time Online: 15g 45m 11s

Napisany 23 marca 2015 - 17:42

to może tak...

 

co się stanie, jak odłączę regulator napięcia od alternatora i mocno przygazuje?

 



#11 OFFLINE   maniek1990

maniek1990

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 53 postów
    • Time Online: 3d 2g 25m 2s

Napisany 05 kwietnia 2015 - 20:41

wyglada na to, ze prad noe dochodzi do akku. masz diode czy żarówkę w kontrolce ladowania?

#12 OFFLINE   darkyeti

darkyeti

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 12 postów
    • Time Online: 15g 45m 11s

Napisany 25 maja 2015 - 21:00

faktycznie, między innymi był problem z przepływem prądu do akumulatora, już sobie prawie poradziłem z wszystkim, generalnie została jedna sprawa...

wszystko się ładuje, tylko napięcie przekracza 14,2V (nawet do 18). Wymieniłem regulator napięcia na nowy, ale nic nie pomogło. O co chodzi?



#13 OFFLINE   Ghost666

Ghost666

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 207 postów
    • Time Online: 5d 12g 17m 19s

Napisany 26 maja 2015 - 16:41

A na czysto czy pod obciązeniem?

#14 OFFLINE   darkyeti

darkyeti

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 12 postów
    • Time Online: 15g 45m 11s

Napisany 26 maja 2015 - 18:32

A na czysto czy pod obciązeniem?

 

pod obciążeniem, na wolnych obrotach było coś koło 13V, dokładnie nie pamiętam



#15 OFFLINE   darkyeti

darkyeti

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 12 postów
    • Time Online: 15g 45m 11s

Napisany 09 listopada 2015 - 23:19

niekończąca się historia :)

powodem problemów był luźny wtyk szczotkotrzymacza i kontakt z obudową alternatora

Please Login or Register to see this Hidden Content



Po wymontowaniu szczotkotrzymacza, podgięciu i poprawieniu górnego wtyku zamontowałem wszystko ponownie.
Jednak przy testach doszło do ponownego poluzowania górnego wtyku i chwilowego zwarcia z dolnymi wtykami i straciłem ładowanie. Jednak nie świeci się kontrolka.

Co mogłem spalić?
Jak to sprawdzić?





Similar Topics Collapse

  Temat Forum Rozpoczęty przez Statystyki Informacje o ostatnim poście






IPB Skin By Virteq
Witaj,
przeglądasz stronę jako gość, rejestrując się zyskasz dostęp do wielu dodatkowych opcji.