Skocz do zawartości


Zdjęcie

luźne tuleje w nowym resorze


13 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   piur

piur

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 13 postów
    • Time Online: 7g 13m 52s

Napisany 13 marca 2014 - 22:03

Witam, zakupiłem niedawno nowy resor, różnica w cenie między zamiennikiem a nowym fabrycznym była 15 zł, więc się nawet nie zastanawiałem(teraz nie jestem pewien czy dobrze zrozumiałem opis- fabryka?) tu daje link do tego resoru:

Please Login or Register to see this Hidden Content


po przejechaniu 100 km zaczęły się stuki w przednim prawym kole, głównie przy hamowaniu, nic mocnego, ale puka a są nowe amortyzatory i ten resor, zregenerowane zwrotnice, układ kierowniczy po przeglądnięciu... Okazało się że tuleje w resorze są na tyle luźne, że jak cofnę i zahamuję to jest puknięcie, ruszę do przodu, przyhamuję i znów puknie- resor przesuwa się na tulejach. Na resor jest oczywiście gwarancja, tylko doradźcie czy wymieniać go na drugi czy brać kasę, bo obawiam się że po wymianie historia się powtórzy a ja stracę tylko czas na wymianę. Czy ktoś z was miał podobny problem?

#2 OFFLINE   zolo

zolo

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 369 postów
    • Time Online: 4d 2g 45m 58s

Napisany 13 marca 2014 - 22:46

To na pewno jest na tulejce? bo dziwne ze padla po 100km moze mocowanie resora?

Jesli juz ta tulejka to ja bym rozwazyl dwie opcje: Odeslanie towaru i zwrot kasy albo wymienil sam ta tulejke za 8zl

A tak na marginesie to chyba juz ciezko dostac naprawde fabryczny resor.

#3 OFFLINE   zioleczko450

zioleczko450

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 452 postów
    • Time Online: 2d 17g 39m 18s

Napisany 13 marca 2014 - 23:37

jestes na 100% pewny ze to tuleja resora? która część uderza o którą? bo w zasadzie tuleja wewnętrzna przez którą przechodzi śruba jest na tyle pasowna ze zwrotnicą, że ciężko, żeby ona się obijała o zwrotnicę. Zewnętrzna część tulei jest rozprężna w tym mocowaniu resora i nie jest taką prostą sprawą ją przesunąć od tak. Jeśli już guma sparciała to jedynym miejscem uderzania czegoś o coś to obstawiałbym resor o zwrotnicę. Masz jakieś zdjęcia? Ja bym jeszcze sprawdził tak jak Zolo mówi mocowania resora te zastrzały itp

#4 OFFLINE   dobry

dobry

    Master

  • Member
  • 1 348 postów
    • Time Online: 48d 18g 37m 44s
Garaż Zobacz Garaż

Napisany 14 marca 2014 - 00:59

piurtak jak mówi zioleczko450 do przejrzenia belka w okolicach mocowania resoru także pod podstawką! oraz mocowanie wahacza w nadkolu bo blacha przeskakuje gdzieś i ci puka / niektóre tuleje na prasie ciężko wbić/wybić a tobie trafiła się luźna ;)/ ... a i obejrzyj czy przypadkiem masz dobrze dokręcony bęben bo może on ci puka, łożysko może sikło albo zerwało zabezpieczenie na okładzinie i się przesuwa a i regenerowane zwrotnice też mogą wyłapać luz jak były zastosowane podkładki /redukujące luzy między zwrotnicą a jej obejmą /kiepskiej jakości lub zastosowano na dzień dobry za luźne lub był użyty zestaw bez rozwiercania bo tak było szybciej :)

COKOLWIEK ROBISZ RÓB TO DOBRZE ALBO DAJ SOBIE SPOKÓJ....

BLACHA LAKIER TAPICERKA http://www.terytoriu...ier-t13294.html

 

Dobry Garage Klinika 126p http://www.terytoriu...p-dobry-garage/

 

ELX 1999/2013 BY DOBRY http://www.terytoriu...bry-t12009.html
Dobry Fiat 126p ST `83 600 http://www.terytorium126p.pl/forum/dobry-fiat-126p-st-83-600-t13452.html
Biały FL kiedyś Człapka http://www.terytoriu...-fl-93-człapka/

 

 


#5 OFFLINE   piur

piur

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 13 postów
    • Time Online: 7g 13m 52s

Napisany 24 marca 2014 - 17:59

Po zdjęciu resoru tuleje można ręcznie wyjąć bez używania narzędzi...Dodaję kilka fotek

<a href=

Please Login or Register to see this Hidden Content

<a href=

Please Login or Register to see this Hidden Content

<a href=

Please Login or Register to see this Hidden Content


"Może nie wygram tym wyścigu, ale ludzie- ile ja mam przygód..."

#6 OFFLINE   zioleczko450

zioleczko450

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 452 postów
    • Time Online: 2d 17g 39m 18s

Napisany 24 marca 2014 - 20:31

No to nieźle...  Teraz weź idź do mechanika, dogadaj się, weź rachunek za demontaż i montaż resoru, wywal na 350zł kwit, i razem z reklamacją do producenta żądaj zwrotu kosztów ponownego montażu. Przysługuje Ci to prawo jako konsumentowi. Kupiłem kiedyś wadliwe sprzęgło i w ten sposób wzbogaciłem się o 500zł :)



#7 OFFLINE   zolo

zolo

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 369 postów
    • Time Online: 4d 2g 45m 58s

Napisany 24 marca 2014 - 20:53

A ten resor nie ma plastikowych przekladek?



#8 OFFLINE   piur

piur

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 13 postów
    • Time Online: 7g 13m 52s

Napisany 24 marca 2014 - 23:09

nie widziałem tam nic z plastiku, ale nie wiem co to są przekładki- o jaką część ci chodzi chyba że chodzi o pióra- to są metalowe :mrgreen: zolo

a tak na marginesie to wczoraj po wymianie świec i kabli zrobiłem moją pierwszą trasę maluchem- 240 km do kuzyna i powrót=480km. Maszyna daje radę, spalanie wyszło równe 5l/100km 80-90km/h... Jest czad!

Mam dziwne wrażenie że podczas zmiany strony forum wcięło 2 odpowiedzi- pytałem o to czy to ma znaczenie z tymi zwrotnicami, bo miałem bez rozwiercania regenerowane i ktoś odpisał i chyba nawet że teraz to by się nie decydował na nic innego jak zakup regenerowanych bo rozwiercał i dużo zabawy z tym- mam zmienić dilera, czy te dwa posty uleciały???


"Może nie wygram tym wyścigu, ale ludzie- ile ja mam przygód..."

#9 OFFLINE   zolo

zolo

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 369 postów
    • Time Online: 4d 2g 45m 58s

Napisany 24 marca 2014 - 23:35

Przekladki plastikowe sa pomiedzy piorami resora. Co daja? Przede wszystkim wydluzaja zywotnosc (zmniejszaja tarcie miedzy piorami) oraz wyciszyc prace resora.

 

Please Login or Register to see this Hidden Content

 

Z tego co widac na fotach to na pewno nie jest resor fabryczny. 

Po pierwsze brak tych przekladek. Po drugie koncowki pior nie sa wywiniete.

 

Please Login or Register to see this Hidden Content



#10 OFFLINE   piur

piur

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 13 postów
    • Time Online: 7g 13m 52s

Napisany 27 marca 2014 - 20:12

Wymieniono resor na nowy- jutro jadę do tokarza, który jest cudotwórcą i ogarnia takie dopracowane fabrycznie nowe niedoróbki- może coś poradzi...Po delikatnym puknięciu tuleje się przesuwają

Please Login or Register to see this Hidden Content


Please Login or Register to see this Hidden Content


Please Login or Register to see this Hidden Content


Please Login or Register to see this Hidden Content

widać różnicę na pierwszym zdjęciu jaka szczelina jest...


"Może nie wygram tym wyścigu, ale ludzie- ile ja mam przygód..."

#11 OFFLINE   zioleczko450

zioleczko450

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 452 postów
    • Time Online: 2d 17g 39m 18s

Napisany 28 marca 2014 - 00:09

Tak to ja pisałem o tym regenerowaniu zwrotnic i dobrze pamiętasz. Musiało uciąć post po zmianie forum. Nie wiem tylko dlaczego leczysz coś, co powinno być dobre z założenia skoro jest nowe, poświęcasz czas i energię i pieniądze idąc do tokarza..? Ja bym odesłał na gwarancję, kasował producenta jeszcze 300zł ekstra za koszty wymiany, tak, że finalnie w ogólnym rozrachunku miałbym  dobry nowy resor za darmo i jeszcze by mi na dobry obiad zostało :)



#12 OFFLINE   piur

piur

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 13 postów
    • Time Online: 7g 13m 52s

Napisany 31 marca 2014 - 11:45

rozmawiałem z innym mechanikiem, który powiedział że to standard przy zakładaniu resora do malucha, że najpierw się wybija tuleje, imadłem dociska i na nowo je wbija, nie rozumiem czemu trzeba poprawiać coś nowego, ale nie mam czasu na reklamacje i odsyłanie- potrzebowałem malucha od zaraz do jazdy- chyba się uzależniłem...I jeździ i nie puka, przynajmniej na razie.


"Może nie wygram tym wyścigu, ale ludzie- ile ja mam przygód..."

#13 OFFLINE   zioleczko450

zioleczko450

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 452 postów
    • Time Online: 2d 17g 39m 18s

Napisany 01 kwietnia 2014 - 22:07

ten mechanik to się chyba szmat nawpierdalał, jak on chce imadłem doginać stal resorową i to jeszcze w tak małym zakresie pracy.
Nawet nie potrafię tego absurdu do niczego porównać. Szkoda, że się nie pobawiłeś w reklamacje, no ale to już Twój cyrk i Twoje małpy :)



#14 OFFLINE   piur

piur

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 13 postów
    • Time Online: 7g 13m 52s

Napisany 02 kwietnia 2014 - 13:44

szmat nie jadł, raz jedną widziałem u niego w warsztacie, ale szybko sobie poszła, a jednak siły trochę miał, bo dogiął bez problemu. nie dysponuję czasem żeby się bawić w takie odsyłanie, najważniejsze  że już nie puka i można jeździć.


"Może nie wygram tym wyścigu, ale ludzie- ile ja mam przygód..."



Similar Topics Collapse

  Temat Forum Rozpoczęty przez Statystyki Informacje o ostatnim poście






IPB Skin By Virteq
Witaj,
przeglądasz stronę jako gość, rejestrując się zyskasz dostęp do wielu dodatkowych opcji.