Skocz do zawartości


Zdjęcie

Dławi się na 3 i 4 biegu


16 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Majonez

Majonez

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 124 postów
    • Time Online: 3d 3g 37m 51s

Napisany 30 grudnia 2013 - 23:11

Witam mam problem z maluchem jak w temacie tzn. Przy normalnej jeździe dławi go i nie chce jechać powyżej 60-70 km/h . Był w nim wymieniany gaźnik, ponieważ w starym był już za duży luz na przepustnicy i nie dało się ustawić wolnych obrotów, ale jechał na nim bez problemów. Od czasu wymiany gaźnika są problemy, został już przeze mnie wyczyszczony i wymyty, razem z wszystkimi dyszami itp. uszczelki wymienione, pływak już ustawiałem kilka razy i kicha :( . W gaźniku został skrócony i wypolerowany dyfuzor oraz wypolerowana gardziel + został poprawiony dolot. Co ciekawe na postoju bez obciążenia wkręca się bez problemu, nawet do odciny na niebieskim nano :) . Na 1 i 2 jedzie bez problemu, na pełnym zakresie obrotów a na 3 i 4 już go muli i dławi. Próbowałem już różnych ustawień składu mieszanki i uzyskałem tylko nie wielką poprawę, co to może być ? Maluch elx '97.

#2 OFFLINE   darjojo

darjojo

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 88 postów
    • Time Online: 1d 21g 32m 6s

Napisany 31 grudnia 2013 - 10:00

ja miałem podobnie w swoim że 1 2 3 szedł a na 4 go dławiło.
popatrz czy nie masz zesztukowanych gdzieś przewodów przed lub za pompą paliwa
bo u mnie na takim właśnie łączniku ograniczało przepływ paliwa do tego stopnia że jak właśnie go pogoniłem do na 4 się dławił . ew może pompa paliwa jest uszkodzona

#3 OFFLINE   Yanke$

Yanke$

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 36 postów
    • :

Napisany 31 grudnia 2013 - 16:39

Pompa paliwa na 100%.

#4 OFFLINE   Majonez

Majonez

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 124 postów
    • Time Online: 3d 3g 37m 51s

Napisany 31 grudnia 2013 - 21:37

Chyba macie rację z tą pompką panowie, dzisiaj przełożyłem gaźnik który był 100% sprawny i objawy są te same, jutro zmienię pompkę paliwa i napiszę czy pomogło :) .

#5 OFFLINE   Yanke$

Yanke$

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 36 postów
    • :

Napisany 01 stycznia 2014 - 13:39

ok xD :cry:

#6 OFFLINE   Majonez

Majonez

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 124 postów
    • Time Online: 3d 3g 37m 51s

Napisany 01 stycznia 2014 - 20:05

No i lipa . Pompka podmieniona to samo, spiłowałem nieco podstawkę to samo, podmieniałem też kable wn i zero poprawy, już mi się powoli kończą pomysły :( .

#7 OFFLINE   darjojo

darjojo

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 88 postów
    • Time Online: 1d 21g 32m 6s

Napisany 01 stycznia 2014 - 20:18

a zmieniałeś uszczelke pod pompą paliwa ( tam gdzie popychacz to niej wchodzi ) Bo grubość tej uszczelki ma wpływ na prace pompy. jak nie to przeglądnij jeszcze przewody paliwowe czy nie są gdzieś zesztukawne i zerknij na filtr paliwa ew sitko w baku może czymś się zapchało

#8 OFFLINE   Mat

Mat

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 90 postów
    • Time Online: 12g 21m 27s

Napisany 02 stycznia 2014 - 17:53

Tak jak pisze darjojo. U mnie pomogło płukanie baku.

#9 OFFLINE   Majonez

Majonez

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 124 postów
    • Time Online: 3d 3g 37m 51s

Napisany 02 stycznia 2014 - 19:20

Uszczelki nie zmieniałem, założyłem pompkę na starej + odrobinę spiłowałem podstawkę i dalej jest tak samo. Filtr paliwa w gaźniku wymieniałem, nie ma poprawy, zresztą na podmienionym gaźniku jest tak samo. Bak paliwa razem z pływakiem i przewodami został całkiem niedawno wymienione na nowe (gdzieś z 2 miechy temu). Zapomniałem napisać że podmieniałem też świece i było jeszcze gorzej (gasł podczas jazdy) , na tych co zawsze jeździłem mam zwiększony odstęp od elektrody, specjalnie żeby miał dłuzszą iskrę. Czyżby problemy z zapłonem? Możliwe że to na nanoplex albo cewka ? Dziwi mnie tylko że bez obciążenia, na luzie wkręca się bez problemu.

Edit:
Podmieniony popychacz pompki czujnik położenia wału i brak poprawy. Dzisiaj kupiłem i podmieniłem nano z cewką i dalej jest tak samo. Do wymiany został już tylko czujnik podciśnienia, jak to nie on to już nie wiem. Podczas jazdy ma takie objawy jakby miał opóźniony zapłon, strzela w tłumik :( i ciągle szarpie powyżej 65-70km/h czasem da się wyciągnąć 80 , co jest grane, co jeszcze może być? Uszczelka pod głowicą, rozrząd ?

#10 OFFLINE   ananas

ananas

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 593 postów
    • Time Online: 1d 4g 48m 27s

Napisany 05 stycznia 2014 - 17:34

jaki kolor świecy?

#11 OFFLINE   Majonez

Majonez

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 124 postów
    • Time Online: 3d 3g 37m 51s

Napisany 05 stycznia 2014 - 17:38

Jak ostatnio sprawdzałem to kolor był ok. Czarne nie były, tylko takie lekko brązowe.

#12 OFFLINE   dobry

dobry

    Master

  • Member
  • 1 348 postów
    • Time Online: 48d 18g 37m 44s
Garaż Zobacz Garaż

Napisany 05 stycznia 2014 - 17:47

Majonez Ja wróciłbym do początku czyli gaźnika bo piszesz że przed wymiana nie było tych objawów

Przejrzyj go jeszcze raz posprawdzaj czy dysze są takie jakie winny w nim być

ewentualnie sprawdź czy nie masz wgiętego zbiornika paliwa

COKOLWIEK ROBISZ RÓB TO DOBRZE ALBO DAJ SOBIE SPOKÓJ....

BLACHA LAKIER TAPICERKA http://www.terytoriu...ier-t13294.html

 

Dobry Garage Klinika 126p http://www.terytoriu...p-dobry-garage/

 

ELX 1999/2013 BY DOBRY http://www.terytoriu...bry-t12009.html
Dobry Fiat 126p ST `83 600 http://www.terytorium126p.pl/forum/dobry-fiat-126p-st-83-600-t13452.html
Biały FL kiedyś Człapka http://www.terytoriu...-fl-93-człapka/

 

 


#13 OFFLINE   KrzysztofElbląg

KrzysztofElbląg

    Zaawansowany

  • Member
  • 215 postów
    • Time Online: 12d 9g 24m 39s
Garaż Zobacz Garaż

Napisany 05 stycznia 2014 - 18:53

kolego a grzebales przy dolocie?? znaczy nawiercales puszke itd??
bo skoro 1 do 2 jest oki to moze przy wiekszej redkosci za wiele powietrza wpada i dlawi

#14 OFFLINE   Majonez

Majonez

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 124 postów
    • Time Online: 3d 3g 37m 51s

Napisany 05 stycznia 2014 - 20:09

Co do gaźnika to nie było do końca tak tzn. przez parę dni po zamianie było dobrze a potem dopiero nastąpiły te objawy, wtedy myślałem że wystarczy wyczyścić i ustawić gaźnik ale po tych zabiegach problem nie ustąpił.

KrzysztofElbląg Tak modyfikowałem dolot tak jak piszesz, razem z czyszczeniem gaźnika, ale objawy są takie same jak były z seryjnym dolotem, dysze mam seryjne. Może już się powtórzę ale dziwne jest to że jak wcisnę sprzęgło i wcisnę gaz do oporu to wkręca się do wysokich obrotów aż usłyszę odcięcie, a podczas jazdy już przy niskich prędkościach go dławi.

#15 OFFLINE   zioleczko450

zioleczko450

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 452 postów
    • Time Online: 2d 17g 39m 18s

Napisany 06 stycznia 2014 - 14:42

ja kiedyś skłądałem skrzynie biegów i tak ją złożyłem, że 4 bieg super cięzko się obracał

http://www.terytoriu...ieg-t11405.html

Skrzynia leży po dziś dzień. mam założoną inną i jeszcze 3 na regale

#16 OFFLINE   chemik143

chemik143

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 96 postów
    • Time Online: 47m 52s

Napisany 09 stycznia 2014 - 09:07

Majonez a czy nie syczy ci silnik podczas pracy? Innymi słowy czy nie poszła ci uszczelka pod głowicą?

#17 OFFLINE   Majonez

Majonez

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 124 postów
    • Time Online: 3d 3g 37m 51s

Napisany 21 lutego 2014 - 23:33

Odkopuję temat po długiej przerwie, maluszek już od 2 tygodni śmiga prawidłowo, powodem było najprawdopodobniej przewody paliwowe, gdzieś się paliwo blokowało i po prostu dostawał za mało paliwa pod obciążeniem. Piszę prawdopodobnie, gdyż nie robiłem tego sam, bo już zgłupiałem do reszty. Auto oddałem do zaufanej osoby i konkretnie nie chciał mi powiedzieć co było, może sam przyciął zonka ;D , w każdym razie samochód już śmiga dzięki wszystkim za zainteresowanie :) .



Similar Topics Collapse

  Temat Forum Rozpoczęty przez Statystyki Informacje o ostatnim poście






IPB Skin By Virteq
Witaj,
przeglądasz stronę jako gość, rejestrując się zyskasz dostęp do wielu dodatkowych opcji.