Za małe ładowanie akumulatora
#1 OFFLINE
Posted 15 December 2013 - 03:05
Mam następujący problem.
Mam maluszka 1986 rok który był seryjnie na prądnicy, wymieniłem go na alternator i od tego czasu mam problem z ładowaniem tego alternatora. Mogę jedynie jeździć na światłach postojowych bo inaczej aku mi pada. Pomierzyłem wszystko przy aku i wygląda to tak : na wyłączonym silniku mam 12.8V czyli aku trzyma, dalej - włączony silnik na luzie światła postojowe 12.9V, włączony silnik na obrotach światła postojowe 14.1V, włączony silnik na luzie światła mijania między 12.2V a 12.9V, włączony silnik światła mijania na obrotach 14.1V, włączony silnik na luzie światła drogowe 11.8V, włączony silnik na obrotach światła drogowe 13.7V.
Jak widać ładowanie jest dużo za małe. Gdy kupowałem alternator podobno był w 100% sprawny, teraz w to wątpie.
Jak sprawdzić ładowanie na alternatorze ( nie akumulatorze ) ? Ponieważ chcę zobaczyć czy alternator wystarczająco ładuje, czy nie gubi prądu po drodze. Proszę o info jak dla laika gdzie przytknąć miernik aby to sprawdzić.
#2 OFFLINE
Posted 15 December 2013 - 11:58
Ładowanie na altku sprawdzasz na tym przewodzie co jest na nakrętke przykręcany.
#3 OFFLINE
Posted 16 December 2013 - 02:58
#4 OFFLINE
Posted 16 December 2013 - 08:50
COKOLWIEK ROBISZ RÓB TO DOBRZE ALBO DAJ SOBIE SPOKÓJ....
BLACHA LAKIER TAPICERKA http://www.terytoriu...ier-t13294.html
Dobry Garage Klinika 126p http://www.terytoriu...p-dobry-garage/
ELX 1999/2013 BY DOBRY http://www.terytoriu...bry-t12009.html
Dobry Fiat 126p ST `83 600 http://www.terytorium126p.pl/forum/dobry-fiat-126p-st-83-600-t13452.html
Biały FL kiedyś Człapka http://www.terytoriu...-fl-93-człapka/
#5 OFFLINE
Posted 16 December 2013 - 18:07
PS. Zaraz przeszukam neta i obczaję o które łożysko chodzi i gdzie ono się znajduje tam.
#7 OFFLINE
Posted 17 December 2013 - 15:27
#8 OFFLINE
Posted 17 December 2013 - 16:44
a ja nie mam ani pojęcia o lutowaniu ani lutownicy
Jak się nie weźmiesz za to to nigdy się takich rzeczy nie nauczysz. A okazję masz.
W lutowaniu czy w wymianie łożysk nie ma żadnej filozofi, a wystarczy spytać tutaj i już mniej więcej byś wiedział o co chodzi, powoli powoli i byś zrobił, a kupisz taki alternator nie dość ze wydasz pieniądze to jest zawsze ryzyko że jest trefny.
#9 OFFLINE
Posted 17 December 2013 - 19:31
Dokładnie to
Została kwestia czemu tak się dzieje? W czwartek postaram się wyjąć alternator i poszukać o co kaman.
PS. Nie kupiłem alternatora finał finałem.
#10 OFFLINE
Posted 17 December 2013 - 19:53
COKOLWIEK ROBISZ RÓB TO DOBRZE ALBO DAJ SOBIE SPOKÓJ....
BLACHA LAKIER TAPICERKA http://www.terytoriu...ier-t13294.html
Dobry Garage Klinika 126p http://www.terytoriu...p-dobry-garage/
ELX 1999/2013 BY DOBRY http://www.terytoriu...bry-t12009.html
Dobry Fiat 126p ST `83 600 http://www.terytorium126p.pl/forum/dobry-fiat-126p-st-83-600-t13452.html
Biały FL kiedyś Człapka http://www.terytoriu...-fl-93-człapka/
#12 OFFLINE
Posted 23 December 2013 - 04:43
#13 OFFLINE
Posted 23 December 2013 - 11:20
COKOLWIEK ROBISZ RÓB TO DOBRZE ALBO DAJ SOBIE SPOKÓJ....
BLACHA LAKIER TAPICERKA http://www.terytoriu...ier-t13294.html
Dobry Garage Klinika 126p http://www.terytoriu...p-dobry-garage/
ELX 1999/2013 BY DOBRY http://www.terytoriu...bry-t12009.html
Dobry Fiat 126p ST `83 600 http://www.terytorium126p.pl/forum/dobry-fiat-126p-st-83-600-t13452.html
Biały FL kiedyś Człapka http://www.terytoriu...-fl-93-człapka/
#14 OFFLINE
Posted 23 December 2013 - 15:40
#15 OFFLINE
Posted 23 December 2013 - 15:47
#16 OFFLINE
Posted 23 December 2013 - 16:34
Bieg jałowy maszyny synchronicznej jest to taki stan, w którym uzwojenie stojana jest rozwarte (alternator jest nie obciążony), a uzwojenie wirnika jest zasilane prądem wzbudzenia Iw. Jedynym prądem płynącym w maszynie jest prąd wzbudzenia dający przepływ Θw, a pole magnetyczne jest wytworzone wyłącznie przez ten prąd. Napięcie na zaciskach prądnicy jest równe napięciu indukowanemu w uzwojeniu twornika (stojana), i przy stałej prędkości obrotowej zależy od prądu wzbudzenia, ponieważ strumień zależy także od tego prądu
COKOLWIEK ROBISZ RÓB TO DOBRZE ALBO DAJ SOBIE SPOKÓJ....
BLACHA LAKIER TAPICERKA http://www.terytoriu...ier-t13294.html
Dobry Garage Klinika 126p http://www.terytoriu...p-dobry-garage/
ELX 1999/2013 BY DOBRY http://www.terytoriu...bry-t12009.html
Dobry Fiat 126p ST `83 600 http://www.terytorium126p.pl/forum/dobry-fiat-126p-st-83-600-t13452.html
Biały FL kiedyś Człapka http://www.terytoriu...-fl-93-człapka/
#17 OFFLINE
Posted 23 December 2013 - 17:23
Bezelovsky to dla bezpieczeństwa zapal światła mijania i alternatorowi nic się nie stanie chociaż i tak by się nic nie zadziało ( wiem że pokutuje taki mit z zamierzchłych czasów a przeszedł on z prądnic iż nie wolno pozostawić alternatora bez obciążenia bo grozi to jego uszkodzeniem ), dopóki regulator alternatora nie wykryje obciążenia na wyjściu to steruje tak jego pracą że mimo kręcącego się wirnika na wyjściu występują niskie wartości prądu (bieg jałowy )
Bieg jałowy maszyny synchronicznej jest to taki stan, w którym uzwojenie stojana jest rozwarte (alternator jest nie obciążony), a uzwojenie wirnika jest zasilane prądem wzbudzenia Iw. Jedynym prądem płynącym w maszynie jest prąd wzbudzenia dający przepływ Θw, a pole magnetyczne jest wytworzone wyłącznie przez ten prąd. Napięcie na zaciskach prądnicy jest równe napięciu indukowanemu w uzwojeniu twornika (stojana), i przy stałej prędkości obrotowej zależy od prądu wzbudzenia, ponieważ strumień zależy także od tego prądu
Stary, nawijaj po Polsku bo ja tego języka nie rozumiem. Później pójdę do garażu i odłączę klemę plusową na odpalonym aucie i mijania to się okaże czy zgaśnie silnik czy nie .
PS. Obojętnie którą klemę odłączę?
#18 OFFLINE
Posted 23 December 2013 - 18:15
To jest normalne tłumaczenie i pisownia jakiej uczyli mnie dawno dawno temu w szkole prościej tego nie da się wytłumaczyć Praca maszyn elektrycznych wirujących nie jest tak prosta jak się wydaje jak i nazewnictwo ich elementów już ci nie pisałem że alternator to prądnica trójfazowa synchroniczna prądu przemiennego samowzbudna z uzwojeniem połączonym w gwiazdę niskiej mocy bo dopiero by było hehe
COKOLWIEK ROBISZ RÓB TO DOBRZE ALBO DAJ SOBIE SPOKÓJ....
BLACHA LAKIER TAPICERKA http://www.terytoriu...ier-t13294.html
Dobry Garage Klinika 126p http://www.terytoriu...p-dobry-garage/
ELX 1999/2013 BY DOBRY http://www.terytoriu...bry-t12009.html
Dobry Fiat 126p ST `83 600 http://www.terytorium126p.pl/forum/dobry-fiat-126p-st-83-600-t13452.html
Biały FL kiedyś Człapka http://www.terytoriu...-fl-93-człapka/
#20 OFFLINE
Posted 24 December 2013 - 00:30
módl się że by to były diody bo jak nie to izolacja uzwojenia stojana dostała przebicia i altek praktycznie do wymiany bo sam nie przewiniesz a nowe uzwojenie około 70 zł a cały alternator 130 po regeneracji
COKOLWIEK ROBISZ RÓB TO DOBRZE ALBO DAJ SOBIE SPOKÓJ....
BLACHA LAKIER TAPICERKA http://www.terytoriu...ier-t13294.html
Dobry Garage Klinika 126p http://www.terytoriu...p-dobry-garage/
ELX 1999/2013 BY DOBRY http://www.terytoriu...bry-t12009.html
Dobry Fiat 126p ST `83 600 http://www.terytorium126p.pl/forum/dobry-fiat-126p-st-83-600-t13452.html
Biały FL kiedyś Człapka http://www.terytoriu...-fl-93-człapka/
Similar Topics
Topic | Forum | Started By | Stats | Last Post Info | |
---|---|---|---|---|---|
Zmiana + do radia, i puszczenie go od akumulatora |
Car Audio i elektronika | Low&Adrian&Slow |
|
|
|
Kontrolna ładowania akumulatora w CC700. |
Car Audio i elektronika | YanoosH |
|
|