Jump to content


Photo

Podstawki resora


10 replies to this topic

#1 OFFLINE   Pitros

Pitros

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 24 posts
    • :

Posted 10 December 2013 - 08:32

Wczoraj zostały wspawane blachy 2mm grubości pod podstawki resora, bo orginalna blacha zapadła się (znalazłem informacje że dużo osób to robi bo to dość częsta usterka, a nawet fotoartykół jak to naprawić). Teraz się zastanawiam czy gdy dojdą podstawki maluch nie będzie stał z przodu jak terenowy. Zawieszenie mam orginalne, nic nie grzebane. Nie chciał bym żeby tak wysoko stał i zastanawiam się czy nie splanować tych podstawek przynajmiej o te 2 mm. Jeśli tak to jak lub gdzie to zrobić? Dobrze mi się wydaje że będzie stał inaczej niż przedtem?

#2 OFFLINE   dobry

dobry

    Master

  • Member
  • 1,348 posts
    • Time Online: 48d 18g 37m 44s
Garaż Zobacz Garaż

Posted 10 December 2013 - 09:17

2 milimetry wyżej to różnica której nie jesteś w stanie wychwycić wzrokiem stojąc obok samochodu.... bez przesady

COKOLWIEK ROBISZ RÓB TO DOBRZE ALBO DAJ SOBIE SPOKÓJ....

BLACHA LAKIER TAPICERKA http://www.terytoriu...ier-t13294.html

 

Dobry Garage Klinika 126p http://www.terytoriu...p-dobry-garage/

 

ELX 1999/2013 BY DOBRY http://www.terytoriu...bry-t12009.html
Dobry Fiat 126p ST `83 600 http://www.terytorium126p.pl/forum/dobry-fiat-126p-st-83-600-t13452.html
Biały FL kiedyś Człapka http://www.terytoriu...-fl-93-człapka/

 

 


#3 OFFLINE   Pitros

Pitros

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 24 posts
    • :

Posted 10 December 2013 - 09:27

Wiem 2 mm nie robiło by mi różnicy, myślałem że jeśli będzie to pod podstawkami to jakimś cudem się spotęguje i będzie dużo więcej. Wolałem się zapytać i mieć spokojną głowe. Dzięki za odpowiedz.

#4 OFFLINE   Stasiu126p

Stasiu126p

    Master

  • Member
  • 4,364 posts
    • Time Online: 1d 3g 34m 43s
Garaż Zobacz Garaż

Posted 10 December 2013 - 10:30

dobry bedzie różnica....Po to się nieraz planuje podstawki zeby niżej siedział,oczywiscie dochodzi do tego pozniej klepany resor.
Pitros na Twoim miejscu bym je zjechał o te 2mm,tyle że z tego co pamietam to 2mm to juz jest hardcore....bo lubia pękać.
Dodany obrazek
Stanislavovic Performance Garage-chcesz przerobić 126p wpadaj! ;)
Urwis Evolution never done :D

#5 OFFLINE   dobry

dobry

    Master

  • Member
  • 1,348 posts
    • Time Online: 48d 18g 37m 44s
Garaż Zobacz Garaż

Posted 10 December 2013 - 12:42

dobry bedzie różnica....Po to się nieraz planuje podstawki zeby niżej siedział,oczywiscie dochodzi do tego pozniej klepany resor.
Pitros na Twoim miejscu bym je zjechał o te 2mm,tyle że z tego co pamietam to 2mm to juz jest hardcore....bo lubia pękać.



w sumie to będzie różnica ale tylko taka że najpierw miał zapadnięty resor a teraz wszystko się trzyma tak jak trzeba+ 2mm a co do klepania resorów i innych udziwnień związanych z przerabianiem zawieszenia aż do uzyskania w efekcie negatywu to zazwyczaj się nie wypowiadam bo ... większość takich modyfikacji nie wpływa tylko na wygląd lecz przede wszystkim na pogorszenie właściwości trakcyjnych autka a co za tym idzie na bezpieczeństwo użytkowników pojazdu . Jak wiadomo resor w 126p pełni rolę stabilizatora i sklepany na nierównościach skacze jak dziki bo zamiast dociskać koła do ziemi to ciągnie je ku górze i samochód staje się niestabilny. W fizyce nic nie ginie i później są efekty oderwanych mocowań wahaczy w nadkolach bo resor nie tłumi drgań przenoszących się z kół a one muszą się gdzieś odłożyć ...bo resor w trakcie pracy nie pracuje tylko w pionie ale także podczas uginania w poziomie się wydłuża i skraca /po to są wkładki teflonowe i smar pomiędzy piórami / pracuje także nieznacznie w przód i w tył po to są tuleje ... /dodatkowo aby poprawić stabilność resory np w polonezie były na wieszakach /...... ale Prawo Hook`a powinno rozwiać wszelkie wątpliwości powstawania negatywu na kołach :P Kolejny aspekt używanie tylnego amortyzatora utwardzonego w maluchu z przodu trochę mija się z celem gdyż dodatkowo podciąga on resor ku górze .Amortyzatory w zawieszeniu samochodu kontrolują pracę sprężyn tłumiąc drgania o różnej częstotliwości (szybkość ruchu amortyzatora), amplitudzie (suw pracy amortyzatora) i przyśpieszeniu (siła działająca na amortyzator). Dzięki odpowiedniemu tłumieniu wbicia i wybicia amortyzatora ciężar masy resorowanej samochodu jest rozkładany możliwie jak najbardziej równomiernie na wszystkie koła, niezależnie od warunków ich pracy, w celu uzyskania jak najlepszej przyczepności kół do jezdni przy zachowaniu dobrego komfortu podróżowania. Im amortyzator bardziej miękki (montowany fabrycznie – o niskich siłach tłumienia wbicia i wybicia), tym więcej energii pochłania i mniej drgań przenosi z masy nieresorowanej na resorowaną, zapewniając duży komfort podróżowania lecz pozwala jednocześnie na większe kołysanie samochodu podczas i po pokonaniu nierówności niż amortyzator twardszy (sportowy – o wyższych siłach tłumienia wbicia i wybicia). No i w przypadku nie zachowania proporcji pomiędzy amortyzatorem a resorem mamy efekt w postaci wyrwanych mocowań amortyzatora na kielichach bo siły które działały na zawieszenie nie zostały stłumione prze zespół resor-amortyzator i z biegiem czasu kielich się wyrwa ze zwykłego zmęczenia materiału - zjawisko pękania materiału pod wpływem cyklicznie zmieniających się naprężeń a tych cykli na 1 km drogi może być bardzo dużo na Polskich drogach .

COKOLWIEK ROBISZ RÓB TO DOBRZE ALBO DAJ SOBIE SPOKÓJ....

BLACHA LAKIER TAPICERKA http://www.terytoriu...ier-t13294.html

 

Dobry Garage Klinika 126p http://www.terytoriu...p-dobry-garage/

 

ELX 1999/2013 BY DOBRY http://www.terytoriu...bry-t12009.html
Dobry Fiat 126p ST `83 600 http://www.terytorium126p.pl/forum/dobry-fiat-126p-st-83-600-t13452.html
Biały FL kiedyś Człapka http://www.terytoriu...-fl-93-człapka/

 

 


#6 OFFLINE   zioleczko450

zioleczko450

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 452 posts
    • Time Online: 2d 17g 39m 18s

Posted 10 December 2013 - 17:16

ja mam wspawana blache 5mm pod każdą podstawkę - profilaktycznie - i podstawki również zjechane o 5mm, więc wypadkowa wychodzi jak w oryginale

Dodany obrazek

#7 OFFLINE   dobry

dobry

    Master

  • Member
  • 1,348 posts
    • Time Online: 48d 18g 37m 44s
Garaż Zobacz Garaż

Posted 10 December 2013 - 17:31

zioleczko450 i z tym się zgodzę : solidna konstrukcja, sfrezowane tak jak trzeba


tyle że z tego co pamietam to 2mm to juz jest hardcore....bo lubia pękać


dla mnie to żadne ekstremalne obniżenie podstawki a ty winieneś to wiedzieć a nie pisać "z tego co pamiętam" jako usługowo obniżający zawieszenia

COKOLWIEK ROBISZ RÓB TO DOBRZE ALBO DAJ SOBIE SPOKÓJ....

BLACHA LAKIER TAPICERKA http://www.terytoriu...ier-t13294.html

 

Dobry Garage Klinika 126p http://www.terytoriu...p-dobry-garage/

 

ELX 1999/2013 BY DOBRY http://www.terytoriu...bry-t12009.html
Dobry Fiat 126p ST `83 600 http://www.terytorium126p.pl/forum/dobry-fiat-126p-st-83-600-t13452.html
Biały FL kiedyś Człapka http://www.terytoriu...-fl-93-człapka/

 

 


#8 OFFLINE   zioleczko450

zioleczko450

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 452 posts
    • Time Online: 2d 17g 39m 18s

Posted 10 December 2013 - 19:26

Ze Stasiem się również nie zgodzę. 3 komplety takie zrobiłem jak powyżej na zdjęciu, wszystkie mają się znakomicie, a u mnie w wersji rajdowej przejeździło to już niejedno konkretne upalanie i dziury i mogę zaświadczyć - nadal się trzyma kupy i nie pęka :)

#9 OFFLINE   Magic

Magic

    Master

  • Member
  • 1,474 posts
    • Time Online: 1d 6g 12m 32s
Garaż Zobacz Garaż

Posted 10 December 2013 - 22:13

12mm lub 13mm się max planuje podstawkę jak pamiętam.
Pitros splanuj ową podstawkę o te 2 mm i będziesz mieć z głowy czy będzie wyżej czy też nie ;)

#10 OFFLINE   Czesiu

Czesiu

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 10 posts
    • Time Online: 11g 42m 55s

Posted 30 April 2014 - 11:51

Moze ktoś zrobic fotkę jak to wygląda w samochodzie ?



#11 OFFLINE   zioleczko450

zioleczko450

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 452 posts
    • Time Online: 2d 17g 39m 18s

Posted 30 April 2014 - 23:35

ale co Ty chcesz widzieć w samochodzie? bo nie bardzo rozumiem. Wspawana blache? pod belke resora a podstawke wspawujesz blache, cała filozofia, inaczej się nawet nie da. Mogę Ci zrobić zdjęcie, ale uważam, ze to mniej więcej jak poprosić o zrobienie zdjęcia "jak nałożyć klucz na śrubę"





Similar Topics Collapse

  Topic Forum Started By Stats Last Post Info






IPB Skin By Virteq
Witaj,
przeglądasz stronę jako gość, rejestrując się zyskasz dostęp do wielu dodatkowych opcji.