Skocz do zawartości


Zdjęcie

Podstawki resora


10 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Pitros

Pitros

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 24 postów
    • :

Napisany 10 grudnia 2013 - 08:32

Wczoraj zostały wspawane blachy 2mm grubości pod podstawki resora, bo orginalna blacha zapadła się (znalazłem informacje że dużo osób to robi bo to dość częsta usterka, a nawet fotoartykół jak to naprawić). Teraz się zastanawiam czy gdy dojdą podstawki maluch nie będzie stał z przodu jak terenowy. Zawieszenie mam orginalne, nic nie grzebane. Nie chciał bym żeby tak wysoko stał i zastanawiam się czy nie splanować tych podstawek przynajmiej o te 2 mm. Jeśli tak to jak lub gdzie to zrobić? Dobrze mi się wydaje że będzie stał inaczej niż przedtem?

#2 OFFLINE   dobry

dobry

    Master

  • Member
  • 1 348 postów
    • Time Online: 48d 18g 37m 44s
Garaż Zobacz Garaż

Napisany 10 grudnia 2013 - 09:17

2 milimetry wyżej to różnica której nie jesteś w stanie wychwycić wzrokiem stojąc obok samochodu.... bez przesady

COKOLWIEK ROBISZ RÓB TO DOBRZE ALBO DAJ SOBIE SPOKÓJ....

BLACHA LAKIER TAPICERKA http://www.terytoriu...ier-t13294.html

 

Dobry Garage Klinika 126p http://www.terytoriu...p-dobry-garage/

 

ELX 1999/2013 BY DOBRY http://www.terytoriu...bry-t12009.html
Dobry Fiat 126p ST `83 600 http://www.terytorium126p.pl/forum/dobry-fiat-126p-st-83-600-t13452.html
Biały FL kiedyś Człapka http://www.terytoriu...-fl-93-człapka/

 

 


#3 OFFLINE   Pitros

Pitros

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 24 postów
    • :

Napisany 10 grudnia 2013 - 09:27

Wiem 2 mm nie robiło by mi różnicy, myślałem że jeśli będzie to pod podstawkami to jakimś cudem się spotęguje i będzie dużo więcej. Wolałem się zapytać i mieć spokojną głowe. Dzięki za odpowiedz.

#4 OFFLINE   Stasiu126p

Stasiu126p

    Master

  • Member
  • 4 364 postów
    • Time Online: 1d 3g 34m 43s
Garaż Zobacz Garaż

Napisany 10 grudnia 2013 - 10:30

dobry bedzie różnica....Po to się nieraz planuje podstawki zeby niżej siedział,oczywiscie dochodzi do tego pozniej klepany resor.
Pitros na Twoim miejscu bym je zjechał o te 2mm,tyle że z tego co pamietam to 2mm to juz jest hardcore....bo lubia pękać.
Dodany obrazek
Stanislavovic Performance Garage-chcesz przerobić 126p wpadaj! ;)
Urwis Evolution never done :D

#5 OFFLINE   dobry

dobry

    Master

  • Member
  • 1 348 postów
    • Time Online: 48d 18g 37m 44s
Garaż Zobacz Garaż

Napisany 10 grudnia 2013 - 12:42

dobry bedzie różnica....Po to się nieraz planuje podstawki zeby niżej siedział,oczywiscie dochodzi do tego pozniej klepany resor.
Pitros na Twoim miejscu bym je zjechał o te 2mm,tyle że z tego co pamietam to 2mm to juz jest hardcore....bo lubia pękać.



w sumie to będzie różnica ale tylko taka że najpierw miał zapadnięty resor a teraz wszystko się trzyma tak jak trzeba+ 2mm a co do klepania resorów i innych udziwnień związanych z przerabianiem zawieszenia aż do uzyskania w efekcie negatywu to zazwyczaj się nie wypowiadam bo ... większość takich modyfikacji nie wpływa tylko na wygląd lecz przede wszystkim na pogorszenie właściwości trakcyjnych autka a co za tym idzie na bezpieczeństwo użytkowników pojazdu . Jak wiadomo resor w 126p pełni rolę stabilizatora i sklepany na nierównościach skacze jak dziki bo zamiast dociskać koła do ziemi to ciągnie je ku górze i samochód staje się niestabilny. W fizyce nic nie ginie i później są efekty oderwanych mocowań wahaczy w nadkolach bo resor nie tłumi drgań przenoszących się z kół a one muszą się gdzieś odłożyć ...bo resor w trakcie pracy nie pracuje tylko w pionie ale także podczas uginania w poziomie się wydłuża i skraca /po to są wkładki teflonowe i smar pomiędzy piórami / pracuje także nieznacznie w przód i w tył po to są tuleje ... /dodatkowo aby poprawić stabilność resory np w polonezie były na wieszakach /...... ale Prawo Hook`a powinno rozwiać wszelkie wątpliwości powstawania negatywu na kołach :P Kolejny aspekt używanie tylnego amortyzatora utwardzonego w maluchu z przodu trochę mija się z celem gdyż dodatkowo podciąga on resor ku górze .Amortyzatory w zawieszeniu samochodu kontrolują pracę sprężyn tłumiąc drgania o różnej częstotliwości (szybkość ruchu amortyzatora), amplitudzie (suw pracy amortyzatora) i przyśpieszeniu (siła działająca na amortyzator). Dzięki odpowiedniemu tłumieniu wbicia i wybicia amortyzatora ciężar masy resorowanej samochodu jest rozkładany możliwie jak najbardziej równomiernie na wszystkie koła, niezależnie od warunków ich pracy, w celu uzyskania jak najlepszej przyczepności kół do jezdni przy zachowaniu dobrego komfortu podróżowania. Im amortyzator bardziej miękki (montowany fabrycznie – o niskich siłach tłumienia wbicia i wybicia), tym więcej energii pochłania i mniej drgań przenosi z masy nieresorowanej na resorowaną, zapewniając duży komfort podróżowania lecz pozwala jednocześnie na większe kołysanie samochodu podczas i po pokonaniu nierówności niż amortyzator twardszy (sportowy – o wyższych siłach tłumienia wbicia i wybicia). No i w przypadku nie zachowania proporcji pomiędzy amortyzatorem a resorem mamy efekt w postaci wyrwanych mocowań amortyzatora na kielichach bo siły które działały na zawieszenie nie zostały stłumione prze zespół resor-amortyzator i z biegiem czasu kielich się wyrwa ze zwykłego zmęczenia materiału - zjawisko pękania materiału pod wpływem cyklicznie zmieniających się naprężeń a tych cykli na 1 km drogi może być bardzo dużo na Polskich drogach .

COKOLWIEK ROBISZ RÓB TO DOBRZE ALBO DAJ SOBIE SPOKÓJ....

BLACHA LAKIER TAPICERKA http://www.terytoriu...ier-t13294.html

 

Dobry Garage Klinika 126p http://www.terytoriu...p-dobry-garage/

 

ELX 1999/2013 BY DOBRY http://www.terytoriu...bry-t12009.html
Dobry Fiat 126p ST `83 600 http://www.terytorium126p.pl/forum/dobry-fiat-126p-st-83-600-t13452.html
Biały FL kiedyś Człapka http://www.terytoriu...-fl-93-człapka/

 

 


#6 OFFLINE   zioleczko450

zioleczko450

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 452 postów
    • Time Online: 2d 17g 39m 18s

Napisany 10 grudnia 2013 - 17:16

ja mam wspawana blache 5mm pod każdą podstawkę - profilaktycznie - i podstawki również zjechane o 5mm, więc wypadkowa wychodzi jak w oryginale

Dodany obrazek

#7 OFFLINE   dobry

dobry

    Master

  • Member
  • 1 348 postów
    • Time Online: 48d 18g 37m 44s
Garaż Zobacz Garaż

Napisany 10 grudnia 2013 - 17:31

zioleczko450 i z tym się zgodzę : solidna konstrukcja, sfrezowane tak jak trzeba


tyle że z tego co pamietam to 2mm to juz jest hardcore....bo lubia pękać


dla mnie to żadne ekstremalne obniżenie podstawki a ty winieneś to wiedzieć a nie pisać "z tego co pamiętam" jako usługowo obniżający zawieszenia

COKOLWIEK ROBISZ RÓB TO DOBRZE ALBO DAJ SOBIE SPOKÓJ....

BLACHA LAKIER TAPICERKA http://www.terytoriu...ier-t13294.html

 

Dobry Garage Klinika 126p http://www.terytoriu...p-dobry-garage/

 

ELX 1999/2013 BY DOBRY http://www.terytoriu...bry-t12009.html
Dobry Fiat 126p ST `83 600 http://www.terytorium126p.pl/forum/dobry-fiat-126p-st-83-600-t13452.html
Biały FL kiedyś Człapka http://www.terytoriu...-fl-93-człapka/

 

 


#8 OFFLINE   zioleczko450

zioleczko450

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 452 postów
    • Time Online: 2d 17g 39m 18s

Napisany 10 grudnia 2013 - 19:26

Ze Stasiem się również nie zgodzę. 3 komplety takie zrobiłem jak powyżej na zdjęciu, wszystkie mają się znakomicie, a u mnie w wersji rajdowej przejeździło to już niejedno konkretne upalanie i dziury i mogę zaświadczyć - nadal się trzyma kupy i nie pęka :)

#9 OFFLINE   Magic

Magic

    Master

  • Member
  • 1 474 postów
    • Time Online: 1d 6g 12m 32s
Garaż Zobacz Garaż

Napisany 10 grudnia 2013 - 22:13

12mm lub 13mm się max planuje podstawkę jak pamiętam.
Pitros splanuj ową podstawkę o te 2 mm i będziesz mieć z głowy czy będzie wyżej czy też nie ;)

#10 OFFLINE   Czesiu

Czesiu

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 10 postów
    • Time Online: 11g 42m 55s

Napisany 30 kwietnia 2014 - 11:51

Moze ktoś zrobic fotkę jak to wygląda w samochodzie ?



#11 OFFLINE   zioleczko450

zioleczko450

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 452 postów
    • Time Online: 2d 17g 39m 18s

Napisany 30 kwietnia 2014 - 23:35

ale co Ty chcesz widzieć w samochodzie? bo nie bardzo rozumiem. Wspawana blache? pod belke resora a podstawke wspawujesz blache, cała filozofia, inaczej się nawet nie da. Mogę Ci zrobić zdjęcie, ale uważam, ze to mniej więcej jak poprosić o zrobienie zdjęcia "jak nałożyć klucz na śrubę"





Similar Topics Collapse

  Temat Forum Rozpoczęty przez Statystyki Informacje o ostatnim poście






IPB Skin By Virteq
Witaj,
przeglądasz stronę jako gość, rejestrując się zyskasz dostęp do wielu dodatkowych opcji.