Podstawki resora
#1 OFFLINE
Napisany 10 grudnia 2013 - 08:32
#2 OFFLINE
Napisany 10 grudnia 2013 - 09:17
COKOLWIEK ROBISZ RÓB TO DOBRZE ALBO DAJ SOBIE SPOKÓJ....
BLACHA LAKIER TAPICERKA http://www.terytoriu...ier-t13294.html
Dobry Garage Klinika 126p http://www.terytoriu...p-dobry-garage/
ELX 1999/2013 BY DOBRY http://www.terytoriu...bry-t12009.html
Dobry Fiat 126p ST `83 600 http://www.terytorium126p.pl/forum/dobry-fiat-126p-st-83-600-t13452.html
Biały FL kiedyś Człapka http://www.terytoriu...-fl-93-człapka/
#4 OFFLINE
Napisany 10 grudnia 2013 - 10:30
Pitros na Twoim miejscu bym je zjechał o te 2mm,tyle że z tego co pamietam to 2mm to juz jest hardcore....bo lubia pękać.
#5 OFFLINE
Napisany 10 grudnia 2013 - 12:42
dobry bedzie różnica....Po to się nieraz planuje podstawki zeby niżej siedział,oczywiscie dochodzi do tego pozniej klepany resor.
Pitros na Twoim miejscu bym je zjechał o te 2mm,tyle że z tego co pamietam to 2mm to juz jest hardcore....bo lubia pękać.
w sumie to będzie różnica ale tylko taka że najpierw miał zapadnięty resor a teraz wszystko się trzyma tak jak trzeba+ 2mm a co do klepania resorów i innych udziwnień związanych z przerabianiem zawieszenia aż do uzyskania w efekcie negatywu to zazwyczaj się nie wypowiadam bo ... większość takich modyfikacji nie wpływa tylko na wygląd lecz przede wszystkim na pogorszenie właściwości trakcyjnych autka a co za tym idzie na bezpieczeństwo użytkowników pojazdu . Jak wiadomo resor w 126p pełni rolę stabilizatora i sklepany na nierównościach skacze jak dziki bo zamiast dociskać koła do ziemi to ciągnie je ku górze i samochód staje się niestabilny. W fizyce nic nie ginie i później są efekty oderwanych mocowań wahaczy w nadkolach bo resor nie tłumi drgań przenoszących się z kół a one muszą się gdzieś odłożyć ...bo resor w trakcie pracy nie pracuje tylko w pionie ale także podczas uginania w poziomie się wydłuża i skraca /po to są wkładki teflonowe i smar pomiędzy piórami / pracuje także nieznacznie w przód i w tył po to są tuleje ... /dodatkowo aby poprawić stabilność resory np w polonezie były na wieszakach /...... ale Prawo Hook`a powinno rozwiać wszelkie wątpliwości powstawania negatywu na kołach Kolejny aspekt używanie tylnego amortyzatora utwardzonego w maluchu z przodu trochę mija się z celem gdyż dodatkowo podciąga on resor ku górze .Amortyzatory w zawieszeniu samochodu kontrolują pracę sprężyn tłumiąc drgania o różnej częstotliwości (szybkość ruchu amortyzatora), amplitudzie (suw pracy amortyzatora) i przyśpieszeniu (siła działająca na amortyzator). Dzięki odpowiedniemu tłumieniu wbicia i wybicia amortyzatora ciężar masy resorowanej samochodu jest rozkładany możliwie jak najbardziej równomiernie na wszystkie koła, niezależnie od warunków ich pracy, w celu uzyskania jak najlepszej przyczepności kół do jezdni przy zachowaniu dobrego komfortu podróżowania. Im amortyzator bardziej miękki (montowany fabrycznie – o niskich siłach tłumienia wbicia i wybicia), tym więcej energii pochłania i mniej drgań przenosi z masy nieresorowanej na resorowaną, zapewniając duży komfort podróżowania lecz pozwala jednocześnie na większe kołysanie samochodu podczas i po pokonaniu nierówności niż amortyzator twardszy (sportowy – o wyższych siłach tłumienia wbicia i wybicia). No i w przypadku nie zachowania proporcji pomiędzy amortyzatorem a resorem mamy efekt w postaci wyrwanych mocowań amortyzatora na kielichach bo siły które działały na zawieszenie nie zostały stłumione prze zespół resor-amortyzator i z biegiem czasu kielich się wyrwa ze zwykłego zmęczenia materiału - zjawisko pękania materiału pod wpływem cyklicznie zmieniających się naprężeń a tych cykli na 1 km drogi może być bardzo dużo na Polskich drogach .
COKOLWIEK ROBISZ RÓB TO DOBRZE ALBO DAJ SOBIE SPOKÓJ....
BLACHA LAKIER TAPICERKA http://www.terytoriu...ier-t13294.html
Dobry Garage Klinika 126p http://www.terytoriu...p-dobry-garage/
ELX 1999/2013 BY DOBRY http://www.terytoriu...bry-t12009.html
Dobry Fiat 126p ST `83 600 http://www.terytorium126p.pl/forum/dobry-fiat-126p-st-83-600-t13452.html
Biały FL kiedyś Człapka http://www.terytoriu...-fl-93-człapka/
#7 OFFLINE
Napisany 10 grudnia 2013 - 17:31
tyle że z tego co pamietam to 2mm to juz jest hardcore....bo lubia pękać
dla mnie to żadne ekstremalne obniżenie podstawki a ty winieneś to wiedzieć a nie pisać "z tego co pamiętam" jako usługowo obniżający zawieszenia
COKOLWIEK ROBISZ RÓB TO DOBRZE ALBO DAJ SOBIE SPOKÓJ....
BLACHA LAKIER TAPICERKA http://www.terytoriu...ier-t13294.html
Dobry Garage Klinika 126p http://www.terytoriu...p-dobry-garage/
ELX 1999/2013 BY DOBRY http://www.terytoriu...bry-t12009.html
Dobry Fiat 126p ST `83 600 http://www.terytorium126p.pl/forum/dobry-fiat-126p-st-83-600-t13452.html
Biały FL kiedyś Człapka http://www.terytoriu...-fl-93-człapka/
#8 OFFLINE
Napisany 10 grudnia 2013 - 19:26
#11 OFFLINE
Napisany 30 kwietnia 2014 - 23:35
ale co Ty chcesz widzieć w samochodzie? bo nie bardzo rozumiem. Wspawana blache? pod belke resora a podstawke wspawujesz blache, cała filozofia, inaczej się nawet nie da. Mogę Ci zrobić zdjęcie, ale uważam, ze to mniej więcej jak poprosić o zrobienie zdjęcia "jak nałożyć klucz na śrubę"
Similar Topics
Temat | Forum | Rozpoczęty przez | Statystyki | Informacje o ostatnim poście | |
---|---|---|---|---|---|
Klepanie resoru/resora :D |
Hydepark | Sejek |
|
|
|
klepanie resora |
Mechanika | Zaiste331 |
|
|
|
klepanie resora czy odwrócenie piór ? |
Mechanika | PiotrekDST |
|
|
|
Wykonam ALU podstawki pod gaźnik fiat126p TUNING GAŹNIKA KJS |
Usługi | Piotross |
|
|
|
odwrocenie resora |
Stylistyka | amdi7 |
|
|