Skocz do zawartości


Zdjęcie

Porthos Garage - Granatowy Osiołek '98


183 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   majcu13

majcu13

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 104 postów
    • Time Online: 1d 41m 38s

Napisany 28 października 2013 - 18:07

fajne autko naprawdę i życzę powodzenia a co do słów DAMCYKA to że ktoś ma 18 lat nie znaczy że odrazu coś robi źle, hałupniczo, nieprofesjonalnie, ja też mam 18 lat a jednak staram się robić wszystko w moim maluszku jak najlepiej się da. wole posiedzieć nad danym elementem nawet kilka dni więcej niż założyć coś chujowego no sorry ale po cześci sie nie mogę zgodzić z twoimi słowami wiem widze efekty ich pracy ale nie oceniaj od razu po wieku mam sąsiada "mechanika" który ma ponad 50 lat a jak widzę jak on naprawia samochody to się za głowe łapie jak tak można niby naprawiać :shock:

#22 OFFLINE   Porthos

Porthos

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 993 postów
    • Time Online: 5d 7g 27m 58s

Napisany 28 października 2013 - 18:12

majcu13 Czytałeś co napisałem o wieku wcześniej i post przed twoim ?
W tym aucie widać po prostu ignorancję osób, które próbowały go robić, brak myślenia i wiekiem nie należy się zasłaniać.

#23 OFFLINE   majcu13

majcu13

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 104 postów
    • Time Online: 1d 41m 38s

Napisany 28 października 2013 - 18:18

PORTHOS akurat jak pisałem swój to ty wrzuciłeś i dopiero po wrzuceniu mojego twój przeczytałem, ale się w pełni z tobą zgadzaM do nie od wieku zależy ale głownie od chęci, cierpliwości, umiejętności i głównie MYŚLENIA o tym co chcemy i jak zrobić :D

#24 OFFLINE   Damcyk

Damcyk

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 165 postów
    • Time Online: 1d 11g 15m 32s

Napisany 28 października 2013 - 18:29

z tym wiekiem to moze przegłem, ale widac jak w samochodówce uczą skoro takiego klasyka zepsuli i mega mega mega nieprofesjonalnie podeszli do gleby, a tak na marginesie nie zastanowiło ich że te pod nakęrtka amora tylnego mają jakieś zadanie. MAJCU13 z tym siedzeniem dłużej nad czyms masz racje sam tak miałem jak wymieniałem uszczelniacz wału i niemogłem uszczelki dobrać i kilka dni sie barowałem z tym a teraz jest git malina nic nie cieknie i suchutko, nieraz trzeba pomysleć i na logike niektóre rzeczy wiżac niż robic cos na pałe

#25 OFFLINE   Tomek84

Tomek84

    Master

  • Member
  • 994 postów
    • Time Online: 8d 16g 47m 55s

Napisany 28 października 2013 - 19:18

Idziesz jak burza :D
jak tak dalej pójdzie to seryjny silnik wyleci stamtąd do końca tygodnia :P
Może podrzucę ci FL-a bo już pajęczynami zarósł a nie mam kiedy podregulować silnika :D
Dodany obrazek

#26 OFFLINE   Porthos

Porthos

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 993 postów
    • Time Online: 5d 7g 27m 58s

Napisany 28 października 2013 - 19:27

Tomek84

To auto ma jak najszybciej działać prawidłowo - im szybciej doprowadzę go do ładu, tym szybciej zacznie wykonywać swoje zadania : treningówka/tester części/zabawka.

No i jeżeli okaże się, że silnik dobrze rokuje, to mam niepowtarzalną sytuację zrobienia naprawdę lekko dłubniętego motoru - lekki zamach/głowica -2~3mm, gaźnik, wydech, dolot (żeby tylko nie walnęło mi w bunkier, żeby lekkie graty ładować do srodka, bo cały misterny plan wpiz**).
Taka rezerwa która zawsze będzie gotowa do użycia...no i dająca frajdę na śniegu, bo tam wiele nie potrzeba :)

Kolejna rzecz : sensowne zabezpieczenie dołu, bo chciałbym nim latać na co dzień... zwykłymi autami niech się męczy żona :D

#27 OFFLINE   Tomek84

Tomek84

    Master

  • Member
  • 994 postów
    • Time Online: 8d 16g 47m 55s

Napisany 28 października 2013 - 19:45

Zazdroszczę Ci czasu i zapału do pracy
Dodany obrazek

#28 OFFLINE   Porthos

Porthos

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 993 postów
    • Time Online: 5d 7g 27m 58s

Napisany 28 października 2013 - 19:54

Tomek84 Niestety, ale czasu nie mam, gdybym miał przykładowo cały ten weekend wolny, to auto byłoby już mocno połatane, a zawieszenie już gotowe do boju :)

A zapał ? Motywuje mnie to, że zaraz będzie zimno, a jak już auto zrobię, to nie mam zamiaru pod nim leżeć, tylko jeździć, jeździć, jeździć...no i testować graty :)

#29 OFFLINE   Tomek84

Tomek84

    Master

  • Member
  • 994 postów
    • Time Online: 8d 16g 47m 55s

Napisany 28 października 2013 - 20:03

Coś tam robisz , efekty widać
Ja nie ma czasu od dwóch miesięcy żeby się pobawić przy maluchu :( a planuję jechać cały sezon CA w przyszłym roku
Dodany obrazek

#30 OFFLINE   Porthos

Porthos

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 993 postów
    • Time Online: 5d 7g 27m 58s

Napisany 29 października 2013 - 21:39

Tomek84 kolejny "+" tego auta...i to bardzo duży : ma byś solidnie przygotowane i zawsze gotowe (czy to w słabszym, czy mocniejszym konfigu), nie będzie żadnych modlitw i czarów nad nim odprawianych... taki osiołek, poczciwy, zawsze gotowy :)...a wtedy, jeżeli tylko czas pozwoli, to zawsze będę mógł pojechać jakieś CA Kielce, czy KZK w Łodzi i okolicach. Może bez szansy na wygraną, ale dla zabawy jak najbardziej :)

29.X

Zima się zbliża, więc trzeba auto zrobić troszeczkę mniej przewiewne :)

Niefajnie :

Dodany obrazek

Jeszcze mniej fajnie...
(ruda zamienia się w czarne plamy po reakcji z roztworem kwasu fosforowego) :

Dodany obrazek

Dodany obrazek

Reanimowanie :

Dodany obrazek

Dodany obrazek

Dodany obrazek

Trochę pozatykane :

Dodany obrazek

Dodany obrazek

...później końcowe, szlifowanie, zabezpieczanie itd...liczę, że tam, gdzie dłubałem, przez jakiś czas ruda się nie pojawi :)




Auto zostało obniżone :

(springi docięte o 3/4 zwoja)

Dodany obrazek

Dodany obrazek

Dodany obrazek


...będzie trzeba jeszcze dociąć o jakieś 1/4, bo jeszcze trochę za wysoko, a tył jeszcze nie jest wyskrobany z wygłuszeń.

#31 OFFLINE   ArKo

ArKo

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 1 340 postów
    • Time Online: 9d 22g 13m 11s

Napisany 30 października 2013 - 13:04

No i teraz ładnie równiutko stoi :) Czekam na dalsze modyfikacje :)
...siódmego dnia, Bóg stworzył Fiata 126p i wiedział,że był dobry...
Posted Image

#32 OFFLINE   majcu13

majcu13

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 104 postów
    • Time Online: 1d 41m 38s

Napisany 30 października 2013 - 14:19

szanuje i podziwiam zapał przy projekcie i też czekam na efekt końcowy:D

#33 OFFLINE   Porthos

Porthos

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 993 postów
    • Time Online: 5d 7g 27m 58s

Napisany 01 listopada 2013 - 17:50

Kolejna chwila dla Osiołka :

Regulacja :

Dodany obrazek

Głowica jeździła na zwykłym oleju, ale bardzo poprawił humor mi ten widok, gdzie nalot nie jest gruby na pare centymetrów i tak jak wspominałem, silnik nic nie kopci, tak więc te licznikowe 65k może być prawdziwe....baza na treningowy motorek jak znalazł :twisted:

Dodany obrazek

Trochę skrobania :
(ściana grodziowa jest strasznie oporna i potraktuje ją albo gaśnicą, albo opalarką :) )

Dodany obrazek

Dodany obrazek

#34 OFFLINE   Magic

Magic

    Master

  • Member
  • 1 474 postów
    • Time Online: 1d 6g 12m 32s
Garaż Zobacz Garaż

Napisany 02 listopada 2013 - 08:44

Od dnia zakupu dużo już zrobione :) A spód nie lepiej było by wypiaskować??

#35 OFFLINE   Porthos

Porthos

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 993 postów
    • Time Online: 5d 7g 27m 58s

Napisany 02 listopada 2013 - 20:31

Magic Obecnie nie planuję poważniejszych prac, na razie celem jest wyprowadzenie auta na ludzi, połatanie najważniejszych miejsc, zabezpieczenie. Ewentualne piaskowanie będzie, jak auto doczeka się blacharki. Ma być solidnie, ma być zabawa, ale bez modlenia się nad nim :)
Jak partia pozwoli, chciałbym w tym roku gdzieś jeszcze nim wystartować :)


edit:

A tak swoją drogą, to z rozmowy z Dar00 wynika, że będę miał zajęcia z paroma projektami do 35-40 roku życia...każdy myślnik to oddzielne auto :

- jeżdząca gleba
- mocny bis
- swap ala chapman
- wyścigowy



Apropo wysokości zawiesznia, bo parę osób się pyta :

Tak wygląda dawca resora i sprężyn (w sprężynach były dodatkowe gumy) :


https://lh4.googleus...DA=w852-h639-no

Po założeniu w Osiołku, który jest w trakcie wybebeszania :
(auto dostało również amortyzatory bilstein na obie osie)

Dodany obrazek

Po docięciu sprężyn o 3/4 zwoja wygląda tak :

Dodany obrazek

Dodany obrazek

Po wybebeszeniu auta do końca, sprężyny będę musiał dociąć jeszcze przynajmniej o kolejne 1/4 zwoja.

Tak więc jak widzicie, jak wspominałem już na innych forach, sama wysokość resora i sprężyn wiele wam nie powiem, ważna jest również waga auta, model i zastosowane amortyzatory.

Resor i springi widać na jednym z pierwszych zdjęć tematu.

#36 OFFLINE   Sierściu

Sierściu

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 267 postów
    • Time Online: 4d 13m 47s

Napisany 02 listopada 2013 - 20:47

Dzięki za odp :) tzn, że Ty nic nie robiłeś przy resorze tak? a masz może zdj samego resora?

#37 OFFLINE   Porthos

Porthos

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 993 postów
    • Time Online: 5d 7g 27m 58s

Napisany 02 listopada 2013 - 20:57

Sierściu nie bawię się w młotkowanie czy odwracanie piór...jak ma być niższy, to kowal niech to robi :)

Zdjęcie resora jest na pierwsze stronie, czytaj uważnie :)

#38 OFFLINE   Sierściu

Sierściu

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 267 postów
    • Time Online: 4d 13m 47s

Napisany 02 listopada 2013 - 21:02

OK:) zauważyłem. Również podzielam Twoje zdanie, kowal jest od tego :)

#39 OFFLINE   Magic

Magic

    Master

  • Member
  • 1 474 postów
    • Time Online: 1d 6g 12m 32s
Garaż Zobacz Garaż

Napisany 02 listopada 2013 - 21:11

Choć jak na eleganta to nie widać żeby dużo było do zrobienia. Lecz jak sam pisałeś dobra konserwacja tego musi być. Podoba mi się to auto i czekam na koniec prac blacharskich bo wiem że mechanicznie ciągle będzie się zmieniać ;)

#40 OFFLINE   Porthos

Porthos

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 993 postów
    • Time Online: 5d 7g 27m 58s

Napisany 02 listopada 2013 - 21:20

Magic

Z nim można byłoby zrobić w ten sposób : wymienić tylko klape, zostawić maske, połatać pas, połatać i poszpachlować progi...

...ale wolę wywalić pas, błotniki, progi, maske, klape i zrobić to jak należy. Może to nie jest najtańszy sposób, ale mimo tego, że auto ma być tylko treningówką, to jednak wypadałoby to zrobić bez drutu :)
A skoro ma być całe lakierowane, to bardzo bym się na siebie wk*rwił, gdybym zrobił to na skróty, a potem ruda wychodziłaby na wierzch po 2-3 miesiącach od lakieru... strzał w kolano :/








IPB Skin By Virteq
Witaj,
przeglądasz stronę jako gość, rejestrując się zyskasz dostęp do wielu dodatkowych opcji.