Polski Fiat 126p do wyścigów COMPRESSORE INIEZIONE
Started By
pony007
, 11 cze 2013 21:27
179 odpowiedzi na ten temat
#42 OFFLINE
Napisany 28 listopada 2013 - 19:30
Przyznam że bardzo podoba mi się Twój projekt, jak zobaczyłem że chcesz postawić silnik do pionu to bardzo byłem zszokowany bo pierwszy raz coś takiego widzę, bardzo mnie zainteresował temat. Czy dużo jest przeróbek żeby wrzucić silnik od bisa do zwyklego 126? Życzę powodzenia w dalszych pracach
#43 OFFLINE
Napisany 29 listopada 2013 - 10:22
jak zobaczyłem że chcesz postawić silnik do pionu to bardzo byłem zszokowany bo pierwszy raz coś takiego widzę, bardzo mnie zainteresował temat.
Z tego co wiem jestem pierwszy z takim rozwiązaniem:)
Czy dużo jest przeróbek żeby wrzucić silnik od bisa do zwyklego 126? Życzę powodzenia w dalszych pracach
Trochę pracy jest, ale porównując do poprzednich moich pomysłów nie jest źle.
#45 OFFLINE
Napisany 01 grudnia 2013 - 20:39
A silnik ze skrzynią jak widziałem łączyłeś to na ile śrub pasuje, bo chyba nie na wszystkie? Kołnierz od skrzyni CC/BIS nie podszedł by do skrzyni 126? lub wrzucić skrzynie z BIS'a
#47 OFFLINE
Napisany 04 grudnia 2013 - 21:51
Ananas dobrze odpowiedziałSmile
Nie pasują chyba 3 śruby- dzisiaj właśnie przywiozłem dzwon i jutro będę robił adaptację bloku + poprawki miski oleju
http://www.odrdzewia...iorczy,186.html
Pracuję nad nowym kolektorem ssącym:
(fragment wykorzystam)
Wcięcia pod wtryski
Mam już też sterowany elektrycznie zawór upustowy (by-pass) do kompresora! Nowość w silnikach:)
Nie pasują chyba 3 śruby- dzisiaj właśnie przywiozłem dzwon i jutro będę robił adaptację bloku + poprawki miski oleju
http://www.odrdzewia...iorczy,186.html
Pracuję nad nowym kolektorem ssącym:
(fragment wykorzystam)
Wcięcia pod wtryski
Mam już też sterowany elektrycznie zawór upustowy (by-pass) do kompresora! Nowość w silnikach:)
#48 OFFLINE
Napisany 07 grudnia 2013 - 18:56
Powiedz mi z czego zrobiłeś ten ostatni odlew? Czy to też jest wosk ? :>
#51 OFFLINE
Napisany 09 grudnia 2013 - 17:40
:)
Tak to wygląda na chwilę obecną:
Postanowiłem, że na razie nie będę tego laminował włóknem węglowym. Już w miarę dobrze opanowałem technologię, modele też wykonuje bardzo szybko więc traktuję to jako prototyp II. Całość wyszła bardzo sztywna i lekka, jutro go oszlifuję i wykończę- zdjęcie macie tuż po wylepianiu:). Zamierzam kupić jeszcze ze dwa kolektory od CC i zrobię inne opcje kształtu, tak, żeby wszystko przetestować i wybrać najoptymalniejszą opcję. Muszę się zabrać za drugą część tj. tą pomiędzy kompresorem i wtryskami.
Tak to wygląda na chwilę obecną:
Postanowiłem, że na razie nie będę tego laminował włóknem węglowym. Już w miarę dobrze opanowałem technologię, modele też wykonuje bardzo szybko więc traktuję to jako prototyp II. Całość wyszła bardzo sztywna i lekka, jutro go oszlifuję i wykończę- zdjęcie macie tuż po wylepianiu:). Zamierzam kupić jeszcze ze dwa kolektory od CC i zrobię inne opcje kształtu, tak, żeby wszystko przetestować i wybrać najoptymalniejszą opcję. Muszę się zabrać za drugą część tj. tą pomiędzy kompresorem i wtryskami.
#54 OFFLINE
Napisany 09 grudnia 2013 - 20:05
Ten projekcik bardzo mnie zaciekawił.
Życzę powodzenia w dalszych pracach i z niecierpliwością oczekuję efektów końcowych
Mam tylko malutkie wątpliwości, czy ten kolektor wytrzyma ciężar gaźnika i drgania silnika tak na dłuższą metę
Życzę powodzenia w dalszych pracach i z niecierpliwością oczekuję efektów końcowych
Mam tylko malutkie wątpliwości, czy ten kolektor wytrzyma ciężar gaźnika i drgania silnika tak na dłuższą metę
Fiat 126p - "Bo to historia, Bo to marzenia"
wrzesień 1994 modernizacja nadwozia, wychodzi wersja el, Wtedy też się urodziłem.
Email podany w moim opisie jest nieaktualny.
Mój aktualny email to: [email protected]
wrzesień 1994 modernizacja nadwozia, wychodzi wersja el, Wtedy też się urodziłem.
Email podany w moim opisie jest nieaktualny.
Mój aktualny email to: [email protected]
#55 OFFLINE
Napisany 09 grudnia 2013 - 20:14
Gdyby nie był podparty (to nie jest gaźnik:) )- kolejnym kolektorem- to z pewnością z czasem by się to urwało. Drugi kolektor będzie łącznikiem pomiędzy kompresorem, a tym modułem przepustnic- całość będzie stanowić jednolity i zamknięty obrys. Same przepustnice są lekkie więc wszystko powinno spokojnie się utrzymać.
#58 OFFLINE
Napisany 10 grudnia 2013 - 13:10
Doładowane dwa garnki, podoba mi się.
Mam dwa pytania.
1) Jakie ciśnienie doładowania planujesz?
2) Czy w planach jest intercooler?
Przypomniałem sobie że kiedyś czytałem o Bisie z kompresorem
http://club126uk.co....hp?topic=5378.0
Mam dwa pytania.
1) Jakie ciśnienie doładowania planujesz?
2) Czy w planach jest intercooler?
Przypomniałem sobie że kiedyś czytałem o Bisie z kompresorem
http://club126uk.co....hp?topic=5378.0
#60 OFFLINE
Napisany 10 grudnia 2013 - 14:18
Miło, że pojawiły się pytania:)
bing17- chyba już Ci kiedyś odpowiadałem:) jakby co to PW.
arek:
Zawór elektromagnetyczny jest rozwiązaniem jakiego szukałem i na szczęście znalazłem- z tego co wiem, to na razie jeden producent stosuje takie rozwiązanie. W normalnym układzie mamy przyłącze nad/podciśnienia, węże, regulator elektromagnetyczno-pneumatyczny wpięty w obieg, element wykonawczy np. w postaci ciśnieniowego zaworu pneumatycznego lub tzw. "gruszka" i przepustnica. No szalenie nakombinowane, dużo elementów do potencjalnej usterki i w dodatku- na każdym układzie duża bezwładność i zwiększenie czasu reakcji. U mnie to wszystko zastępuje jeden element. Ok, czasem się nie da inaczej- np. po "gorącej" stronie turbiny, bo zawór by się stopił. Sterowanie pneumatyczne dawałoby mi zależność np. od tego czy silnik jest uruchomiony- a ja tego nie chce, chce mieć pełną dowolność sterowania mam na myśli chociażby to, że będę mógł "wyłączyć" doładowanie w czasie kiedy silnik nie jest nagrzany. No i powód najważniejszy- dzięki takiemu rozwiązaniu będę mógł wysterować silnik tak jak sobie to założyłem- charakterystyka silnika wolnossącego, ale o wyższych parametrach.
MArcin91:
- jeszcze zobaczymy, coś w porywach 0,4-0,5bara
- intercoolera nie będzie- jak dla mnie przy kompresorze jest zbędny
Co do linka- przeczytałem ten wątek już kiedyś i autor chyba odpuścił- silnik nie był uruchomiony na wtrysku.
biedron:
- małymi krokami, tyle ile wlezie:)
- wydech 2 w 1, sonda i tłumik motocyklowy
bing17- chyba już Ci kiedyś odpowiadałem:) jakby co to PW.
arek:
Zawór elektromagnetyczny jest rozwiązaniem jakiego szukałem i na szczęście znalazłem- z tego co wiem, to na razie jeden producent stosuje takie rozwiązanie. W normalnym układzie mamy przyłącze nad/podciśnienia, węże, regulator elektromagnetyczno-pneumatyczny wpięty w obieg, element wykonawczy np. w postaci ciśnieniowego zaworu pneumatycznego lub tzw. "gruszka" i przepustnica. No szalenie nakombinowane, dużo elementów do potencjalnej usterki i w dodatku- na każdym układzie duża bezwładność i zwiększenie czasu reakcji. U mnie to wszystko zastępuje jeden element. Ok, czasem się nie da inaczej- np. po "gorącej" stronie turbiny, bo zawór by się stopił. Sterowanie pneumatyczne dawałoby mi zależność np. od tego czy silnik jest uruchomiony- a ja tego nie chce, chce mieć pełną dowolność sterowania mam na myśli chociażby to, że będę mógł "wyłączyć" doładowanie w czasie kiedy silnik nie jest nagrzany. No i powód najważniejszy- dzięki takiemu rozwiązaniu będę mógł wysterować silnik tak jak sobie to założyłem- charakterystyka silnika wolnossącego, ale o wyższych parametrach.
MArcin91:
- jeszcze zobaczymy, coś w porywach 0,4-0,5bara
- intercoolera nie będzie- jak dla mnie przy kompresorze jest zbędny
Co do linka- przeczytałem ten wątek już kiedyś i autor chyba odpuścił- silnik nie był uruchomiony na wtrysku.
biedron:
- małymi krokami, tyle ile wlezie:)
- wydech 2 w 1, sonda i tłumik motocyklowy