Polski Fiat 126p do wyścigów COMPRESSORE INIEZIONE
Started By
pony007
, 11 cze 2013 21:27
179 odpowiedzi na ten temat
#21 OFFLINE
Napisany 16 września 2013 - 14:44
Dokładnie:) Wałek pompy wody zostanie skrócony, pompa oleju będzie DIY i silnik postawimy do pionu:)
Dzisiaj jeszcze dokupiłem to ^
poszycie pasa oryginał, naroże ok, zakończenia błotników przód wiadomo tragiczne polcar, ale jakieś muszę mieć jakby co... za 50zł za całość nie ma co narzekać.
Czy ktoś z posiadaczy BISa/ CC regenerował kiedyś pompę oleju? Chodzi mi o to, czy da się dokupić i wymienić same "zębatki" tą wewnętrzną i zewnętrzną.
Udało się też kupić kolejny element układanki:
Odebrałem rzeczy z cynkowania - mieszanka 126p/Żuk:
Do końca miesiąca silnik powinien być gotowy:) Trzymajcie kciuki:)
Głowica jest od CC700, pokrywa zaworów to BIS- pasuje oczywiście plug&play do głowicy CC, ale w przeciwieństwie do CC jest stalowa, więc można do niej przyspawać elementy ze zwykłego 126p:) bo przecież silnik będzie stał pionowo. Hybryda
Rozkminiłem już wszystkie silniki 126p, BIS i CC- blok zastosowałem od CC - postanowiłem się nie uwsteczniać i będą hydrauliczne popychacze. Znacznie lepiej wykonany jest również wał korbowy- więcej kanałów olejowych, szerszy czop. Strasznie niedoceniany, świetny silnik.
Dzisiaj jeszcze dokupiłem to ^
poszycie pasa oryginał, naroże ok, zakończenia błotników przód wiadomo tragiczne polcar, ale jakieś muszę mieć jakby co... za 50zł za całość nie ma co narzekać.
Czy ktoś z posiadaczy BISa/ CC regenerował kiedyś pompę oleju? Chodzi mi o to, czy da się dokupić i wymienić same "zębatki" tą wewnętrzną i zewnętrzną.
Udało się też kupić kolejny element układanki:
Odebrałem rzeczy z cynkowania - mieszanka 126p/Żuk:
Do końca miesiąca silnik powinien być gotowy:) Trzymajcie kciuki:)
Głowica jest od CC700, pokrywa zaworów to BIS- pasuje oczywiście plug&play do głowicy CC, ale w przeciwieństwie do CC jest stalowa, więc można do niej przyspawać elementy ze zwykłego 126p:) bo przecież silnik będzie stał pionowo. Hybryda
Rozkminiłem już wszystkie silniki 126p, BIS i CC- blok zastosowałem od CC - postanowiłem się nie uwsteczniać i będą hydrauliczne popychacze. Znacznie lepiej wykonany jest również wał korbowy- więcej kanałów olejowych, szerszy czop. Strasznie niedoceniany, świetny silnik.
#24 OFFLINE
Napisany 16 września 2013 - 18:56
Nie jest to takie proste niestety jakby się można spodziewać, trochę trzeba pospawać i pokombinować.
Dużo jest zagadnień na które trzeba zwrócić uwagę w takich kombinacjach, pamiętać trzeba o kierunku obrotów silnika i tym samym położeniem tłoków, innym szczegółem jest wymiana tulejki do wałka skrzyni biegów w wale korbowym- tak, żeby pasowała do skrzyni 126p- jak to zrobić przeczytacie tu:
http://www.odrdzewia...rbowym,176.html
Ogólnie to jest piękne, że po postawieniu silnika do pionu, nie pasują raptem 2 śruby i trzeba zrobić miejsce dla rozrusznika. Po prostu kocham tą serię silników, 2 cylindry mają coś w sobie!
Swoją drogą co zrobić jeśli urwie Wam się śruba?
Polecam prowizorkę!
http://www.odrdzewia...-sruby,174.html
Dużo jest zagadnień na które trzeba zwrócić uwagę w takich kombinacjach, pamiętać trzeba o kierunku obrotów silnika i tym samym położeniem tłoków, innym szczegółem jest wymiana tulejki do wałka skrzyni biegów w wale korbowym- tak, żeby pasowała do skrzyni 126p- jak to zrobić przeczytacie tu:
http://www.odrdzewia...rbowym,176.html
Ogólnie to jest piękne, że po postawieniu silnika do pionu, nie pasują raptem 2 śruby i trzeba zrobić miejsce dla rozrusznika. Po prostu kocham tą serię silników, 2 cylindry mają coś w sobie!
Swoją drogą co zrobić jeśli urwie Wam się śruba?
Polecam prowizorkę!
http://www.odrdzewia...-sruby,174.html
#26 OFFLINE
Napisany 08 listopada 2013 - 14:02
Tymczasem- po wielu dyskusjach związanych z hydropopychaczami, na stół operacyjny wraca BIS, w nowej odsłonie:
Ricambi Orginali- nie chce ryzykować gdzieś utraty ciśnienia oleju, więc kluczowy element silnika jest nowy.
Ogólnie koncepcja na Fiata zmierza w kierunku przeróbki w na wzór firmy Singer - tunera Porsche.
Chłodnica będzie z przodu pod zderzakiem, taka bardzo wąska, zrobię ją sam
Zabrałem się za temat, który powodował, że trochę stałem w miejscu- już powoli zaczyna wyglądać
To jest model pozytywowy wnętrza kolektora- jest woskowy. Do testów kolektor będzie z włókna szklanego, coś jak tutaj:
http://blog.amsperfo...19-10-update-5/
w przyszłości chcę go rozwinąć i zastosować włókno węglowe, matę już mam, ale przez to, że jest droga i kurde naprawdę nie wymyśliłem jeszcze technologii na razie nie chcę ryzykować- jak ten zda egzamin, zrobię drugi.
Zasilanie oczywiście:
+ multum innych elementów.
Kompa robi mój brat, ma "możliwości" - jest autorem np. tego:
http://www.odrdzewia...-stm32,132.html
- ja się nie mieszam:) Kiedy powiedziałem, że chcę megasquirta to usłyszałem, że to przeżytek (konstrukcyjne, bo aplikacja jest OK).
Tulejki pod wtryski w kolektorze będą metalowe i wstawione dopiero w czasie laminowania.
Zakupione "rotary tool" do portingu głowicy, wykończenia korbowodów i innych precyzyjnych prac- poprzednie odmówiło współpracy:).
Leroy Merlin, DEXTER 159zł Zestaw 200 elementów! Dobre i tanie zestawy końcówek są w Praktikerze.
Tutaj pudełko raczej nie jest praktyczne, ja od razu przekładam.
Ten zestaw to typowy chinol - jednak ten "dexter" się wyjątkowo przykłada, mam tej firmy klucze płaskie z grzechotką- są mega dobre (znowu też nie takie tanie, ok 20zł/sztukę) i szlifierkę mimośrodową, która ma naprawdę prze***ne u mnie i nie chce się zepsuć.
Moje poprzednie rotary (identyk praktycznie, jedynie firma einhell) przepracowało 10lat- dalej chodzi ale coś jest z obrotami (rozbiega się), a na zakup nowego zdecydowałem się po wytarciu już wszystkich redukcji trzymających narzędzie. Ogólnie, przy tej cenie- 2 lata gwarancji i nie ma się czego bać.
Zdecydowanie wolę to, niż przereklamowanego dremela, z akcesoriami sprzedawanymi po jednej sztuce za parędziesiąt złotych.
Widok po zalaminowaniu:
w najbliższym czasie będę go wykańczał.
Graty po piaskowaniu + odwiercona już podstawka filtra.
Miska olejowa przed piaskowaniem pozbyła się tunelu powietrznego.
Powoli do przodu
Ricambi Orginali- nie chce ryzykować gdzieś utraty ciśnienia oleju, więc kluczowy element silnika jest nowy.
Ogólnie koncepcja na Fiata zmierza w kierunku przeróbki w na wzór firmy Singer - tunera Porsche.
Chłodnica będzie z przodu pod zderzakiem, taka bardzo wąska, zrobię ją sam
Zabrałem się za temat, który powodował, że trochę stałem w miejscu- już powoli zaczyna wyglądać
To jest model pozytywowy wnętrza kolektora- jest woskowy. Do testów kolektor będzie z włókna szklanego, coś jak tutaj:
http://blog.amsperfo...19-10-update-5/
w przyszłości chcę go rozwinąć i zastosować włókno węglowe, matę już mam, ale przez to, że jest droga i kurde naprawdę nie wymyśliłem jeszcze technologii na razie nie chcę ryzykować- jak ten zda egzamin, zrobię drugi.
Zasilanie oczywiście:
+ multum innych elementów.
Kompa robi mój brat, ma "możliwości" - jest autorem np. tego:
http://www.odrdzewia...-stm32,132.html
- ja się nie mieszam:) Kiedy powiedziałem, że chcę megasquirta to usłyszałem, że to przeżytek (konstrukcyjne, bo aplikacja jest OK).
Tulejki pod wtryski w kolektorze będą metalowe i wstawione dopiero w czasie laminowania.
Zakupione "rotary tool" do portingu głowicy, wykończenia korbowodów i innych precyzyjnych prac- poprzednie odmówiło współpracy:).
Leroy Merlin, DEXTER 159zł Zestaw 200 elementów! Dobre i tanie zestawy końcówek są w Praktikerze.
Tutaj pudełko raczej nie jest praktyczne, ja od razu przekładam.
Ten zestaw to typowy chinol - jednak ten "dexter" się wyjątkowo przykłada, mam tej firmy klucze płaskie z grzechotką- są mega dobre (znowu też nie takie tanie, ok 20zł/sztukę) i szlifierkę mimośrodową, która ma naprawdę prze***ne u mnie i nie chce się zepsuć.
Moje poprzednie rotary (identyk praktycznie, jedynie firma einhell) przepracowało 10lat- dalej chodzi ale coś jest z obrotami (rozbiega się), a na zakup nowego zdecydowałem się po wytarciu już wszystkich redukcji trzymających narzędzie. Ogólnie, przy tej cenie- 2 lata gwarancji i nie ma się czego bać.
Zdecydowanie wolę to, niż przereklamowanego dremela, z akcesoriami sprzedawanymi po jednej sztuce za parędziesiąt złotych.
Widok po zalaminowaniu:
w najbliższym czasie będę go wykańczał.
Graty po piaskowaniu + odwiercona już podstawka filtra.
Miska olejowa przed piaskowaniem pozbyła się tunelu powietrznego.
Powoli do przodu
#29 OFFLINE
Napisany 20 listopada 2013 - 19:05
No! To ja otwieram zaraz szampana- bo oto nadchodzi:
:luj: :luj: :luj: :luj:
Niespodzianka- kompresor mechaniczny do doładowania silnika marki EATON, w stanie "nówka".
Szczerze powiedziawszy, gabaryty dobierałem na zasadzie na oko, a teraz już wiem, że będzie mi pasował idealnie! Nawet (nie sprawdzony przeze mnie) kierunek obrotów się zgadza:). No ciesze się tak ogromnie, że masakra- doładowanie kompresorem zawsze było moim marzeniem. Teraz czas zabrać się do pracy ze zdwojoną siłą, muszę zaprojektować i wykonać cały dolot, mocowanie kompresora i alternatora- sporo pracy.
Fajnie, że mam też napinacz!
Dzisiaj tylko takie zdjęcia na szybko, jutro zrobię nowe.
JEEE!!!
:luj: :luj: :luj: :luj:
Niespodzianka- kompresor mechaniczny do doładowania silnika marki EATON, w stanie "nówka".
Szczerze powiedziawszy, gabaryty dobierałem na zasadzie na oko, a teraz już wiem, że będzie mi pasował idealnie! Nawet (nie sprawdzony przeze mnie) kierunek obrotów się zgadza:). No ciesze się tak ogromnie, że masakra- doładowanie kompresorem zawsze było moim marzeniem. Teraz czas zabrać się do pracy ze zdwojoną siłą, muszę zaprojektować i wykonać cały dolot, mocowanie kompresora i alternatora- sporo pracy.
Fajnie, że mam też napinacz!
Dzisiaj tylko takie zdjęcia na szybko, jutro zrobię nowe.
JEEE!!!
#32 OFFLINE
Napisany 21 listopada 2013 - 15:57
Lubie to Czekam na dalsze info i filmik jak to chodzi !
Zapraszam na https://www.facebook.../126pbyszczepek
#36 OFFLINE
Napisany 24 listopada 2013 - 14:51
Przygotowałem taki oto model- tak to widzę:
A więc tak, wszystkie elementy wykonane z blachy aluminiowej 5mm, jedynie dolne mocowanie, to alternatora, z płaskownika 20x30mm. Całość jest ustawiona tak, że np. płaszczyzny zewnętrzne mocowania alternatora pokrywają się z płaszczyzną śrub do przykręcania pokrywy rozrządu, a więc tak:
-górne mocowanie do płyty aluminiowej- obrotowe
-dolne mocowanie połączone śrubą rzymską, realizującą naciąg, z jedną ze śrub mocujących pokrywę rozrządu
-boczne (to lewe) będzie połączone z kompresorem, blachą stalową z "fasolką"- funkcja podtrzymki.
Skrzynka airbox- wylot powietrza będzie skierowany do góry, na ściance tylnej będzie przepustnica regulująca ciśnienie doładowania Boczne blachy airboxa będą przedłużone i połączone z elementem trzymającym alternator, co ma na celu usztywnienie całości Całość jest ustawiona tak, że można wykorzystać fabryczną rolę napinacza. Blacha łącząca z kompresorem będzie miała inny otwór niż na zdjęciu- który pozwoli na dostęp do wszystkich śrub.
A więc tak, wszystkie elementy wykonane z blachy aluminiowej 5mm, jedynie dolne mocowanie, to alternatora, z płaskownika 20x30mm. Całość jest ustawiona tak, że np. płaszczyzny zewnętrzne mocowania alternatora pokrywają się z płaszczyzną śrub do przykręcania pokrywy rozrządu, a więc tak:
-górne mocowanie do płyty aluminiowej- obrotowe
-dolne mocowanie połączone śrubą rzymską, realizującą naciąg, z jedną ze śrub mocujących pokrywę rozrządu
-boczne (to lewe) będzie połączone z kompresorem, blachą stalową z "fasolką"- funkcja podtrzymki.
Skrzynka airbox- wylot powietrza będzie skierowany do góry, na ściance tylnej będzie przepustnica regulująca ciśnienie doładowania Boczne blachy airboxa będą przedłużone i połączone z elementem trzymającym alternator, co ma na celu usztywnienie całości Całość jest ustawiona tak, że można wykorzystać fabryczną rolę napinacza. Blacha łącząca z kompresorem będzie miała inny otwór niż na zdjęciu- który pozwoli na dostęp do wszystkich śrub.
#39 OFFLINE
Napisany 26 listopada 2013 - 20:53
Zadania na teraz:
- wykonać na gotowo mocowanie kompresora i alternatora
- najtrudniejsza technologicznie część tzn. kolektor dolotowy składający się z dwóch podstawowych części + wlot powietrza do kompresora- miejsce przy wtryskiwaczach i fragment wchodzący do głowicy wiem, że będą problemem, ale będę się starał, żeby mój plan wypalił.
Pozdrawiam.
EDIT
Tymczasem wstępnie obrobiłem blachy: