Skocz do zawartości


Zdjęcie

GAŹNIK MIKUNI


28 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   szlachcik333

szlachcik333

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 596 postów
    • :

Napisany 21 marca 2013 - 02:00

Please Login or Register to see this Hidden Content



Moje pytanie brzmi ile będzie palił maluszek na tym gaźniku i jaki będzie przyrost mocy :?:

#2 OFFLINE   guti

guti

    Master

  • Member
  • 543 postów
    • Time Online: 13g 34m 43s

Napisany 21 marca 2013 - 13:01

jeśli nie dłubiesz mocno silnika to ten gaźnik będzie ci zbędny na seryjnym silniku zapewne skończy sie to tak że przyrost mocy będzie niewielki lub znikomy a spalanie 20L/100
Nie wymagam od ciebie osiągów Ferrari, wystarczy żebyś mi zapalił :)

#3 OFFLINE   szlachcik333

szlachcik333

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 596 postów
    • :

Napisany 21 marca 2013 - 15:28

silnik będzie taki : :wink: :arrow:
- splanowana głowica 2,5mm na miedzi
-zamach 4kg
-zgrane kolanka wydechowe
-obrobione kanały
-wałek świątek GT 385
-wydech bez oporów przepływu
-strumienica dolotu
-dłubnięty gaźnik (jeśli zostanie seryjny)
i może coś jeszcze :lol:

A więc przyrost mocy i spalanie :?:

#4 OFFLINE   zolo

zolo

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 369 postów
    • Time Online: 4d 2g 45m 58s

Napisany 21 marca 2013 - 18:00

Taki gaznik do tych przerobek jest ci całkowicie zbędny. Gazniki z motoru stosuje się do silnikow mocno dlubanych/wysoko obrotowych. A twoje przerobki sa standardowe i montowanie innego gaźnika nie ma tu za bardzo sensu, tym bardziej ze walek 385 nie jest walkiem wysoko obrotawym.

#5 OFFLINE   szlachcik333

szlachcik333

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 596 postów
    • :

Napisany 21 marca 2013 - 20:34

zoloOK, ale tu się mylisz bo bo wałek GT 385 jest wałkiem który lubi górę poprawia górny zakres obrotów i zaczyna iść od góry w przeciwieństwie do wałka 1343, który idzie od dołu :wink:

Słowa świątka

Wałek 1343 ma trochę lepszy dolny zakres obrotów, natomiast 385 lepiej jedzie "górą".

#6 OFFLINE   zolo

zolo

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 369 postów
    • Time Online: 4d 2g 45m 58s

Napisany 21 marca 2013 - 20:49

385 ma zakres ciągu od ~3,5 do 6 tys obr/min max do 6,5 tys. A to nie sa wysokie obroty. Ten walek jest średnio obrotowy. Nadaje się na miasto jak i na kjs (jest dość zrywny) ale w okolicach 6 tys. przestaje ciagnac. I zakładanie gaźnika od motoru tu szalu nie zrobi tym bardziej ze masz tylko -2,5mm sciachana glowice.

#7 OFFLINE   szlachcik333

szlachcik333

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 596 postów
    • :

Napisany 22 marca 2013 - 00:56

zolook dzięki czyli oryginalny gaźnik tylko (dysze, obróbka, poler). Wiem, że nadaje się na miasto więc dlatego wybrałem ten bo jest lepszy od 1343 a co do 2,5mm na głowicy to do tego wałka to jest max aby osiągnąć najlepsze efekty :wink:

Słowa świątka

Zalecane przeróbki silnika:

W celu wykorzystania w pełni możliwości sportowego wałka rozrządu 385 zaleca się następujące przeróbki silnika:

- wyprzedzenie statyczne zapłonu - ok.15stopni
- planowanie głowicy silnika o 1,8÷2,5mm
- zamontowanie tłumika o mniejszych oporach przepływu np. typu WUPEX
- zmniejszenie masy koła zamachowego o 25÷45%
- zmniejszenie oporów przepływu w przewodach ssących i wydechowych
- stosowanie paliwa LO 98
- przefazowanie kątowe całego wałka w celu uzyskania najkorzystniejszych czasów otwarcia zaworów

I teraz pytanie jak to zrobić :wink: :arrow:
- przefazowanie kątowe całego wałka w celu uzyskania najkorzystniejszych czasów otwarcia zaworów

#8 OFFLINE   zolo

zolo

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 369 postów
    • Time Online: 4d 2g 45m 58s

Napisany 22 marca 2013 - 01:34

Planowanie głowicy podaje takie bezpieczne żeby mogl to zlozyc każdy zielony bez ingerencji w pozostale podzespoly czyli tloki które przy większym planie mogą spodkac się z zaworami oraz możliwym występowaniu spalania stukowego.
Najlepiej ten walek spisuje się przy głowicy -4mm.
Fazowanie walka nie jest konieczne . Ta instrukcja jest stara z poczatkow produkcji gdzie walki nie były odpowiednio fazowane. Te nowsze o ile mi wiadomo sa poprawione i nie wymaga się przeprowadzania tego zabiegu no chyba ze chcesz przenieść moc/moment w inny zakres obrotow.

#9 OFFLINE   szlachcik333

szlachcik333

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 596 postów
    • :

Napisany 22 marca 2013 - 13:08

zoloOk dzięki za info a jak już zaczołeś o tłokach to czy można zrobić samemu te wycięcia na zawory :?: bo tam świątek napisał że przy tych modach co wysłałem można uzyskać 30-35km a jak bym splanował o 4mm to o ile by ta moc się zwiększyła i teraz też mam pytanie jakie było by spalanie takiego silniczka :D A co myślisz czy ten wałeczek będzie odpowiedni na miasto :?: czy będzie można pogonić trochę z pod świateł aby każdy się dziwił czy to maluch :D

#10 OFFLINE   zolo

zolo

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 369 postów
    • Time Online: 4d 2g 45m 58s

Napisany 22 marca 2013 - 16:52

Można zrobić to samemu przez przerobienie starych zaworow i uzycie ich jako frezow ale nie polecam. Lepiej zlecic to komus kto zrobi to profesjonalnie. Z tego walka można uzyskac nawet i 40km ale to już trzeba trochę pokombinować 35km nie stanowi tu problemu. Spalanie zależy od gaźnika/dysz oraz nogi wlasciciela. Ja tam nigdy nie przywiazywalem uwagi do spalania, spali ile zechce. Ten walek ma fajne odejście ale powyżej ~6tys nie ciagnie. Tak że ze swiatel /z miejsca będzie zrywny.

#11 OFFLINE   szlachcik333

szlachcik333

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 596 postów
    • :

Napisany 22 marca 2013 - 16:57

zoloa ile taka operacja może kosztować z tymi tłokami :?:

Ten walek ma fajne odejście ale powyżej ~6tys nie ciagnie. Tak że ze swiatel /z miejsca będzie zrywny.


I oto chodzi po wyżej 6 tyś to ja i tak aż tak nie będę go pałował no może czasami :D

#12 OFFLINE   zolo

zolo

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 369 postów
    • Time Online: 4d 2g 45m 58s

Napisany 22 marca 2013 - 17:10

Kosztu dolkadnie nie znam bo nigdy nie zlecałem zrobienia samych frezow na denku tloka. Zawsze robilem full opcje. Mysle ze 60zl za oba.

#13 OFFLINE   szlachcik333

szlachcik333

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 596 postów
    • :

Napisany 22 marca 2013 - 17:47

a co to ful opcja ??
60 zł za oba to tanio jak barszcz, wiesz co tą ceną sprawiłeś, że zachciało mi się planu -4 mm :D

#14 OFFLINE   zolo

zolo

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 369 postów
    • Time Online: 4d 2g 45m 58s

Napisany 22 marca 2013 - 18:09

Please Login or Register to see this Hidden Content

czyli redukcja masy , kanaly na sciankach tloka[/url]
Porthos cos takiego robi

Please Login or Register to see this Hidden Content



#15 OFFLINE   ananas

ananas

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 593 postów
    • Time Online: 1d 4g 48m 27s

Napisany 22 marca 2013 - 18:50

szlachcik333 jak to ma być na codzień, to ja bym nie robił bo stukowe może być

#16 OFFLINE   szlachcik333

szlachcik333

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 596 postów
    • :

Napisany 22 marca 2013 - 18:55

A dobra dzięki jeszcze się zastanowię co będę robił. Porthos widzę robi 65zł od sztuki. Jak coś nie będę wiedział albo będę miał wątpliwości to będę pisał do ciebie :wink:

ananas Dlatego jeszcze się zastanowię czy będę to robił, ale 2,5mm na 100% to przy okazji a nie będą uderzały zawory o tłok jak zrobię 2,5 mm na miedzi 0,3mm :?:

zolo Leci pochwała za całokształt :arrow: :wink:

#17 OFFLINE   ananas

ananas

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 593 postów
    • Time Online: 1d 4g 48m 27s

Napisany 22 marca 2013 - 20:34

hmm właśnie nie wiem, można sprawdzić to przyklejając plastelinę na tłokach i patrząc, czy nie ma kolizji :wink:

ja mam u siebie coś koło 2-2,5mm ale nie pamietam dokładnie. Najlepiej sprawdzić np. na plastelinę cz jest wystarczający luz. składasz silnik, zakładasz głowicę bez uszczelki dają wcześniej do wyfrezowanych łezek cienki kawałek plastelin. Potem kręcisz silnikiem, ściągasz głowice i patrzysz co i jak.


Cytat z mkf

#18 OFFLINE   szlachcik333

szlachcik333

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 596 postów
    • :

Napisany 23 marca 2013 - 12:44

no ale to trzeba ściągać i zakładać i mieć 2 uszczelki i jeszcze się oka że że ta uszczelka będzie zła i 3 uszczelkę będzie trzeba kupić to ja zbankrutuje to taniej mnie wyjdzie dać do zrobienia frezy na tłokach :/

#19 OFFLINE   Magic

Magic

    Master

  • Member
  • 1 474 postów
    • Time Online: 1d 6g 12m 32s
Garaż Zobacz Garaż

Napisany 23 marca 2013 - 13:06

Z tego co mi wiadomo wycięcia na tłokach robi się pod docelową głowicę.

szlachcik333 Nie trzeba zakładać uszczelki aby sprawdzić czy zawory nie stykają się z głowicą.

#20 OFFLINE   Halabala2909

Halabala2909

    Zaawansowany

  • Member
  • 159 postów
    • Time Online: 1g 7m 4s

Napisany 23 marca 2013 - 14:12

Ja miałem głowice planowaną 3.5mm na miedzi 0.3mm i dotykało tloka
http://www.polskajaz...Fiat/126/106033
jest
Elx 97r
był
Bis 89r



Similar Topics Collapse

  Temat Forum Rozpoczęty przez Statystyki Informacje o ostatnim poście






IPB Skin By Virteq
Witaj,
przeglądasz stronę jako gość, rejestrując się zyskasz dostęp do wielu dodatkowych opcji.