GAŹNIK MIKUNI
Started By
szlachcik333
, 21 mar 2013 02:00
28 odpowiedzi na ten temat
#3 OFFLINE
Napisany 21 marca 2013 - 15:28
silnik będzie taki :
- splanowana głowica 2,5mm na miedzi
-zamach 4kg
-zgrane kolanka wydechowe
-obrobione kanały
-wałek świątek GT 385
-wydech bez oporów przepływu
-strumienica dolotu
-dłubnięty gaźnik (jeśli zostanie seryjny)
i może coś jeszcze
A więc przyrost mocy i spalanie
- splanowana głowica 2,5mm na miedzi
-zamach 4kg
-zgrane kolanka wydechowe
-obrobione kanały
-wałek świątek GT 385
-wydech bez oporów przepływu
-strumienica dolotu
-dłubnięty gaźnik (jeśli zostanie seryjny)
i może coś jeszcze
A więc przyrost mocy i spalanie
#4 OFFLINE
Napisany 21 marca 2013 - 18:00
Taki gaznik do tych przerobek jest ci całkowicie zbędny. Gazniki z motoru stosuje się do silnikow mocno dlubanych/wysoko obrotowych. A twoje przerobki sa standardowe i montowanie innego gaźnika nie ma tu za bardzo sensu, tym bardziej ze walek 385 nie jest walkiem wysoko obrotawym.
#5 OFFLINE
Napisany 21 marca 2013 - 20:34
zoloOK, ale tu się mylisz bo bo wałek GT 385 jest wałkiem który lubi górę poprawia górny zakres obrotów i zaczyna iść od góry w przeciwieństwie do wałka 1343, który idzie od dołu
Słowa świątka
Wałek 1343 ma trochę lepszy dolny zakres obrotów, natomiast 385 lepiej jedzie "górą".
Słowa świątka
Wałek 1343 ma trochę lepszy dolny zakres obrotów, natomiast 385 lepiej jedzie "górą".
#6 OFFLINE
Napisany 21 marca 2013 - 20:49
385 ma zakres ciągu od ~3,5 do 6 tys obr/min max do 6,5 tys. A to nie sa wysokie obroty. Ten walek jest średnio obrotowy. Nadaje się na miasto jak i na kjs (jest dość zrywny) ale w okolicach 6 tys. przestaje ciagnac. I zakładanie gaźnika od motoru tu szalu nie zrobi tym bardziej ze masz tylko -2,5mm sciachana glowice.
#7 OFFLINE
Napisany 22 marca 2013 - 00:56
zolook dzięki czyli oryginalny gaźnik tylko (dysze, obróbka, poler). Wiem, że nadaje się na miasto więc dlatego wybrałem ten bo jest lepszy od 1343 a co do 2,5mm na głowicy to do tego wałka to jest max aby osiągnąć najlepsze efekty
Słowa świątka
Zalecane przeróbki silnika:
W celu wykorzystania w pełni możliwości sportowego wałka rozrządu 385 zaleca się następujące przeróbki silnika:
- wyprzedzenie statyczne zapłonu - ok.15stopni
- planowanie głowicy silnika o 1,8÷2,5mm
- zamontowanie tłumika o mniejszych oporach przepływu np. typu WUPEX
- zmniejszenie masy koła zamachowego o 25÷45%
- zmniejszenie oporów przepływu w przewodach ssących i wydechowych
- stosowanie paliwa LO 98
- przefazowanie kątowe całego wałka w celu uzyskania najkorzystniejszych czasów otwarcia zaworów
I teraz pytanie jak to zrobić
- przefazowanie kątowe całego wałka w celu uzyskania najkorzystniejszych czasów otwarcia zaworów
Słowa świątka
Zalecane przeróbki silnika:
W celu wykorzystania w pełni możliwości sportowego wałka rozrządu 385 zaleca się następujące przeróbki silnika:
- wyprzedzenie statyczne zapłonu - ok.15stopni
- planowanie głowicy silnika o 1,8÷2,5mm
- zamontowanie tłumika o mniejszych oporach przepływu np. typu WUPEX
- zmniejszenie masy koła zamachowego o 25÷45%
- zmniejszenie oporów przepływu w przewodach ssących i wydechowych
- stosowanie paliwa LO 98
- przefazowanie kątowe całego wałka w celu uzyskania najkorzystniejszych czasów otwarcia zaworów
I teraz pytanie jak to zrobić
- przefazowanie kątowe całego wałka w celu uzyskania najkorzystniejszych czasów otwarcia zaworów
#8 OFFLINE
Napisany 22 marca 2013 - 01:34
Planowanie głowicy podaje takie bezpieczne żeby mogl to zlozyc każdy zielony bez ingerencji w pozostale podzespoly czyli tloki które przy większym planie mogą spodkac się z zaworami oraz możliwym występowaniu spalania stukowego.
Najlepiej ten walek spisuje się przy głowicy -4mm.
Fazowanie walka nie jest konieczne . Ta instrukcja jest stara z poczatkow produkcji gdzie walki nie były odpowiednio fazowane. Te nowsze o ile mi wiadomo sa poprawione i nie wymaga się przeprowadzania tego zabiegu no chyba ze chcesz przenieść moc/moment w inny zakres obrotow.
Najlepiej ten walek spisuje się przy głowicy -4mm.
Fazowanie walka nie jest konieczne . Ta instrukcja jest stara z poczatkow produkcji gdzie walki nie były odpowiednio fazowane. Te nowsze o ile mi wiadomo sa poprawione i nie wymaga się przeprowadzania tego zabiegu no chyba ze chcesz przenieść moc/moment w inny zakres obrotow.
#9 OFFLINE
Napisany 22 marca 2013 - 13:08
zoloOk dzięki za info a jak już zaczołeś o tłokach to czy można zrobić samemu te wycięcia na zawory bo tam świątek napisał że przy tych modach co wysłałem można uzyskać 30-35km a jak bym splanował o 4mm to o ile by ta moc się zwiększyła i teraz też mam pytanie jakie było by spalanie takiego silniczka A co myślisz czy ten wałeczek będzie odpowiedni na miasto czy będzie można pogonić trochę z pod świateł aby każdy się dziwił czy to maluch
#10 OFFLINE
Napisany 22 marca 2013 - 16:52
Można zrobić to samemu przez przerobienie starych zaworow i uzycie ich jako frezow ale nie polecam. Lepiej zlecic to komus kto zrobi to profesjonalnie. Z tego walka można uzyskac nawet i 40km ale to już trzeba trochę pokombinować 35km nie stanowi tu problemu. Spalanie zależy od gaźnika/dysz oraz nogi wlasciciela. Ja tam nigdy nie przywiazywalem uwagi do spalania, spali ile zechce. Ten walek ma fajne odejście ale powyżej ~6tys nie ciagnie. Tak że ze swiatel /z miejsca będzie zrywny.
#16 OFFLINE
Napisany 22 marca 2013 - 18:55
A dobra dzięki jeszcze się zastanowię co będę robił. Porthos widzę robi 65zł od sztuki. Jak coś nie będę wiedział albo będę miał wątpliwości to będę pisał do ciebie
ananas Dlatego jeszcze się zastanowię czy będę to robił, ale 2,5mm na 100% to przy okazji a nie będą uderzały zawory o tłok jak zrobię 2,5 mm na miedzi 0,3mm
zolo Leci pochwała za całokształt
ananas Dlatego jeszcze się zastanowię czy będę to robił, ale 2,5mm na 100% to przy okazji a nie będą uderzały zawory o tłok jak zrobię 2,5 mm na miedzi 0,3mm
zolo Leci pochwała za całokształt
#17 OFFLINE
Napisany 22 marca 2013 - 20:34
hmm właśnie nie wiem, można sprawdzić to przyklejając plastelinę na tłokach i patrząc, czy nie ma kolizji
Cytat z mkf
ja mam u siebie coś koło 2-2,5mm ale nie pamietam dokładnie. Najlepiej sprawdzić np. na plastelinę cz jest wystarczający luz. składasz silnik, zakładasz głowicę bez uszczelki dają wcześniej do wyfrezowanych łezek cienki kawałek plastelin. Potem kręcisz silnikiem, ściągasz głowice i patrzysz co i jak.
Cytat z mkf
#20 OFFLINE
Napisany 23 marca 2013 - 14:12
Ja miałem głowice planowaną 3.5mm na miedzi 0.3mm i dotykało tloka
Similar Topics
Temat | Forum | Rozpoczęty przez | Statystyki | Informacje o ostatnim poście | |
---|---|---|---|---|---|
Otwieranie bagażnika z urwaną linką |
Mechanika | hiob |
|
|
|
Spa w 1.4 uno na gaźniku z ori skrzynia |
SWAP Center | Marcinek |
|
|
|
Woda w bagażniku |
Mechanika | pawlo1123 |
|
|
|
gaznik 28IMB5 znikneły wolne obroty |
Mechanika | Maciejsz |
|
|
|
Co to jest za pokrywa górna gaźnika ?pokrywa, gażnik, 126p, tuning i 3 więcej... |
Mechanika | Heja57 |
|
|