Nie zauważyłem takiego tematu więc pytam. Mam zapytanie dla osób które posiadają klatki w 126. Jak jest z policją, przeglądem i całą resztą "legalnością" tego produktu. Leci dowód za takie coś? Czy wszystko zależy od tego na jakiego policjanta się trafi? Interesują mnie konkretne odpowiedzi.
Klatka bezpieczeństwa
Started By
Magic
, 17 sty 2013 23:10
6 odpowiedzi na ten temat
#2 OFFLINE
Napisany 17 stycznia 2013 - 23:32
Zgodnie z przepisami aby klatka mogła być zamontowana w samochodzie i użytkowana w kzk i na drogach publicznych to powinna mieć atest i być zgodna z załącznikiem "J". Z tego co pamiętam nie jest to wymóg jeśli klatka jest wykonana prawidłowo i spełnia wymogi załącznika "J".
Powinna być zbudowana z elementów niełączonych i z rur bezszwowych wyginanych.
Wg najnowszych przepisów klatka ma nie być przyspawana do podwozia tylko przykręcona !!!
Klatka ma być samodzielnym elementem konstrukcyjnym przytwierdzonym do podwozia przy podstawie, nie może mieć punktów styku z nadwoziem np przy słupkach.
Jeśli masz klatkę bez atestu bardzo prawdopodobne że policja zabierze dowód ( choć wcale nie musi jeśli stwierdzą że jest solidna i bezpieczna ) i w żadnym kzk nie wystartujesz bo sędzia techniczny kładzie głowę na stole jak będziesz dachował i to źle zrobiona klatka zrobi ci krzywdę.
W praktyce jednak nie słyszałem żeby w amatorskich wyścigach ktoś się tego czepiał.
Co raz częściej na przeglądach zwracają na to uwagę i boją się podbijać przeglądy w autach z klatkami.
Problem polega na tym, że generalnie z klatką powinno się jeździć w kasku nawet po ulicach i koniecznie trzeba mieć kubeł żeby wyeliminować możliwość uderzenia głową.
Druga sprawa to to , że jak klatka nie jest zrobiona z odpowiedniej grubości rur bezszwowych to przy stłuczce rury mogą się połamać i cię zabić co generalnie nie stało by się nawet w seryjnym aucie bez klatki. Czasem bezpieczniejsze jest seryjne i wyspawane auto niż tuninkowane pretensjonalnej jakości sprzętem.
Generalnie wkładasz na własne ryzyko bez żadnej gwarancji czy nikt się nie uczepi ale osobiście wolałbym dać tego 1000 na porządną używaną klatkę z atestem bo tu chodzi o bezpieczeństwo.
Poszperaj na stronie AK, powinno tam być coś na ten temat.
pogadaj sobie na spocie z gutim, też miał szkolenie, poza tym ma klatkę w swapie, a ja moge już wszystkiego nie pamiętać
Powinna być zbudowana z elementów niełączonych i z rur bezszwowych wyginanych.
Wg najnowszych przepisów klatka ma nie być przyspawana do podwozia tylko przykręcona !!!
Klatka ma być samodzielnym elementem konstrukcyjnym przytwierdzonym do podwozia przy podstawie, nie może mieć punktów styku z nadwoziem np przy słupkach.
Jeśli masz klatkę bez atestu bardzo prawdopodobne że policja zabierze dowód ( choć wcale nie musi jeśli stwierdzą że jest solidna i bezpieczna ) i w żadnym kzk nie wystartujesz bo sędzia techniczny kładzie głowę na stole jak będziesz dachował i to źle zrobiona klatka zrobi ci krzywdę.
W praktyce jednak nie słyszałem żeby w amatorskich wyścigach ktoś się tego czepiał.
Co raz częściej na przeglądach zwracają na to uwagę i boją się podbijać przeglądy w autach z klatkami.
Problem polega na tym, że generalnie z klatką powinno się jeździć w kasku nawet po ulicach i koniecznie trzeba mieć kubeł żeby wyeliminować możliwość uderzenia głową.
Druga sprawa to to , że jak klatka nie jest zrobiona z odpowiedniej grubości rur bezszwowych to przy stłuczce rury mogą się połamać i cię zabić co generalnie nie stało by się nawet w seryjnym aucie bez klatki. Czasem bezpieczniejsze jest seryjne i wyspawane auto niż tuninkowane pretensjonalnej jakości sprzętem.
Generalnie wkładasz na własne ryzyko bez żadnej gwarancji czy nikt się nie uczepi ale osobiście wolałbym dać tego 1000 na porządną używaną klatkę z atestem bo tu chodzi o bezpieczeństwo.
Poszperaj na stronie AK, powinno tam być coś na ten temat.
pogadaj sobie na spocie z gutim, też miał szkolenie, poza tym ma klatkę w swapie, a ja moge już wszystkiego nie pamiętać
#4 OFFLINE
Napisany 18 stycznia 2013 - 18:28
A więc wyjaśniam policje NIE OBCHODZI co masz zamontowane w aucie jeśli auto ma ważny przegląd i oc to nic ci nie zrobią, mój malec bez problemu przechodzi przegląd z klatką
Pytałem o to nie raz znajomych policjantów i podczas kontroli panowie powiedzieli mi niemal dokładnie takie słowa
Jaja zaczynają się dopiero jak jedziesz na BK na rajd wtedy to wygląda tak jak kultowe@op opisał
Pytałem o to nie raz znajomych policjantów i podczas kontroli panowie powiedzieli mi niemal dokładnie takie słowa
Jaja zaczynają się dopiero jak jedziesz na BK na rajd wtedy to wygląda tak jak kultowe@op opisał
Nie wymagam od ciebie osiągów Ferrari, wystarczy żebyś mi zapalił
#5 OFFLINE
Napisany 18 stycznia 2013 - 22:44
I oto różnica między teorią a praktyką
Co nie zmienia jednak faktu że jak bym miał wpakować klatkę do malca to wolałbym już dać tego 1000 na atestowaną, albo zlecić zrobienie fachowcowi, bo ona ma poprawić bezpieczeństwo a nie pogorszyć
Co nie zmienia jednak faktu że jak bym miał wpakować klatkę do malca to wolałbym już dać tego 1000 na atestowaną, albo zlecić zrobienie fachowcowi, bo ona ma poprawić bezpieczeństwo a nie pogorszyć
Similar Topics
Temat | Forum | Rozpoczęty przez | Statystyki | Informacje o ostatnim poście | |
---|---|---|---|---|---|
pół klatka |
Hydepark | adek5139 |
|
|
|
Klatka bezpieczeństwa. |
Stylistyka | Krycha.126p |
|
|
|
Klatka bezpieczeństwa |
Stylistyka | dawidek198822 |
|
|
|
Klatka do Bisa |
Stylistyka | Aron |
|
|
|
gdzie kupic-fotele i klatka-homologacja |
Stylistyka | striker994 |
|
|