Brak ładowania , brak kontroli ładowania
#1 OFFLINE
Napisany 08 grudnia 2012 - 19:00
Podczas jazdy przez pola/lasy lecz wolnej jezdzie , zaparkowałem po czym nie mogłem odpalić , światła przygasały . Kontrola ładowania akumulatora nie świeciła się po przekreceniu kluczyka , wiec postanowiłem wymienić szczękotrzymacz alternatora jednak dziś gdy podładowałem akumulator i zatankowałem musiałem zapalić z kabli wiec po jezdzie (3 km gdzieś zrobiłem) ,kontrolka się nie świeciła po przekreceniu kluczyka (mogła się spalić ) , w czasie jazdy przygasły światła a gdy zaparkowałem i zgasiłem to nie miał mocy aby odpalić (rozrusznik cykał ) .
Wiec tak wnioskuje :
-brak ładowania
-brak kontrolki ładowania
-wymiana szczękotrzymacza nie pomogła
Aha jeszcze przed wymiana szczotek sprawdzałem miernikiem przy aku to było 12,56 przy wyłaczonych światłach na luzie , a po dodaniu gazu nic nie wzrastało .
Co teraz sprawdzić ?
#2 OFFLINE
Napisany 08 grudnia 2012 - 19:42
Sprawdź żarówkę kontrolki, bo bez tego ładowania nie będzie. Poza tym zaopatrz się w miernik uniwersalny (koszt ok 12zł) i posprawdzaj napięcia ładowania (ale to już po naprawieniu kontrolki, bo inaczej to nie ma sensu).
EDIT:
Nie doczytałem do końca Twojego postu. Miernik już masz, więc po prostu napraw kontrolkę i wtedy sprawdzaj napięcia.
EDIT2:
Oczywiście sprawdzając napięcie silnik musi być na obrotach, bo maluch na wolnych obrotach nie ładuje (choć zaraz niektórzy się tutaj zlecą i będą przeczyć temu twierdzeniu).
#5 OFFLINE
Napisany 10 grudnia 2012 - 18:25
#6 OFFLINE
Napisany 10 grudnia 2012 - 18:56
W elegancie nie pamiętam jak jest, ale w starszych licznikach żarówki od kontrolki aku były większe i mocniejsze jak reszta. W liczniku FLa były takie same jak te od podświetlania licznika (jak w ST to nie pamiętam).
#10 OFFLINE
Napisany 11 grudnia 2012 - 14:24
zgadza sięW elegancie nie pamiętam jak jest, ale w starszych licznikach żarówki od kontrolki aku były większe i mocniejsze jak reszta.
ja w cc wsadziłem słabszą i wzbudzał się altek dopiero przy 3.5 tyś
a tu nie świeci wcale więc problem leży gdzie indziej
#11 OFFLINE
Napisany 11 grudnia 2012 - 15:36
Co by pokazywało jak by był uszkodzony kabel rozrusznik - alternator ?
Co by było jak by był regulator napiecia do wymiany ?
Co by było jak by diody czy tam mostek do wymiany ?
Czy by wogóle świeciłą się żarówka po przekreceniu kluczyka ?
#12 OFFLINE
Napisany 11 grudnia 2012 - 19:04
masz uszkodzone diody w alternatorze.
prąd nie jest zatrzymywany spowrotem i próbuje ruszać alternator. rozkręć alternator i sprawdź czy nie zwierają diody.
jeżeli nie jesteś zaawansowany na ty, poziomie, to zrób tak. weź amperomierz (multimetr) i naładuj akumulator. włóż do bagażnika, podepnij (-) a do klemy plusa i do plusa na akumulatorze podepnij 2 kabelki od amperomierza. rozłącz i odłącz przewody od alternatora ładujące (jak nie wiesz które to zrób zdjęcie, żebyś wiedział jak złożyć spowrotem przyjrzyj się jak ma być i wypnij wszystkie) i podłącz jeszcze raz amperomierz. jeżeli wynik jest dużo mniejszy to znaczy, że alternator jest uszkodzony.
i chciałem nadmienić, że szczotki nie ładują tylko diody. szczotki służą tylko do wzbudzenia.
Jeżeli komuś żarzy się żarówka ładowania, to też oznacza, że dioda jesz uszkodzona.
ja tu opisuje tylko jedną z wielu usterek, które mogą mieć takie objawy więc nie sugeruj się, że to na 100%.
Jak pomogłem to piszcie mi na PW że pomogłem, bo to dla mnie ważne
#13 OFFLINE
Napisany 11 grudnia 2012 - 21:02
Podłaczyłem i odłaczyłem kable od regulatora napiecia , i tam jeszcze jakieś 2 i nadal nic nie świeci .
motokrzych czy to może być wina także zerwanych kabli jakiś co ida do alternatora ? bo rozrusznik normalnie kręci . Bo jeżeli jak wina kabli to musze gdzieś pojechać na kanał i sprawdzić bo jeździłem niepotrzebnie po lesie/polnych drogach wiec mogłem zerwać czy coś .
Chyba że jak bym zerwał kabel to by się świeciła żarówka .
#14 OFFLINE
Napisany 11 grudnia 2012 - 21:47
pierwsze.
weź odkręć klemy, wyczyść i sprawdź czy śruby ci nie powpadały do ołowiu. jeżeli wpadły to je zmień, wstaw podkładki żeby nie wpadły i zakręć do akumulatora
przetestuj
później sprawdź czy koło rozrusznika kable nie są poszarpane(czy przy rozruszniku nie wyrwało i czy nie wisi na włosku, tak samo przy alternatorze) po spotkałem się z instalacją alternator=>rozrusznik<=akumulator a i z alternator=>akumulator=>rozrusznik
#15 OFFLINE
Napisany 11 grudnia 2012 - 21:56
Co by pokazywało jak by był uszkodzony kabel rozrusznik - alternator ?
Co by było jak by był regulator napiecia do wymiany ?
Co by było jak by diody czy tam mostek do wymiany ?
Czy by wogóle świeciłą się żarówka po przekreceniu kluczyka ?
Jakby przewód alternator-rozrusznik był uszkodzony (a reszta sprawna), to cały czas świeciłoby się ładowanie niezależnie od działania silnika i jego obrotów.
Regulatora nigdy nie rozbierałem, ale zazwyczaj jak zesra się regulator, to instalacja działa, ale są duże skoki napięcia (najbardziej widoczne na przygasających lub za mocno świecących światłach).
Co do mostka, to masz opis wyżej. Ale to też zależy. Czasami jest tak, że mostek jest uszkodzony i kontrolka świeci się cały czas, a gaśnie dopiero przy wysokich obrotach.
A przewody od alternatora są w samochodzie umieszczone tak, że szczerze mówiąc nawet przy konkretnym offroadzie raczej ciężko byłoby je zerwać. Jeżeli już by się rozleciały, to prędzej ze starości.
#17 OFFLINE
Napisany 11 grudnia 2012 - 22:14
ja mam taką diagnozę.
masz uszkodzone diody w alternatorze.
prąd nie jest zatrzymywany spowrotem i próbuje ruszać alternator. rozkręć alternator i sprawdź czy nie zwierają diody.
jeżeli nie jesteś zaawansowany na ty, poziomie, to zrób tak. weź amperomierz (multimetr) i naładuj akumulator. włóż do bagażnika, podepnij (-) a do klemy plusa i do plusa na akumulatorze podepnij 2 kabelki od amperomierza. rozłącz i odłącz przewody od alternatora ładujące (jak nie wiesz które to zrób zdjęcie, żebyś wiedział jak złożyć spowrotem przyjrzyj się jak ma być i wypnij wszystkie) i podłącz jeszcze raz amperomierz. jeżeli wynik jest dużo mniejszy to znaczy, że alternator jest uszkodzony
zeby wynik był miarodajny trzeba najpierw odłaczyć zbędne odbiorniki typu alarm/centralny zamek i radio, czasami one potrafia nieźle wyssać akumulator
#18 OFFLINE
Napisany 11 grudnia 2012 - 22:25
takie są moje przypuszczenia, bo sam miałem problem z alternatorem, tak sprawdziłem, wyszło już nie pamiętam ile ale dużo, nawet się alternator sam grzał i wymieniłem alternator i hulalalalało
tylko żeby pamiętał, żeby nie zostawił tych kabli obok siebie, żeby nie zwierały do masy ani do siebie i nie odpalał bez akumulatora.
#19 OFFLINE
Napisany 12 grudnia 2012 - 14:43
Co mam zrobić teraz ?
Bo już akumulator ładuje z 4 raz i zanim zaniose i podładuje to troche czasu mija i niechce mi się już kilka razy latać .
Co mam sprawdzić , jak mam sprawdzić ( takie bardziej wyjaśnione dla osoby która jest w 4 klasie Technikum Hotelarskiego ; ) )
#20 OFFLINE
Napisany 12 grudnia 2012 - 21:14
napisz ile ci wyszło z alternatorem a ile bez.
Similar Topics
Temat | Forum | Rozpoczęty przez | Statystyki | Informacje o ostatnim poście | |
---|---|---|---|---|---|
brak iskry swap126p |
SWAP Center | krycha1996 |
|
|
|
Kontrola ładowania, silnik poza budą, regler robi zwarcie |
Car Audio i elektronika | Puzel |
|
|
|
Brak Ładowania - Brak mi sił |
Mechanika | xradar |
|
|
|
Brak cisnienia oleju po kapitalnym remoncie silnika wazne |
Mechanika | Maciejsz |
|
|
|
Brak mocy + spalanie stukowe |
Mechanika | turbogaraż |
|
|