Skocz do zawartości


Zdjęcie

Wymiana całego drążka zmiany biegów.


11 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   j.dd

j.dd

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 3 postów
    • :

Napisany 22 października 2012 - 11:29

Witam, kupiłem jakiś czas temu swojego pierwszego maluszka i pojawił się problem ze zmianą biegów (3 bieg wchodzi po wciśnięciu dźwigni jak do wstecznego, 4 na miejscu wstecznego). Sprawdziłem lizak, wyregulowałem drążek i jakiś czas było ok, ale niestety problem znowu się pojawił. Ponoć jest to wina drążka zmiany biegów, więc przed zastanawianiem się nad samą skrzynią postanowiłem go wymienić. Jestem nowicjuszem, więc może ktoś z Was już to robił i podzieliłby się info jak to ustrojstwo wymienić? ;)

#2 OFFLINE   kaszlak_maniak

kaszlak_maniak

    Master

  • Member
  • 2 643 postów
    • Time Online: 28m 43s

Napisany 22 października 2012 - 12:38

Jeśli dobrze pamiętam, sam drążek biegów jest tylko wkręcany (zapewne rozkruszyło Ci się to plastikowe jabłuszko i drążek ma mega luz).

Odkręć sobie plastikową osłonę tunelu (dwa wkręty, jeden z przodu, drugi z tyłu i zejdzie). Odkręć z lewarka najpierw samą gałkę, potem zdejmij tą gumową osłonkę, jak już to będziesz miał ściągnięte, to będziesz widział co jest nie tak. Weź jakąś żabkę, morsa, czy inne tego typu, chwyć lewarek i wykręć.

Chyba że chcesz zmieniać cały kompletny mechanizm, to już roboty jest z tym więcej.
Dodany obrazek

#3 OFFLINE   j.dd

j.dd

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 3 postów
    • :

Napisany 22 października 2012 - 14:16

Sprawdziłem sam drążek - minimalny luz jest, ale to nie powoduje problemu. Objaw jest taki że drążek ma taki sam zakres ruchu na boki niezależnie czy jest na luzie czy ma wrzucony jakiś bieg. Postaram się wymienić cały mechanizm z drążkiem (i tu prośba o pomoc jak to najprościej zrobić) i mam nadzieję, że maluszek będzie śmigał ;) Dzięki za info ;)

#4 OFFLINE   mateuszgan

mateuszgan

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 268 postów
    • :

Napisany 22 października 2012 - 15:39

sprawdz sprezynki ktore tam sa, bardzo mozliwe ze ich juz niema, albo sa juz rozciagnieta!

#5 OFFLINE   Fabi96

Fabi96

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 168 postów
    • Time Online: 3g 28m 49s

Napisany 22 października 2012 - 17:25

(i tu prośba o pomoc jak to najprościej zrbić)


Też miałem problemy ze wstecznym i tydzień temu zmieniłem tulejke w mechaniźmie i tulejke w karoserii.Po wymianie tulejek jest wszystko ok :D
Najpierw musisz odkręcić łącznik pod samochdem następnie zdemontować prawy fotel(lepsze dojście),plastikową nakładkę która jest na tunelu,osłonę gumową drążka,dywanik który jest na tunelu oraz odkręcić przednią część tunelu.Po zdemontowaniu tego wszystkiego odkręcasz dwie śróby z prawej strony mocujące mechanizm i wyciągasz go do przodu.
Montaż w odwrotnej kolejności.

#6 OFFLINE   j.dd

j.dd

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 3 postów
    • :

Napisany 22 października 2012 - 18:00

no to pracowity dzień przede mną ;) wielkie dzięki za pomoc, maluszek to mój pierwszy własny samochód, więc dopiero powoli ogarniam co się dzieje ;)

#7 OFFLINE   arek

arek

    loża szyderców

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 3 951 postów
    • Time Online: 3d 6g 45m 19s

Napisany 22 października 2012 - 18:35

gówno prawda :P

skrzynie trzeba ustawić na poduszkach i będzie wszystko cycy a nie od razu lewarki wymieniać i cudować, w bisie nie mam regulacji na poduszkach i po wymianie lizaka miałem podobny problem, wsadziłem lizaka i imadło i lekko go skręciłem [wykrzywiłem] żeby biegi były na swoim miejscu

#8 OFFLINE   fiat126pknightrider

fiat126pknightrider

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 539 postów
    • Time Online: 2g 32m 2s

Napisany 22 października 2012 - 18:59

wsadziłem lizaka i imadło i lekko go skręciłem [wykrzywiłem] żeby biegi były na swoim miejscu

też tak zrobiłem po wymianie skrzyni, bo zamiast wstecznego wchodziła 4 :)

#9 OFFLINE   BOLEKlodz

BOLEKlodz

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 395 postów
    • :

Napisany 24 października 2012 - 21:03

Jeśli biegi tylko są "poprzesuwane", to powinno pomóc. Ale jak drążek ma luz cały czas, to może być lizak już wytarty. Konkretnie jego otwory. Napisałeś, że go sprawdziłeś, to znaczy dokręciłeś? Jesteś pewien, że nie ma luzów po osi obrotu? Jeśli tak, to trzeba wyjąć śruby, włożyć na nie podkładki (w miarę cienkie, mogą być sprężynujące na śrubę m8 ) i skręcić wszystko do kupy.
Daj mi malucha, Nim zwiedzę okolicę.
Będzie wstyd jak wyprzedzę Kubicę
Przez momo kierownicę cały świat jak na dłoni
Chociaż lepiej Brat nie mówić ile ten Fiat ma koni.
- O.S.T.R.
Niedrogi warsztat Łodź - pisac pw :)

#10 OFFLINE   arek

arek

    loża szyderców

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 3 951 postów
    • Time Online: 3d 6g 45m 19s

Napisany 24 października 2012 - 23:17

fiat126pknightrider no to musisz przekrzywić trochę inaczej, metoda prób i błędów dojdziesz do tego

#11 OFFLINE   12kamil6p

12kamil6p

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 20 postów
    • :

Napisany 02 listopada 2012 - 19:29

witam...pewnego dania wracałem ze szkoły i ruszajac ze skrzyzowania wyskoczył mi bieg i zaczeło tak jakby trzeszczec hrabotac nieiwem i tak jest na kazdym iegu i niewiem czy to jest od skrzyni czy od przegłubu bo jak wrzuce np na 1 to stoi w miejscu cały czas charczy ale na predkosciomierzu predkosc rosnie i na stecznym jakby cos tam szedł do tyłu ale moze z 1 milimetr i stanie i zaczyna charczec to co to moze byc przegłub czy skrzynia


>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>POMOCY !!<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

#12 OFFLINE   Low&Adrian&Slow

Low&Adrian&Slow

    Jade wolno bo mi wolno.

  • Member
  • 1 820 postów
    • Time Online: 13g 6m 5s
Garaż Zobacz Garaż

Napisany 02 listopada 2012 - 22:34

Zabierak.

Auto bez gleby jest jak kobieta bez cycków... pojeździć się da, ale jednak czegoś brakuje..
uz24f2cs.jpg




Similar Topics Collapse

  Temat Forum Rozpoczęty przez Statystyki Informacje o ostatnim poście






IPB Skin By Virteq
Witaj,
przeglądasz stronę jako gość, rejestrując się zyskasz dostęp do wielu dodatkowych opcji.