Wymiana całego drążka zmiany biegów.
Started By
j.dd
, 22 paź 2012 11:29
11 odpowiedzi na ten temat
#1 OFFLINE
Napisany 22 października 2012 - 11:29
Witam, kupiłem jakiś czas temu swojego pierwszego maluszka i pojawił się problem ze zmianą biegów (3 bieg wchodzi po wciśnięciu dźwigni jak do wstecznego, 4 na miejscu wstecznego). Sprawdziłem lizak, wyregulowałem drążek i jakiś czas było ok, ale niestety problem znowu się pojawił. Ponoć jest to wina drążka zmiany biegów, więc przed zastanawianiem się nad samą skrzynią postanowiłem go wymienić. Jestem nowicjuszem, więc może ktoś z Was już to robił i podzieliłby się info jak to ustrojstwo wymienić?
#2 OFFLINE
Napisany 22 października 2012 - 12:38
Jeśli dobrze pamiętam, sam drążek biegów jest tylko wkręcany (zapewne rozkruszyło Ci się to plastikowe jabłuszko i drążek ma mega luz).
Odkręć sobie plastikową osłonę tunelu (dwa wkręty, jeden z przodu, drugi z tyłu i zejdzie). Odkręć z lewarka najpierw samą gałkę, potem zdejmij tą gumową osłonkę, jak już to będziesz miał ściągnięte, to będziesz widział co jest nie tak. Weź jakąś żabkę, morsa, czy inne tego typu, chwyć lewarek i wykręć.
Chyba że chcesz zmieniać cały kompletny mechanizm, to już roboty jest z tym więcej.
Odkręć sobie plastikową osłonę tunelu (dwa wkręty, jeden z przodu, drugi z tyłu i zejdzie). Odkręć z lewarka najpierw samą gałkę, potem zdejmij tą gumową osłonkę, jak już to będziesz miał ściągnięte, to będziesz widział co jest nie tak. Weź jakąś żabkę, morsa, czy inne tego typu, chwyć lewarek i wykręć.
Chyba że chcesz zmieniać cały kompletny mechanizm, to już roboty jest z tym więcej.
#3 OFFLINE
Napisany 22 października 2012 - 14:16
Sprawdziłem sam drążek - minimalny luz jest, ale to nie powoduje problemu. Objaw jest taki że drążek ma taki sam zakres ruchu na boki niezależnie czy jest na luzie czy ma wrzucony jakiś bieg. Postaram się wymienić cały mechanizm z drążkiem (i tu prośba o pomoc jak to najprościej zrobić) i mam nadzieję, że maluszek będzie śmigał Dzięki za info
#5 OFFLINE
Napisany 22 października 2012 - 17:25
(i tu prośba o pomoc jak to najprościej zrbić)
Też miałem problemy ze wstecznym i tydzień temu zmieniłem tulejke w mechaniźmie i tulejke w karoserii.Po wymianie tulejek jest wszystko ok
Najpierw musisz odkręcić łącznik pod samochdem następnie zdemontować prawy fotel(lepsze dojście),plastikową nakładkę która jest na tunelu,osłonę gumową drążka,dywanik który jest na tunelu oraz odkręcić przednią część tunelu.Po zdemontowaniu tego wszystkiego odkręcasz dwie śróby z prawej strony mocujące mechanizm i wyciągasz go do przodu.
Montaż w odwrotnej kolejności.
#7 OFFLINE
Napisany 22 października 2012 - 18:35
gówno prawda
skrzynie trzeba ustawić na poduszkach i będzie wszystko cycy a nie od razu lewarki wymieniać i cudować, w bisie nie mam regulacji na poduszkach i po wymianie lizaka miałem podobny problem, wsadziłem lizaka i imadło i lekko go skręciłem [wykrzywiłem] żeby biegi były na swoim miejscu
skrzynie trzeba ustawić na poduszkach i będzie wszystko cycy a nie od razu lewarki wymieniać i cudować, w bisie nie mam regulacji na poduszkach i po wymianie lizaka miałem podobny problem, wsadziłem lizaka i imadło i lekko go skręciłem [wykrzywiłem] żeby biegi były na swoim miejscu
#9 OFFLINE
Napisany 24 października 2012 - 21:03
Jeśli biegi tylko są "poprzesuwane", to powinno pomóc. Ale jak drążek ma luz cały czas, to może być lizak już wytarty. Konkretnie jego otwory. Napisałeś, że go sprawdziłeś, to znaczy dokręciłeś? Jesteś pewien, że nie ma luzów po osi obrotu? Jeśli tak, to trzeba wyjąć śruby, włożyć na nie podkładki (w miarę cienkie, mogą być sprężynujące na śrubę m8 ) i skręcić wszystko do kupy.
Daj mi malucha, Nim zwiedzę okolicę.
Będzie wstyd jak wyprzedzę Kubicę
Przez momo kierownicę cały świat jak na dłoni
Chociaż lepiej Brat nie mówić ile ten Fiat ma koni.
- O.S.T.R.
Niedrogi warsztat Łodź - pisac pw
Będzie wstyd jak wyprzedzę Kubicę
Przez momo kierownicę cały świat jak na dłoni
Chociaż lepiej Brat nie mówić ile ten Fiat ma koni.
- O.S.T.R.
Niedrogi warsztat Łodź - pisac pw
#11 OFFLINE
Napisany 02 listopada 2012 - 19:29
witam...pewnego dania wracałem ze szkoły i ruszajac ze skrzyzowania wyskoczył mi bieg i zaczeło tak jakby trzeszczec hrabotac nieiwem i tak jest na kazdym iegu i niewiem czy to jest od skrzyni czy od przegłubu bo jak wrzuce np na 1 to stoi w miejscu cały czas charczy ale na predkosciomierzu predkosc rosnie i na stecznym jakby cos tam szedł do tyłu ale moze z 1 milimetr i stanie i zaczyna charczec to co to moze byc przegłub czy skrzynia
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>POMOCY !!<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>POMOCY !!<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Similar Topics
Temat | Forum | Rozpoczęty przez | Statystyki | Informacje o ostatnim poście | |
---|---|---|---|---|---|
Wymiana przewodów hamulcowych |
Mechanika | kalosh |
|
|
|
Poduszki pod skrzynią biegów |
Mechanika | chrabel |
|
|
|
Stuk przy ruszaniu i zmianie biegów |
Mechanika | Olszes |
|
|
|
Wymiana drzwi. |
Stylistyka | Gucio |
|
|
|
Wymiana uszczelki pod głowicą |
Mechanika | 126P_Józefosław |
|
|