Skocz do zawartości


Zdjęcie

Wymiana całego drążka zmiany biegów.


11 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   j.dd

j.dd

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 3 postów
    • :

Napisany 22 października 2012 - 11:29

Witam, kupiłem jakiś czas temu swojego pierwszego maluszka i pojawił się problem ze zmianą biegów (3 bieg wchodzi po wciśnięciu dźwigni jak do wstecznego, 4 na miejscu wstecznego). Sprawdziłem lizak, wyregulowałem drążek i jakiś czas było ok, ale niestety problem znowu się pojawił. Ponoć jest to wina drążka zmiany biegów, więc przed zastanawianiem się nad samą skrzynią postanowiłem go wymienić. Jestem nowicjuszem, więc może ktoś z Was już to robił i podzieliłby się info jak to ustrojstwo wymienić? ;)

#2 OFFLINE   kaszlak_maniak

kaszlak_maniak

    Master

  • Member
  • 2 643 postów
    • Time Online: 28m 43s

Napisany 22 października 2012 - 12:38

Jeśli dobrze pamiętam, sam drążek biegów jest tylko wkręcany (zapewne rozkruszyło Ci się to plastikowe jabłuszko i drążek ma mega luz).

Odkręć sobie plastikową osłonę tunelu (dwa wkręty, jeden z przodu, drugi z tyłu i zejdzie). Odkręć z lewarka najpierw samą gałkę, potem zdejmij tą gumową osłonkę, jak już to będziesz miał ściągnięte, to będziesz widział co jest nie tak. Weź jakąś żabkę, morsa, czy inne tego typu, chwyć lewarek i wykręć.

Chyba że chcesz zmieniać cały kompletny mechanizm, to już roboty jest z tym więcej.
Dodany obrazek

#3 OFFLINE   j.dd

j.dd

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 3 postów
    • :

Napisany 22 października 2012 - 14:16

Sprawdziłem sam drążek - minimalny luz jest, ale to nie powoduje problemu. Objaw jest taki że drążek ma taki sam zakres ruchu na boki niezależnie czy jest na luzie czy ma wrzucony jakiś bieg. Postaram się wymienić cały mechanizm z drążkiem (i tu prośba o pomoc jak to najprościej zrobić) i mam nadzieję, że maluszek będzie śmigał ;) Dzięki za info ;)

#4 OFFLINE   mateuszgan

mateuszgan

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip