Podszybie ostro leci... jakieś porady, sugestie?
Started By
metalzkudowy
, 17 lip 2012 15:21
24 odpowiedzi na ten temat
#1 OFFLINE
Napisany 17 lipca 2012 - 15:21
Witam ponownie. Ciut leci mi podszybie... Powiedzcie szczerze czy jest tragedia?
Mam zamiar zrobić to jak najszybciej, ale nie wiem jak się za to zabrać. Może mi coś podpowiecie od czego zacząć i jak to zrobić zeby było ok. Oczywiście nie chce tego dawać do jakiegoś lakiernika, blacharza itp.
Mam zamiar zrobić to jak najszybciej, ale nie wiem jak się za to zabrać. Może mi coś podpowiecie od czego zacząć i jak to zrobić zeby było ok. Oczywiście nie chce tego dawać do jakiegoś lakiernika, blacharza itp.
- jibjabst lubi to
mam wyje-bane w spalanie!
Fiat 126 ELX '98... bo musi być ELEGANT'cko
http://www.terytoriu...-cko-t8343.html
Fiat 126 ELX '98... bo musi być ELEGANT'cko
http://www.terytoriu...-cko-t8343.html
#2 OFFLINE
Napisany 17 lipca 2012 - 15:26
bez lakiernika się raczej nie obędzie
zacznij od wyjęcia przedniej szyby, ujrzysz obraz nędzy i rozpaczy
skorodowane miejsca wyczyść dokładnie szczotką druciana na wiertarce, jeśli nie będzie dziur na wylot to możesz zamalować to brunoxem i podkładem ale to i tak są półśrodki, najlepiej było by kupić nowe podszybie i oddać do blacharza żeby wymienił całość lub wstawił fragmenty
zacznij od wyjęcia przedniej szyby, ujrzysz obraz nędzy i rozpaczy
skorodowane miejsca wyczyść dokładnie szczotką druciana na wiertarce, jeśli nie będzie dziur na wylot to możesz zamalować to brunoxem i podkładem ale to i tak są półśrodki, najlepiej było by kupić nowe podszybie i oddać do blacharza żeby wymienił całość lub wstawił fragmenty
- jibjabst lubi to
#3 OFFLINE
Napisany 17 lipca 2012 - 15:54
aż tak źle z tym? To lepiej poczekać kilka lat aż całkiem zerzre rdza podszybie i dopiero wymienić... Z tego co widziałem to niektórzy jeżdżą z ostrymi dziurami na wylot... podszybie mam nowe kupione, ale chciałbym to jakoś uratować jeszcze żeby posłużyło ze 2 lata
a lakiernicy jak widziałem to nawet na nowy element nie dają podkładu tylko odrazu jadą lakierem pojeby... a kasują jak za zboże więc nie wiem czy jest sens dawać do jakiegoś "blacharzo lakiernika"... A znowu do jakiegoś super profesjonalisty też nie warto dawać bo skasuje z pięć stów za to...
a lakiernicy jak widziałem to nawet na nowy element nie dają podkładu tylko odrazu jadą lakierem pojeby... a kasują jak za zboże więc nie wiem czy jest sens dawać do jakiegoś "blacharzo lakiernika"... A znowu do jakiegoś super profesjonalisty też nie warto dawać bo skasuje z pięć stów za to...
- jibjabst lubi to
mam wyje-bane w spalanie!
Fiat 126 ELX '98... bo musi być ELEGANT'cko
http://www.terytoriu...-cko-t8343.html
Fiat 126 ELX '98... bo musi być ELEGANT'cko
http://www.terytoriu...-cko-t8343.html
#5 OFFLINE
Napisany 17 lipca 2012 - 17:00
a tak zeby wytrzymało 2 lata razy 2? oszczędzać nie musze na środkach ale chce to zrobić sam a nie dawać jakiemuś pseudo lakiernikowi lub blacharzowi który odyebe maniane
mam wyje-bane w spalanie!
Fiat 126 ELX '98... bo musi być ELEGANT'cko
http://www.terytoriu...-cko-t8343.html
Fiat 126 ELX '98... bo musi być ELEGANT'cko
http://www.terytoriu...-cko-t8343.html
#8 OFFLINE
Napisany 17 lipca 2012 - 17:36
u mnie nikt porządnie tego nie zrobi za normalną cenę dlatego chciałbym sam to jakoś naprawić i mieć trochę spokoju. Nikt nie miał tak, że zabezpieczył to ładnie itd? Jakoś niektórzy szpachlują, lakierują i kilka lat nic się z tym nie dzieje. A auta potrzebuje codziennie dlatego chciałbym to sam zrobić
mam wyje-bane w spalanie!
Fiat 126 ELX '98... bo musi być ELEGANT'cko
http://www.terytoriu...-cko-t8343.html
Fiat 126 ELX '98... bo musi być ELEGANT'cko
http://www.terytoriu...-cko-t8343.html
#11 OFFLINE
Napisany 17 lipca 2012 - 19:20
tylko teraz pytanie jaką spawarkę... mam tylko taką elektrodową starą porosyjską... ale z drugiej strony zawsze można wymienić całe podszybie za te 2 lata a teraz dobrze zabezpieczyć i oczyścić... co o tym sądzicie?
mam wyje-bane w spalanie!
Fiat 126 ELX '98... bo musi być ELEGANT'cko
http://www.terytoriu...-cko-t8343.html
Fiat 126 ELX '98... bo musi być ELEGANT'cko
http://www.terytoriu...-cko-t8343.html
#13 OFFLINE
Napisany 17 lipca 2012 - 19:37
więc dlatego się pytam... najpierw dokładnie oczyszcze i zobacze o co halo a potem się zobaczy. I na oczyszczoną blache z rdzy co najpierw?
1. wash primer, brunox czy cortanin?
2. podkład
3. szpachla
4. podkład
5. lakier
6. lakier
7. lakier
Zna ktoś inną lepszą kombinację?
1. wash primer, brunox czy cortanin?
2. podkład
3. szpachla
4. podkład
5. lakier
6. lakier
7. lakier
Zna ktoś inną lepszą kombinację?
mam wyje-bane w spalanie!
Fiat 126 ELX '98... bo musi być ELEGANT'cko
http://www.terytoriu...-cko-t8343.html
Fiat 126 ELX '98... bo musi być ELEGANT'cko
http://www.terytoriu...-cko-t8343.html
#18 OFFLINE
Napisany 17 lipca 2012 - 22:52
Wymiana podszybia to raczej ostateczność. A tu trzeba ściągnąć szybę, dokładnie wyszlifować i zobaczyć co się kryje pod spodem. Jak są dziury - spawać. Jak się nie ma sprzętu albo umiejętności, można z tym śmiało podjechać do blacharza. Za załatanie małej dziurki majątku nie skasuje, w przeciwieństwie, gdyby miał wymieniać całe podszybie. Niech pospawa, ładnie wyszlifuje i tyle. Wrócić do domku i na to podkład reaktywny->podkład akrylowy->ewentualna szpachla->podkład akrylowy->lakier kilka warstw.
EDIT:
Źle wiesz. Jest to błąd gdyż iż ponieważ dlategoż, że szpachla sama w sobie ma strukturę gąbki, woda przez nią bardzo łatwo przenika dalej. Jak uszkodzi się zewnętrzna warstwa lakieru+podkładu (nie musi być widoczne uszkodzenie, takie mikropęknięcie) woda przedostaje się przez uszkodzenie do szpachli, a przez nią, jak przez gąbkę dalej wgłąb. Gdy pod szpachlą jest podkład, zatrzyma wilgoć, jest bezpiecznie. Gdy pod szpachlą nie będzie podkładu... chyba już wiesz co się stanie. Oczywiście w większości warsztatów blacharskich Ci tego nie powiedzą i podkładu pod szpachlę nie dadzą, bo po co. Przecież to kosztuje pieniądze i czas, a jak trzeba tych aut miesięcznie trochę wyklepać, poskładać z trzech, to nie ma czasu na dopieszczanie tego co będzie pod szpachlą. Klient przyjdzie odebrać gotowe, to przecież tego nie zauważy.
EDIT:
Z tego co wiem to pod szpachlex nie kładzie sie podkładu, tylko sie matowi pożądnie Wink
Źle wiesz. Jest to błąd gdyż iż ponieważ dlategoż, że szpachla sama w sobie ma strukturę gąbki, woda przez nią bardzo łatwo przenika dalej. Jak uszkodzi się zewnętrzna warstwa lakieru+podkładu (nie musi być widoczne uszkodzenie, takie mikropęknięcie) woda przedostaje się przez uszkodzenie do szpachli, a przez nią, jak przez gąbkę dalej wgłąb. Gdy pod szpachlą jest podkład, zatrzyma wilgoć, jest bezpiecznie. Gdy pod szpachlą nie będzie podkładu... chyba już wiesz co się stanie. Oczywiście w większości warsztatów blacharskich Ci tego nie powiedzą i podkładu pod szpachlę nie dadzą, bo po co. Przecież to kosztuje pieniądze i czas, a jak trzeba tych aut miesięcznie trochę wyklepać, poskładać z trzech, to nie ma czasu na dopieszczanie tego co będzie pod szpachlą. Klient przyjdzie odebrać gotowe, to przecież tego nie zauważy.
#19 OFFLINE
Napisany 17 lipca 2012 - 22:59
trzeba polać Kaszlakowi bo dobrze i konkretnie gada. W czwartek robie i sie sprawdzi wszystko porządnie.
Zdjąłem przednią szybę i ukazał mi się obraz nędzy i rozpaczy... Podszybie do wymiany? Nie wydaje mi się... Eleganty szybko gniją jak widać na załączonym obrazku
Zdjąłem przednią szybę i ukazał mi się obraz nędzy i rozpaczy... Podszybie do wymiany? Nie wydaje mi się... Eleganty szybko gniją jak widać na załączonym obrazku
mam wyje-bane w spalanie!
Fiat 126 ELX '98... bo musi być ELEGANT'cko
http://www.terytoriu...-cko-t8343.html
Fiat 126 ELX '98... bo musi być ELEGANT'cko
http://www.terytoriu...-cko-t8343.html
Similar Topics
Temat | Forum | Rozpoczęty przez | Statystyki | Informacje o ostatnim poście | |
---|---|---|---|---|---|
2013.08.15-18 10 Ogólnopolski, X lat TRT, 40lecie roz. prod. 126p |
Relacje ze zlotów/spotów/rajdów | m.a.x.x. |
|
|
|
Wiosna idzie, maluchy przyleciały |
Hydepark | dobry |
|
|
|
Silnik od Hondy Civic 1.4 16v Jakieś wskazowki ?? |
SWAP Center | Szklanka |
|
|
|
Zakończenie sezonu Youngtimer Ostrołęka |
Motoryzacyjne życie - spoty, zloty, rajdy. | Patryk Z |
|
|
|
Rajd 40-lecia Polskiego Fiata 126p Kraków-Tychy |
Motoryzacyjne życie - spoty, zloty, rajdy. | Lajkonik |
|
|