Jump to content


Photo

SWAP central - pomoc z wyborem silnika


17 replies to this topic

#1 OFFLINE   Kondek279

Kondek279

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 291 posts
    • Time Online: 15g 54m 46s

Posted 22 June 2012 - 16:26

Witajcie! Wakacje się zbliżają. Ja zarobiłem trochę pieniędzy, a za rok prawko :P Z tego powodu chcę w końcu zrobić porządnie autko do jazdy. Plany już mam i wszystko tylko nadal się męczę nad silnikiem :P Jaką jednostkę napędową polecacie do malucha? Osobiście myślałem nad jednostką z uno 1.4. Czy to dobry plan według was, czy polecacie coś innego? Chciałem kupić uno z rozwalonym tyłem i po tym co się pytałem to dostanę go za 600-800zł, więc ustalmy że do 600 zł silnik wraz ze skrzynia i osprzętem bym chciał kupić, bo potrzebuję jeszcze hamulce itp. Z góry dzięki za pomoc ;)

#2 OFFLINE   arek

arek

    loża szyderców

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 3,951 posts
    • Time Online: 3d 6g 45m 19s

Posted 22 June 2012 - 17:00

zacznijmy o tego jakimi funduszami dysponujesz?

zwykły swap na skrzyni od 126p to koszt około 3000zł
central dobrze zrobiony to koszty 10000zł w górę

jaki silnik pytasz?
rozsądnym wyjściem będzie silnik 1.4 16v ze Stilo na osprzęcie od 1.2 16v z punto I spięty ze skrzynią od Seicento 1.1 Sporting z wersji Schumacher, do tego wjazd z całym wózkiem i zawieszeniem z uno 1.0/1.1 lub punto

#3 OFFLINE   Kondek279

Kondek279

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 291 posts
    • Time Online: 15g 54m 46s

Posted 22 June 2012 - 17:12

Oglądałem tą stronę

Please Login or Register to see this Hidden Content

i myślę właśnie nad silnikiem 1.1 od seicento wraz ze skrzynią, a żeby było taniej chcę kupić SC właśnie z bitym tyłem byle żeby przód był cały co wyniesie mnie ok. 800 zł to tak na początek, co wy na to? Bym miał z niego hamulce, zawieszenie, silnik, skrzynie, osprzęt itp. Potem najwyżej będę montował mocniejsze.

#4 OFFLINE   arek

arek

    loża szyderców

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 3,951 posts
    • Time Online: 3d 6g 45m 19s

Posted 22 June 2012 - 17:48

seicento i cinquecento nie mają "sanek", i tak musiałbyś dokupić sanki z punto lub uno ewentualnie rzeźba tak jak u sebcyca
lepiej już punto I ze skasowanym tyłem

przy sankach i zawieszeniu z uno tylne koła są szerzej o 9cm na stronę w stosunku do serii, na sankach i zawiasie punto jest jeszcze szerzej

#5 OFFLINE   Kondek279

Kondek279

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 291 posts
    • Time Online: 15g 54m 46s

Posted 22 June 2012 - 19:42

Lepiej sam zrobię te sanki bo lepiej się wszystko odpasuje :P

#6 OFFLINE   morrek

morrek

    Master

  • Member
  • 1,732 posts
    • Time Online: 2d 2g 35m 4s
Garaż Zobacz Garaż

Posted 22 June 2012 - 21:45

Jeżeli tak podchodzisz do sprawy to nie pytaj nas o nic więcej.
BTW czym masz zamiar to spawać?

#7 OFFLINE   Kondek279

Kondek279

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 291 posts
    • Time Online: 15g 54m 46s

Posted 22 June 2012 - 21:50

sebcyca po tym co widzę sam je przygotował więc o co chodzi? Ja tylko bardziej się martwię jak potem połączyć drążek zmiany biegów ze skrzynią.

#8 OFFLINE   morrek

morrek

    Master

  • Member
  • 1,732 posts
    • Time Online: 2d 2g 35m 4s
Garaż Zobacz Garaż

Posted 22 June 2012 - 22:04

Nie odpowiedziałeś czym masz zamiar to robić.

#9 OFFLINE   Kondek279

Kondek279

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 291 posts
    • Time Online: 15g 54m 46s

Posted 22 June 2012 - 22:44

No jak czym migomatem :P Na szczęście udało mi się już go załatwić.

#10 OFFLINE   Tomek84

Tomek84

    Master

  • Member
  • 994 posts
    • Time Online: 8d 16g 47m 55s

Posted 23 June 2012 - 07:41

Jeżeli uważasz że to co zrobił Sebcyc jest proste to ukłon dla ciebie
Widziałem na własne oczy niektóre etapy budowy, dopasowywanie wszystkiego, kopiowanie zawieszenia i podłużnic i wiem że to nie jest takie łatwe
Ale rób, wklejaj foty a my będziemy oceniać
Dodany obrazek

#11 OFFLINE   Adam

Adam

    Zaawansowany

  • Member
  • 211 posts
    • Time Online: 2g 8m 50s

Posted 23 June 2012 - 08:31

To może być ciekawy projekt. Ale nie pod względem tego co chcesz zamontować, ale bardziej pod tym jaka będzie jakość wykonania i tempo pracy jakie sobie narzucisz. :devil:
Zero smutków, zero złoci, wyjebane po całoci... xD
Dodany obrazek

#12 OFFLINE   Kondek279

Kondek279

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 291 posts
    • Time Online: 15g 54m 46s

Posted 23 June 2012 - 11:36

Spokojnie sam robić nie będę, mam pomoc od 2 doświadczonych osób więc nie powinno być źle :D Jutro będę negocjował o jednego malucha a jak nie wyjdzie to w przyszłym jadę po 2 :P

#13 OFFLINE   arek

arek

    loża szyderców

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 3,951 posts
    • Time Online: 3d 6g 45m 19s

Posted 23 June 2012 - 12:15

żeby tylko auto nie skończyło jako kolejny niedokończony projekt

#14 OFFLINE   Kondek279

Kondek279

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 291 posts
    • Time Online: 15g 54m 46s

Posted 23 June 2012 - 12:38

Spokojnie on zostanie skończony. Wszystko jest już rozplanowane i mam pomoc osób doświadczonych, a nie tak jak ostatnio.

#15 OFFLINE   Sejek

Sejek

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 642 posts
    • Time Online: 1g 50m 31s

Posted 09 July 2012 - 22:08

rozsądnym wyjściem będzie silnik 1.4 16v ze Stilo na osprzęcie od 1.2 16v z punto I spięty ze skrzynią od Seicento 1.1 Sporting z wersji Schumacher, do tego wjazd z całym wózkiem i zawieszeniem z uno 1.0/1.1 lub punto


To jest najlepszy pomysł :D sam właśnie wkładam do swojego seicento 1.4 16v i jest mega :P zap***dala jak wściekły (a silnik seria, jedynie z przepustnica od 1.6 i kolektorem 421) :twisted:

Niestety na razie na seryjnej VANowskiej skrzyni ale ciekawe jak długo wytrwa ona przy tym silniku :roll:
co do tego tematu to wkladajcie 1.4 polecam :twisted:

#16 OFFLINE   kaszlak_maniak

kaszlak_maniak

    Master

  • Member
  • 2,643 posts
    • Time Online: 28m 43s

Posted 09 July 2012 - 22:16

na razie na seryjnej VANowskiej skrzyni



Czym się różni skrzynia z VANa od osobówki? Tzn. się domyślam się, że przełożeniami, ale są dłuższe czy krótsze niż w osobówce?
Dodany obrazek

#17 OFFLINE   arek

arek

    loża szyderców

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 3,951 posts
    • Time Online: 3d 6g 45m 19s

Posted 10 July 2012 - 18:01

chyba krótsze żeby van miał więcej sily, najkrótsze są z Seicento Sporting Schumacher

#18 OFFLINE   Sejek

Sejek

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 642 posts
    • Time Online: 1g 50m 31s

Posted 10 July 2012 - 18:18

VANowska skrzynia ma krótkie przełożenia, ale jak wpadnie gotówka to wkładam 6 abartha, tez na niej mozna dobrze polatac, przyspieszyc, jak i v-max dobry ;)

u mnie w seju już jeździ 1.4 16v od dziś :mrgreen:

Please Login or Register to see this Hidden Content





Similar Topics Collapse

  Topic Forum Started By Stats Last Post Info






IPB Skin By Virteq
Witaj,
przeglądasz stronę jako gość, rejestrując się zyskasz dostęp do wielu dodatkowych opcji.