Skocz do zawartości


Zdjęcie

Mały Tunning GreenKida - Pomoc,Porady :)


40 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Radnaro

Radnaro

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 85 postów
    • Time Online: 5g 6m 4s

Napisany 18 stycznia 2012 - 20:15

Witam. Postanowiłem troszku podkoksić mojego malczana żeby był żwawszy i ponoć nawet mniej palił (tak mi powiedziano). Chodzi mi mianowicie o plan głowicy 2mm, odchudzenie koła zamachowego oraz regulacja i przerobienie gaźnika. Taka propozyncje dał mi gostek z Porthosu. Ogólnie byłbym gotów tam pojechać tylko niestety ostatnio się coś nie odzywa.

A teraz pytanko do was. Czy będę żałował swojej decyzji jadać do Piaseczna żeby to zrobić? czy np. ta modyfikacja nie jest warta takiego zachodu bo np. ciula da albo coś. Ewentualnie czy ktoś może zna kogoś czy coś żeby się podiął tej przeróbki. Niemusiałbym wtedy jechać taki kawał drogi.

Gadałem już z dwoma osobami o tym i zdania się podzieliły. Ciekaw jestem co myśli o tym reszta ^^

Z góry mowie że ja nie mam warunków aby zrobić to we własnym zakresie.

#2 OFFLINE   kaszlak_maniak

kaszlak_maniak

    Master

  • Member
  • 2 643 postów
    • Time Online: 28m 43s

Napisany 18 stycznia 2012 - 20:27

Do takiej normalnej jazdy koła zamachowego bym raczej w ogóle nie ruszał. Umiejętnie obrobiony i dostrojony gaźnik na pewno przyniesie poprawę. Tak samo głowica. W ogóle w głowicę warto zainwestować więcej, nie tylko planować, bo od przeróbek przede wszystkim głowicy zależy to, co się później osiągnie. Generalnie tego typu przeróbki mają wpływ zarówno na moc, jak i na spalanie. Oba te czynniki poprawiają się, gdyż podnosi się sprawność silnika - dzięki przeróbkom mieszanka paliwowa jest efektywniej spalana. No to tu mówić, porthos na silnikach się akurat zna i nie raz już udowadniał, co można wycisnąć z jego tworów, także żałować nie powinieneś. Oprócz tego zainwestuj w przerobienie dolotu i wydechu, zgraj ze sobą otwory w kolektorach wydechowych i głowicy, można się nawet pokusić o przefazowanie seryjnego rozrządu.


Generalnie to jest już enty temat o tym, co można, trzeba przerobić w silniku, żeby dostał trochę mocy. Wystarczy poszukać i poczytać.
Dodany obrazek

#3 OFFLINE   Low&Adrian&Slow

Low&Adrian&Slow

    Jade wolno bo mi wolno.

  • Member
  • 1 820 postów
    • Time Online: 13g 6m 5s
Garaż Zobacz Garaż

Napisany 18 stycznia 2012 - 20:31

Ja będę w swoim robił : wałek, dolot, gaźnik, zamach lekki, i plan głowicy. na początek powinno starczyć

Auto bez gleby jest jak kobieta bez cycków... pojeździć się da, ale jednak czegoś brakuje..
uz24f2cs.jpg


#4 OFFLINE   Radnaro

Radnaro

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 85 postów
    • Time Online: 5g 6m 4s

Napisany 18 stycznia 2012 - 21:05

Generalnie to jest już enty temat o tym, co można, trzeba przerobić w silniku, żeby dostał trochę mocy. Wystarczy poszukać i poczytać.


ja wiem ze jest w ciul tych tematow co zrobic z silnikiem. wiem ze jest co robic. tylko mi chodzi o te konretne 3 rzeczy. bo zeby znowu tak sie zabawic to tez niemam tyle pieniedzy.

No jakbym zrobił te przeróbki to dolot bym se mógł poprawić (na to mi warunki pozwalają xD) wydech mam speedera wiec tez git raczej ^^

#5 OFFLINE   kaszlak_maniak

kaszlak_maniak

    Master

  • Member
  • 2 643 postów
    • Time Online: 28m 43s

Napisany 18 stycznia 2012 - 22:13

No to tak jak Ci pisałem, przerabiaj, bo warto. Praktycznie same plusy. No ale z drugiej strony rakiety też nie ma się co spodziewać. ;)
Dodany obrazek

#6 OFFLINE   olek_90

olek_90

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 14 postów
    • :

Napisany 18 stycznia 2012 - 22:27

tak jak kaszlak_maniak napisał koło zamachowe bym zostawił seryjne jeżeli ma słuzyć do jazdy cywilnej. Można by było je lekko stoczyć ale to jeżeli o kase to szkoda w to pchać bo to trzeba zapłacić za toczenie później wyważanie. Pierwsze co powinieneś zrobić zainwestuj w takie rzeczy jak nowe świece, filtr powietrza, paliwa( chyba że stan ich jest ok). Głowicę możesz splanować 2mm, jak już będzie na wierzchu warto rozebrać i dotrzeć zawory i zgrać wspominane kolanka wydechowe. Przy okazji możesz wymienić pierścienie. Możesz sprawdzić jak luźny jest łańcuszek rozrządu. Przeróbka i regulacja gaźnika i jak wszystko razem zrobisz to ładnie jeździć :) Jeżeli już chcesz się zabrać za grubsze modyfikację to wymiana wałka rozrządu i mody pod dany wałek.

#7 OFFLINE   Radnaro

Radnaro

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 85 postów
    • Time Online: 5g 6m 4s

Napisany 18 stycznia 2012 - 22:58

nieno ja niechce robic jakis roket fiuelow xD Zeby byl tylko zwawszy niz normalny maluch i dalo rade zejsc ponziej tych 7l to bedzie legancko i bede se mogl zyc z tym autem dopuki go Rdza niepochłonie :P

#8 OFFLINE   olek_90

olek_90

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 14 postów
    • :

Napisany 19 stycznia 2012 - 00:42

to polecam regulację gaźnika, ustawienie luzów zaworowych i zapłonu (chyba że masz el)

#9 OFFLINE   Mroziu126p

Mroziu126p

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 605 postów
    • Time Online: 5g 20m 25s

Napisany 19 stycznia 2012 - 01:17

moduł przeciez tez da się ustawić ; ) i co najlepsze NIE PRZESTAWIA SIĘ ;)
1989 Polski Fiat 126 BIS 700 sleeper

#10 OFFLINE   kaszlak_maniak

kaszlak_maniak

    Master

  • Member
  • 2 643 postów
    • Time Online: 28m 43s

Napisany 19 stycznia 2012 - 21:56

Nie zmieniaj pierścieni. Jak ma kompresję i nie pali oleju, to się tego nie robi.
Dodany obrazek

#11 OFFLINE   olek_90

olek_90

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 14 postów
    • :

Napisany 20 stycznia 2012 - 09:40

No jeżeli ma kompresje to się z tym zgadzam ale warto wszystko posprawdzać np stan panewek itp bo jak już robić koło silnika to zrobić to raz a porządnie. Dla mnie rozbieranie silnika po to żeby tylko np splanować głowice jest bez sensu
zapnij boka, furę złóż, tak cudownie leci kurz!

#12 OFFLINE   kaszlak_maniak

kaszlak_maniak

    Master

  • Member
  • 2 643 postów
    • Time Online: 28m 43s

Napisany 21 stycznia 2012 - 13:26

Przecież do planowania głowicy nie rozbierasz całego silnika, a jedynie zwalasz samą głowicę. Jak już mówiłem, samych pierścieni nie powinno się wymieniać. To może być tylko takie tymczasowe rozwiązanie, jeśli z silnikiem dzieje się już coś nie tak, a nie mamy pieniędzy na remont, czy zmianę silnika na inny. Silnik na nowych pierścieniach będzie trzeba jeszcze raz docierać i tym bardziej przyspieszy to jego zużycie się. Jak już zaczyna palić olej czy tracić kompresję, robi się remont całości.
Dodany obrazek

#13 OFFLINE   olek_90

olek_90

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 14 postów
    • :

Napisany 21 stycznia 2012 - 18:25

Ja nie powiedziałem że do planowania trzeba rozebrać cały silnik ,tylko odpowiadam koledzę na pytanie. Jak ma jechać tyle km żeby tylko i wyłącznie splanować głowice to ja bym sobie darował. Jeżeli ma być tanim kosztem to najlepiej to zrobić samemu tylko pod warunkiem że się wie jak to zrobić m.in kolejność dokręcania śrób i z jaką siłą itp w przeciwnym razie to odradzam. Taka jest moja opinia i nie koniecznie każdy musi się z nią zgodzić.
zapnij boka, furę złóż, tak cudownie leci kurz!

#14 OFFLINE   kaszlak_maniak

kaszlak_maniak

    Master

  • Member
  • 2 643 postów
    • Time Online: 28m 43s

Napisany 21 stycznia 2012 - 19:27

Wybacz, ale tak zrozumiałem ostatnie zdanie z wcześniejszego posta. :P
Dodany obrazek

#15 OFFLINE   Radnaro

Radnaro

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 85 postów
    • Time Online: 5g 6m 4s

Napisany 21 stycznia 2012 - 23:39

silnik ma 64tys przebiegu wiec przetyrany raczej nie jest. teraz w zime zakreci z 2 razy i odpala wiec kompresja tez git..oleju nie bierze.

Z jednej str fakt ze moze sie nieoplacac jechac taki kawal na plan glowicy i toczenie kola..jeszcze jak mowicie ze koła lepiej nieruszac...

Tak teraz pomyslalem ze moze dac sam gaznik do regeneracji, ewentualnie cos przerobic i tyle.

#16 OFFLINE   Stasiu126p

Stasiu126p

    Master

  • Member
  • 4 364 postów
    • Time Online: 1d 3g 34m 43s
Garaż Zobacz Garaż

Napisany 22 stycznia 2012 - 00:27

Radnaro doło do 4,5 KG mozesz zjechać dużo nie ucierpi,głowica tak 2-2,5mm przeszlifować kanały,zgrac kolanka,powiększyć kanały,zlikwidowac wystające prowadnice w kanale dolotowym,gaźnik przepolerować dać troszkę wiekszą dysze np 120 plus rurkę emulsyjną (f74,F8,F101) ja bazowałem na F8 plus dysza 120 i było pięknie, zrobić mu dodmuch (dzury pod filtrem) i jakiś luźniejszy wydeszek i w sumie na poczatek to wszystko :)
Dodany obrazek
Stanislavovic Performance Garage-chcesz przerobić 126p wpadaj! ;)
Urwis Evolution never done :D

#17 OFFLINE   kaszlak_maniak

kaszlak_maniak

    Master

  • Member
  • 2 643 postów
    • Time Online: 28m 43s

Napisany 22 stycznia 2012 - 01:45

silnik ma 64tys przebiegu wiec przetyrany raczej nie jest


Mam nadzieję, że kwestii nieprzetyrania nie wnioskujesz tylko i wyłącznie po przebiegu? Bo ja już widziałem silniki po podobnych przebiegach (w tym mój własny), które nadają się do remontu...

Skoro mówisz, że jedziesz do Porthosa to znając jego, zabawa z silnikiem na planowaniu głowicy się nie skończy. ;)
Dodany obrazek

#18 OFFLINE   Stasiu126p

Stasiu126p

    Master

  • Member
  • 4 364 postów
    • Time Online: 1d 3g 34m 43s
Garaż Zobacz Garaż

Napisany 22 stycznia 2012 - 05:08

kaszlak_maniak dokładnie,a to jest tak jak ze mną klient daje resor do sklepania a robie mu tak żeby autko szurało xD
Joke xD

Myślę że ja zasugerowałem dobrą i bezpieczną opcje dla silnika :)
Dodany obrazek
Stanislavovic Performance Garage-chcesz przerobić 126p wpadaj! ;)
Urwis Evolution never done :D

#19 OFFLINE   Radnaro

Radnaro

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 85 postów
    • Time Online: 5g 6m 4s

Napisany 23 stycznia 2012 - 00:16

Mam nadzieję, że kwestii nieprzetyrania nie wnioskujesz tylko i wyłącznie po przebiegu? Bo ja już widziałem silniki po podobnych przebiegach (w tym mój własny), które nadają się do remontu...


Nie no. Zachowanie silnika mi sie zgadza z przebiegiem. W sensie no niejest glosny, niema problemow z odpalaniem, chodzi rowno itp. ;P

#20 OFFLINE   kaszlak_maniak

kaszlak_maniak

    Master

  • Member
  • 2 643 postów
    • Time Online: 28m 43s

Napisany 23 stycznia 2012 - 00:18

No to zupełnie jak mój, tylko że mój jest do remontu. :P

Kwestia głośnego chodzenia, nierównej pracy itp, to kwestia regulacji i sprawnego osprzętu a nie generalnego stanu silnika. ;)
Dodany obrazek



Similar Topics Collapse

  Temat Forum Rozpoczęty przez Statystyki Informacje o ostatnim poście






IPB Skin By Virteq
Witaj,
przeglądasz stronę jako gość, rejestrując się zyskasz dostęp do wielu dodatkowych opcji.