Skocz do zawartości


Zdjęcie

Brak ładowania (?)


11 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   loony

loony

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 153 postów
    • :

Napisany 25 października 2011 - 20:40

Sytuacja była taka - wczoraj jechałem do Wro, po jakiś 30km stanąłem na chwilę i przy odpaleniu nie zapaliła się kontrolka ładowania. Ale Bob odpalił i jechałem dalej, ale co jakiś czas migała (bardzo bardzo słabo) kontrolka. Później zaczął przerywać i po wjeździe do Wro bobek zrobił 'buuuuu' i prąd się skończył.
Wymieniłem szczotkotrzymacze (w starych jeden 'bolec' był zjechany dość sporo, ale drugi jakieś 2mm względem oryginału) i odpala, nie przerywa, ale kontrolka ładowania się w ogole nie świeci (ani jak silnik pracuje, ani w pozycji zapłonu). Przy dodawaniu gazu też nic się z kontrolką nie dzieje, światła nie świecą mocniej.
Więc co może być przyczyną?

Jeśli kontrolka - jaka tam jest dioda, czy jest lutowana czy wsuwana? (nie pamiętam, a nie będę po nocy rozkręcał deski...)
Jeśli diody wzbudzenia - jakie kupić, gdzie (we Wrocku) i kto mi może je przelutować czy wymienić? (mechanik czy elektromechanik czy kto?)
Jeśli regulator napięcia - czy dam radę sam go wymienić 'na podwórku' czy do majstra jechać?

#2 OFFLINE   arek

arek

    loża szyderców

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 3 951 postów
    • Time Online: 3d 6g 45m 19s

Napisany 25 października 2011 - 20:45

wszystko możesz wymienić sam

jeśli spaliła ci się żaróweczka to jest tam 3,5 lub 5W bez cokołowa, pasuje z podświetlenia licznika i podświetlenia tablicy rejestracyjnej

diody przy odrobinie samozaparcia można samemu wymienić, potrzebna jest tylko lutownica. Jak już będziesz zmieniał to wstaw mocniejsze

regulator wymienić to tylko dwa kabelki i dwie śrubki

#3 OFFLINE   Magic

Magic

    Master

  • Member
  • 1 474 postów
    • Time Online: 1d 6g 12m 32s
Garaż Zobacz Garaż

Napisany 25 października 2011 - 20:53

Zobacz pierw miernikiem czy w ogóle masz jakieś ładowanie.

Co do diod ew lutowania można to zrobić bez wymiany alternatora. jedynie trzeba zdjąć tą czarną plastikową osłonę (7 kluczyk) i widać 3 druty miedziane wychodzące z wnętrza alternatora. Same diody przykręcone są chyba trzema śrubami na kluczyk 7.

W El-u są małe żaróweczki "cało szklane" do podświetleń. Nie wiem jak jest w FL. Bo w Kapliczce są cało szklane duże.

#4 OFFLINE   arek

arek

    loża szyderców

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 3 951 postów
    • Time Online: 3d 6g 45m 19s

Napisany 25 października 2011 - 20:57

w FL jest podobnie tylko jest ta żarówka większa

#5 OFFLINE   loony

loony

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 153 postów
    • :

Napisany 25 października 2011 - 20:58

Jeśli zamiast żarówki wstawię leda to coś się stanie? :P
Ewentualnie czy moge wyciągnąć żarówkę podświetlenia zegara i zamienić z tą z kontrolki? Czy tam też coś przestanie grać?

#6 OFFLINE   Magic

Magic

    Master

  • Member
  • 1 474 postów
    • Time Online: 1d 6g 12m 32s
Garaż Zobacz Garaż

Napisany 25 października 2011 - 21:09

Nie wstawiaj Leda. Żarówka zawsze może świecić lekko i można regulować jej napięcie (Przy 6v żarówka 12v będzie świecić a dioda już nie.)

Edit,

Możesz zamienić żarówkę od podświetlenia ale jak zamienisz ją to wtedy nie będzie coś podświetlane.
Lepiej zobaczyć czy jest spalona czy nie a później ew kupić nową. Wydatek rzędu 1pln-a

#7 OFFLINE   loony

loony

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 153 postów
    • :

Napisany 25 października 2011 - 21:22

Tak tez zrobię. Jutro kupię żarówkę i regulator napięcia i zobaczymy czy wyda.


edit:
Wymieniłem żarówkę kontrolki (co ciekawe poprzednia wyglądała na sprawną) i co znowu ciekawe - nadal nie świeciła. Więc zamontowałem nowy regulator napięcia, ładnie poprosiłem Bobka żeby pokazał co potrafi, przkręciłem kluczyk na zapłon i działa :D
Zrobiłem rundkę zwycięzców wokół kamienic i wszystko jest tak jak powinno być :)

Dzięki wszystkim za pomoc :)

#8 OFFLINE   sebol861

sebol861

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 81 postów
    • :

Napisany 01 listopada 2011 - 17:20

Witam, może trochę odświeże temat. Co sądzicie o wymianie przewodu Alternator-rozrusznik na grubszy przekrój, albo czy lepiej puścić drugi przewód bezposrednio z altka do akumulatora żeby było lepsze ładowanie?
Dodany obrazek

#9 OFFLINE   Harnas

Harnas

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 2 323 postów
    • Time Online: 1d 3g 34m 38s

Napisany 01 listopada 2011 - 17:24

Wymiana przewodu nie bedzie miala wplywu na ladowanie, nie ma tez wiekszego sensu przy seryjnym alternatorze.
Dodany obrazek

#10 OFFLINE   loony

loony

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 153 postów
    • :

Napisany 02 listopada 2011 - 01:34

A ja znowu mam problem... Lampka ładowania lekko, ledwo co, się świeci. Prawie jej nie widać, tylko w nocy i to gdy jest totalnie ciemno.
Trochę mnie to niepokoi, bo w ogóle nie powinno świecić, nawet tak lekko. Co najciekawsze - ładowanie jest jak najbardziej w porządku, pokazuje 14,7 po dodaniu gazu.
Na co też zwróciłem uwagę, ale pewny nie jestem, lampka włącza się tylko wtedy kiedy włączę światła (mijania/drogowe). Ale w nocy tak głupio bez świateł jeździć, więc nie wiem cyz dobrze zaobserwowałem :)
Czy przeczyszczenie złączek i końcówek przewodów na instalacji może tutaj coś pomóc?

#11 OFFLINE   arek

arek

    loża szyderców

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 3 951 postów
    • Time Online: 3d 6g 45m 19s

Napisany 02 listopada 2011 - 08:16

na światłach masz takie ładowanie?

#12 OFFLINE   loony

loony

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 153 postów
    • :

Napisany 02 listopada 2011 - 09:12

Faktycznie, mierzyłem bez świateł! Zaraz pójdę czyścić te styki i jak będę u teścia za kilka godzin to sprawdzę czy jest ładowanie na światłach.



Similar Topics Collapse

  Temat Forum Rozpoczęty przez Statystyki Informacje o ostatnim poście






IPB Skin By Virteq
Witaj,
przeglądasz stronę jako gość, rejestrując się zyskasz dostęp do wielu dodatkowych opcji.