Poprawa ladowania seryjnego alternatora
Started By
Harnas
, 14 paź 2011 22:37
80 odpowiedzi na ten temat
#24 OFFLINE
Napisany 22 października 2011 - 22:49
Ok przewijanie załatwione na dniach oddam kumplowi stary stojan i uwinie mi go na większym drucie. A już kiedyś kombinowali z maluchem na grubszym uzwojeniu i robiło "robotę" Jeżeli będzie to chodzić to jakąś sztukę może będę mieć na popchnięcie ale nie obiecuję
#27 OFFLINE
Napisany 23 października 2011 - 19:07
Harnaskondensator albo duzy aku a nie alternator jezeli chodzi o duze spadki napiecia..duzy prad rozruchu sie znaczy, bo tak to obciazajac alternator takimi skokami (np. od sporego audio) mozna go uszkodzić jezeli nie bedzie odpowiedniego akumulatora ktory zapewni zapas amperów zresztą nie urządza nas chyba słuchanie muzyki tylko na włączonym silniczku. Alternator ma zapewnić tylko uzupełnienie akumulatora - dobijać to co ubywa...a nie utrzymywać wysoki voltarz przy aż takich skokach
MAŁY, ALE WARIAT
#30 OFFLINE
Napisany 24 października 2011 - 09:44
Z tego co czytalem po forach CA, to przy pradozernym sprzecie grajacym ludzie wymieniali altki na wieksze bo im pradu brakowalo. I to bardziej na 80A+. Kondensator pomaga rzeczywiscie przy spadkach napiecia i mozliwe, ze jak dorwe jakis sensowny to zobaczymy co sie bedzie dzialo pod nim. Jednakze nie zmienia to faktu, ze wiecej pradu jest z akumulatora wysiorbywane przez sprzet niz altek daje rade naladowac. Dorzucajac nie tylko sprzet audio ale jeszcze jazde na swiatlach, kierunki, stop, wycieraczki (mamy jesien -szybko ciemno i deszczowo).
Nasuwa mi sie jednak inne pytanie: czy po wymienie uzwojenia kabel idacy z altka do akumulatora nie bedzie mial zbyt malego przekroju i nie bedzie sie grzal ?
Nasuwa mi sie jednak inne pytanie: czy po wymienie uzwojenia kabel idacy z altka do akumulatora nie bedzie mial zbyt malego przekroju i nie bedzie sie grzal ?
#31 OFFLINE
Napisany 24 października 2011 - 10:05
Byc moze bede mogl oddac ci moj altek. Ale to dopiero bede wiedzial na dniach . Dzisiaj testowane na nim nowka funkiel audio i spadek na basie miał 0.7v na wolnych obrotach. Tyle ze jednak troszke mocniejszym sprzetem dysponuje.
NIE WTAJEMNICZAM DALEJ BO TO NIESPODZIANKA DLA PIOTRA
NIE WTAJEMNICZAM DALEJ BO TO NIESPODZIANKA DLA PIOTRA
#32 OFFLINE
Napisany 24 października 2011 - 15:59
ej ej...chyba cos mnie ominelo ogolnie kabel alternator akumulator, nie powinien dostawac po poupie gdyz akumulator zaspokaja zapotrzebowanie na prad wiec obciazenie nie powinno isc dalej - na alternator...potraktujmy to jako oddzielny uklad ktory tylko podaje napiecie na akumulator' a akumulator dopiero dostaje po pupie...
MAŁY, ALE WARIAT
#34 OFFLINE
Napisany 24 października 2011 - 18:54
Magic, ok
piotrekwielki, w CA ogolnie dobiera sie przewody biorac pod uwage prad jaki przez nie bedzie przeplywal. Wyszedlem z zalozenia, ze jezeli zwiekszymy moc altka to przewody do akku moga miec za maly przekroj i sie grzac gdy bedzie plynal przez nie prad o wiekszym natezeniu niz producent sobie zaplanowal.
piotrekwielki, w CA ogolnie dobiera sie przewody biorac pod uwage prad jaki przez nie bedzie przeplywal. Wyszedlem z zalozenia, ze jezeli zwiekszymy moc altka to przewody do akku moga miec za maly przekroj i sie grzac gdy bedzie plynal przez nie prad o wiekszym natezeniu niz producent sobie zaplanowal.
#36 OFFLINE
Napisany 24 października 2011 - 19:00
Przewody nie grzeją się od zbyt wysokiego natężenia prądu... Tylko od ilości uchodzącego prądu, prąd z Alternatora do Akumulatora płynie swobodnie, dlatego przewody się nie nagrzewają, co innego gdyby Odbiornik pobierał prąd, a nie swobodnie go otrzymywał. A co do tego 80A+ To zgodzę się że nie które zestawy CA potrzebują takiego natężenia, ale nie wsadzisz takiego zestawu do malucha, bo to nie ma większego sensu... Istnieją zestawy które potrzebują grubo powyżej 150A+ Ale przypominam iż takie zestawy mają 3-4 wzmacniacze, 2-3 Sub, kilkanaście głośników wysoko i średnio tonowych, nie mówiąc o wyświetlaczach LCD lub LED. Które pobierają największą część tej mocy...
#37 OFFLINE
Napisany 24 października 2011 - 19:11
Oczywiscie, to byl tylko przyklad.
Maluchowski altek jest dosc slaby.
Chcialbym, zeby mial chociaz o 10A wiecej, zebym mogl spokojnie drugi wzmacniacz do zestawu odseparowanego podlaczyc. Teraz pobor przy pelnym obciazeniu jest dosc spory. Wzmacniacz pobiera przy bodajze 13,5V 300W RMS, dorzucimy do tego glosniki w drzwiach i tweeterki z ktorych kazdy dostaje po ok 15-16W, radio, swiatla i robi sie krucho z pradem. A na przod docelowo miala pojsc jeszcze 4-kanalowka, po 40W RMS na kanal.
Btw. to co juz mam wsadzone nie ma wiekszego sensu. Jak sie bawic to na calego, a to jest tylko zabawka moja.
Maluchowski altek jest dosc slaby.
Chcialbym, zeby mial chociaz o 10A wiecej, zebym mogl spokojnie drugi wzmacniacz do zestawu odseparowanego podlaczyc. Teraz pobor przy pelnym obciazeniu jest dosc spory. Wzmacniacz pobiera przy bodajze 13,5V 300W RMS, dorzucimy do tego glosniki w drzwiach i tweeterki z ktorych kazdy dostaje po ok 15-16W, radio, swiatla i robi sie krucho z pradem. A na przod docelowo miala pojsc jeszcze 4-kanalowka, po 40W RMS na kanal.
To chcialem wiedziecTylko od ilości uchodzącego prądu, prąd z Alternatora do Akumulatora płynie swobodnie, dlatego przewody się nie nagrzewają, co innego gdyby Odbiornik pobierał prąd, a nie swobodnie go otrzymywał.
Btw. to co juz mam wsadzone nie ma wiekszego sensu. Jak sie bawic to na calego, a to jest tylko zabawka moja.
#38 OFFLINE
Napisany 24 października 2011 - 19:21
Polecam się na przyszłość
Zrób sobie zajebiście inżynierskie zadanie i zrób mocowania pod inny alternator... z kompletnie innego samochodu, na pewno dałoby zajebisty efekt. Od razu mówię że to nie opłacalne (pieniądze + robocizna), ale byłbyś oryginalny
Zrób sobie zajebiście inżynierskie zadanie i zrób mocowania pod inny alternator... z kompletnie innego samochodu, na pewno dałoby zajebisty efekt. Od razu mówię że to nie opłacalne (pieniądze + robocizna), ale byłbyś oryginalny
Similar Topics
Temat | Forum | Rozpoczęty przez | Statystyki | Informacje o ostatnim poście | |
---|---|---|---|---|---|
Spalony przewód od alternatora |
Mechanika | hiob |
|
|
|
Zmiana alternatora na prądnice |
Mechanika | pawel6320 |
|
|
|
Piasta wentylatora do alternatora 126p |
Mechanika | Bezelovsky |
|
|
|
Bicie wałka alternatora |
Mechanika | Mat |
|
|
|
650E z pradnica a kontrolka ladowania |
Mechanika | lukasz2002 |
|
|