Skocz do zawartości


Zdjęcie

Niepokojące objawy...a może tak ma być?


56 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   metalzkudowy

metalzkudowy

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 624 postów
    • Time Online: 1d 22g 4m 47s

Napisany 29 kwietnia 2011 - 15:46

byłem się przejechać swoim elegantem i mam takie pytanie: jest teraz gorąco na zewnątrz, zrobiłem jakieś 15 km z dwoma odstępami. Po ilu km powinna się otworzyć przepustnica? I jak zgasiłem silnik i zajrzałem pod klapę silnika to buchnęło gorącem i silnik tak strzelał (cykał jakby kaloryfery się studziły, podobny dźwięk) jakby coś w nim kapało w środku i się studził. Tak powinno być? I po tych 15km pedał sprzęgła jakoś ciężko zaczął chodzić

Poniżej kilka fotek. Obczajcie i podpowiedzcie mi czy tak ma być czy coś jest nie tak?


Please Login or Register to see this Hidden Content

Please Login or Register to see this Hidden Content

Please Login or Register to see this Hidden Content


Please Login or Register to see this Hidden Content

Please Login or Register to see this Hidden Content

Please Login or Register to see this Hidden Content


mam wyje-bane w spalanie!

Fiat 126 ELX '98... bo musi być ELEGANT'cko ;)

http://www.terytoriu...-cko-t8343.html

#2 OFFLINE   piotrekwielki

piotrekwielki

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 1 406 postów
    • Time Online: 7g 43m 22s

Napisany 29 kwietnia 2011 - 16:56

strzela bo jest gorący. . kapie olej do miski. . i masz do roboty uszczelniacze od osłon lasek popychaczy. . cały w oleju. -jak tak można
MAŁY, ALE WARIAT

#3 OFFLINE   metalzkudowy

metalzkudowy

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 624 postów
    • Time Online: 1d 22g 4m 47s

Napisany 29 kwietnia 2011 - 16:58

a ciężko to sie wymienia? czy cały silnik do rozbiórki? Więc nie mogę teraz jeździć? :/
mam wyje-bane w spalanie!

Fiat 126 ELX '98... bo musi być ELEGANT'cko ;)

http://www.terytoriu...-cko-t8343.html

#4 OFFLINE   Radnaro

Radnaro

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 85 postów
    • Time Online: 5g 6m 4s

Napisany 29 kwietnia 2011 - 17:00

co do kapania to tez tak mam :P
co do nagrzewania to jak niemialem termostatu to mi zdychal juz po 5km wiec maluchowi duzo niepotrzeba zeby sie nagrzac :P
co do mokrosci to tez tak mam ale ja to wiem ze mam spicniale uszczelki popychaczy
w kwesti sprzegla ja niewyczuwam u sb roznicy. Coz zobacyzmy co inni twierdza

#5 OFFLINE   arek

arek

    loża szyderców

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 3 951 postów
    • Time Online: 3d 6g 45m 19s

Napisany 29 kwietnia 2011 - 19:17

zdejmij obudowę termostatu i zobacz skąd leci olej albo leci z uszczelniaczy osłona albo poszła uszczelka pod pokrywą zaworów

wyjmij termostat z obudowy i wrzuć do garnka z woda i podgrzewaj wodę obserwując czy termostat się otworzy

#6 OFFLINE   zolo

zolo

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 369 postów
    • Time Online: 4d 2g 45m 58s

Napisany 29 kwietnia 2011 - 19:18

Zeby sprawdzic termostat musisz go wymontowac. Potem wsadzasz go do gotujacej sie wody, jak sie rozszerzy/otworzy to znaczy ze jest sprawny.

#7 OFFLINE   metalzkudowy

metalzkudowy

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 624 postów
    • Time Online: 1d 22g 4m 47s

Napisany 29 kwietnia 2011 - 22:35

a jakby podczas dłuższej jazdy termostat nie otworzyłby przepustnicy to co wtedy by się stało? I ten wyciek z uszczelniaczy popychaczy jest poważny czy np jeszcze trochę mogę poczekać na remont?
mam wyje-bane w spalanie!

Fiat 126 ELX '98... bo musi być ELEGANT'cko ;)

http://www.terytoriu...-cko-t8343.html

#8 OFFLINE   piotrekwielki

piotrekwielki

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 1 406 postów
    • Time Online: 7g 43m 22s

Napisany 29 kwietnia 2011 - 22:52

remont...hehe, naprawe bardziej :), sprawdzaj na bieżąco stan oleju w silniku, jeżeli bardzo nie ubywa a nie przeszkadza Ci taki uje,..any silnik i komora to możesz przecież tak jeździć..co do termostatu w skrajnych przypadkach zatrzeć silnik możesz...olej się zagotuje...ale przy normalnej jeździe to niezły upał musiał by być, albo dobry kawałek drogi o raz pokonany....raz przegrzany silnik już ma sam z siebie tendencje do zużywania szybszego i przyciarania części ruchomych..
MAŁY, ALE WARIAT

#9 OFFLINE   metalzkudowy

metalzkudowy

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 624 postów
    • Time Online: 1d 22g 4m 47s

Napisany 29 kwietnia 2011 - 23:03

ale własnie jak to sprawdzić czy silnik sie przegrzał czy nie? A pewnie bedzie czekął mnie remont bo z tego co czytałem już to trzeba od głowicy odkręcić kolektor wydechowy. A jest tak zardzewiały że pewnie się upieprzą te mocowania kolektora w głowicy i będzie remont :)
mam wyje-bane w spalanie!

Fiat 126 ELX '98... bo musi być ELEGANT'cko ;)

http://www.terytoriu...-cko-t8343.html

#10 OFFLINE   piotrekwielki

piotrekwielki

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 1 406 postów
    • Time Online: 7g 43m 22s

Napisany 29 kwietnia 2011 - 23:11

tłumik od kolektora tylko odkręcasz!! nie musisz wykręcać śrub kolektorów z głowicy, obudowę silnika z lewej strony, z prawej też najlepiej ale nie koniecznie, demontujesz osprzęt głowicy, gaźnik, 8 śrób głowicy jeżeli się nie mylę, i te dwie śróby z otworami które też trzymają główkę niestety, i już głowica wolna gotowa do wyciągnięcia :)
MAŁY, ALE WARIAT

#11 OFFLINE   metalzkudowy

metalzkudowy

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 624 postów
    • Time Online: 1d 22g 4m 47s

Napisany 01 maja 2011 - 18:50

zauważyłem że ze skrzynki biegów kapie :/ no to czeka mnie sporo roboty. Tylko uszczelki w skrzynce będą do wymiany czy simery też?
mam wyje-bane w spalanie!

Fiat 126 ELX '98... bo musi być ELEGANT'cko ;)

http://www.terytoriu...-cko-t8343.html

#12 OFFLINE   piotrekwielki

piotrekwielki

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 1 406 postów
    • Time Online: 7g 43m 22s

Napisany 01 maja 2011 - 19:31

lokalizuj wyciek...zazwyczaj manżety, albo z wałka sprzęgłowego...najczęściej manżety wtedy to nie tak dużo roboty. simering jest tylko jeden na wałku właśnie, no i w elegancie to i na wybieraku ale tam wielkich wycieków niema
MAŁY, ALE WARIAT

#13 OFFLINE   Piter126p

Piter126p

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 941 postów
    • :

Napisany 01 maja 2011 - 23:17

zauważyłem że ze skrzynki biegów kapie :/ no to czeka mnie sporo roboty. Tylko uszczelki w skrzynce będą do wymiany czy simery też?


standard;zalezy w jakim stanie sa polosie napedowe,niekiedy wymiana oslon pomaga jak umarlemu kadzidlo :wink: :wink: :wink:
poniekad zgodze sie z przedmowca

#14 OFFLINE   metalzkudowy

metalzkudowy

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 624 postów
    • Time Online: 1d 22g 4m 47s

Napisany 02 maja 2011 - 11:55

zauważyłem, że centralnie pod skrzynią było kilka kropel. Czyli jednak muszę dokładnie zlokalizować wyciek? To może być ciężkie :)

Piter126p więc co sugerujesz ze może być do wymiany/naprawienia?

piotrekwielki a gdzie są te manżety? Sorry za tak banalne pytanie ale jestem początkujący :)
mam wyje-bane w spalanie!

Fiat 126 ELX '98... bo musi być ELEGANT'cko ;)

http://www.terytoriu...-cko-t8343.html

#15 OFFLINE   CEJOTUNIO

CEJOTUNIO

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 381 postów
    • Time Online: 5g 43m 9s

Napisany 02 maja 2011 - 12:02

manżety to uszczelniacze półosi. Wyglądają jak takie gumowe mieszki podobne trochę wyglądem do tych przy drążkach zmiany biegów. Jak zerkniesz pod boba to na pewno zlokalizujesz.

Zdjęcie poglądowe

Please Login or Register to see this Hidden Content


19329846695656eaf8d87ba.png
ClasSICK! Workshop

  • Renowacja pojazdów
  • Naprawy bieżące i konserwacje
  • Remonty silników
  • Budowa silników wyczynowych
  • Przygotowania pojazdów do startów w KJSach

#16 OFFLINE   metalzkudowy

metalzkudowy

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 624 postów
    • Time Online: 1d 22g 4m 47s

Napisany 02 maja 2011 - 17:19

więc w jakie części najlepiej się zaopatrzyć? Tylko w te manżety?
mam wyje-bane w spalanie!

Fiat 126 ELX '98... bo musi być ELEGANT'cko ;)

http://www.terytoriu...-cko-t8343.html

#17 OFFLINE   piotrekwielki

piotrekwielki

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 1 406 postów
    • Time Online: 7g 43m 22s

Napisany 02 maja 2011 - 17:24

na początku zobacz skąd leci, potem się martw....jeżeli widać że leci z tego miejsca gdzie wychodzą półośki ze skrzyni, to tylko manżety, a jeżeli wyciek idzie od jakiegoś miejsca wyżej (tak jakby z pod sprzęgła) to wtedy musisz co najmniej wyjąć silnik i obejrzeć gdzie to ustrojstwo cieknie nie możesz wszystkiego zdiagnozować jeśli nie popatrzysz....a może już tak wali z pod osłon popychaczy że na skrzynie zacieka :D
MAŁY, ALE WARIAT

#18 OFFLINE   metalzkudowy

metalzkudowy

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 624 postów
    • Time Online: 1d 22g 4m 47s

Napisany 02 maja 2011 - 18:17

a to możliwe że tak wali z pod osłon popychaczy bo np zauważyłem ze ta półka w komorze silnika która jest nad tłumikiem to non stop chlapie olejem na nią. Ale z drugiej strony cała skrzynka biegów jest wilgotna jak cholera i widać na niej krople oleju. Tyle że ciężko mi stwierdzić czy to olej z silnika czy ze skrzynki :/ Wiec pewnie mechanik skasuje mnie 3 razy tyle ile ten maluch warty... nie mam nawet garażu a tym bardziej kanału żeby się pogrzebać :/ masakra. A mechanicy takie cwaniaki ze kasują za to czego nie zrobią...
mam wyje-bane w spalanie!

Fiat 126 ELX '98... bo musi być ELEGANT'cko ;)

http://www.terytoriu...-cko-t8343.html

#19 OFFLINE   morrek

morrek

    Master

  • Member
  • 1 732 postów
    • Time Online: 2d 2g 35m 4s
Garaż Zobacz Garaż

Napisany 02 maja 2011 - 19:37

Człowieku bier się do roboty, leci pewnie z silnika, jak się postarasz kupisz komplet uszczelek max do 50zł, zrobisz silnik i skrzynię jeżeli z niej też cieknie. Masz mokry silnik to wszystko oznacza, że leci z uszczelnienia osłon popychaczy. Jak rozbierzesz obudowę silnia to się możesz przerazić ile tego syfu jest ;) Nie ma sensu moim zdaniem oddawać tego mechanikowi....

#20 OFFLINE   metalzkudowy

metalzkudowy

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 624 postów
    • Time Online: 1d 22g 4m 47s

Napisany 02 maja 2011 - 21:11

wszystkie uszczelki do silnika mam. Cały nowy komplet + uszczelki gaźnika + simeringi. 40zł dałem. morrek mówisz ze nie ma sensu oddawać tego mechanikowi, ale jak wyreguluję zawory? Nie mam klucza dynamometrycznego :/ Chyba ze da sie to jakos obejsc standardowymi kluczami...
mam wyje-bane w spalanie!

Fiat 126 ELX '98... bo musi być ELEGANT'cko ;)

http://www.terytoriu...-cko-t8343.html



Similar Topics Collapse

  Temat Forum Rozpoczęty przez Statystyki Informacje o ostatnim poście






IPB Skin By Virteq
Witaj,
przeglądasz stronę jako gość, rejestrując się zyskasz dostęp do wielu dodatkowych opcji.