Wiem, że to forum malucha, ale nie mogę nigdzie nic sensownego znaleźć, a tutaj zawsze ktoś usiłował w jakiś sposób pomóc.
Od tygodnia jestem posiadaczem opla astry II G 1.4 16v 90km. No i tam jest wspomaganie elektro-hydrauliczne które nie działa. Nie mam pojęcia jak sprawdzić, czy tam w ogóle prąd dochodzi. Kupiłem sobie miernik prądu ale nie umiem się nim obsługiwać, nie wiem na jaką pozycje ustawić, aby dokonać danego pomiaru.
A wygląda on tak:
A tak wygląda układ wspomagania
Wspomaganie kierownicy nie działa
Started By
aprilka1
, 20 paź 2010 15:01
1 odpowiedzi na ten temat
#2 OFFLINE
Napisany 20 października 2010 - 18:41
Nie działa mi zdjęcie układu wspomagania. Nie wiem jak wygląda taki układ wspomagania, ale zapewne musi on mieć jakieś swoje zasilanie, do którego przyjdzie przewodami plus i masa (ewentualnie masa nie przyjdzie przewodem, tylko będzie na obudowie ). No i te przewody musisz sprawdzić.
Do miernika podłączasz dwa jego przewody - plus (czyli przewód czerwony) wsadzasz w środkowe gniazdo, a minus (przewód czarny lub biały) do gniazda oznaczonego COM. Ustawiasz na mierniku pomiar napięcia stałego w zakresie do 20V (czyli patrząc względem tego co jest ustawione na screenie trzeba przekręcić pokrętło jeszcze dwie pozycje w prawo). No i teraz czerwony przewód miernika przyłączasz do plusa podawanego do układu wspomagania, a czarny do masy. Jak miernik pokaże Ci napięcie (będzie to te ok 13V które jest w instalacji), to znaczy że do układu "dochodzi prąd" więc wina leży w samym układzie a nie w jego zasilaniu. Mam nadzieję że nie pogmatwałem za bardzo i da się zrozumieć z powyższego tekstu co miałem na myśli.
Do miernika podłączasz dwa jego przewody - plus (czyli przewód czerwony) wsadzasz w środkowe gniazdo, a minus (przewód czarny lub biały) do gniazda oznaczonego COM. Ustawiasz na mierniku pomiar napięcia stałego w zakresie do 20V (czyli patrząc względem tego co jest ustawione na screenie trzeba przekręcić pokrętło jeszcze dwie pozycje w prawo). No i teraz czerwony przewód miernika przyłączasz do plusa podawanego do układu wspomagania, a czarny do masy. Jak miernik pokaże Ci napięcie (będzie to te ok 13V które jest w instalacji), to znaczy że do układu "dochodzi prąd" więc wina leży w samym układzie a nie w jego zasilaniu. Mam nadzieję że nie pogmatwałem za bardzo i da się zrozumieć z powyższego tekstu co miałem na myśli.
Similar Topics
Temat | Forum | Rozpoczęty przez | Statystyki | Informacje o ostatnim poście | |
---|---|---|---|---|---|
Otwieranie bagażnika z urwaną linką |
Mechanika | hiob |
|
|
|
Ogrzewanie |
Mechanika | Miłośnik 126p |
|
|
|
Spawanie podłogi |
Stylistyka | Michal22069 |
|
|
|
problem z ruszaniem |
Teraz My! | Redusta |
|
|
|
Stuk przy ruszaniu i zmianie biegów |
Mechanika | Olszes |
|
|