Skocz do zawartości


Zdjęcie

Pomoc w elektryce


12 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   mario895

mario895

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 21 postów
    • :

Napisany 19 maja 2009 - 22:36

Witam
pisze z małą prośbą, posiadama fiacika z 81roku, silnik poj 600, ostatnio zmieniłem prądnice na alternator, ale chciałbym zmienić silnik na nowszy 650.
Posiadam już takowy z przebiegiem 80tys :),
I tu o pomoc w podłączeniu tego wszystkiego, alternator juz przerobiłem, teraz po koleji,
-czy kable do rozrusznika są takie same
-jak rozwiązać sprawe el. zapłonu
-oraz aparat zapłonowy w 600 jest cewka

zaznaczam że chce pozostać przy starej el. tzn odpalanie na linke, kapliczka zegary or stacyjka

pozdrawiam Mariusz

#2 OFFLINE   Mandolina

Mandolina

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 923 postów
    • Time Online: 38s

Napisany 19 maja 2009 - 23:06

Po pierwsze nie używaj skrótów bo El brzmi ja silnik Eleganta a nie jak elektronika.

Napisz to co masz na myśli jeszcze raz ale składnie i zrozumiale.

#3 OFFLINE   mario895

mario895

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 21 postów
    • :

Napisany 19 maja 2009 - 23:15

Po pierwsze nie używaj skrótów bo El brzmi ja silnik Eleganta a nie jak elektronika.

Napisz to co masz na myśli jeszcze raz ale składnie i zrozumiale.

poprostu upchać silnik 650 w to co mam teraz bez zbędnego drutowania.

#4 OFFLINE   kaszlak_maniak

kaszlak_maniak

    Master

  • Member
  • 2 643 postów
    • Time Online: 28m 43s

Napisany 19 maja 2009 - 23:19

odpalanie na linke


Przełóż rozrusznik ze starego silnika do tego drugiego i po kłopocie. :)

I wpisz w profilu skąd jesteś. 8)
Dodany obrazek

#5 OFFLINE   mario895

mario895

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 21 postów
    • :

Napisany 20 maja 2009 - 21:45

no wiesz rozrusznik to nie problem, ale w nowym silniku jest aparat zapłonowy a w starym cewka, oraz jeden przewód w 650 idzie do gaźnika, nie wiem co z Tym zrobić

#6 OFFLINE   kaszlak_maniak

kaszlak_maniak

    Master

  • Member
  • 2 643 postów
    • Time Online: 28m 43s

Napisany 20 maja 2009 - 22:19

Ten przewód co idzie do gaźnika to zapewne od elektrodyszy. Żeby spełniała swoje zadanie, musisz podłączyć ją tak, aby zasilanie dostawała po przekręceniu kluczyka w stacyjce. Ewentualnie możesz zmienić ją na zwykłą dyszę i nie będzie trzeba nic podłączać. Co do reszty Twoich pytań to już poczekaj na bardziej obeznanych w temacie. ;)
Dodany obrazek

#7 OFFLINE   ScApi

ScApi

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 241 postów
    • Time Online: 20m 6s

Napisany 21 maja 2009 - 14:50

Pytanie jaki silnik od FL czy EL chcesz wsadzić ?

Z FL za dużo przerabiania nie masz cewka i aparat to samo zadanie spełniają, odpadnie Ci jedynie kopułka a cewkę z 1 biegunowej zamienisz na 2-wu biegunową(zależnie od typu dojdzie albo i nie przewód oporowy). Rozrusznik to nie problem z Altkiem sobie poradziłeś więc chyba wszystko. Elegantowski silnik niestety ale wymusi na Tobie przeróbkę instalacji elektrycznej.

ale w nowym silniku jest aparat zapłonowy a w starym cewka


A w starym aparatu z kopułką nie ma ? Chyba że to 600 z instalacją elegantowską wtedy zwracam honor.

Mała uwaga: Nie ten dział...
Docieranie 500km/500km. Day 10
V-MAX / In progres.

#8 OFFLINE   mario895

mario895

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 21 postów
    • :

Napisany 21 maja 2009 - 20:31

Silnik FL,
Czyli tak żebym miał pewność

Alternator sprawa załatwiona
Rozrusznik przekładam stary również sprawa załatwiona

Czyli zostawić cewkę, ale aparat i tak z 600 muszę wkręcić do 650?

Gaźnik z elektrodyszą, hm porostu przełożę gaźnik z 600 można tak ?

Jeżeli pomylony dział proszę o przeniesienie :) moderatora
pozdrawiam i dziękuje za zainteresowanie tematem.

#9 OFFLINE   ScApi

ScApi

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 241 postów
    • Time Online: 20m 6s

Napisany 21 maja 2009 - 20:39

Aparat zapłonowy zostawiasz ten co w FL albo przekładasz od 600 ( FL starsze i ST miały dokładnie taki sam rozdzielaczowy układ zapłonowy jak 600). Co do gaźnika pewien nie jestem, możesz zostawić elektrodysze, ściągnij kapturek z elektrodyszy i obetnij króciec pod nim to nie będzie potrzebowała zasilania albo podciągnij krótki kabel + od zasilania cewki do elektrodyszy, aż taka wielka ingerencja to to nie będzie.
Docieranie 500km/500km. Day 10
V-MAX / In progres.

#10 OFFLINE   mario895

mario895

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 21 postów
    • :

Napisany 21 maja 2009 - 20:47

ScApi zerknij na PW,
nie wiem jak z Tym aparatem ;/.. trochę tego nie kumam to mogę zostawić cewkę i aparat ten co jest w 600?

#11 OFFLINE   ScApi

ScApi

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 241 postów
    • Time Online: 20m 6s

Napisany 21 maja 2009 - 21:15

Zapomniałem zapytać, cewkę w 600 masz 2-wu czy 1-no biegunową ?

Bardziej obrazkowo, ile wychodzi z niej przewodów zapłonowych 2 czy 1 ?
Docieranie 500km/500km. Day 10
V-MAX / In progres.

#12 OFFLINE   mario895

mario895

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 21 postów
    • :

Napisany 21 maja 2009 - 21:36

eee najprawdopodobniej dwa nie chce mi się lecieć teraz do garażu :)

#13 OFFLINE   ScApi

ScApi

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 241 postów
    • Time Online: 20m 6s

Napisany 21 maja 2009 - 22:44

Jak dwa to ściągnij tylko rozdzielacz (kopułkę) z aparatu w tym nowym silniku i tyle praktycznie masz zestaw Plug n Play. Zapłon podłączasz jak w starym.
Docieranie 500km/500km. Day 10
V-MAX / In progres.



Similar Topics Collapse

  Temat Forum Rozpoczęty przez Statystyki Informacje o ostatnim poście






IPB Skin By Virteq
Witaj,
przeglądasz stronę jako gość, rejestrując się zyskasz dostęp do wielu dodatkowych opcji.