Skocz do zawartości


Zdjęcie

jakie ciśnienie w oponach 13"


11 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   piter19850207

piter19850207

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 905 postów
    • :

Napisany 01 kwietnia 2009 - 10:42

witam

mam pytanko jakie ciśnienie będzie najlepsze do opon:

1. 155/65/R13 przód oraz tył
2. 145/70/R13 przód
3. 135/70/R13 przód

i czy takie same ciśnienie daje się do opon ze względu na to czy malec jest na glebie czy też nie, czy mniejsze lub większe?
Dodany obrazek

www.eskadra126p.ugu.pl

Dodany obrazek

#2 OFFLINE   ManiekManiak

ManiekManiak

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 2 postów
    • :

Napisany 01 kwietnia 2009 - 14:22

Wbij 3,5 atm w każdą oponę i będzie git ;)

#3 OFFLINE   kaszlak_maniak

kaszlak_maniak

    Master

  • Member
  • 2 643 postów
    • Time Online: 28m 43s

Napisany 01 kwietnia 2009 - 14:31

W mózg se wbij tyle atmosfer, to może mózg Ci się dotleni i zacznie pracować...

Miałem kiedyś przez jakiś czas 145/70 z przodu, założone awaryjnie, to przy 2,2 atm jeździło się jakie w nich były jeździło się bardzo dobrze, opona wyglądała jak należy. Ale odpowiednie ciśnienie w oponach pewnie nie zależy tylko od rozmiaru, ale i producenta, przeznaczenia opony, tak więc trudno jednoznacznie określić jakie ciśnienie będzie odpowiednie...
Dodany obrazek

#4 OFFLINE   piter19850207

piter19850207

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 905 postów
    • :

Napisany 01 kwietnia 2009 - 15:18

wulkanizator powiedział że w tą 155/65/R13 - 2,2 lub 2,0

a co do 145/70/R13 i 135/70/R13 to wydaje mi się że te 2,0 to jest optymalne
Dodany obrazek

www.eskadra126p.ugu.pl

Dodany obrazek

#5 OFFLINE   kulik

kulik

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 412 postów
    • Time Online: 5m 20s

Napisany 01 kwietnia 2009 - 15:19

2.2 atm to jest takie optymalne nie za duzo i nie za mało na tył a na przód daj 2.0 i powinno byc good ;)

#6 OFFLINE   ManiekManiak

ManiekManiak

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 2 postów
    • :

Napisany 01 kwietnia 2009 - 17:40

W mózg se wbij tyle atmosfer, to może mózg Ci się dotleni i zacznie pracować...


Człowieku jest 1 kwietnia.To był taki JOKE. Ogarnij się i się tak nie spinaj :lol:

#7 OFFLINE   Medyk

Medyk

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 494 postów
    • Time Online: 9m 13s

Napisany 05 kwietnia 2009 - 22:06

ogólnie to powinno być tyle ile fabryka napisała, z przodu 1.4 bar z tyłu 2.0 bar, ciśnienie nie jest objętością, więc to że opona jest większa nie znaczy, że ma mieć inne ciśnienie.

BMW 325e (e30) '86
Polski Fiat 126p 700 BIS '87
Polski Fiat 126p 650 '77
Polski Fiat 126p 650 '88 "ef-elo"

#8 OFFLINE   Lama

Lama

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 3 055 postów
    • :

Napisany 05 kwietnia 2009 - 22:22

Ciśnienie w oponach jest dobierane doświadczalnie do każdego auta przez producenta wiec w momencie zmiany kół na inne niz zalecane przez producenta nie da się jednoznacznie określić jakie ciśnienie byłoby odpowiednie. Niemniej jednak optymalnym ciśnieniem jest 2,2 bar ewentualnie a nawet dobrze aby 2,2 było na osi nad którą znajduje sie silnik a 2,0 na drugiej. NIc ponad to co anpisałem nei wymyslisz.

#9 OFFLINE   Medyk

Medyk

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 494 postów
    • Time Online: 9m 13s

Napisany 05 kwietnia 2009 - 22:37

Z doświadczenia wiem, że na miasto do szybkiej jazdy bez utraty przyczepności na mokrym konfiguracja fabryczna jest odpowiednia do każdego rozmiaru, wtedy ciasne łuki można brać nawet przy 80km/h (włącznie z mokrą nawierzchnią), a jak chcę się poślizgać to z przodu nigdy nie daję więcej jak 1.5 bar, na tył 2.5-2.7 bar, wtedy na mokrą nawierzchnię jest dla mnie idealnie :P, a aktualnie mam opony 135/70R13.

BMW 325e (e30) '86
Polski Fiat 126p 700 BIS '87
Polski Fiat 126p 650 '77
Polski Fiat 126p 650 '88 "ef-elo"

#10 OFFLINE   Mandolina

Mandolina

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 923 postów
    • Time Online: 38s

Napisany 05 kwietnia 2009 - 22:40

Optymalne ciśnienie zależy od sposobu jazdy i nawierzchni po której się jedzie jak i rodzaju opony.
U mnie w zależności od imprezy, rodzaju nawierzchni i przyczepności auta oscyluje ono w zakresie od 1.0 do 2,2 i dobierane jest doświadczalnie.

#11 Gość_Demon126p_*

Gość_Demon126p_*
  • Guests

Napisany 06 kwietnia 2009 - 10:54

Ja miałem zawsze przód i tył 2.0,ale nie musisz sie tym sugerować bo ja lubię twardo i podskakująco :mrgreen:

#12 OFFLINE   Medyk

Medyk

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 494 postów
    • Time Online: 9m 13s

Napisany 07 kwietnia 2009 - 09:21

Wiadomo, każdy ma inną technikę jazdy i ustawia wszystko pod siebie, dochodzie się do tego dzięki własnym doświadczeniom, więc wszystkie uwagi tutaj mogą być pomocne albo i nie.

BMW 325e (e30) '86
Polski Fiat 126p 700 BIS '87
Polski Fiat 126p 650 '77
Polski Fiat 126p 650 '88 "ef-elo"



Similar Topics Collapse

  Temat Forum Rozpoczęty przez Statystyki Informacje o ostatnim poście






IPB Skin By Virteq
Witaj,
przeglądasz stronę jako gość, rejestrując się zyskasz dostęp do wielu dodatkowych opcji.