witam
mam pytanko jakie ciśnienie będzie najlepsze do opon:
1. 155/65/R13 przód oraz tył
2. 145/70/R13 przód
3. 135/70/R13 przód
i czy takie same ciśnienie daje się do opon ze względu na to czy malec jest na glebie czy też nie, czy mniejsze lub większe?
jakie ciśnienie w oponach 13"
Started By
piter19850207
, 01 kwi 2009 10:42
11 odpowiedzi na ten temat
#3 OFFLINE
Napisany 01 kwietnia 2009 - 14:31
W mózg se wbij tyle atmosfer, to może mózg Ci się dotleni i zacznie pracować...
Miałem kiedyś przez jakiś czas 145/70 z przodu, założone awaryjnie, to przy 2,2 atm jeździło się jakie w nich były jeździło się bardzo dobrze, opona wyglądała jak należy. Ale odpowiednie ciśnienie w oponach pewnie nie zależy tylko od rozmiaru, ale i producenta, przeznaczenia opony, tak więc trudno jednoznacznie określić jakie ciśnienie będzie odpowiednie...
Miałem kiedyś przez jakiś czas 145/70 z przodu, założone awaryjnie, to przy 2,2 atm jeździło się jakie w nich były jeździło się bardzo dobrze, opona wyglądała jak należy. Ale odpowiednie ciśnienie w oponach pewnie nie zależy tylko od rozmiaru, ale i producenta, przeznaczenia opony, tak więc trudno jednoznacznie określić jakie ciśnienie będzie odpowiednie...
#7 OFFLINE
Napisany 05 kwietnia 2009 - 22:06
ogólnie to powinno być tyle ile fabryka napisała, z przodu 1.4 bar z tyłu 2.0 bar, ciśnienie nie jest objętością, więc to że opona jest większa nie znaczy, że ma mieć inne ciśnienie.
BMW 325e (e30) '86
Polski Fiat 126p 700 BIS '87
Polski Fiat 126p 650 '77
Polski Fiat 126p 650 '88 "ef-elo"
#8 OFFLINE
Napisany 05 kwietnia 2009 - 22:22
Ciśnienie w oponach jest dobierane doświadczalnie do każdego auta przez producenta wiec w momencie zmiany kół na inne niz zalecane przez producenta nie da się jednoznacznie określić jakie ciśnienie byłoby odpowiednie. Niemniej jednak optymalnym ciśnieniem jest 2,2 bar ewentualnie a nawet dobrze aby 2,2 było na osi nad którą znajduje sie silnik a 2,0 na drugiej. NIc ponad to co anpisałem nei wymyslisz.
#9 OFFLINE
Napisany 05 kwietnia 2009 - 22:37
Z doświadczenia wiem, że na miasto do szybkiej jazdy bez utraty przyczepności na mokrym konfiguracja fabryczna jest odpowiednia do każdego rozmiaru, wtedy ciasne łuki można brać nawet przy 80km/h (włącznie z mokrą nawierzchnią), a jak chcę się poślizgać to z przodu nigdy nie daję więcej jak 1.5 bar, na tył 2.5-2.7 bar, wtedy na mokrą nawierzchnię jest dla mnie idealnie , a aktualnie mam opony 135/70R13.
BMW 325e (e30) '86
Polski Fiat 126p 700 BIS '87
Polski Fiat 126p 650 '77
Polski Fiat 126p 650 '88 "ef-elo"
#10 OFFLINE
Napisany 05 kwietnia 2009 - 22:40
Optymalne ciśnienie zależy od sposobu jazdy i nawierzchni po której się jedzie jak i rodzaju opony.
U mnie w zależności od imprezy, rodzaju nawierzchni i przyczepności auta oscyluje ono w zakresie od 1.0 do 2,2 i dobierane jest doświadczalnie.
U mnie w zależności od imprezy, rodzaju nawierzchni i przyczepności auta oscyluje ono w zakresie od 1.0 do 2,2 i dobierane jest doświadczalnie.
#12 OFFLINE
Napisany 07 kwietnia 2009 - 09:21
Wiadomo, każdy ma inną technikę jazdy i ustawia wszystko pod siebie, dochodzie się do tego dzięki własnym doświadczeniom, więc wszystkie uwagi tutaj mogą być pomocne albo i nie.
BMW 325e (e30) '86
Polski Fiat 126p 700 BIS '87
Polski Fiat 126p 650 '77
Polski Fiat 126p 650 '88 "ef-elo"
Similar Topics
Temat | Forum | Rozpoczęty przez | Statystyki | Informacje o ostatnim poście | |
---|---|---|---|---|---|
Felgi 5.5j ET38 - Jakie opony? |
Stylistyka | kumakotwock |
|
|
|
Felgi OZ FSO jakie opony ? |
Stylistyka | fircu |
|
|
|
Ciśnienie oleju |
Mechanika | snaki |
|
|
|
Jakie amortyzatory na tył do malczana? |
Mechanika | Grzesioqpa |
|
|
|
Jakie są różnice pomiędzy el a elx ? |
Stylistyka | hugo 2796 |
|
|