Jump to content


Photo

Głowica BIS'a w 650?


21 replies to this topic

#1 OFFLINE   Ekjonar

Ekjonar

    Master

  • Member
  • 733 posts
    • Time Online: 2g 39m 36s

Posted 17 October 2008 - 06:48

Gdzieś mi się obiło o uszy że jakiś pewien pan miał w silniku maluchowskim głowice z bisa po modyfikacji. Czy to realne?

Pozdrawiam
  • Felllipopl likes this

#2 Gość_Demon126p_*

Gość_Demon126p_*
  • Guests

Posted 17 October 2008 - 08:11

Sam kiedyś rozmyślałem o czymś takim,większe zawory,dwugardziel...Pytanie czy rozstaw szpilek jest taki sam??Najprawdopodobniej jest lub jest trochę większy.
I zostaje jeszcze kwestia wydechu.Przy tej głowicy kanały wydechowe wychodziły by do góry,a nie jak normalnie przód i tył.Dobry tłumikarz dorobił by cos takiego bez problemu :wink:

#3 OFFLINE   Mandolina

Mandolina

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 923 posts
    • Time Online: 38s

Posted 17 October 2008 - 10:00

Bo co się bawić w półśrodki :)
Lepiej od razu wymodzić cosik mocnego.

Kawałek opisu 100 konnego silnika Świątka:

...Przepisy techniczne rallycrossu w Polsce dopuszczają bardzo daleko idące modyfikacje silników (z seryjnej konstrukcji pochodzić musi jedynie kadłub silnika), układów napędowych, a nawet nadwozia. Twórcy tego Maluszka postanowili to wykorzystać. Silnik jest więc zbudowany na bazie kadłuba od seryjnego 126, ale o pojemności skokowej 1000 cm³ (tak by był zgodny z przepisami klasy, w której startuje), zastosowano w nim chłodzenie cieczą i głowicę z czterema zaworami w każdym cylindrze! Wewnątrz kadłuba mieści się wykonany specjalnie wał korbowy o większym skoku, co w połączeniu z odpowiednio dobranymi tłokami daje wspomnianą pojemność litra. Cylindry, a przynajmniej ich użebrowanie, pochodzą z seryjnego Malucha. Głowica jednak pochodzi od czterocylindrowego Forda, ale została skrócona o połowę. Głowica jest chłodzona cieczą z elektryczną pompą, natomiast użebrowanie cylindrów jest chłodzone typowo, tzn. przez wymuszony dmuchawą pęd powietrza. Za zasilanie odpowiedzialny jest dwuprzelotowy gaźnik Weber. Drugim po kadłubie silnika i w zasadzie jedynym seryjnym elementem okazuje się zwykły, przerywaczowy układ zapłonowy...
  • Felllipopl and Beatjupas like this

#4 OFFLINE   Rufito

Rufito

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 199 posts
    • :

Posted 17 October 2008 - 14:13

watpie ze da rade zalozyc...lipa by byla bo by sie komora spalania zwiekszyla poniewaz ma 700 cm do tego sa kanaly wodne i mogloby sie cos stac przy wysokiej temperaturze...

#5 Gość_Rekin_*

Gość_Rekin_*
  • Guests

Posted 17 October 2008 - 15:42

Mandolina, konkretna rzeźba w kupie, ktoś ma łeb ;)

#6 OFFLINE   krzysztofer00

krzysztofer00

    Master

  • Member
  • 1,058 posts
    • Time Online: 7g 51m 37s

Posted 17 October 2008 - 18:39

Pytanie czy rozstaw szpilek jest taki sam??Najprawdopodobniej jest lub jest trochę większy.

jutro tu wszystko napisze :wink:
jak kombinować to od razu z głowicą cinquecento 700 jest taka sama tylko zawory i gniazda są większe
  • Felllipopl likes this

#7 OFFLINE   Skalak_fsm

Skalak_fsm

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 555 posts
    • :

Posted 17 October 2008 - 18:51

E tam rzeźba w g***ie, niepraktyczne, nietrwałe a czasochłonne

#8 Gość_Demon126p_*

Gość_Demon126p_*
  • Guests

Posted 17 October 2008 - 22:44

watpie ze da rade zalozyc...lipa by byla bo by sie komora spalania zwiekszyla poniewaz ma 700 cm do tego sa kanaly wodne i mogloby sie cos stac przy wysokiej temperaturze...


No i??Robisz rozwierta i jest mocniejsza 700tka.Wielka mi filozofia.A kanały to niby w czym ci przeszkadzają??Plan główki i gra,poza tym ten sam stop alu.
Skalak_fsm proszę cię,ty nawet pewnie nie wiesz co to jest satysfakcja ze zrobienia konkretnej rzezby :wink:

#9 OFFLINE   Rufito

Rufito

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 199 posts
    • :

Posted 17 October 2008 - 23:14

jak chcecie to kombunujcie mi sie to nie widzi... :/ jedynie to ze wieksze zawory jednoczesnie wiekszy wygar i tyle...ale sam plan glowicy i tak nie zmniejszy o duzo komory spalania...

#10 OFFLINE   krzysztofer00

krzysztofer00

    Master

  • Member
  • 1,058 posts
    • Time Online: 7g 51m 37s

Posted 18 October 2008 - 15:55

rozstaw szpilek jest taki sam ;]
Dodany obrazek

#11 OFFLINE   Moch

Moch

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 3,758 posts
    • Time Online: 7g 40m 11s

Posted 18 October 2008 - 17:00

Również uważam, z tego co pamiętam, że rozstaw szpilek jest taki sam... :| chooooociaż... :roll: hmmmmmmmmmmmmmm

#12 OFFLINE   krzysztofer00

krzysztofer00

    Master

  • Member
  • 1,058 posts
    • Time Online: 7g 51m 37s

Posted 18 October 2008 - 17:37

Również uważam, z tego co pamiętam, że rozstaw szpilek jest taki sam... :| chooooociaż... :roll: hmmmmmmmmmmmmmm

dzisiaj zakładałem głowice bisa na blok ze szpilkami eleganta :wink:

#13 OFFLINE   Moch

Moch

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 3,758 posts
    • Time Online: 7g 40m 11s

Posted 18 October 2008 - 19:11

I silnik ten jakoś zostanie skalibrowany, żeby to jeździło ?

#14 OFFLINE   krzysztofer00

krzysztofer00

    Master

  • Member
  • 1,058 posts
    • Time Online: 7g 51m 37s

Posted 18 October 2008 - 19:18

nie muwie, że ma to jeździć padło pytanie, to odpowiadam
Dodany obrazek

#15 Gość_Demon126p_*

Gość_Demon126p_*
  • Guests

Posted 18 October 2008 - 20:38

No i jeden konkretny :roll: bez żadnych "ale"

jak chcecie to kombunujcie mi sie to nie widzi... :/ jedynie to ze wieksze zawory jednoczesnie wiekszy wygar i tyle...ale sam plan glowicy i tak nie zmniejszy o duzo komory spalania...


Co ty z tą komorą spalania??Przy planie 4mm komory są naprawdę małe i ciśnienie idze w góre.Plus mocny wałek i konkret 700tka :wink:

#16 OFFLINE   Rufito

Rufito

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 199 posts
    • :

Posted 18 October 2008 - 22:00

ja to w swoim mysle walnac z Eleganta bo przynajmniej ma gniazda zaworowe utwardzane...a ja mam jeszcze stary typ glowicy na olowiowa benzyne...wiec o bisowskiej nie myslalem chociaz posiadam BISa nigdy nie wpadlem na taki pomysl bo zawsze myslalem ze jest inna...

#17 Gość_Demon126p_*

Gość_Demon126p_*
  • Guests

Posted 18 October 2008 - 22:11

Narazie to i tak czysta teoria,ale można było by to zrobić.Trochę tego bronie bo to samo było z moim wałem korbowym.Wrzuciłem z CC700 i zaraz było: "a po co??" "nie opłaca się" "za dużo roboty".
W rzeczywistości wyniosło mnie to 30zł :mrgreen:

#18 OFFLINE   Fifi

Fifi

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 238 posts
    • Time Online: 26m 3s

Posted 22 October 2008 - 17:26

z głowicą cinquecento 700 jest taka sama tylko zawory i gniazda są większe

dolotowy wiekszy, wylotowy mniejszy, o sens nie pytaj bo niewiem :P

rozstaw szpilek jest bardzo podobny bo Spruch swojego czasu włożył uszczelke od bisa do swojego 650
PF 126 BIS 704 - http://www.polskajaz...y/Fiat/126/1753

Mały Fan Klub Zaprasza
Dodany obrazek

#19 OFFLINE   Moch

Moch

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 3,758 posts
    • Time Online: 7g 40m 11s

Posted 22 October 2008 - 19:31

Rufito - tak naprawdę nic się wielkiego nie dzieje, jak tankujesz bezołowiową auto z tradycyjną głowicą. Zaufaj mi.

#20 OFFLINE   Rufito

Rufito

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 199 posts
    • :

Posted 23 October 2008 - 13:38

nie wiem czy sie cos dzieje ale zapewne jest lepsza...(z utwardzanymi gniazdami)



Similar Topics Collapse

  Topic Forum Started By Stats Last Post Info






IPB Skin By Virteq
Witaj,
przeglądasz stronę jako gość, rejestrując się zyskasz dostęp do wielu dodatkowych opcji.