Skocz do zawartości


Zdjęcie

Głowica BIS'a w 650?


21 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Ekjonar

Ekjonar

    Master

  • Member
  • 733 postów
    • Time Online: 2g 39m 36s

Napisany 17 października 2008 - 06:48

Gdzieś mi się obiło o uszy że jakiś pewien pan miał w silniku maluchowskim głowice z bisa po modyfikacji. Czy to realne?

Pozdrawiam
  • Felllipopl lubi to

#2 Gość_Demon126p_*

Gość_Demon126p_*
  • Guests

Napisany 17 października 2008 - 08:11

Sam kiedyś rozmyślałem o czymś takim,większe zawory,dwugardziel...Pytanie czy rozstaw szpilek jest taki sam??Najprawdopodobniej jest lub jest trochę większy.
I zostaje jeszcze kwestia wydechu.Przy tej głowicy kanały wydechowe wychodziły by do góry,a nie jak normalnie przód i tył.Dobry tłumikarz dorobił by cos takiego bez problemu :wink:

#3 OFFLINE   Mandolina

Mandolina

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 923 postów
    • Time Online: 38s

Napisany 17 października 2008 - 10:00

Bo co się bawić w półśrodki :)
Lepiej od razu wymodzić cosik mocnego.

Kawałek opisu 100 konnego silnika Świątka:

...Przepisy techniczne rallycrossu w Polsce dopuszczają bardzo daleko idące modyfikacje silników (z seryjnej konstrukcji pochodzić musi jedynie kadłub silnika), układów napędowych, a nawet nadwozia. Twórcy tego Maluszka postanowili to wykorzystać. Silnik jest więc zbudowany na bazie kadłuba od seryjnego 126, ale o pojemności skokowej 1000 cm³ (tak by był zgodny z przepisami klasy, w której startuje), zastosowano w nim chłodzenie cieczą i głowicę z czterema zaworami w każdym cylindrze! Wewnątrz kadłuba mieści się wykonany specjalnie wał korbowy o większym skoku, co w połączeniu z odpowiednio dobranymi tłokami daje wspomnianą pojemność litra. Cylindry, a przynajmniej ich użebrowanie, pochodzą z seryjnego Malucha. Głowica jednak pochodzi od czterocylindrowego Forda, ale została skrócona o połowę. Głowica jest chłodzona cieczą z elektryczną pompą, natomiast użebrowanie cylindrów jest chłodzone typowo, tzn. przez wymuszony dmuchawą pęd powietrza. Za zasilanie odpowiedzialny jest dwuprzelotowy gaźnik Weber. Drugim po kadłubie silnika i w zasadzie jedynym seryjnym elementem okazuje się zwykły, przerywaczowy układ zapłonowy...
  • Felllipopl i Beatjupas lubi to

#4 OFFLINE   Rufito

Rufito

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 199 postów
    • :

Napisany 17 października 2008 - 14:13

watpie ze da rade zalozyc...lipa by byla bo by sie komora spalania zwiekszyla poniewaz ma 700 cm do tego sa kanaly wodne i mogloby sie cos stac przy wysokiej temperaturze...

#5 Gość_Rekin_*

Gość_Rekin_*
  • Guests

Napisany 17 października 2008 - 15:42

Mandolina, konkretna rzeźba w kupie, ktoś ma łeb ;)

#6 OFFLINE   krzysztofer00

krzysztofer00

    Master

  • Member
  • 1 058 postów
    • Time Online: 7g 51m 37s

Napisany 17 października 2008 - 18:39

Pytanie czy rozstaw szpilek jest taki sam??Najprawdopodobniej jest lub jest trochę większy.

jutro tu wszystko napisze :wink:
jak kombinować to od razu z głowicą cinquecento 700 jest taka sama tylko zawory i gniazda są większe
  • Felllipopl lubi to

#7 OFFLINE   Skalak_fsm

Skalak_fsm

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 555 postów
    • :

Napisany 17 października 2008 - 18:51

E tam rzeźba w g***ie, niepraktyczne, nietrwałe a czasochłonne

#8 Gość_Demon126p_*

Gość_Demon126p_*
  • Guests

Napisany 17 października 2008 - 22:44

watpie ze da rade zalozyc...lipa by byla bo by sie komora spalania zwiekszyla poniewaz ma 700 cm do tego sa kanaly wodne i mogloby sie cos stac przy wysokiej temperaturze...


No i??Robisz rozwierta i jest mocniejsza 700tka.Wielka mi filozofia.A kanały to niby w czym ci przeszkadzają??Plan główki i gra,poza tym ten sam stop alu.
Skalak_fsm proszę cię,ty nawet pewnie nie wiesz co to jest satysfakcja ze zrobienia konkretnej rzezby :wink:

#9 OFFLINE   Rufito

Rufito

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 199 postów
    • :

Napisany 17 października 2008 - 23:14

jak chcecie to kombunujcie mi sie to nie widzi... :/ jedynie to ze wieksze zawory jednoczesnie wiekszy wygar i tyle...ale sam plan glowicy i tak nie zmniejszy o duzo komory spalania...

#10 OFFLINE   krzysztofer00

krzysztofer00

    Master

  • Member
  • 1 058 postów
    • Time Online: 7g 51m 37s

Napisany 18 października 2008 - 15:55

rozstaw szpilek jest taki sam ;]
Dodany obrazek

#11 OFFLINE   Moch

Moch

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 3 758 postów
    • Time Online: 7g 40m 11s

Napisany 18 października 2008 - 17:00

Również uważam, z tego co pamiętam, że rozstaw szpilek jest taki sam... :| chooooociaż... :roll: hmmmmmmmmmmmmmm

#12 OFFLINE   krzysztofer00

krzysztofer00

    Master

  • Member
  • 1 058 postów
    • Time Online: 7g 51m 37s

Napisany 18 października 2008 - 17:37

Również uważam, z tego co pamiętam, że rozstaw szpilek jest taki sam... :| chooooociaż... :roll: hmmmmmmmmmmmmmm

dzisiaj zakładałem głowice bisa na blok ze szpilkami eleganta :wink:

#13 OFFLINE   Moch

Moch

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 3 758 postów
    • Time Online: 7g 40m 11s

Napisany 18 października 2008 - 19:11

I silnik ten jakoś zostanie skalibrowany, żeby to jeździło ?

#14 OFFLINE   krzysztofer00

krzysztofer00

    Master

  • Member
  • 1 058 postów
    • Time Online: 7g 51m 37s

Napisany 18 października 2008 - 19:18

nie muwie, że ma to jeździć padło pytanie, to odpowiadam
Dodany obrazek

#15 Gość_Demon126p_*

Gość_Demon126p_*
  • Guests

Napisany 18 października 2008 - 20:38

No i jeden konkretny :roll: bez żadnych "ale"

jak chcecie to kombunujcie mi sie to nie widzi... :/ jedynie to ze wieksze zawory jednoczesnie wiekszy wygar i tyle...ale sam plan glowicy i tak nie zmniejszy o duzo komory spalania...


Co ty z tą komorą spalania??Przy planie 4mm komory są naprawdę małe i ciśnienie idze w góre.Plus mocny wałek i konkret 700tka :wink:

#16 OFFLINE   Rufito

Rufito

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 199 postów
    • :

Napisany 18 października 2008 - 22:00

ja to w swoim mysle walnac z Eleganta bo przynajmniej ma gniazda zaworowe utwardzane...a ja mam jeszcze stary typ glowicy na olowiowa benzyne...wiec o bisowskiej nie myslalem chociaz posiadam BISa nigdy nie wpadlem na taki pomysl bo zawsze myslalem ze jest inna...

#17 Gość_Demon126p_*

Gość_Demon126p_*
  • Guests

Napisany 18 października 2008 - 22:11

Narazie to i tak czysta teoria,ale można było by to zrobić.Trochę tego bronie bo to samo było z moim wałem korbowym.Wrzuciłem z CC700 i zaraz było: "a po co??" "nie opłaca się" "za dużo roboty".
W rzeczywistości wyniosło mnie to 30zł :mrgreen:

#18 OFFLINE   Fifi

Fifi

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 238 postów
    • Time Online: 26m 3s

Napisany 22 października 2008 - 17:26

z głowicą cinquecento 700 jest taka sama tylko zawory i gniazda są większe

dolotowy wiekszy, wylotowy mniejszy, o sens nie pytaj bo niewiem :P

rozstaw szpilek jest bardzo podobny bo Spruch swojego czasu włożył uszczelke od bisa do swojego 650
PF 126 BIS 704 - http://www.polskajaz...y/Fiat/126/1753

Mały Fan Klub Zaprasza
Dodany obrazek

#19 OFFLINE   Moch

Moch

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 3 758 postów
    • Time Online: 7g 40m 11s

Napisany 22 października 2008 - 19:31

Rufito - tak naprawdę nic się wielkiego nie dzieje, jak tankujesz bezołowiową auto z tradycyjną głowicą. Zaufaj mi.

#20 OFFLINE   Rufito

Rufito

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 199 postów
    • :

Napisany 23 października 2008 - 13:38

nie wiem czy sie cos dzieje ale zapewne jest lepsza...(z utwardzanymi gniazdami)



Similar Topics Collapse

  Temat Forum Rozpoczęty przez Statystyki Informacje o ostatnim poście






IPB Skin By Virteq
Witaj,
przeglądasz stronę jako gość, rejestrując się zyskasz dostęp do wielu dodatkowych opcji.