Skocz do zawartości


Zdjęcie

Wymiana płynu hamulcowego, półosie, zwrotnica


11 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   pawlo1123

pawlo1123

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 23 postów
    • Time Online: 15g 17m 31s

Napisany 08 lipca 2008 - 13:06

Witam. Mam trzy problemy o których pomoc w rozwiązaniu Was proszę.
Po pierwsze zamierzam wymienić płyn hamulcowy i mam pytanie jak to zrobić po kolei (co poodkręcać krok po kroku), żeby go nie zapowietrzyć, bo robię to pierwszy raz i nie wiem za bardzo co i jak.
Po drugie ciężko chodzi mi kierownica i chciałbym wpuścić trochę smaru w smarowniczki na zwrotnicach ale nie wiem za bardzo czym. Próbowałem strzykawka, ale niestety strzykawka jest za słaba i wychodzi z drugiej strony strzykawki.
Po trzecie mam luz na tylnej półosi. Nie jest to luz przy przegubach ani na zabierakach tylko tam gdzieś w środku skąd wychodzi półoś. Co mam z tym zrobić i co wymienić?

#2 OFFLINE   Harnas

Harnas

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 2 323 postów
    • Time Online: 1d 3g 34m 38s

Napisany 08 lipca 2008 - 13:48

Po drugie ciężko chodzi mi kierownica i chciałbym wpuścić trochę smaru w smarowniczki na zwrotnicach ale nie wiem za bardzo czym.


jest takie urządzenie jak tawotnica/smarownica

Please Login or Register to see this Hidden Content


Dodany obrazek

#3 OFFLINE   Mandolina

Mandolina

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 923 postów
    • Time Online: 38s

Napisany 08 lipca 2008 - 14:32

Po trzecie mam luz na tylnej półosi. Nie jest to luz przy przegubach ani na zabierakach tylko tam gdzieś w środku skąd wychodzi półoś. Co mam z tym zrobić i co wymienić?


Pewnie poszedł kamień. Trzeba rozebrać mechanizm różnicowy żeby go wymienić.

#4 OFFLINE   pawlo1123

pawlo1123

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 23 postów
    • Time Online: 15g 17m 31s

Napisany 08 lipca 2008 - 20:08

Z ta półośką to raczej na pewno będzie ten kamień? Chcę tylko wiedzieć czy jest jeszcze jakaś inna możliwość :)

#5 Gość_Franiu126p_*

Gość_Franiu126p_*
  • Guests

Napisany 08 lipca 2008 - 20:46

Wpisz w profilu skąd jesteś - regulamin się kłania ;-)

#6 OFFLINE   piteer

piteer

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 434 postów
    • :

Napisany 14 lipca 2008 - 09:42

Jak się wymienia półoś? muszę skrzynię rozbierać?
126 el '96 czerwony
126 elx '99 zielony

Pamiętaj wstając z wyra, najpierw prawa gira!

#7 OFFLINE   ScApi

ScApi

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 241 postów
    • Time Online: 20m 6s

Napisany 14 lipca 2008 - 09:55

Wyciągasz skrzynie, odkręcasz kołnierz, wcześniej uszczelniacze półosi i te ustrojstwa do których są uszczelniacze przykręcone (zapomniałem jak się nazywają) wyciągasz dyfer z półosiami, rozkręcasz dyfer, rozpoławiasz go, wymieniasz półosie, składasz analogicznie.

#8 OFFLINE   LOBUZ88

LOBUZ88

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 23 postów
    • :

Napisany 14 lipca 2008 - 10:29

Żeby wymienić płyn musisz przejść procedurę odpowietrzania :)

Czyli wybierasz ze zbiorniczka płyn strzykawką tak żeby zostało go troszkę na dnie, płynem ze strzykawki najlepiej napuść sobie odpowietrzniki, oczyszczasz je , można leciutko opukać i zaczynasz zabawę czyli : zalewasz świeży płyn i zaczynasz odpowietrzać od najdalej położonego koła (prawy tył -> lewy tył -> prawy przód - > lewy przód), odpowietrzasz dopóki do słoiczka/butelki nie poleci Ci czysty płyn , i tak z każdym kołem , chodzi o to żeby wygonić stary płyn z przewodów których jakby nie było trochę jest..
Odpowietrzać musisz na dwie osoby..jedna od "pompuj-trzymaj" :mrgreen: a druga do kanału do popuszczania i dokręcania odpowietrzników

Co do smarowania zwrotnic jak coś to napisz, jesteś z DG to do mnie masz nie daleko, a takie ustrojstwo zwane smarownicą posiadam i mogę Ci przesmarować (muszę tylko sprawdzić czy jest ok bo daaawno nie używana) ;)
Skoda S-100 1973
Fiat 126p EL 1999
Polonez Caro 1.5GLI 1994
Daewoo Nubira Kombi 1.6 1998

#9 OFFLINE   Groszek

Groszek

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 178 postów
    • Time Online: 4m 39s

Napisany 14 lipca 2008 - 21:48

Czyli wybierasz ze zbiorniczka płyn strzykawką tak żeby zostało go troszkę na dnie, płynem ze strzykawki najlepiej napuść sobie odpowietrzniki, oczyszczasz je , można leciutko opukać i zaczynasz zabawę czyli : zalewasz świeży płyn i zaczynasz odpowietrzać od najdalej położonego koła (prawy tył -> lewy tył -> prawy przód - > lewy przód), odpowietrzasz dopóki do słoiczka/butelki nie poleci Ci czysty płyn , i tak z każdym kołem , chodzi o to żeby wygonić stary płyn z przewodów których jakby nie było trochę jest..



Ja to robiłem troszkę inaczej.

Wybierasz płyn ze zbiorniczka. odkręcasz wszystkie odpowietrzniki i szukasz starego korka od bańki 5l. W korku robisz otwór na dyszę kompresora. odpalasz kompresor i przez otwór w korku wprowadzasz powietrze pod ciśnieniem. przez odkręcone odpowietrzniki wydmuchujesz cały syf z układu hamulcowego. - Nie macie pojęcia co tam siedzi :lol:
Później zalewasz trochę czystego i przedmuchujesz jeszcze raz i dalej standardowa procedura odpowietrzania :)

#10 OFFLINE   Mandolina

Mandolina

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 923 postów
    • Time Online: 38s

Napisany 14 lipca 2008 - 22:50

zaczynasz odpowietrzać od najdalej położonego koła (prawy tył -> lewy tył -> prawy przód - > lewy przód),


Najdalej położonym punktem układu hamulcowego od pompy jest lewy tył ponieważ trujnik rozdzielający tylny przewód hamulcowy znajduje się po prawej stronie z tyłu.
Czyli kolejność odpowietrzania to lewy tył, prawy tył, prawy przód, lewy przód.

#11 OFFLINE   LOBUZ88

LOBUZ88

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 23 postów
    • :

Napisany 14 lipca 2008 - 23:01

faktycznie, lewy tylny przewód jest dłuższy. Przyzwyczajenie z innych aut gdzie w większości prawe jest najdalsze... u siebie odpowietrzałem od prawego, dla spokojności poprawię tak jak ma być . Sorki za wprowadzanie w błąd :wink:
Skoda S-100 1973
Fiat 126p EL 1999
Polonez Caro 1.5GLI 1994
Daewoo Nubira Kombi 1.6 1998

#12 OFFLINE   pawlo1123

pawlo1123

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 23 postów
    • Time Online: 15g 17m 31s

Napisany 15 lipca 2008 - 11:20

Ok, dzięki wielkie wszystkim za rady. Z tego co czytam to chyba nic skomplikowanego ta wymiana płynu. Dzięki jeszcze raz. Na pewno zastosuję się do Waszych wskazań.

P.S

Co do smarowania zwrotnic jak coś to napisz, jesteś z DG to do mnie masz nie daleko, a takie ustrojstwo zwane smarownicą posiadam i mogę Ci przesmarować (muszę tylko sprawdzić czy jest ok bo daaawno nie używana) Wink


Dzięki LOBUZ88 za zaangażowanie, doceniam. Ale na razie udało mi się jakoś wpuścić chociaż trochę smaru swoimi domowymi metodami i kiera chodzi już lżej :)



Similar Topics Collapse

  Temat Forum Rozpoczęty przez Statystyki Informacje o ostatnim poście






IPB Skin By Virteq
Witaj,
przeglądasz stronę jako gość, rejestrując się zyskasz dostęp do wielu dodatkowych opcji.