Wymiana płynu hamulcowego, półosie, zwrotnica
#1 OFFLINE
Napisany 08 lipca 2008 - 13:06
Po pierwsze zamierzam wymienić płyn hamulcowy i mam pytanie jak to zrobić po kolei (co poodkręcać krok po kroku), żeby go nie zapowietrzyć, bo robię to pierwszy raz i nie wiem za bardzo co i jak.
Po drugie ciężko chodzi mi kierownica i chciałbym wpuścić trochę smaru w smarowniczki na zwrotnicach ale nie wiem za bardzo czym. Próbowałem strzykawka, ale niestety strzykawka jest za słaba i wychodzi z drugiej strony strzykawki.
Po trzecie mam luz na tylnej półosi. Nie jest to luz przy przegubach ani na zabierakach tylko tam gdzieś w środku skąd wychodzi półoś. Co mam z tym zrobić i co wymienić?
#3 OFFLINE
Napisany 08 lipca 2008 - 14:32
Po trzecie mam luz na tylnej półosi. Nie jest to luz przy przegubach ani na zabierakach tylko tam gdzieś w środku skąd wychodzi półoś. Co mam z tym zrobić i co wymienić?
Pewnie poszedł kamień. Trzeba rozebrać mechanizm różnicowy żeby go wymienić.
#7 OFFLINE
Napisany 14 lipca 2008 - 09:55
#8 OFFLINE
Napisany 14 lipca 2008 - 10:29
Czyli wybierasz ze zbiorniczka płyn strzykawką tak żeby zostało go troszkę na dnie, płynem ze strzykawki najlepiej napuść sobie odpowietrzniki, oczyszczasz je , można leciutko opukać i zaczynasz zabawę czyli : zalewasz świeży płyn i zaczynasz odpowietrzać od najdalej położonego koła (prawy tył -> lewy tył -> prawy przód - > lewy przód), odpowietrzasz dopóki do słoiczka/butelki nie poleci Ci czysty płyn , i tak z każdym kołem , chodzi o to żeby wygonić stary płyn z przewodów których jakby nie było trochę jest..
Odpowietrzać musisz na dwie osoby..jedna od "pompuj-trzymaj" a druga do kanału do popuszczania i dokręcania odpowietrzników
Co do smarowania zwrotnic jak coś to napisz, jesteś z DG to do mnie masz nie daleko, a takie ustrojstwo zwane smarownicą posiadam i mogę Ci przesmarować (muszę tylko sprawdzić czy jest ok bo daaawno nie używana)
Fiat 126p EL 1999
Polonez Caro 1.5GLI 1994
Daewoo Nubira Kombi 1.6 1998
#9 OFFLINE
Napisany 14 lipca 2008 - 21:48
Czyli wybierasz ze zbiorniczka płyn strzykawką tak żeby zostało go troszkę na dnie, płynem ze strzykawki najlepiej napuść sobie odpowietrzniki, oczyszczasz je , można leciutko opukać i zaczynasz zabawę czyli : zalewasz świeży płyn i zaczynasz odpowietrzać od najdalej położonego koła (prawy tył -> lewy tył -> prawy przód - > lewy przód), odpowietrzasz dopóki do słoiczka/butelki nie poleci Ci czysty płyn , i tak z każdym kołem , chodzi o to żeby wygonić stary płyn z przewodów których jakby nie było trochę jest..
Ja to robiłem troszkę inaczej.
Wybierasz płyn ze zbiorniczka. odkręcasz wszystkie odpowietrzniki i szukasz starego korka od bańki 5l. W korku robisz otwór na dyszę kompresora. odpalasz kompresor i przez otwór w korku wprowadzasz powietrze pod ciśnieniem. przez odkręcone odpowietrzniki wydmuchujesz cały syf z układu hamulcowego. - Nie macie pojęcia co tam siedzi
Później zalewasz trochę czystego i przedmuchujesz jeszcze raz i dalej standardowa procedura odpowietrzania
http://www.terytoriu...oz-d-t2255.html
#10 OFFLINE
Napisany 14 lipca 2008 - 22:50
zaczynasz odpowietrzać od najdalej położonego koła (prawy tył -> lewy tył -> prawy przód - > lewy przód),
Najdalej położonym punktem układu hamulcowego od pompy jest lewy tył ponieważ trujnik rozdzielający tylny przewód hamulcowy znajduje się po prawej stronie z tyłu.
Czyli kolejność odpowietrzania to lewy tył, prawy tył, prawy przód, lewy przód.
#11 OFFLINE
Napisany 14 lipca 2008 - 23:01
Fiat 126p EL 1999
Polonez Caro 1.5GLI 1994
Daewoo Nubira Kombi 1.6 1998
#12 OFFLINE
Napisany 15 lipca 2008 - 11:20
P.S
Co do smarowania zwrotnic jak coś to napisz, jesteś z DG to do mnie masz nie daleko, a takie ustrojstwo zwane smarownicą posiadam i mogę Ci przesmarować (muszę tylko sprawdzić czy jest ok bo daaawno nie używana) Wink
Dzięki LOBUZ88 za zaangażowanie, doceniam. Ale na razie udało mi się jakoś wpuścić chociaż trochę smaru swoimi domowymi metodami i kiera chodzi już lżej
Similar Topics
Temat | Forum | Rozpoczęty przez | Statystyki | Informacje o ostatnim poście | |
---|---|---|---|---|---|
Wymiana przewodów hamulcowych |
Mechanika | kalosh |
|
|
|
Półosie się pocą i przy dodawaniu gazu strzela |
Portal i forum - sprawy techniczne | Hawke1978 |
|
|
|
Wymiana drzwi. |
Stylistyka | Gucio |
|
|
|
Wymiana uszczelki pod głowicą |
Mechanika | 126P_Józefosław |
|
|
|
wymiana kierownicy ( rocznik 1985) |
Mechanika | maskot4 |
|
|