Skocz do zawartości


Zdjęcie

??Niezależne zawieszenie, przód...


20 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   KotLarry

KotLarry

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 146 postów
    • :

Napisany 17 czerwca 2008 - 21:45

Słuchajcie miałem kiedyś taką stronkę w ulubionych, włoską, gdzie za 500€ można było nabyć zawieszenie do malucha/f500 oparte na Macphersonach...


Czy kto z Was dysponuje fotkami takiego rozwiązania,
linkami, a może ktoś na forum robił takie cuda?

#2 OFFLINE   bartonq

bartonq

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 755 postów
    • :

Napisany 17 czerwca 2008 - 22:42

Dodany obrazek
Dodany obrazek
Dodany obrazek
Dodany obrazek

#3 OFFLINE   Mandolina

Mandolina

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 923 postów
    • Time Online: 38s

Napisany 17 czerwca 2008 - 22:46

Please Login or Register to see this Hidden Content



#4 OFFLINE   romi1984

romi1984

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 146 postów
    • Time Online: 14m 51s

Napisany 18 czerwca 2008 - 06:45

Wie ktoś czy jest coś takiego do kupienia w polsce i ile ta przyjemnośc miała by kosztować?
Dodany obrazek
Dodany obrazek

#5 OFFLINE   CiNeK

CiNeK

    Wdrożony

  • Member
  • 89 postów
    • Time Online: 5g 9m 10s

Napisany 18 czerwca 2008 - 09:08

romi poczekaj bo sebcyc bedzie kombinował takie zawieszenie sam zobaczymy jak to wyjdzie
pozdro
Dodany obrazek

#6 OFFLINE   Grociu

Grociu

    Master

  • Member
  • 784 postów
    • Time Online: 2g 2m 13s

Napisany 18 czerwca 2008 - 09:23

Fajnie by było, chętnie poczekam na owoce jego pracy :)
Możliwe, że się na coś takiego skuszę :D

#7 OFFLINE   KotLarry

KotLarry

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 146 postów
    • :

Napisany 18 czerwca 2008 - 10:40

Dzięki o to właśnie mi chodziło...

#8 OFFLINE   Moch

Moch

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 3 758 postów
    • Time Online: 7g 40m 11s

Napisany 18 czerwca 2008 - 12:18

Robi to koleś w Łodzi, opiera się na zawieszeniu przednim Tico, wraz z hamulcami tarczowymi. Koszta 500zł. Ale niestety zgubiłem do niego numer. facet ma około 55 lat, blacharz z zawodu, jeździ czarnym, bardzo poszerzonym 126p, z zegarami od Escorta.

#9 OFFLINE   KotLarry

KotLarry

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 146 postów
    • :

Napisany 18 czerwca 2008 - 13:15

Nie pamiętasz może większej liczby szczegółów?

Jakie części z Tico wykorzystywał,
czy zestaw wyglądał podobnie do tego przedstawionego na zdjęciach?
Czy dałoby się to zaadoptować do zwrotnic i bębnów?

Bo na tę chwilę moim największym problemem są dolne wahacze...
Musielibyśmy je dorabiać od zera...

#10 OFFLINE   Dominik2

Dominik2

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 12 postów
    • :

Napisany 18 czerwca 2008 - 20:46

Tylko czy nadkole to wytrzyma?

#11 OFFLINE   kulik

kulik

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 412 postów
    • Time Online: 5m 20s

Napisany 18 czerwca 2008 - 22:10

dopisz lokalizacje

#12 OFFLINE   Medyk

Medyk

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 494 postów
    • Time Online: 9m 13s

Napisany 19 czerwca 2008 - 23:37

Zacznijmy od tego ze to zawieszenie nie jest opart na McPerson'ach, a dwa że maluch przecież ma zawieszenie niezależne, to że akurat obie strony łączy resor nie czyni to ich zależnymi od siebie, co do tej zawiechy to też już mam małe poczynania w tym kierunku, ale zobaczymy co z tego się wykluje.

#13 OFFLINE   CiNeK

CiNeK

    Wdrożony

  • Member
  • 89 postów
    • Time Online: 5g 9m 10s

Napisany 20 czerwca 2008 - 08:23

Zawieszenie od tico???troche bez sensu chociazby dlatego ze masz z przodu rozstaw srub z tico i raczej nie ma szans zeby znalesc 4 takie same felgi z dwoma rozstawami srub pasujacymi do maluch i tico bo z tego co sie orientuje to tico ma chyba 4x114?
Dodany obrazek

#14 OFFLINE   FSMarcin

FSMarcin

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 402 postów
    • Time Online: 9m 6s

Napisany 20 czerwca 2008 - 12:02

Przy przełożeniu całego zawieszenia, tak. Ponieważ trzeba by było przełożyć również piasty kół. Lepiej załatwić skądś amortyzatory wraz ze sprężynami, jak na zdjęciu. Może tylne od jakiegoś zachodniego auta??
Ford Fiesta 1,3i C 95'

#15 OFFLINE   KotLarry

KotLarry

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 146 postów
    • :

Napisany 20 czerwca 2008 - 12:55

Zacznijmy od tego ze to zawieszenie nie jest opart na McPerson'ach, a dwa że maluch przecież ma zawieszenie niezależne, to że akurat obie strony łączy resor nie czyni to ich zależnymi od siebie, co do tej zawiechy to też już mam małe poczynania w tym kierunku, ale zobaczymy co z tego się wykluje.


Z mcpersonami fakt, ale jeśli chodzi o niezależność,
chodziło mi bardziej o kąty,
które z powodu resora zmieniają się pod obciążeniem...


Ja teraz zastanawiam się,
czy obudowa amortyzatora wytrzymała by gwintowanie...

Belkę mam skąd wziąć, wahacze,
by się już dorobiło u zewnętrznego wykonawcy raczej...

#16 OFFLINE   Moch

Moch

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 3 758 postów
    • Time Online: 7g 40m 11s

Napisany 20 czerwca 2008 - 13:24

Wykorzystał McPhersony z Tico, podwyższał nadkola jak się zajrzało do bagażnika. Rozstaw śrub został 4*98mm, ale tarczówki były.

Belkę miał dorobiona ciekawie, wyglądała bardzo solidne, ale na taką pospawaną, z jakichś kawałków.

#17 OFFLINE   Moch

Moch

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 3 758 postów
    • Time Online: 7g 40m 11s

Napisany 20 czerwca 2008 - 13:37

Znalazłem !!

To właściciel tego malacza ma to zawieszonko u siebie !!

Please Login or Register to see this Hidden Content



Please Login or Register to see this Hidden Content



Please Login or Register to see this Hidden Content



#18 OFFLINE   Medyk

Medyk

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 494 postów
    • Time Online: 9m 13s

Napisany 22 czerwca 2008 - 23:33

KotLarry tak kąty sie zmieniają ale to jest i tak niezależne zawieszenie, resor działa w tym przypadku jak dolny wahacz, przy zastosowaniu wahacza zamiast resora kąty będą się tak samo zmieniać pod warunkiem zachowania podobnych wymiarów, ogólnie zawieszenie z zastosowaniem wahaczy zamiast resora ma na celu zmniejszenie "sztywności" (nie chodzi tu o twardość) zawieszenia oraz możliwość regulacji jego wysokości i twardości.

#19 OFFLINE   piteer

piteer

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 434 postów
    • :

Napisany 22 czerwca 2008 - 23:39

a jest możliwość wyregulowania zwykłego zawieszenia? żeby mi przód był bardziej miękki bo rzuca mną jak w pralce na naszych super drogach
126 el '96 czerwony
126 elx '99 zielony

Pamiętaj wstając z wyra, najpierw prawa gira!

#20 OFFLINE   KotLarry

KotLarry

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 146 postów
    • :

Napisany 23 czerwca 2008 - 10:21

KotLarry tak kąty sie zmieniają ale to jest i tak niezależne zawieszenie, resor działa w tym przypadku jak dolny wahacz, przy zastosowaniu wahacza zamiast resora kąty będą się tak samo zmieniać pod warunkiem zachowania podobnych wymiarów, ogólnie zawieszenie z zastosowaniem wahaczy zamiast resora ma na celu zmniejszenie "sztywności" (nie chodzi tu o twardość) zawieszenia oraz możliwość regulacji jego wysokości i twardości.



Wiesz nadal jednak twierdzę, że przy takim zawieszeniu,
w przeciwieństwie do resoru, przy zmianie obciążenia,
nie rozjadą się kąty, oraz zbieżność...

Po prostu resor pod obciążeniem "rozszerza" się,
zaś wahacz tylko porusza się góra dól po promieniu...



Similar Topics Collapse

  Temat Forum Rozpoczęty przez Statystyki Informacje o ostatnim poście






IPB Skin By Virteq
Witaj,
przeglądasz stronę jako gość, rejestrując się zyskasz dostęp do wielu dodatkowych opcji.