Problem z zapłonem
#1 OFFLINE
Napisany 13 stycznia 2008 - 19:37
Jechałem sobie kiedys do domku i tu nagle coś sie stało. Mój malec zaczoł słabnac. A jak dodawałem gazu to wogóle nie chciał isc. Jechałem tylko na ssaniu. Ale i to nie koniec przygody. Jechałem na tylko ssaniu, ale samochód wchodził na obroty i zchodził z nich i tak na zmiane. Bez dodawania gazu. Na drógi dzień gdy zabrałem sie do naprawiania samochodzika i gdzy chciałem go odpalić to cie chciał. nie dostawał paliwa. Gażnik czysciłem i takie tam, ale nic wiec wymieniłem na inny. I tego kłopoty koniec. Ale nie mało tego to zaczoł palić na jedną swiece tylko. Więc kupiłem nową ale to nie rozwiązało mojego problemu. teraz nie chce zapalić wogóle. Iskra jest, paliwo dochodzi o on kur** nie pali. Nawet na pociag nie chce zapłon był ustawiany chyba z 5 razy zmienilem nawet cały układ zapłomowy na stary typ jak miały pierwsze maluszki.
Czy to moze być wina tego ze iskra jest za slaba??
Pomóżcie mi koledzy bo mecze sie już z tym prawie dwa tyg, dzien w dzien.
#3 OFFLINE
Napisany 13 stycznia 2008 - 20:47
Jak opisalem w swoim temacie ostatnio zabralo mi sie za czyszczenie "elementów zapłonu" tzn. kabli i cewki. Po tych zabiegach maluch dziwnie się zachowuje. Podczas jazdy ma nie pełny wybuch, gdy chodzi na wolnych obrotach po pewnym czasie zaczyna schodzić prawie do zagaśnięcia i strasznie nim "rzuca" choć na sluch pracuje rowno.
Zarówno w twoim jak i w moim przypadku stawialbym na kable wysokiego napięcia zwlaszcza że u mnie świece mają miesiąc i jakieś moze 300 km zrobione.
Jeżeli ktoś ma inny pomysl również do mojego przypadku, będe wdzięczny.
#4 OFFLINE
Napisany 14 stycznia 2008 - 00:06
#5 OFFLINE
Napisany 14 stycznia 2008 - 09:43
#7 OFFLINE
Napisany 14 stycznia 2008 - 17:56
Jak sama nazwa wskazuje idą do niej przewody WN.Nie wie ktoś przypadkiem jakie napiecie powinna mieć swieca zapłonowa?? 12V?? czy ile??
według mnie to powinna mieć chyba 12V nie??
Bo z kanla który idzie do swiecy prąd ma moc ( według moich pomiarów) 3V. Może ktoś zna lepszy sposób jak to sprawdzić??
No chyba sobie jaja robisz Mierzysz prąd na kablach wysokiego napięcia?
Błyskawice do wiaderka też łapiesz
Cewka zapłonowa przetwarza prąd niskiego napięcia (12V) na prąd wysokiego napięcia (15 – 20 tysięcy Volt).
#10 OFFLINE
Napisany 15 stycznia 2008 - 00:40
MANDOLINA. ja nie oczytałem sie jeszcze tak ja ty!! i nie kazdy jest tak mądry.
To zanim coś napiszesz to się zastanów. Bo to czyta cała polska.
I jeszcze ktoś wpadnie na pomysł ( bo ty piszesz że mierzyłeś)zmierzyć napięcie miernikiem z super marketu na kablach WN i jutro przeczytamy o jego pogrzebie. Napięcie wytworzone przez cewkę bez problemu potrafi zabić człowieka.
Człowiek uczy sie na błedach przeciez nie!!
W tym przypadku mógł by nie mieć drugiej szansy
#11 OFFLINE
Napisany 15 stycznia 2008 - 08:07
ja byle czego nie mam i nie kupuje.
Poza tym, to już iedyś własno ręcznie, jak mocno kopie swieca w motorze i joś od tego nie umarłem.
I nie mówiłem że mierzyłem napięcia zwykłym miernikiem. A można chyba to sprawdzić nie?? Choziaz by przy użyciu psofesjonalnej aparatury.
Jeżeli cewka wytwarza pąd o mocy ponad 15000V to chyba powinien zapalić bez problemu a nie chce kurde no.
#12 OFFLINE
Napisany 15 stycznia 2008 - 09:26
Jeżeli uważasz że masz za słabą iskre zostaw wkręcone obydwie świece w główce zdejmij z nich kable i podepnij jakąś 3 świece i wtedy kręć rozrusznikiem i sprawdź iskrę, z praktyki wiem że różnie zachowuje się Cewka z obciążeniem rozrusznika i bez niego.
Przeczyść kable masowe czyli plecionka, te koło cewki i wszystkie inne jakie znajdziesz. Jak masz miernik zmierz oporność kabli WN (1 kabel powinien mieć w granicach 8kOm-15kOm (w przypadku FL), a rezystancja pomiędzy kablami ściągniętymi ze świec a normalnie podpiętymi do cewki zapłonowej od 21kOm do 37kOm w praktyce oscyluje w granicach 30kOm, same cewka a raczej jej uzwojenie wtórne (to do którego podpinamy kable WN w granicach 7kOm.
Napięcie Cewki ciężko sprawdzić "sprzętem" nawet profesjonalnym , to napięcie jest wyliczone tylko z przekładni Cewki (stosunek liczby zwojów na pierwotnym do liczby zwojów na wtórnym). Jak masz możliwość w nocy próbuj popryskać lekko wodą kable WN i przyglądaj się czy gdzieś iskra nie skacze, podobnie jak masz cewkę Biazet 101 (2-u biegunowa sucha (taka czarna)) to od jej góry powinno być widać iskrę przeskakującą w żywicy jeżeli ma przebicie .
#13 OFFLINE
Napisany 15 stycznia 2008 - 10:30
Człowieka zabija głupota!Człowieka nie zabija Napięcie tylko Prąd
Tu racja nie zabije czlowieka Napięcie bo choćby mialo i 1 mln Volt a minimalne natężenie to i tak nic z tego. Po za tym my tu mowimy o prądzie stalym i nigdzie nie ma dostepnego prądu stalego o takiej mocy aby mógł zabić. Co innego z prądem zmiennym czyli takim jaki mamy w gniazdkach w domu. Ale to nie temat o tym.
To skąd te dane?
#14 OFFLINE
Napisany 15 stycznia 2008 - 11:31
Właśnie A mam takie małe pytanie Coliin w gaźniku jaką masz dysze?? Masz może dysze elektroniczną?? Bo jeśli tak to sprawdź czy bezpiecznik jest dobry miałem dwa dni temu taki problem niechcial w ni cholere zapalić ale jak zapalił to maił objawy duszenia sie i tak jak by na jeden tłok chodził SAS Ty sobie też to sprawdź jak dalej malc ci dziwnie chodziAle to nie temat o tym.
#16 OFFLINE
Napisany 15 stycznia 2008 - 14:25
Jak załozyłem ten gażnik to okazało sie znowu że chodzi ale pali na jedną swiece, i świeca była zepsuta, więc kupiłem inną. I przez chwile chodził ale po tem znowu przestał palić na jedna świece. Była to teraz wina kabla. Więc założyłem inny, dobry. Ale i tak nic z tego. Wyczyściłem już nawet aparat zapłonowy bo podobno jak jest nieźle zabrudzony to też może nie palić. Ale nadal nic. Teraz zakładam tą cewke co miałem poprzednio. Jakiś troche nowszy typ. Z tej cewki od razu wychodzą kable do świec i zobacze co bedzie sie działo.
Dzieki wszystkim na info.
#18 OFFLINE
Napisany 15 stycznia 2008 - 15:23
Z tej wychodza do razu dwa kable i idą prosto do świec.
Nie potrzebna jest żadna kopółka na aparat zapłomowy jak miał maluchy na początku.
Dołączam zdjecie jak to wygląda.
te dwa czarne kable po lewej właśnie idą do świec.
ten niebieski to zasilanie(12V)
i jest jeszcze czary który idzie z aparatu to tej cewki
#19 OFFLINE
Napisany 15 stycznia 2008 - 18:02
Zapraszam wiec do chwycenia sie linii tramwajowej, przeplywa przez nia prad staly, tam jest tylko okolo 60 voltow przeciez to nie zabija:]Po za tym my tu mowimy o prądzie stalym i nigdzie nie ma dostepnego prądu stalego o takiej mocy aby mógł zabić.
Similar Topics
Temat | Forum | Rozpoczęty przez | Statystyki | Informacje o ostatnim poście | |
---|---|---|---|---|---|
Problemy z obrotomierzem z ccs |
Stylistyka | Maluchomaniaq |
|
|
|
problem z ruszaniem |
Teraz My! | Redusta |
|
|
|
Problem z wygrywaniem zdjęć na forum |
Portal i forum - sprawy techniczne | m.a.x.x. |
|
|
|
Problem z klamkami i rozetkami |
Stylistyka | Michal87 |
|
|
|
Problem z piastą, przeciągnięcie śrub |
Mechanika | SuruwaBusko |
|
|