Skocz do zawartości


Zdjęcie

Przedni resor a zbierzność


27 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   ekarol

ekarol

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 252 postów
    • Time Online: 2m 8s

Napisany 29 listopada 2007 - 19:01

No coś słyszałem o twojej szkole od moich nauczycieli. Wiesz to ile mam stopni to mnie lata, tylko co najwarzniejsze żebym miał zrobione tak żeby mi opon nie zdzierało (choć wiem że przy takim negacie zawsze cześć wew. bedzie zdzierać) ale mniej niż teraz no i przede wszystkim żeby ten przud mi nie gonił :( Bo jak bym na śnieg wyjechał z taką zbierznością to rów gwarantowany :?

#22 OFFLINE   Mandolina

Mandolina

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 923 postów
    • Time Online: 38s

Napisany 29 listopada 2007 - 19:50

Dwie osoby sa potrzebne.Jedna trzyma sznurek przy tylnim kole mniej wiecej na srodku,a druga przykłada do przedniego na równo.Widac wtedy róznice odchylenia koła.I odpowiednio kręcisz drążkiem jednym lub drugim na "zero" czyli do równego aby przód i tył koła był prosto.
_________________


To dopiero sznurkarstwo :lol: Przecież rozstaw kół przeniej osi jest mniejszy od rozstawu kół osi tylnej.
To jakim cudem wychodzi Ci sznurek prosto? :?

#23 OFFLINE   eyeless_es

eyeless_es

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 196 postów
    • :

Napisany 29 listopada 2007 - 20:28

..nie wiem jak to wypada w malcu ale znam ludzi ktorzy ustawiali na sznurek trabanty i bylo ok ... a rozstawy kol przednich i tylnych w trabach sa tez inne ( tylna os jest 1255 mm a przednia 1206 mm ) ....
...nie zmienia to faktu ze ja osobiscie tak bym tego nie ustawial ...

#24 OFFLINE   kamil_loczek

kamil_loczek

    Zaawansowany

  • Member
  • 261 postów
    • :

Napisany 29 listopada 2007 - 23:10

ekarol tylko te najazdy biora pod uwagę ugiecie opony podczas jazdy. Zbieżność masz ustawioną na przykład na 3 i wtedy opona sie ugina do odpowiedniej wartości i na tym pokaże Ci w która stronę sciągają Ci opony i ustawisz sobie je tak aby podczas jazdy na wprost był idealny kąt a co z tym idzie może nie będą się drzeć. A ja nie chodze do szkoły w Zduńskiej Woli tylko Do Sieradza :D
gdyby bóg preferował przedni napęd to ludzie chodzili by na rękach:D

cipka to najlepszy silnik na świecie. Działą z tłokiem każdej średnicy, wbudowana funkcję samosmarowania, odpalasz jednym palcem i co miesiąc sam się wymienia olej. szkoda tylko, że ma dziwny komputer pokładowy :D

#25 OFFLINE   ekarol

ekarol

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 252 postów
    • Time Online: 2m 8s

Napisany 29 listopada 2007 - 23:16

No fakt. Ale jak założe silnik to ostro zrobie mu z całym zawiasem bo ja nie mogę się po podwurku ruszyć bo miską olejową wadze a o wjechaniu do garażu mowy niema. Malczan musi troche iść do góry niema zmiłuj :| Ładnie wygląda ale nic poza tym :( Do jazdy sie nie nadaje. Wielkie dzieki za uwagi. POZDRO

#26 OFFLINE   SAS

SAS

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 937 postów
    • :

Napisany 30 listopada 2007 - 08:35

Zapytać trzeba było wczoraj killera jak on ustawial w swoim bisie geometrie. Przecież jak zobaczyłem jego przód to odrazu skojarzył mi się citroen z pneumatycznym zawieszeniem.
A tak w nawiasie to wkładaj szybko ten silnik i nie gub wiecej zednych podkładek czy nakrętek w nim :wink:
Żyj aż do śmierci!

#27 Gość_Demon126p_*

Gość_Demon126p_*
  • Guests

Napisany 30 listopada 2007 - 10:49

Nie wierzycie to zobaczcie jak to sie robi na sznurek.
A zresztą wasz cyrk wasze małpy,ja tylko podałem sprawdzony sposób żeby pomóc.

#28 OFFLINE   Mandolina

Mandolina

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 923 postów
    • Time Online: 38s

Napisany 30 listopada 2007 - 13:14

Z tym sznurkiem byłeś blisko ale jeszcze raz powtażam, że to jest niewykonalne ze względu na różny rostaw kół osi przedniej i tylnej.

Ale twój pomysł dał mi do myślenia. Pogrzebałem w pamięci i przypomniałem sobie, że już gdzieś o tym czytałem.
Przeszperałem zasoby literatury garażowej i na ostanim regale na górnej półce pośród wieluset tomów literatury motoryzacyjnej znalazłem.

Polski Fiat 126p
Modyfikacje i usprawnienia.
Stefan Szczeciński.

Cytat:

... Do samodzielnego przeprowadzenia kontroli ustawienia kół potrzebny jest prostoliniowy odcinek sztywnej listwy lub metalowego kształtownika (kątownik, ceownik lub teownik) o długości nie krótszej od 230 cm. Ze względu na to, że rozstaw przednich kół samochodu PF 126p jest mniejszy o 61 mm od roztawu kół tylnych, do jednego końca listwy należy przymocować klocek o gróbości 30mm. Tak przygotowany przyrząd należy przystawić do kół jezdnych na wysokości osi kół. Obrzeża obręczy przednich kół powinny być jednakowo odległe ( zdokładnościa +\- 1 mm) od listwy w przedniej części koła i jego części tylnej, natomiast obrzeża obręczy tynych kół powinny być bardziej odległe od listwy w przedniej części niż tynej o 1-2mm (wytwórca zaleca 2,5-4,5mm).Większa zbieżność tylnych kół zwiększa stabilność prowadzenia samochodu, lecz powduje także zwiększone opory toczenia oraz zużycie bieżników opon.

Dodaję jeszcze rys.
Dodany obrazek



Similar Topics Collapse

  Temat Forum Rozpoczęty przez Statystyki Informacje o ostatnim poście






IPB Skin By Virteq
Witaj,
przeglądasz stronę jako gość, rejestrując się zyskasz dostęp do wielu dodatkowych opcji.