Skocz do zawartości


Zdjęcie

Kontrolka oleju świeci na wolnych obrotach. Co jest???


27 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   kasmar

kasmar

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 14 postów
    • :

Napisany 28 czerwca 2007 - 16:44

Mam mały problem, właśnie wymieniłem silnik w maluchu (przy okazji nowy solidnie wyczyściłem, rozkręcając go wcześniej) wlałem mu 2,5 litra oleju mineralnego LOTOS i szlag wie o co chodzi. Silnik jest czyściutki, zero wycieków, a jak się zagrzeje to na wolnych obrotach zaczyna świecić kontrolka oleju !!! Co jest, czy za słabo chłodzi czy co? Wystarczy że lekko dodam gazu zwiększy obroty i gaśnie, na zakrętach jak to było zwykle sie nie zaświeci ale wystarczy że wrzucę na luz i jaży jak ...... :evil: I tylko wtedy kiedy jest ciepły. Poradźcie coś. dzięki.

#2 OFFLINE   animavillis

animavillis

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 188 postów
    • :

Napisany 28 czerwca 2007 - 21:43

Hmm.... Jak dla mnie to jeśli na wolnych świeci a na wyższych nie to:
1. Wyrobione zębatki w pompie oleju
2. Zużyte panewki
Tylko nie wiem czemu tylko jak ciepły :?
Dodany obrazek

#3 OFFLINE   Mandolina

Mandolina

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 923 postów
    • Time Online: 38s

Napisany 28 czerwca 2007 - 22:52

Tylko nie wiem czemu tylko jak ciepły


Bo wtedy olej jest żadszy.

Może to być spowodowane tym co wymienił przedmówca jak i np. kiepskim stanem klawiatury ( zbyt duże luzy) i olej traci ciśnienie na wałku klawiatury.

#4 OFFLINE   Lama

Lama

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 3 055 postów
    • :

Napisany 28 czerwca 2007 - 23:29

Cytat:
Tylko nie wiem czemu tylko jak ciepły


Bo wtedy olej jest żadszy.

Jak wspomniane panewki są wywalone to inaczej pracują.

#5 OFFLINE   kasmar

kasmar

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 14 postów
    • :

Napisany 29 czerwca 2007 - 07:25

Fakt, zawory troszkę mi klekocą a jeśli chodzi o panewki to niby dobre, jedna mi pękła to wymieniłem (od strony koła zamachowego), ale żadnych wycieków nie ma. Muszę lepiej te zawory wyregulować może faktycznie to jest to.

#6 OFFLINE   animavillis

animavillis

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 188 postów
    • :

Napisany 29 czerwca 2007 - 09:16

Chodzi o luz dzwigienek na wałku a nie o ustawienie luzów zaworowych.

Ja to raczej o panewkach korbowych myślałem bo miałem już taką opcję trzy silniki temu :D

Czy przy zmianie panewki robiłeś szlif wału :?:
Przy odpalaniu kontrolka gaśnie od razu czy trochę się świeci :?:

Bo wtedy olej jest żadszy.

O tym nie pomyślałem :oops:
Dodany obrazek

#7 OFFLINE   bartonq

bartonq

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 755 postów
    • :

Napisany 29 czerwca 2007 - 12:02

LOTOS.


wg mnie to jest wlasnie przyczyna

#8 OFFLINE   Mandolina

Mandolina

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 923 postów
    • Time Online: 38s

Napisany 29 czerwca 2007 - 12:21

Muszę lepiej te zawory wyregulować może faktycznie to jest to.


Chodzi o luz dzwigienek na wałku a nie o ustawienie luzów zaworowych.


Dokładnie o to :)

#9 OFFLINE   kasmar

kasmar

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 14 postów
    • :

Napisany 29 czerwca 2007 - 14:59

Wysłany: 29 Cze 2007 08:16 Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

Chodzi o luz dzwigienek na wałku a nie o ustawienie luzów zaworowych.

Ja to raczej o panewkach korbowych myślałem bo miałem już taką opcję trzy silniki temu

Czy przy zmianie panewki robiłeś szlif wału
Przy odpalaniu kontrolka gaśnie od razu czy trochę się świeci


Przy odpalaniu lampka gaśnie od razu więc sam nie wiem, mówię doiero po przejechaniu ok 15 km jak się zagrzeje to się zaświeci przy wolniejszych obrotach.

#10 Gość_Demon126p_*

Gość_Demon126p_*
  • Guests

Napisany 29 czerwca 2007 - 15:14

A tak przy okazji to wymiana panewek bez szlifu wału szkoda było wogóle twojej pracy.

#11 OFFLINE   kamil_loczek

kamil_loczek

    Zaawansowany

  • Member
  • 261 postów
    • :

Napisany 29 czerwca 2007 - 16:34

miałem tak i to nie była w moim przypadku wina panewek ani pompy oleju. Na początku obstawiałem pompe, lecz po wymianie działo sie znowu to samo:/ zdecydowałem sie na radykalny krok zrobić remont. przy rozbieraniu stwierrdziłem luz na kole pasowym poprostu sie odkręciło. po zdjęciu rozrzadu dostałem sie do panewki a jak wszystkim wiadomo w panewce obraca sie pierścień uszczelniający zamontowany w takiej dziwnej podkładce. Brak tego pierscienia (popękał) spowodowało takie same objawy jak u Ciebie. pozdrawiam :D

#12 OFFLINE   kasmar

kasmar

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 14 postów
    • :

Napisany 30 czerwca 2007 - 08:56

A tak przy okazji to wymiana panewek bez szlifu wału szkoda było wogóle twojej pracy.


NIe do końca się z tobą zgodzę, ostatnio tez zmieniłem panewkę jedna od strony koła zamachowego i też nie robiłem szlifu wału tylko go przetarłem bardzo drobnym papierem ściernym i spokojnie przjechałem 30 tys km tylko w końcu wał pękł i stąd musiałem kupić nowy silnik a przy okazji założyłem nową panewkę od strony koła zamachowego i też tylko przetarłem papierkiem ściernym a ta kontrolka to już sam nie wiem co z nią dalej nie chce zgasnąć. A luzach na kle pasowym raczej nie ma mowy, czekam na kolejne sugestie.

#13 OFFLINE   Mandolina

Mandolina

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 923 postów
    • Time Online: 38s

Napisany 30 czerwca 2007 - 09:45

nie robiłem szlifu wału tylko go przetarłem bardzo drobnym papierem ściernym i spokojnie przjechałem 30 tys


:shock: No chyba żartujesz :?:

A pilnika pod ręką nie miałeś :D

#14 OFFLINE   kasmar

kasmar

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 14 postów
    • :

Napisany 30 czerwca 2007 - 13:23

nie robiłem szlifu wału tylko go przetarłem bardzo drobnym papierem ściernym i spokojnie przjechałem 30 tys


:shock: No chyba żartujesz :?:

A pilnika pod ręką nie miałeś :D


szefie tak właściwie to nawet nie ja to robiłem tylko gość na codzień pracujący w stacji diagnostycznej i serwisowej a wał skoro nie miał rys ani większej owalizacji i był ok miał średnicę 53,650 i założyłem panewke nadwymiarową 0,2

#15 OFFLINE   Mandolina

Mandolina

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 923 postów
    • Time Online: 38s

Napisany 30 czerwca 2007 - 13:29

szefie tak właściwie to nawet nie ja to robiłem tylko gość na codzień pracujący w stacji diagnostycznej i serwisowej


Nic tylko mu pogratulować pewnie średnicę zmierzył linijką a owalizacje kapslem od borwara :)

#16 OFFLINE   kamil_loczek

kamil_loczek

    Zaawansowany

  • Member
  • 261 postów
    • :

Napisany 30 czerwca 2007 - 15:06

a czujnik ciśnienia sprawdzałeś w ogóle ;>??

#17 OFFLINE   kapsel

kapsel

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 1 754 postów
    • Time Online: 2g 33m 1s

Napisany 30 czerwca 2007 - 15:30

kapslem od borwara Smile



:twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

;D
[img]http://img138.imageshack.us/img138/7055/126bb.gif[img]

#18 Gość_Demon126p_*

Gość_Demon126p_*
  • Guests

Napisany 30 czerwca 2007 - 17:19

Proponuje podjechac do tego asa motoryzacji i niech gumówką podpasuje nadwymiarową panewke i nie bedzie sie już nic świecic :D:D:D

#19 OFFLINE   kasmar

kasmar

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 14 postów
    • :

Napisany 30 czerwca 2007 - 18:45

a czujnik ciśnienia sprawdzałeś w ogóle ;>??


Właśnie czujniczek zmienię zaworki wyregulowane i ma hulać

#20 OFFLINE   maciekdj

maciekdj

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 290 postów
    • Time Online: 2m 26s

Napisany 01 lipca 2007 - 05:37

jeszcze moze byc jedna opcja...moze gubic cisnienie wlasnie przy czujniku cisnienia, a dokladniej na tej tulejce w ktora wchodzi walek rozrzadu. Dosc zadka przypadlosc ale sie zdarza...



Similar Topics Collapse

  Temat Forum Rozpoczęty przez Statystyki Informacje o ostatnim poście






IPB Skin By Virteq
Witaj,
przeglądasz stronę jako gość, rejestrując się zyskasz dostęp do wielu dodatkowych opcji.