Skocz do zawartości


Zdjęcie

Dobor dysz pod silnik


25 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   curek

curek

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 143 postów
    • Time Online: 2s

Napisany 26 września 2006 - 18:36

Szykuje gaznik pod silniczek ale zastanawiam sie jakie dysze by mu zafundowac. Myslalem najpierw nad 117/120 ale dowiedzialem sie ze lepiej dac 125. Powietrze seria, rurka F8. Co Wy byscie mi doradzili za dysze i rurke do takiego silniczka (oczywiscie zeby spalanie nie bylo 15l/100km) :?:

-głowica 3,5 mm splanowana w zakladzie u Hruzrowicza (obrobka rowniez z prowadnicami) do tego polerowane i powiekszone kanaly wylotowe i dolotowe i GNIAZDA ZAWOROWE DOTARTE W 3 PŁASZCZYZNACH!!!
-nowy walek sportowy IRECO 5
-nowe szklanki popychaczy
-oslony popychaczy skrocone
-wypolerowane zawory
-wał po I szlifie
-nowe panewki glowne i korbowodowe
-kolo zamachowe odelzone (waga 3,95kg.)
-wszystkie nowe uszczelki
-nowe tłoki na 3 szlif!!!!!
-nowe pierscienie!!!
-cylindy po III szlifie(powiekszona pojemnosc)
-rurka od 600
-wywiercone dziory w puszce filtra powietrza
-nowe bebechy w aparacie zaplonowym
-wydech pustak z duzej puchy z koncowka z dyfuzorem
hmmmm....

#2 OFFLINE   Medyk

Medyk

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 494 postów
    • Time Online: 9m 13s

Napisany 26 września 2006 - 20:14

Dając dysze 125 na pewno nie pozbedziesz sie problemu duzego spalania.

Zależy co chcesz uzyskac, ale ja mam dysze 115 paliwa i sasmochód bez problemu buja sie do 125km/h a nawet do 130km/h.

#3 OFFLINE   curek

curek

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 143 postów
    • Time Online: 2s

Napisany 26 września 2006 - 20:45

wiesz, 115 to jest standard wiec jednak na taki silniczek to troszke malo mi sie zdaje, powinien dostac wiecej paliwa. Wiec moze te 117 lub 120?
hmmmm....

#4 OFFLINE   Medyk

Medyk

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 494 postów
    • Time Online: 9m 13s

Napisany 26 września 2006 - 21:04

Chyba właśnie ci sie zdaje, uważasz że te parametry które podałeś to jest jakas wydumka? skądże, wydumka to jest to co kumpel skroił czyli 800, która rozniosła w strzepy belke silnika, gdzie wałek rozrządu to była jeszcze większa wydumka, spawany z kilku wałków i zgadnij co? wsadzilismy gaźnik który miał taką dzysze (115) i dawał ostro, osobiscie jeździłem na dyszy 120 i 125, była tylko jedna różnica w silniku, mianowicie spalanie, na 120 spalał jakis 1litr paliwa więcej, na 125 spalał 3litry więcej, osobiście uważam że z dyszą paliwa to lepiej shamować, wżniejsza jest dysza powietrza, która odpowieada za odpowiedni skład mieszanki, bo bez powietrza to żebys zalał cylinder do pełna paliwem to nie odpali :D, poza tym modyfikacje silnika w odpowiedni sposób to jest bardziej złożony proces niż sie wydaje.

Niestety trochje skomentuje twoje modyfikacje, ale nie bierz sobie tego do serca, chciałem tylko naprostowac conieco.

- wszystkie nowe gniazda zaworowe trzeba docierać w 3 płaszczyznach, ponieważ początkowo są to nie obrobione stalowe tulejki
- kolektor jak i kanały ssące nie powinny być polerowane ponieważ mieszanka paliwowo powietrzna może zacząć sie skraplać na sciankach kanału
- jeżeli wał mieści sie w wymiarach to nie ma sensu robic szlifu, bo poco go osłabiać
- co do wydechu to skoro jest pustak to bardziej nastawiasz się na wysokie obroty niż na dobre przyspieszenia, chociaż lekkie koło może zniwelować ten problem.

#5 OFFLINE   curek

curek

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 143 postów
    • Time Online: 2s

Napisany 26 września 2006 - 21:15

widzisz, ja tego silnika sam nie robilem, zostal kupiony juz po modyfikacjach ale gaznik jest seria wiec teraz koluje gaznik dla niego. Skoro mowisz ze wazniejsza jest dysza powietrza to jaka mam dac przy 115 i przypuscmy f74?
hmmmm....

#6 OFFLINE   Jacq

Jacq

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 958 postów
    • Time Online: 10m 5s

Napisany 26 września 2006 - 21:41

jeździłem na dyszy 120 i 125, była tylko jedna różnica w silniku, mianowicie spalanie, na 120 spalał jakiś 1litr paliwa więcej


dokładnie, zgadzam się. Ja teraz jeżdże na dyszy 120 i F8 i pali litra więcej po mieście. Teraz z powrotem założyłem F74 i zobaczymy co to będzie się działo, jak będzie z przyspieszaniem.
Później założe dysze powietrza 200 jak mi Demon podeśle i wtedy też będę obserwował.

#7 OFFLINE   curek

curek

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 143 postów
    • Time Online: 2s

Napisany 26 września 2006 - 21:49

czyli mowicie ze zmieniajac dysze paliwa zmienia sie tylko spalanie?
hmmmm....

#8 OFFLINE   Medyk

Medyk

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 494 postów
    • Time Online: 9m 13s

Napisany 27 września 2006 - 15:06

No u mnie dysza powietrza jest 220, ale to uroki 600-ki :D na mniejszej dyszy kiepsko chodzi.

#9 OFFLINE   curek

curek

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 143 postów
    • Time Online: 2s

Napisany 27 września 2006 - 15:11

zasiednalem opinii w kilku zrodlach i doszedlem do wniosku ze dysze powietrza zostawie 190, paliwa potestuje 115, 117, 120, 125 i rurki emulsyjne f8 i f74. Osobiscie sklanial bym sie najpredzej ku konfiguracji 120/190/f74.
hmmmm....

#10 OFFLINE   Jacq

Jacq

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 958 postów
    • Time Online: 10m 5s

Napisany 27 września 2006 - 18:27

Osobiscie sklanial bym sie najpredzej ku konfiguracji 120/190/f74.


będzie palił conajmniej pół litra więcej

#11 OFFLINE   curek

curek

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 143 postów
    • Time Online: 2s

Napisany 27 września 2006 - 18:32

no czyli tragedii nie ma. Tylko teraz te dysze musze szarpnac od mocha... :twisted:
hmmmm....

#12 OFFLINE   Jacq

Jacq

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 958 postów
    • Time Online: 10m 5s

Napisany 27 września 2006 - 22:42

CONAJMNIEJ

#13 OFFLINE   curek

curek

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 143 postów
    • Time Online: 2s

Napisany 27 września 2006 - 22:46

no tak, wiem ze conajmniej. Ale 0,5l a nie 5,0l :P
hmmmm....

#14 OFFLINE   Numen

Numen

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 437 postów
    • Time Online: 20m 53s

Napisany 28 września 2006 - 07:31

przy 125 przy oraniu go spali ok 10l. na lajcie z 7-8l a jak już go dłubiesz to nie oszczędzaj na benzynie bo to bezsensu komplenie. wsadź 135 :D

#15 OFFLINE   Moch

Moch

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 3 758 postów
    • Time Online: 7g 40m 11s

Napisany 28 września 2006 - 09:52

Mój na 125tce orany pali w sumie chyba z 9, tragedii nie ma... radził sobie naprawdę znacznie gorzej na 115tce, odczułem ogromną różnicę.

#16 OFFLINE   Jacq

Jacq

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 958 postów
    • Time Online: 10m 5s

Napisany 28 września 2006 - 10:22

Mój na 125tce orany pali w sumie chyba z 9, tragedii nie ma...


sąsiad ma Eclipsa 2.0 turbo i mu pali 8 (w cyklu mieszanym) :roll: Więc 9l na malucha to tragedia.

#17 OFFLINE   Moch

Moch

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 3 758 postów
    • Time Online: 7g 40m 11s

Napisany 28 września 2006 - 10:30

E tam tragedia... trochę zarłoczy po prostu. Nie wierzę w spalanie Eclipsa 8 litrów, znam te auta... cos z nim jest nie tak (z facetem i jego stylem jazdy) albo z autem 8)

#18 OFFLINE   Jacq

Jacq

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 958 postów
    • Time Online: 10m 5s

Napisany 28 września 2006 - 13:51

to może słabo znasz lub miałeś do czynienia z jakimiś skatowanymi egzemplarzami

#19 OFFLINE   rudi88

rudi88

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 57 postów
    • :

Napisany 02 października 2006 - 17:38

mi na kombinacji 125/190/f8 pali przy max butowaniu 7,5, ale po miescie na codzien 6,5 depczac na kazdym biegu do 5tyś. obrotów więc nie ma tragedi.
jak dawalem wieksze powietrze to jedyny efekt to brak ciagu powyzej 3tys. obrotów. natomiast jak dawalem mniejsze paliwo to go mulilo strasznie i mialem cholerne stukowe.
mozesz nazywac mnie bratem diabla i nienawidziec jesli chcesz, mozesz mowic ze jestem zlem lecz nigdy nie zmienisz mnie.

#20 OFFLINE   Jacq

Jacq

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 958 postów
    • Time Online: 10m 5s

Napisany 02 października 2006 - 18:00

mi palił w układzie 120/190/F8 tak gdzieś z 7,5l przy butowaniu po mieście. Teraz założyłem 120/200/F74 i zobaczymy co to będzie



Similar Topics Collapse

  Temat Forum Rozpoczęty przez Statystyki Informacje o ostatnim poście






IPB Skin By Virteq
Witaj,
przeglądasz stronę jako gość, rejestrując się zyskasz dostęp do wielu dodatkowych opcji.