Fiat 126p by KrystekDRF
Started By
driftkris86
, 23 maj 2009 14:22
57 odpowiedzi na ten temat
#1 OFFLINE
Napisany 23 maja 2009 - 14:22
Witam wszystkich przedstawię wam mojego szerszenia i moją historię z nim
Krótki opis auta
Szerszenia zakupiłem w czerwcu 2005 kompletna seria rocznik 1999,o pojemności 652cm3 i masie własnej 600kg
MODYFIKACJE
Układ napędowy
-Nowe cylindry,pierścienie i tłoki
-seryjny wałek z przestawionym rozrządem
-głowica -3mm +pełna obróbka większy dolot i wylot,podciete prowadnice zaworów i polerka+miedziana uszczelka
-aluminiowy wiatrak i osłona klawiatury
-gaźnik przerobiony - dysze 125/190/f74+pełna obróbka i polerka
-poprawiony dolot
-odelżone wszystko co się dało rozrząd,klawiatura,szklanki popychaczy itp.
Skrzynia:
-seria + poduszki i łapa z bisa i dorabiane podkładki poziomujące skrzynię
Układ jezdny
-aluski Dezent 13x7cali oponki 165x55
-stalówki od bmw rekin 13x5,5
maglownica z bisa czyli mechaniczne wspomaganie
Wnętrze
-pusta buda kubełki+klatka+ niebawem hydrauliczny ręczny i obrotek
-skrócony drążek zmiany biegów,aluminiowe nakładki na pedały samoróbki,niebieskie podświetlanie deski rozdzielczej,kierownica momo corse 30cm
Nadwozie
-nowa podłoga
-nowe progi zew. i wew.
-poszerzenia nadkoli
-drzwi od str.pasażera bez klamki i brak wlotu z tej strony
-przerobiona gładka klapa+większe wloty
-od strony kierowcy potężny wlot powietrza i zarazem krótki zimny dolot
-likwidacja ognisk korozji i wygładzanie niepotrzebnych elementów
-całość jest zaakcentowana słodką pomarańczową perłą
Audio
-muzyka płynąca z dwóch cylindrów czyli stereo:D
I TAK TO WYGLĄDAŁO DO 15 LUTEGO 2008 TERAZ DAM FOTKI Z ODNOWY BIOLOGICZNEJ MOJEGO SZERSZENIA
Zaczynamy od podłogi
Podłoga wytrawiona i wspawana, póżniej przyszła kolej na nowe progi z/w
A teraz szkielet szerszych nadkoli
i pokrywanie blachą wszystko obspawane
POPRAWIONY KRÓTKI DOLOT
Takie będą aluski 13x7cali
Przerobiona klapa według własnego pomysłu,KRZYCHU dzięki za dostarczenie nierdzewnych drutów do grila na klape;)
Druty nie są przyspawane do klapy są zrobione dwa oddzielne przykręcane grille osobno na każdy wlot,nie ide na łatwiznę!!!
A tak to wygląda
Wlot powietrza jak to powiedział jeden ziomek,wlot na gołębie
Ostatnie przymiarki klatki przed malowaniem środka i samej klatki ją też trzeba odświeżyć
Wszystkie spawy odpowiednio zabezpieczone!
Wyciszenie pustej budy matami,może będzie troszkę ciszej
No i kulminacyjna część wszystkich prac blacharsko-lakierniczych szwagier daje środki w kolor:)
http://img224.images...40175nn5.th.jpg http://img530.images...e1110nb8.th.jpg
LEKKI ZAMACH 2,6 KG
http://img530.images...70798tg7.th.jpg http://img224.images...ie038ov0.th.jpg
wyczynowo-sportowy układ wydechowy przeznaczony tylko do rajdów niedopuszczony do ruchu ulicznego wiadomo z jakich względów 138dB i 16%wiecej mocy udowodnione na hamowni przez firmę michael tuning system (spider-czyli układ wykonany z stali nierdzewnej)
i jeszcze jeden wydeszek 2 rurka symbol WS wyczynowo sportowy:)
http://img145.images...02030mn8.th.jpg http://img136.images...2300mhc0.th.jpg
kubełki
http://img145.images...2495mdl6.th.jpg http://img145.images...0790min8.th.jpg http://img113.images...20164ew3.th.jpg http://img113.images...0180mhr8.th.jpg
http://img232.images...ie078ro9.th.jpg http://img232.images...40186eu6.th.jpg http://img222.images...60240yg2.th.jpg
http://img90.imagesh...60230em4.th.jpg http://img222.images...60234sp7.th.jpg http://img291.images...00245xx3.th.jpg
tak wygląda skrzynia na poduszkach i łapie od bisa dużo roboty ale warto przy niskim zawieszeniu seryjne zawieszenie skrzyni jest tragiczne to jest nie dozakatowania rajdowy trick hehe
http://img291.images...00257hr1.th.jpg http://img100.images...00248ub9.th.jpg
maglownica z bisa
http://img100.images...00263sq3.th.jpg http://img294.images...40271gj0.th.jpg http://img232.images...40263ho1.th.jpg
http://img21.imagesh...e000acu9.th.jpg http://img243.images...80283kz1.th.jpg http://img172.images...80273qe7.th.jpg
http://img13.imagesh...80285ci6.th.jpg http://img100.images...p2210304.th.jpg http://img171.images...p2210297.th.jpg
http://img14.imagesh...p2210295.th.jpg http://img24.imagesh...p2260319.th.jpg http://img25.imagesh...2280323n.th.jpg
a teraz juz w całości
http://img227.images...jcie0938.th.jpg http://img76.imagesh...dpp0011a.th.jpg
http://img76.imagesh...p0012snb.th.jpg
Krótki opis auta
Szerszenia zakupiłem w czerwcu 2005 kompletna seria rocznik 1999,o pojemności 652cm3 i masie własnej 600kg
MODYFIKACJE
Układ napędowy
-Nowe cylindry,pierścienie i tłoki
-seryjny wałek z przestawionym rozrządem
-głowica -3mm +pełna obróbka większy dolot i wylot,podciete prowadnice zaworów i polerka+miedziana uszczelka
-aluminiowy wiatrak i osłona klawiatury
-gaźnik przerobiony - dysze 125/190/f74+pełna obróbka i polerka
-poprawiony dolot
-odelżone wszystko co się dało rozrząd,klawiatura,szklanki popychaczy itp.
Skrzynia:
-seria + poduszki i łapa z bisa i dorabiane podkładki poziomujące skrzynię
Układ jezdny
-aluski Dezent 13x7cali oponki 165x55
-stalówki od bmw rekin 13x5,5
maglownica z bisa czyli mechaniczne wspomaganie
Wnętrze
-pusta buda kubełki+klatka+ niebawem hydrauliczny ręczny i obrotek
-skrócony drążek zmiany biegów,aluminiowe nakładki na pedały samoróbki,niebieskie podświetlanie deski rozdzielczej,kierownica momo corse 30cm
Nadwozie
-nowa podłoga
-nowe progi zew. i wew.
-poszerzenia nadkoli
-drzwi od str.pasażera bez klamki i brak wlotu z tej strony
-przerobiona gładka klapa+większe wloty
-od strony kierowcy potężny wlot powietrza i zarazem krótki zimny dolot
-likwidacja ognisk korozji i wygładzanie niepotrzebnych elementów
-całość jest zaakcentowana słodką pomarańczową perłą
Audio
-muzyka płynąca z dwóch cylindrów czyli stereo:D
I TAK TO WYGLĄDAŁO DO 15 LUTEGO 2008 TERAZ DAM FOTKI Z ODNOWY BIOLOGICZNEJ MOJEGO SZERSZENIA
Zaczynamy od podłogi
Podłoga wytrawiona i wspawana, póżniej przyszła kolej na nowe progi z/w
A teraz szkielet szerszych nadkoli
i pokrywanie blachą wszystko obspawane
POPRAWIONY KRÓTKI DOLOT
Takie będą aluski 13x7cali
Przerobiona klapa według własnego pomysłu,KRZYCHU dzięki za dostarczenie nierdzewnych drutów do grila na klape;)
Druty nie są przyspawane do klapy są zrobione dwa oddzielne przykręcane grille osobno na każdy wlot,nie ide na łatwiznę!!!
A tak to wygląda
Wlot powietrza jak to powiedział jeden ziomek,wlot na gołębie
Ostatnie przymiarki klatki przed malowaniem środka i samej klatki ją też trzeba odświeżyć
Wszystkie spawy odpowiednio zabezpieczone!
Wyciszenie pustej budy matami,może będzie troszkę ciszej
No i kulminacyjna część wszystkich prac blacharsko-lakierniczych szwagier daje środki w kolor:)
http://img224.images...40175nn5.th.jpg http://img530.images...e1110nb8.th.jpg
LEKKI ZAMACH 2,6 KG
http://img530.images...70798tg7.th.jpg http://img224.images...ie038ov0.th.jpg
wyczynowo-sportowy układ wydechowy przeznaczony tylko do rajdów niedopuszczony do ruchu ulicznego wiadomo z jakich względów 138dB i 16%wiecej mocy udowodnione na hamowni przez firmę michael tuning system (spider-czyli układ wykonany z stali nierdzewnej)
i jeszcze jeden wydeszek 2 rurka symbol WS wyczynowo sportowy:)
http://img145.images...02030mn8.th.jpg http://img136.images...2300mhc0.th.jpg
kubełki
http://img145.images...2495mdl6.th.jpg http://img145.images...0790min8.th.jpg http://img113.images...20164ew3.th.jpg http://img113.images...0180mhr8.th.jpg
http://img232.images...ie078ro9.th.jpg http://img232.images...40186eu6.th.jpg http://img222.images...60240yg2.th.jpg
http://img90.imagesh...60230em4.th.jpg http://img222.images...60234sp7.th.jpg http://img291.images...00245xx3.th.jpg
tak wygląda skrzynia na poduszkach i łapie od bisa dużo roboty ale warto przy niskim zawieszeniu seryjne zawieszenie skrzyni jest tragiczne to jest nie dozakatowania rajdowy trick hehe
http://img291.images...00257hr1.th.jpg http://img100.images...00248ub9.th.jpg
maglownica z bisa
http://img100.images...00263sq3.th.jpg http://img294.images...40271gj0.th.jpg http://img232.images...40263ho1.th.jpg
http://img21.imagesh...e000acu9.th.jpg http://img243.images...80283kz1.th.jpg http://img172.images...80273qe7.th.jpg
http://img13.imagesh...80285ci6.th.jpg http://img100.images...p2210304.th.jpg http://img171.images...p2210297.th.jpg
http://img14.imagesh...p2210295.th.jpg http://img24.imagesh...p2260319.th.jpg http://img25.imagesh...2280323n.th.jpg
a teraz juz w całości
http://img227.images...jcie0938.th.jpg http://img76.imagesh...dpp0011a.th.jpg
http://img76.imagesh...p0012snb.th.jpg
#10 OFFLINE
Napisany 24 maja 2009 - 00:45
Dłuuuuuuuuuuuuuuuuuuugo czekałem na efekt końcowy. Śledziłem prace na Polskiej Jeździe... bacznie wszystko obserwowałem, bo wiedziałem, że będzie grubo.
Efekt końcowy - rewelacja. Podobają mi sie te boczne kierunki umieszczone w miejscu oryginalnych z przodu. Kolor jest niesamowity - pomarańczowy to jeden z moich dwóch ulubionych. Świetnie dobrane koła, ładna gleba i zero jakichkolwiek wieśniackich elementów typu ciemne szyby.
Dbałość o szczegóły na najwyższym poziomie - Twój samochód od dawna jest w moim TOP10, ale nie spodziewałem sie, że aż tak to sie rozwinie
pozdrawiam i gratuluje !!
Efekt końcowy - rewelacja. Podobają mi sie te boczne kierunki umieszczone w miejscu oryginalnych z przodu. Kolor jest niesamowity - pomarańczowy to jeden z moich dwóch ulubionych. Świetnie dobrane koła, ładna gleba i zero jakichkolwiek wieśniackich elementów typu ciemne szyby.
Dbałość o szczegóły na najwyższym poziomie - Twój samochód od dawna jest w moim TOP10, ale nie spodziewałem sie, że aż tak to sie rozwinie
pozdrawiam i gratuluje !!
#12 Gość_Nowaczek_*
Napisany 24 maja 2009 - 10:34
driftkris86 kolego jaki jest nr tego lakieru moze sie orientujesz
i zapraszam 31 maja na zlot na fali wiec pod tym likniem
http://www.terytoriu...2009-t5734.html
i zapraszam 31 maja na zlot na fali wiec pod tym likniem
http://www.terytoriu...2009-t5734.html
#14 OFFLINE
Napisany 24 maja 2009 - 15:48
Hmmmmmmmmmmm ciekawe, że edytowałeś mój komentarz w pierwszym poście... w TWOIM poście.
Komentarz brzmiał:
Proszę korzystaj z forum w sposób regulaminowy.
Oprócz brzydluka, czy paska na przedniej szybie lub braku klamek masz fajny samochód, ale nie każdy ma szybkie łącze i nie każdemu chce się czekać na wgranie 30 - 40 dużych zdjęć.
Co do tego co da się "uratować" - to znacznie lepiej wyglądałyby dwie płaskie klamki z audi, niż brak jednej a druga wymalowana w kolor...
To tak mój komentarz do jednej rzeczy. Pamiętam ten samochód jeszcze jak był niebieski, nawet widziałem go chyba kiedyś na żywo na jakimś zlocie... może w Piotrkowie... Jakoś tak.
Komentarz brzmiał:
35 minut męczyłem się z Twoim postem. Naucz się pisać po polsku i wrzucać zdjęcia !!!!!!!! /// MOCH
Proszę korzystaj z forum w sposób regulaminowy.
Oprócz brzydluka, czy paska na przedniej szybie lub braku klamek masz fajny samochód, ale nie każdy ma szybkie łącze i nie każdemu chce się czekać na wgranie 30 - 40 dużych zdjęć.
Co do tego co da się "uratować" - to znacznie lepiej wyglądałyby dwie płaskie klamki z audi, niż brak jednej a druga wymalowana w kolor...
To tak mój komentarz do jednej rzeczy. Pamiętam ten samochód jeszcze jak był niebieski, nawet widziałem go chyba kiedyś na żywo na jakimś zlocie... może w Piotrkowie... Jakoś tak.
#15 OFFLINE
Napisany 25 maja 2009 - 17:12
Drogi kolego Moderatorze,przepraszam że dałem fotki w rozdzielczości 640x480 nie pomyślałem o tych co mają wolniejsze łącza,po prostu skopiowałem je z innego forum na którym jestem i zależało mi na czasie by to zrobić szybciej,a tam wszyscy praktycznie dzielą się fotkami w takowej rozdzielczości.
Co do mojego auta! dziękuję za krytykę i swoją opinię,robiłem auto tak jak mnie się to podoba chciałem połączyć rajdówke z lekkim tuningiem i nie dbałem o to czy komuś będzie się to podobać lub nie!I nie lubię jak ktoś mówi mi jak by było lepiej,najważniejsze że to mi się tak podoba bo to ja jestem autorem tego projektu i w spół wykonawcą.
Auto robiłem razem z moim szwagrem,pomagałem mu w blacharce i przygotowaniu pod lakier,a w między czasie zająłem się mechaniką,regeneracją,modyfikacjami i wymianą gratów na nowe.Auto jest przygotowane do jazdy po mieście i radzi sobie w nim bardzo dobrze.Zajmuję się tym nie od wczoraj i wiem co i jak przerobić by było lepiej i jakość moich prac z pewnością docenisz kiedyś na jakimś zlocie.Ratować nic nie trzeba,bo auto samo w sobie jest uratowane przed losem na złomowisku w końcu to elegant a one żyją o wiele krócej.Udało nam się uratować wiele maluszków od takiego losu,bo oboje jesteśmy fanatykami Fiata 126. Prace nad tym autem trwały ponad rok czasu,co prawda projekt nie jest w pełni zakończony czeka mnie jeszcze przy nim ogrom pracy ale jest na tyle zrobione by można było poruszać się nim bez obaw i to nie tylko prosto bo i tył też lubi zachodzić przy skręcie!
Zostało mi jeszcze poprawić parę rzeczy i zmienić przednie bębny na tarczę,podłączyć hydrauliczny rękaw,zakupić tripod-y,dopieścić to spartańskie wnętrze itp.
Kolego bardzo nie spodobało mi się to jak pojechałeś mnie w pierwszym poście,takie uwagi mogłeś lepiej napisać na pw,a nie jeszcze je powtarzać po co to?! Drażni mnie coś takiego bo nie lubię chamstwa i cwaniactwa i nie raz przerabiałem takich mocarzy ustnych na treningach co kończyli głupie gadki po jednym FRONCIE I LOW KICK-u!To że inni pozwalają się pojeżdżać to nie znaczy że ja też ,nie jestem byle lojdkiem ani guwniarzem z podstawówki,troszkę szacunku i kultury.
Myślę że nie uraziłem tym twej godności i pamiętaj nie każdy ma taki gust jak ty drogi kolego!
GUST JAK CH.. KAŻDY MA SWÓJ
Pozdrawiam i życzę powodzenia przy klasyku bo zacny!
Co do mojego auta! dziękuję za krytykę i swoją opinię,robiłem auto tak jak mnie się to podoba chciałem połączyć rajdówke z lekkim tuningiem i nie dbałem o to czy komuś będzie się to podobać lub nie!I nie lubię jak ktoś mówi mi jak by było lepiej,najważniejsze że to mi się tak podoba bo to ja jestem autorem tego projektu i w spół wykonawcą.
Auto robiłem razem z moim szwagrem,pomagałem mu w blacharce i przygotowaniu pod lakier,a w między czasie zająłem się mechaniką,regeneracją,modyfikacjami i wymianą gratów na nowe.Auto jest przygotowane do jazdy po mieście i radzi sobie w nim bardzo dobrze.Zajmuję się tym nie od wczoraj i wiem co i jak przerobić by było lepiej i jakość moich prac z pewnością docenisz kiedyś na jakimś zlocie.Ratować nic nie trzeba,bo auto samo w sobie jest uratowane przed losem na złomowisku w końcu to elegant a one żyją o wiele krócej.Udało nam się uratować wiele maluszków od takiego losu,bo oboje jesteśmy fanatykami Fiata 126. Prace nad tym autem trwały ponad rok czasu,co prawda projekt nie jest w pełni zakończony czeka mnie jeszcze przy nim ogrom pracy ale jest na tyle zrobione by można było poruszać się nim bez obaw i to nie tylko prosto bo i tył też lubi zachodzić przy skręcie!
Zostało mi jeszcze poprawić parę rzeczy i zmienić przednie bębny na tarczę,podłączyć hydrauliczny rękaw,zakupić tripod-y,dopieścić to spartańskie wnętrze itp.
Kolego bardzo nie spodobało mi się to jak pojechałeś mnie w pierwszym poście,takie uwagi mogłeś lepiej napisać na pw,a nie jeszcze je powtarzać po co to?! Drażni mnie coś takiego bo nie lubię chamstwa i cwaniactwa i nie raz przerabiałem takich mocarzy ustnych na treningach co kończyli głupie gadki po jednym FRONCIE I LOW KICK-u!To że inni pozwalają się pojeżdżać to nie znaczy że ja też ,nie jestem byle lojdkiem ani guwniarzem z podstawówki,troszkę szacunku i kultury.
Myślę że nie uraziłem tym twej godności i pamiętaj nie każdy ma taki gust jak ty drogi kolego!
GUST JAK CH.. KAŻDY MA SWÓJ
Pozdrawiam i życzę powodzenia przy klasyku bo zacny!
#17 Gość_Rekin_*
Napisany 25 maja 2009 - 18:31
Drażni mnie coś takiego bo nie lubię chamstwa i cwaniactwa (...) Troszkę szacunku i kultury.
Musisz się kolego przyzwyczaić, 3/4 userów tego forum to chamy, cwaniaki i gnoje z podstawówki. Po paru latach przyzwyczaisz się do ogólnego burdelu w tym 'Klubie'
A o szacunku i kulturze zapomnij, ludzie, którzy niegdyś zdziałali baaardzo wiele dla tego klubu i byli, ze tak powiem, człowymi jego przedstawicielami, mającymi ogromną wiedzę nt. 126p, traktowani są tu jak śmiecie, w przeciwieństwie do wszechobecnych tu Trolli.
Przy okazji, jeśli już pisze posta, a ostatnio to mi się tu baaaaardzo rzadko zdarza, świetne, gustowne i stylowe auto, perfekcyjnie wykonane. Nic tylko pogratulować właścicielowi za doporowadzenie go do takiego świetnego stanu Pozdrawiam i do zobaczenia na jakimś zlocie
#20 OFFLINE
Napisany 25 maja 2009 - 19:38
Skrzynia na razie seria ale w przyszłości będzie krotka 3 i 4,a w korpusie wywierciłem dwa otwory i nagwintowałem by przykręcić łape od bisowskiej skrzyni no i dorobiłem dystansiki pod poduszki i skręcilem wszystko na cacy,biegi wchodzą malinowo szybko i precyzyjnie lecz jest malutki minus wibracje na niskich obrotach ale przez to że jest sztywniej i na nierównościach motorek zajebiaszczo równo pracuje i koniec z częstą wymianą poduszek seryjnych bo przy mojej jeździe to max 3-4 miechy i się obrywały nawet na 3,poduszki od bisa wymiatają polecam każdemu!!!
a co do grila to pospawałem druty nierdzewne fi 6mm i do spawałem podkładki do nich a do klapy śrubeczki 6 i obydwa są oddzielnie przykręcane.Jak będę przy aucie to zrobię fotki
Dzięki panowie za pozytywne komentarze pozdro
a co do grila to pospawałem druty nierdzewne fi 6mm i do spawałem podkładki do nich a do klapy śrubeczki 6 i obydwa są oddzielnie przykręcane.Jak będę przy aucie to zrobię fotki
Dzięki panowie za pozytywne komentarze pozdro