Zamiana pradnicy na alternator.
#1 OFFLINE
Napisany 08 stycznia 2009 - 17:46
W moim maluszku 76 z reszta jak w kazdym innm zawsze brakuje pradu.
Myslalem nad zamiana pradnicy na alternator lecz wogle niewiem czy jest to mozliwe.
Widzialem juz kilka tenatow z takim pytaniem lecz brak bylo odpowiedzi.
Alternator na all okolo 40 zl wiedz koszt nieduzy a roznica chyba wieksza ale jak wyglada to od strony mechanicznej?
Pozdrawiam.
#2 OFFLINE
Napisany 08 stycznia 2009 - 18:33
Jest to w 100% możliwe .Potrzebujesz kompletnego alternatora i chyba jednej blechy z oblachowania silnika, ale niech się wypowie ktoś kto to robił. Ja nie musiałem się tym zajmować - mam eleganta i alternator w standardzie.Myslalem nad zamiana pradnicy na alternator lecz wogle niewiem czy jest to mozliwe.
Pozdrawiam
#3 Gość_Rekin_*
Napisany 08 stycznia 2009 - 19:00
#4 OFFLINE
Napisany 08 stycznia 2009 - 19:43
Wiem ze fajnie bylo by zostawic go w orginale ale ja z tym pradem juz powoli niedaje rady...
Niby zadnych dodatkow niemam a wciaz go malo.
Narazie zima wiedz teraz tylko zbieram odpowiednie materialy i instrucje a jak juz bedzie cieplej to sie wezme za t wszystkie duperele ktore powoi sobie odkladam.
Wina braku pradu byc mze jets tez gdzies jakas luka w kelktryce a ze moj dziadek nawalil tam tego baziewia troche na wiosnebede musial wszystko przeswietlic.
Na razie dzieki bardzo... ;]
#5 OFFLINE
Napisany 08 stycznia 2009 - 20:39
Wiem ze fajnie bylo by zostawic go w orginale ale ja z tym pradem juz powoli niedaje rady...
Niby zadnych dodatkow niemam a wciaz go malo.
taki to urok prądnicy (alternatora też ale w dużo mniejszym stopniu) i jeżdżenia 24h na światłach.
A może pomyśl o światłach dziennych, chociaż może lepiej nie bo mogłyby zepsuć wizerunek Twojego zajefajnego autka.
Przy prądnicy podstawą jest sprawny regulator napięcia (na twojej fotce po lewej) oraz dobre styki (zacznij sprawdzać i czyścić od skrzynki z bezpiecznikami).
#6 OFFLINE
Napisany 14 stycznia 2009 - 22:30
jeżeli chcesz zachować prądnicę to sprawdź: styki, tak jak kolega wyżej radził-regulator (jeśli stwierdzisz jego awarię rozważ kupno nowego-niewielki koszt i pewność działania), uzwojenia wzbudzenia. Warto poczytać o tym w książkach serwisowych.
#7 OFFLINE
Napisany 22 kwietnia 2009 - 07:01
Szukalem, szukalem i nie znalazlem. Chce zmienic cholerna pradnice na alternator, nie jestem mechanikiem i nie mam garazu, tak ze chce byc w 100% przygotowany na ta operacje pod blokiem .
Czy moze ktos napisac jakis manual, jakie dodatkowe czesci sa potrzebne, od czego zaczac, na czym skonczyc, itp. itd
dzieki
#8 OFFLINE
Napisany 12 grudnia 2017 - 13:48
Nie wiem czy to gapostwo czy nie fart, ale tez właśnie przeszukuje by znaleść info co dokładnie orócz samego alternatora muszę nabyć by to zrobić/podmienić z prądnicy.
Doczytalem ze obudowa a dokladnie jedna jej czesc nie pasuje - ale to kwestia mocowania ? Czy jak sobie otwory nawierce to zmieści sie w starej obudowie po prądnicy ?
Pytam, bo akurat wypiaskowalem i pomalowalem proszkowo wszystkie elementy silnika i nie wiem czy kupować czy da sie to jednak ogarnąć samemu
Similar Topics
Temat | Forum | Rozpoczęty przez | Statystyki | Informacje o ostatnim poście | |
---|---|---|---|---|---|
Spalony przewód od alternatora |
Mechanika | hiob |
|
|
|
Wymiana prądnicy na alternator |
Mechanika | Rocco007 |
|
|
|
Zmiana alternatora na prądnice |
Mechanika | pawel6320 |
|
|
|
Alternator źle złożony? |
Mechanika | happyend419 |
|
|
|
Regulator napięcia prądnicy mechaniczny zamiana na ERNAP 2S |
Mechanika | maluch1976 |
|
|