Skocz do zawartości


Zdjęcie

Zamiana pradnicy na alternator.


7 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   ziomekstg

ziomekstg

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 37 postów
    • :

Napisany 08 stycznia 2009 - 17:46

Witajcie.

W moim maluszku 76 z reszta jak w kazdym innm zawsze brakuje pradu.
Myslalem nad zamiana pradnicy na alternator lecz wogle niewiem czy jest to mozliwe.

Widzialem juz kilka tenatow z takim pytaniem lecz brak bylo odpowiedzi.
Alternator na all okolo 40 zl wiedz koszt nieduzy a roznica chyba wieksza ale jak wyglada to od strony mechanicznej?


Pozdrawiam.

#2 OFFLINE   piotrek87

piotrek87

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 387 postów
    • :

Napisany 08 stycznia 2009 - 18:33

Myslalem nad zamiana pradnicy na alternator lecz wogle niewiem czy jest to mozliwe.

Jest to w 100% możliwe :mrgreen: .Potrzebujesz kompletnego alternatora i chyba jednej blechy z oblachowania silnika, ale niech się wypowie ktoś kto to robił. Ja nie musiałem się tym zajmować - mam eleganta i alternator w standardzie.
Pozdrawiam
126elx '97

#3 Gość_Rekin_*

Gość_Rekin_*
  • Guests

Napisany 08 stycznia 2009 - 19:00

Potrzebna jest tylko przednia blacha (patrząc od strony paska klinowego) oraz alternator. Z resztą temat był wielokrotnie wałkowany na forum, jak poszukasz szukajką to znajdziesz :D Ale na Twoim miejscu nie przerabiałbym tego, żeby zostawić tą bestię w prawie 100%towej oryginalności ;) Maluch na prądnicy to coś nader rzadkiego :D

#4 OFFLINE   ziomekstg

ziomekstg

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 37 postów
    • :

Napisany 08 stycznia 2009 - 19:43

No wlasnie szukalem i jakos mi to niewychodzi, ale poszukam jescze raz...

Wiem ze fajnie bylo by zostawic go w orginale ale ja z tym pradem juz powoli niedaje rady...
Niby zadnych dodatkow niemam a wciaz go malo.
Narazie zima wiedz teraz tylko zbieram odpowiednie materialy i instrucje a jak juz bedzie cieplej to sie wezme za t wszystkie duperele ktore powoi sobie odkladam.

Wina braku pradu byc mze jets tez gdzies jakas luka w kelktryce a ze moj dziadek nawalil tam tego baziewia troche na wiosnebede musial wszystko przeswietlic.

Na razie dzieki bardzo... ;]

#5 OFFLINE   piotrek87

piotrek87

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 387 postów
    • :

Napisany 08 stycznia 2009 - 20:39

Wiem ze fajnie bylo by zostawic go w orginale ale ja z tym pradem juz powoli niedaje rady...
Niby zadnych dodatkow niemam a wciaz go malo.


:) taki to urok prądnicy (alternatora też ale w dużo mniejszym stopniu) i jeżdżenia 24h na światłach.
A może pomyśl o światłach dziennych, chociaż może lepiej nie bo mogłyby zepsuć wizerunek Twojego zajefajnego autka.

Please Login or Register to see this Hidden Content



Przy prądnicy podstawą jest sprawny regulator napięcia (na twojej fotce po lewej) oraz dobre styki (zacznij sprawdzać i czyścić od skrzynki z bezpiecznikami).
126elx '97

#6 OFFLINE   jack76

jack76

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 19 postów
    • :

Napisany 14 stycznia 2009 - 22:30

też mam maluszka z 1976 roku i też z prądnicą. i muszę przyznać, że jestem zaskoczony tym jak dobrze działa. kiedy go kupowałem też chciałem założyć alternator ale, od kiedy go mam (4 miesiące) jeszcze ani razu nie miałem problemu z prądem i nie musiałem ładować akumulatora. No może raz jak zostawiłem go na 2 tygodnie na dużym mrozie, ale miałem sznureczek... a jeżdżę po mieście na krótkie odległości.jedynym mankamentem był przerywacz kierunkowskazów, ale jak założysz taki elektroniczny to równiutko tyka.
jeżeli chcesz zachować prądnicę to sprawdź: styki, tak jak kolega wyżej radził-regulator (jeśli stwierdzisz jego awarię rozważ kupno nowego-niewielki koszt i pewność działania), uzwojenia wzbudzenia. Warto poczytać o tym w książkach serwisowych.

#7 OFFLINE   artjas

artjas

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 80 postów
    • :

Napisany 22 kwietnia 2009 - 07:01

Hej, pewnie zaraz dostane zjbke od naszej zandarmerii, ale musze powrocic do tego tematu. Do odwaznych swiat nalezy ;).
Szukalem, szukalem i nie znalazlem. Chce zmienic cholerna pradnice na alternator, nie jestem mechanikiem i nie mam garazu, tak ze chce byc w 100% przygotowany na ta operacje pod blokiem ;).
Czy moze ktos napisac jakis manual, jakie dodatkowe czesci sa potrzebne, od czego zaczac, na czym skonczyc, itp. itd
dzieki

#8 OFFLINE   Rocco007

Rocco007

    Początkujący

  • Validating
  • Pip
  • 3 postów

Napisany 12 grudnia 2017 - 13:48

Nie wiem czy to gapostwo czy nie fart, ale tez właśnie przeszukuje by znaleść info co dokładnie orócz samego alternatora muszę nabyć by to zrobić/podmienić z prądnicy.

Doczytalem ze obudowa a dokladnie jedna jej czesc nie pasuje - ale to kwestia mocowania ? Czy jak sobie otwory nawierce to zmieści sie w starej obudowie po prądnicy ?

Pytam, bo akurat wypiaskowalem i pomalowalem proszkowo wszystkie elementy silnika i nie wiem czy kupować czy da sie to jednak ogarnąć samemu





Similar Topics Collapse

  Temat Forum Rozpoczęty przez Statystyki Informacje o ostatnim poście






IPB Skin By Virteq
Witaj,
przeglądasz stronę jako gość, rejestrując się zyskasz dostęp do wielu dodatkowych opcji.