Zakładam ten temat aby rozwiać swoje wątpliwości co do konserwacji i malowania autka.
Nadwozie: epoxyd akryl kolor
Podwozie: epoxyd podkład akrylowy konserwacja typu baranek
Czy też macie jakieś inne opcje
Bo z tego co do tej pory wyczytałem to sam nie wiem co zastosować, zresztą jak wiadomo ilu ludzi tyle zdań. Mam nadzieję że dojdziemy do jednej wersji
Proszę o wypowiedzi.
Malowanie i konserwacja od a do z
Started By
Patek
, 04 lis 2008 20:57
10 odpowiedzi na ten temat
#2 OFFLINE
Napisany 05 listopada 2008 - 11:37
proponuję przyklejić jeden post na typu ''malowanie i konserwacjia'' lub dwóch osobnych
ale to już sprawa moderator-a/ów
chyba tak będzie najlepiej i najwygodniej dla nas wszystkich
zrobić tak jak jest w dziale mechanika np. ''obniżanie'' lub ''wszystko o odmie i korkach''
ale to już sprawa moderator-a/ów
chyba tak będzie najlepiej i najwygodniej dla nas wszystkich
zrobić tak jak jest w dziale mechanika np. ''obniżanie'' lub ''wszystko o odmie i korkach''
www.eskadra126p.ugu.pl
#5 OFFLINE
Napisany 05 listopada 2008 - 19:07
Właśnie, uzasadnij jak kolega prosił
Co lepsze do konserwacji podłogi? Baranek na pistolet Novol czy może konserwacja na pędzel np. Bol?
Z własnego doświadczenia wiem że baranek pod pistolet Novol jest dobrym rozwiązaniem bo jego struktura o wiele lepiej się trzyma i daje lepszą odporność na wpływ środowiska. Po nałożeniu tworzy się gruba powłoka, przede wszystkim nie odpada . Większość aut spod igły jest właśnie zakonserwowanych barankiem.
Co myślicie o tych konserwacjach?
Ludzie ruszcie się i łaskawie ożywcie temat bo to ważne nie tylko dla mnie ale i na pewno dla wielu innych użytkowników którzy są jeszcze "zieloni" w tym temacie! Pozdro!
Co lepsze do konserwacji podłogi? Baranek na pistolet Novol czy może konserwacja na pędzel np. Bol?
Z własnego doświadczenia wiem że baranek pod pistolet Novol jest dobrym rozwiązaniem bo jego struktura o wiele lepiej się trzyma i daje lepszą odporność na wpływ środowiska. Po nałożeniu tworzy się gruba powłoka, przede wszystkim nie odpada . Większość aut spod igły jest właśnie zakonserwowanych barankiem.
Co myślicie o tych konserwacjach?
Ludzie ruszcie się i łaskawie ożywcie temat bo to ważne nie tylko dla mnie ale i na pewno dla wielu innych użytkowników którzy są jeszcze "zieloni" w tym temacie! Pozdro!
#6 OFFLINE
Napisany 05 listopada 2008 - 21:00
ja przez zime robie konserwacje malucha.
Zdrapuje calą konserwacje.Potem buda jedzie do piaskowania , po piaskowaniu , auto laduje w garazu wydmuchuje piach na podloge leci , 2l podkladu epoksydowego , 4 baranki biale i na koniec albo akryl bialy albo zwykly renolak.Koszt takiej operacji to kolo 400zl.Ale jest zrobione raz a porządnie.
Zdrapuje calą konserwacje.Potem buda jedzie do piaskowania , po piaskowaniu , auto laduje w garazu wydmuchuje piach na podloge leci , 2l podkladu epoksydowego , 4 baranki biale i na koniec albo akryl bialy albo zwykly renolak.Koszt takiej operacji to kolo 400zl.Ale jest zrobione raz a porządnie.
#9 OFFLINE
Napisany 05 listopada 2008 - 21:38
Epoxydowy podkład ma właściwości antykorozyjne przeznaczony jest do zabezpieczania/gruntowania gołych blach. Podkład akrylowy lepiej wiąże się z lakierami akrylowymi, można nim gdzie nie gdzie grubiej podlać zeby łatwiej było wyrównać drobne nierówności po szpachlowaniu, epoxydowym nie da się grubiej podlać. Poza tym nie warto kłaść epoksydowego lakieru na zmatowany lakier, bo to nie potrzebna warstwa lakieru w tym wypadku, im cieńsza grubość warstwy lakierniczej na blasze tym lepiej. Za duża grubość warstwy lakierniczej powoduje jej mikropęknięcia na skutek działań czynników atmosferycznych, np na słońcu różne warstwy lakieru różnie rozszerzają to powoduje właśnie te mikropęknięcia, po przez które dostaje się wilgoć, a potem wiadomo rdza...
Nie warto kłaść podkładu na baranek, bo baranek jest sprężysty i podkład będzie pękał. Na baranka kładzie się od razu cienką warstwę koloru albo nic
... na podloge leci , 2l podkladu epoksydowego , 4 baranki biale i na koniec albo akryl bialy albo zwykly renolak...
Nie warto kłaść podkładu na baranek, bo baranek jest sprężysty i podkład będzie pękał. Na baranka kładzie się od razu cienką warstwę koloru albo nic
#11 OFFLINE
Napisany 05 listopada 2008 - 22:08
I od razu lepiej
Nareszcie dochodzimy do jakichś konkretów. Czyli jeśli matujemy lakier dajemy podkład i kolor.
Jeśli zdzieramy do gołej blachy to epoxyd, podkład i lakier. Jeśli podłoga to baranek
Moim zdaniem jeśli chodzi o firmy to Novol jest dobrym rozwiązaniem.
A no i jeśli mamy zarazę w postaci rdzy warto ją zaatakować brunoxem
Co Wy na to
Nareszcie dochodzimy do jakichś konkretów. Czyli jeśli matujemy lakier dajemy podkład i kolor.
Jeśli zdzieramy do gołej blachy to epoxyd, podkład i lakier. Jeśli podłoga to baranek
Moim zdaniem jeśli chodzi o firmy to Novol jest dobrym rozwiązaniem.
A no i jeśli mamy zarazę w postaci rdzy warto ją zaatakować brunoxem
Co Wy na to
Similar Topics
Temat | Forum | Rozpoczęty przez | Statystyki | Informacje o ostatnim poście | |
---|---|---|---|---|---|
Malowanie tarcz kotwicznych |
Mechanika | Karol13 |
|
|
|
malowanie sprayem |
Stylistyka | Pyr4 |
|
|
|
Malowanie całego auta - Plastidipmalowanie, plastidip i 1 więcej... |
Stylistyka | Gsky |
|
|
|
malowanie proszkowe |
Stylistyka | Damcyk |
|
|
|
Malowanie felg |
Stylistyka | Agus |
|
|