Jestem jednym z ojców założycieli Polskiego Klubu Samochodów Zabytkowych w 1976 r. Coraz częściej posiadacze malców pokazują się na imprezach pojazdów zabytkowych firmowanych przez agendy PZMot i FIVA. Podstawowym warunkiem dopuszczenia do imprezy jest fabryczna oryginalność pojazdów. Byłem świadkiem przykrej sytuacji na zagranicznej imprezie gdy skundlony samochód został wyproszony przez organizatorów. Są dwa trendy w środowisku pojazdów zabytkowych: auta w stanie fabrycznym oraz auta w stanie zachowania- zadbane z widocznymi oznakami skutków codziennej eksploatacji ale bez dziur i łat lakierniczych i przerobionych zespołów mechanicznych. Maluchów jest coraz mniej i szczególnie te ponad 25-letnie powinny być zachowane dla przyszłości. Dla porównania fabryczny stan ST, P2, P4, to na zachodzie cena 5-8 tysięcy euro, natomiast SWAP, gleba itp - wartość złomu.
Świat oldtimerów
Started By
Saydo
, 07 Feb 2017 17:21
No replies to this topic