Jump to content


Photo

Brak mocy + spalanie stukowe


6 replies to this topic

#1 OFFLINE   turbogaraż

turbogaraż

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 20 posts
    • Time Online: 9g 21m 54s

Posted 02 April 2016 - 19:13

Witam w dniu dzisiejszym zakończyłem 2 miesięczny proces remontu Malucha 1993 rok  elegant no i niestety:

 

- silnik jest słaby, a przy obciążeniu słychać spalanie stukowe. najgorzej na biegu 3 i 4.

 

Silnik po remoncie:

1. Tuleje honowane, nowe pierścienie nowe panewki rozrząd i uszczelniacze

2. W głowicy dotarte zawory i sama  głowica -2,5 mm, uszczelka miedziana 0,5 mm

3. wszystkie uszczelniacze nowe, głowica dociągnięta na 60 Nm

4. Nowe świece NGK

5. Wałek rozrządu seria

 

Paliwo 98 nic nie pomaga.

 

Ad. 1 czy za dużo splanowałem głowice ?

Ad. 2 jak przestawić kat wyprzedzenia zapłonu w elegancie, czy ruszenie czujnika po położenia wału coś da ?

Ad. 3 czy jeśli się rąbnąłem o ząb przy składani rozrządu tak się będzie działo / wydaje mi się że dobrze poskładałem /?

Ad. 4 założyć dyszę 117 ??? coś to pomoże,  czy troszkę go odprężyć podkładkami pod tuleje ?

Ad 5. Jaką grubość ma seryjna uszczelka pod głowicę ?

 

Wydawało mi się, że po splanowaniu głowicy o te 2,5 mm samochód powinie się odczuwalnie lepiej zbierać, a tu jest gorzej :(



#2 OFFLINE   zolo

zolo

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 369 posts
    • Time Online: 4d 2g 45m 58s

Posted 03 April 2016 - 11:59

Przewod podciśnienia idacy do przełącznika map szczelny?

Jaki masz modul? (kolor)

Kąt zaplonu mozna regulowac czujnikiem (przy stukowym trzeba zmniejszać kat).

Wieksze dysze paliwa i mniejsze powietrza pomagają (trzeba dac bogatsza mieszanke)

Seryjna uszczelka ma 1mm grubości.



#3 OFFLINE   turbogaraż

turbogaraż

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 20 posts
    • Time Online: 9g 21m 54s

Posted 07 April 2016 - 12:19

Przewod podciśnienia idacy do przełącznika map szczelny?

Jaki masz modul? (kolor)

Kąt zaplonu mozna regulowac czujnikiem (przy stukowym trzeba zmniejszać kat).

Wieksze dysze paliwa i mniejsze powietrza pomagają (trzeba dac bogatsza mieszanke)

Seryjna uszczelka ma 1mm grubości.

Po odpięciu przełącznika Map spalanie stukowe zniknęło, no i jakoś zaczął jechać.

Moduł jest szary.

 

Jeszcze pytanko czy bębny na tył i przód różnią się czymś ?



#4 OFFLINE   zolo

zolo

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 369 posts
    • Time Online: 4d 2g 45m 58s

Posted 08 April 2016 - 07:10

Musisz zmniejszyć kat zapłonu lub wzbogacić mieszankę dając inne dysze (lub jedno i drugie). Przełączanie map musi działać. 

Bębny w elegancie i flu są takie same z przodu i z tylu.



#5 OFFLINE   Vincent650

Vincent650

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 20 posts
    • Time Online: 15g 11m 49s

Posted 11 April 2016 - 23:43

Elegant 1993 ?  :roll: prototyp ?

 

Zmniejsz kąt wyprzedzenia zapłonu, do tak obniżonej głowicy 4* jest idealnie i jak masz szary nano to polecam Ci zastosować też koło pasowe do szarego nano i wtedy nic nie będziesz musiał przestawiać bo szary nano z kołem ma statyczny kąt 4* bo zgaduję że masz koło od niebieskiego.

Zrób zworkę i dolot ze strumienicą i wsadź emulsję F74 to dopiero zacznie jechać ale będzie palić tyle ile widzi  :devil:



#6 OFFLINE   jinno

jinno

    Początkujący

  • Validating
  • Pip
  • 6 posts

Posted 19 May 2016 - 18:18

kolego co do: Ad. 2 jak przestawić kat wyprzedzenia zapłonu w elegancie, czy ruszenie czujnika po położenia wału coś da ?

 

to jest do tego takie specjalne urządzenie zwane stroboskopowym wskaźnikiem zapłonu:

 

Ustawienie kata wyprzedzenia zapłonu metodą stroboskopową dynamiczną przy pomocy wskaźnika S.W.Z.-1 jest znacznie dokładniejsze i prostsze niż ustawienie statyczne przy pomocy żarówki lub omomierza. Sprawdzanie kąta wyprzedzenia zapłonu zgodnie z fabryczna instrukcją obsługi samochodu, należy przeprowadzać co 10 000 przejechanych kilometrów oraz przy każdej wymianie aparatu zapłonowego, czyszczeniu i regulacji odstępów styków przerywacza, a także eliminując przyczyny nieprawidłowej pracy silnika.

 

jak coś to posiadam takie cacko do sprzedania ;)

 

Please Login or Register to see this Hidden Content

 

Jeśli uda się to zamieszczę ten link do allegro w dziale sprzedam. Niestety na razie nieszczęsny prefix nie pozwala mi założyć tematu, a nie wiem czy tutaj jest to dozwolone. Jeśli nie to przepraszam, proszę o usuniecie, a chętni proszeni szukać ręcznie na allegro, łatwo znaleźć po wpisaniu nazwy urządzenia/wskaźnika.



#7 OFFLINE   jinno

jinno

    Początkujący

  • Validating
  • Pip
  • 6 posts

Posted 20 May 2016 - 12:56

ehh posty zamieszczone a w dziale oferty/sprzedam dalej nie mogę założyć tematu: "Musisz wybrać prefix tematu aby pisać na tym forum". Gdzie ten prefix?

 

W związku z tym podaję Wam tutaj link do aukcji na której wystawiłem mój stroboskopowy wskaźnik zapłonu:

 

Please Login or Register to see this Hidden Content





Similar Topics Collapse

  Topic Forum Started By Stats Last Post Info






IPB Skin By Virteq
Witaj,
przeglądasz stronę jako gość, rejestrując się zyskasz dostęp do wielu dodatkowych opcji.