Skocz do zawartości


Zdjęcie

zły sterownik?


5 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   tskxxxx

tskxxxx

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 7 postów
    • Time Online: 9g 21m 45s

Napisany 10 stycznia 2016 - 11:11

Witam, mam swapa 1.2 8v MPI z punto. Problem polega na tym że silnik ma bardzo wysokie obroty tak jakby cały czas chodził na ssaniu oraz bardzo wysokie spalanie bo wychodzi jakieś 13l/100km przy spokojnej jeździe... Wydaje mi sie że to może być wina sterownika bo znalazłem go na szrocie w punto 1,2mpi ale z oznaczeń sterownika wynika że pochodzi on z fiata palio.Jego oznaczenia to IAW 18F.B4 1242 MPI EUROPA

Załączone pliki



#2 OFFLINE   kirek

kirek

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 164 postów
    • Time Online: 1d 19g 40m 3s

Napisany 12 stycznia 2016 - 21:00

sondę lambda masz podpięta?



#3 OFFLINE   kirek

kirek

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 164 postów
    • Time Online: 1d 19g 40m 3s

Napisany 12 stycznia 2016 - 21:17

sprawdź też ten otwór. jak nie będzie szczelny i będzie zasysać lewe powietrze to może silnik palmować

 2f7052ea5d8c8f87gen.jpg



#4 OFFLINE   evil1

evil1

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 14 postów
    • Time Online: 19g 54m 24s

Napisany 13 stycznia 2016 - 11:31

Podłączałeś go pod diagnostykę? Sprawdź wskazania czujnika temp cieczy chłodzącej. Czujniki te potrafiły się masować i wskazywały na stałe -60st c stąd komp uznawał, że musi być cały czas na ssaniu aż do nagrzania, które nie następowało.



#5 OFFLINE   tskxxxx

tskxxxx

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 7 postów
    • Time Online: 9g 21m 45s

Napisany 14 stycznia 2016 - 22:17

Sonde lambda wymieniłem, wszystkie króćce i wężyki od podciśnień sprawdziłem i są ok, co do diagnostyki to jest problem bo byłem u kilku fachmajstrów i żaden nie mógł sie połączyć ze sterownikiem. Jak sprawdzić ten czujnik temp. i gdzie on się dokładne znajduje? chodzi o ten czujnik na boku głowicy? wskaźnik temp po kilkunastu minutach jazdy pokazuje 90st więc niby silnik się nagrzewa.



#6 OFFLINE   evil1

evil1

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 14 postów
    • Time Online: 19g 54m 24s

Napisany 15 stycznia 2016 - 11:19

Czujnik jednopinowy na boku glowicy jest czujnikiem do wskaźnika. Komp dostaje dane z innego czujnika, stąd wskaźnik może działać poprawnie. Czujnik do kompa powinien być dwupinowy wkręcony w kolektor ssący przy wyjściu cieczy na nagrzewnicę, kolor niebieski. Możesz spróbować omomierzem sprawdzić co jest na pinach. Książka Sam naprawiam - Fiat Punto mówi o oporach : -40stC - 100kOhm, -20stC - 30kOhm, 0stC - 10kOhm, 20stC - 5kOhm, 40stC - 2,5kOhm.










IPB Skin By Virteq
Witaj,
przeglądasz stronę jako gość, rejestrując się zyskasz dostęp do wielu dodatkowych opcji.