Witam, mam swapa 1.2 8v MPI z punto. Problem polega na tym że silnik ma bardzo wysokie obroty tak jakby cały czas chodził na ssaniu oraz bardzo wysokie spalanie bo wychodzi jakieś 13l/100km przy spokojnej jeździe... Wydaje mi sie że to może być wina sterownika bo znalazłem go na szrocie w punto 1,2mpi ale z oznaczeń sterownika wynika że pochodzi on z fiata palio.Jego oznaczenia to IAW 18F.B4 1242 MPI EUROPA
zły sterownik?
#5 OFFLINE
Posted 14 January 2016 - 22:17
Sonde lambda wymieniłem, wszystkie króćce i wężyki od podciśnień sprawdziłem i są ok, co do diagnostyki to jest problem bo byłem u kilku fachmajstrów i żaden nie mógł sie połączyć ze sterownikiem. Jak sprawdzić ten czujnik temp. i gdzie on się dokładne znajduje? chodzi o ten czujnik na boku głowicy? wskaźnik temp po kilkunastu minutach jazdy pokazuje 90st więc niby silnik się nagrzewa.
#6 OFFLINE
Posted 15 January 2016 - 11:19
Czujnik jednopinowy na boku glowicy jest czujnikiem do wskaźnika. Komp dostaje dane z innego czujnika, stąd wskaźnik może działać poprawnie. Czujnik do kompa powinien być dwupinowy wkręcony w kolektor ssący przy wyjściu cieczy na nagrzewnicę, kolor niebieski. Możesz spróbować omomierzem sprawdzić co jest na pinach. Książka Sam naprawiam - Fiat Punto mówi o oporach : -40stC - 100kOhm, -20stC - 30kOhm, 0stC - 10kOhm, 20stC - 5kOhm, 40stC - 2,5kOhm.