Skocz do zawartości


Zdjęcie

Dach De Ville

blacharka

5 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   BHBASS

BHBASS

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 4 postów
    • Time Online: 6g 40m 20s

Napisany 19 października 2015 - 20:50

Witam,

Wpadlem na pomysl, zeby moj przyszloroczny projekt rozszerzyc o przeszczepienie szyberdachu typu De Ville. Czesci miekkie sa dostepne do wyboru, do koloru, ale sam dach to juz ciezka sprawa. Mysle zeby zrobic to jeden z dwoch sposobow: 

- pierwszy pomysl to po prostu znalezienie tutaj w UK takiego gdzies na zlomie i przeszczepienie albo calego dachu, albo samego poszycia z rama i tym przodem gdzie chowaja sie oslony przeciwsloneczne i zatrzask na baze ze zdrowego, polskiego 126p. 

- drugi pomysl to wykonanie takiej ramki na zamowienie: dospawanie kilku plaskownikow zeby zamocowac listwe z tylu i wzmocnic dach podobnie jak to robi ta rama od srodka. Po czym wykonanie jakiejs sensownej maskownicy z drewna lub tworzywa, tak zeby to nie straszylo. 


Teraz pytanie: wiem ze karoseria malca jest karoseria samonosna, tak wiec obawiam sie nieco przeszczepiania, ale w sumie chcialbym zeby ktos te obawy rozwial. No chyba ze sie nie da, wtedy prosze mnie jak najbardziej w nich utwierdzic 
icon_wink.gif Myslalem zeby po prostu wyciac sama rame otworu ze wzmocnieniami z De Ville'a (tudziez ze starej Pandy, bo tez niby pasuje), po czym wspawac ja w to samo miejsce w samochodzie docelowym. To chyba nie powinno rozprezyc karoserii? Druga opcja, zapewnie prostsza jest oczywiscie wszczepienie calego dachu. 

#2 OFFLINE   dobry

dobry

    Master

  • Member
  • 1 348 postów
    • Time Online: 48d 18g 37m 44s
Garaż Zobacz Garaż

Napisany 20 października 2015 - 09:52

1. kwestie techniczne :

 

jeżeli przełożysz poszycie dachu łącznie z elementami wzmacniającymi z de ville do innej budy w żaden sposób nie osłabi to konstrukcji i jest sprawą jak najbardziej realną

 

wstawianie dachu z innego samochodu ( niezależnie od marki) to już rzeźba i może wyjść ale nie musi, trzeba brać pod uwagę utrzymanie sztywności ,prawidłowe działanie mechanizmu otwierania , odprowadzenie wody, szczelność itp.

 

2. kwestie prawne

 

Nie wiem jak jest z legalizacją przeróbek karoserii w UK ,  przypuszczam ze łatwiej niż w Polsce gdzie bywa a tym różnie


  • BHBASS lubi to

COKOLWIEK ROBISZ RÓB TO DOBRZE ALBO DAJ SOBIE SPOKÓJ....

BLACHA LAKIER TAPICERKA http://www.terytoriu...ier-t13294.html

 

Dobry Garage Klinika 126p http://www.terytoriu...p-dobry-garage/

 

ELX 1999/2013 BY DOBRY http://www.terytoriu...bry-t12009.html
Dobry Fiat 126p ST `83 600 http://www.terytorium126p.pl/forum/dobry-fiat-126p-st-83-600-t13452.html
Biały FL kiedyś Człapka http://www.terytoriu...-fl-93-człapka/

 

 


#3 OFFLINE   BHBASS

BHBASS

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 4 postów
    • Time Online: 6g 40m 20s

Napisany 20 października 2015 - 22:10

Dzieki ;)
 
Zakladam ze przez wymiane poszycia dachu rozumiesz spawanie od podszybia (z podszybiem wlacznie) az do klapy silnika? Czy mozna ciac po prostu po slupkach i dopasowac otwory szyb?
 
Pytam, bo moze uda mi sie zakupic skorupe De Ville'a, ktora ma byc w nienajlepszym stanie, ale dach w tych autach jest jak nadzieja, bo umiera ostatni :D Jak bedzie w miare zdrowy, to wezme go w calosci, a jak nie to musze wiedziec gdzie go ciac. 
 
Update: jade go ogladac w nastepnym tygodniu, kolezka mowi ze nie ma problemu zebym kupil od niego sam dach, bo dol jest w dosc kiepskim stanie.
 
Aha, bryczka ma byc na Polske. Poki co zbieram rozne zabytkowe fanty do niej, na razie moge sie pochwalic chromowanymi zakretka wlewu paliwa i zamkiem klapy silnika (pierwsza seria, ba, udalo mi sie je kupic nowe w pudelku). No, i jeszcze horrendalnie drogim oryginalnym znaczkiem przednim 'Polski Fiat'. Mam jeszcze obrotek Lumel i emblemat 'Licencja Fiat'(kwestionuje nieco oryginalnosc tego ostatniego ;) ale wyglada lepiej niz te oryginaly) . Ostatnio wpadly mi w oko woltomierz i wakuometr, poluje teraz ;)
 
Mam nadzieje ze nie bede mial problemu z rejestracja jak przeszczepie oryginalny dach w calosci? Bo to chyba nie liczy sie jako inny typ nadwozia?

#4 OFFLINE   dobry

dobry

    Master

  • Member
  • 1 348 postów
    • Time Online: 48d 18g 37m 44s
Garaż Zobacz Garaż

Napisany 21 października 2015 - 21:09

Spawanie ciętych słupków to będzie raczej drut i trudno będzie nazywać to projektem . Trzeba rozwiercić zgrzewy i wyjąć poszycie dachu oraz ramę pomocniczą.  Samo poszycie zewnętrzne dachu możesz połączyć na słupkach  kilka centymetrów poniżej górnej krawędzi szyby ( nie musisz ingerować w podszybia) rama pomocnicza musi być jednak wstawiona tak jak jest w oryginale bez dziwnych cięć i spawań

 

poz8.jpg


  • BHBASS lubi to

COKOLWIEK ROBISZ RÓB TO DOBRZE ALBO DAJ SOBIE SPOKÓJ....

BLACHA LAKIER TAPICERKA http://www.terytoriu...ier-t13294.html

 

Dobry Garage Klinika 126p http://www.terytoriu...p-dobry-garage/

 

ELX 1999/2013 BY DOBRY http://www.terytoriu...bry-t12009.html
Dobry Fiat 126p ST `83 600 http://www.terytorium126p.pl/forum/dobry-fiat-126p-st-83-600-t13452.html
Biały FL kiedyś Człapka http://www.terytoriu...-fl-93-człapka/

 

 


#5 OFFLINE   BHBASS

BHBASS

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 4 postów
    • Time Online: 6g 40m 20s

Napisany 21 października 2015 - 22:10

Kolejne dzieki ;)
 
Załączony plik  dach devile.JPG   54,93KB   5 pobrań
 
 
Tutaj mam jedyne zdjecie dachu DV wystawionego jako czesc zamienna, stad moje pytanie o to podszybie. Jako laikowi wydaje mi sie ze takie ciecie ma chyba najwiekszy sens? Pewnie sie myle, totez wole zapytac.
 
Jezeli kilka centymetrow ponizej gornej krawedzi szyby, to po prostu po zalatwieniu zgrzewow po bokach mam to tak zwyczajnie uciac tak, zeby ostaly sie takie jakby 'nozki' dlugosci, powiedzmy 15 centymetrow? Dobrze rozumiem? Dla mnie to i lepiej, bo to tanszy i prostszy temat do transportu do Polski.

W zasadzie to moje pytanie jest o wiele prostsze: czy moge w celach samego 'poboru organow' tak zwyczajnie uciac ten dach na wysokosci, powiedzmy, polowy slupka?
 
Jeszcze raz dzieki  :wink:

#6 OFFLINE   BHBASS

BHBASS

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 4 postów
    • Time Online: 6g 40m 20s

Napisany 26 października 2015 - 11:08

Dodam taki maly rysunek w z miejscami gdzie WYDAJE mi sie ze powinienem ciac przy poborze organow. W ten sposob mozna sobie potem do woli spawy na warsztacie rozwiercac. Chyba ;)

 

Dobrze mysle?

Załączone pliki





Similar Topics Collapse

  Temat Forum Rozpoczęty przez Statystyki Informacje o ostatnim poście







Także otagowane jednym lub więcej z tych słów kluczowych: blacharka

IPB Skin By Virteq
Witaj,
przeglądasz stronę jako gość, rejestrując się zyskasz dostęp do wielu dodatkowych opcji.