Jump to content


Photo

Problem z przełozeniem w Swapie z silnikiem motocykla

zbyt krótkie przełozenie bieg

15 replies to this topic

#1 OFFLINE   krychu94

krychu94

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 29 posts
    • Time Online: 1d 5g 18m 21s

Posted 16 March 2015 - 20:46

Witam, zmotałem sobie maluszka z silnikiem ścigacza, silnik w komorze skrzynia od auta, na chwile obecną mam zamontowaną malechowską skrzynie ale nie zdaje to egzaminu, wbity 6bieg motocykla, i biegi w maluchowskiej skrzyni są zbyt któtkie, dlatego sięgam teraz do porad kolegów z forum, 
 
czy ktoś jest w stanie powiedzieć mi jak mogę wydłużyć skrzynie maluchowską? lub jaką skrzynie użyć aby był dość mocny rezultat ? patrząc na przełożenie główne skody rapid jak i poszczególnych biegów to raczej wielkiego rezultatu mi to nie da, skrzynia od garbusa/t3 podobnie,
 
może ktoś z kolegów ma jakiś patent na obrócenie przekładni maluchowskiej aby nie robił jako reduktor a przyśpieszacz? obrócenie jakiś trybików cos? na chwile obecną nie jestem w stanie myśleć nad tym więc mogę pisać nieracjonalne rzeczy...
 
Pozdrawiam i liczę na pomoc !


#2 OFFLINE   kirek

kirek

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 164 posts
    • Time Online: 1d 19g 40m 3s

Posted 16 March 2015 - 21:01

Nie wiem jak masz ten silnik zamontowany i czy dobrze Ci doradze ale myslales nad skrzynia od punta ale 6 biegowa?



#3 OFFLINE   krychu94

krychu94

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 29 posts
    • Time Online: 1d 5g 18m 21s

Posted 16 March 2015 - 21:22

Silnik jest zamontowany w poprzek poprzez krotki łancuch i przełozenie 1:1 napedza skrzynie na wałku sprzęgłowym, Tak mi sie udało to z konstruować i zdaje egzamin, lecz nie satysfakcjonuje mnie predkość maksymalna, udało mi się budzik z górki zamknąć ale chciałbym aby maluch jechał 100-120 Spokojnie na trasie bez obciązenia silnika,

 

 

zaraz zerknę na skrzynie od punto 6biegową, 

 

 

Dzięki za zainteresowanie tematem i szybką podpowiedz :)

 

 

edit:

Wyczytałem już ze skrzynia z punto jest dość krotka, ja szukam czegoś co ma przełożenie główne ok 3.80 i przełożenie ostatniego biegu 0.8, 

 

 

ps. skrzynia nie musi być spasowana jakaś flanszą więc liczy się tylko wielkość aby podpasować pod bude malucha, i konstukcja podobna do maluchowskiej abym mogł na wałku dorobić koło zębate i podłączyc łancuchem, kierunek obrotu w prawo 



#4 OFFLINE   kirek

kirek

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 164 posts
    • Time Online: 1d 19g 40m 3s

Posted 16 March 2015 - 21:58

Z tego co wiem to Skoda rapid ma dwa rodzaje 4.22 i 3.9 ale nie wiem jak to sprawdzic. Podobno od skody 120 wkladaja bebechy do rapidki zeby zmienic parametry ale co i jak to dokladnie nie wiem



#5 OFFLINE   krychu94

krychu94

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 29 posts
    • Time Online: 1d 5g 18m 21s

Posted 16 March 2015 - 23:02

No to czekam dalej :( może trafi się jakiś mechanior z krwi i kości co potrafiłby coś takiego zmotać lub pomoc, słyszałem  o przeróbkach skrzyń ale drogo to wychodzi i raczej nie opacalne,



#6 OFFLINE   Tomek84

Tomek84

    Master

  • Member
  • 994 posts
    • Time Online: 8d 16g 47m 55s

Posted 17 March 2015 - 06:27

wywal skrzynię i wstaw most z merca lub bmw tak jak to inni robią 
jak dobrze poszukasz to znajdziesz most z bmw z 25% szperą ;)


Dodany obrazek

#7 OFFLINE   jakimiuczek

jakimiuczek

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 53 posts
    • Time Online: 2d 6g 44m 52s

Posted 17 March 2015 - 07:29

Z tego co wiem to Skoda rapid ma dwa rodzaje 4.22 i 3.9 ale nie wiem jak to sprawdzic. Podobno od skody 120 wkladaja bebechy do rapidki zeby zmienic parametry ale co i jak to dokladnie nie wiem

 

 

Ja mam skrzynie 5-tkę od rapidki (3,9) i również trapią mnie krótkie przełożenia. Praktycznie to ruszam z 2-ki a przy100km/h mam 3600obr/min. Koledzy ze skrzyniami od rapidek TEŻ TAK MACIE?!


..........


#8 OFFLINE   krychu94

krychu94

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 29 posts
    • Time Online: 1d 5g 18m 21s

Posted 17 March 2015 - 11:39

wywal skrzynię i wstaw most z merca lub bmw tak jak to inni robią 
jak dobrze poszukasz to znajdziesz most z bmw z 25% szperą ;)

nie interesuje mnie takie rozwiązanie ponieważ nie będe miał biegu wstecznego, tylny most od beemy mam w domu

 

 

co do przełożenia rapidki to sprawdzałem i możesz mieć taki problem bo jedynka jest dość krotka tym bardziej ze to skrzynia piątka,

 

Najlepsze przełożenie ma skrzynia od VW t2/t3 z silnikiem z tyłu, i powinna podejść do malucha skoro od garbusa podchodzi :)

w kalkulatorze sprawdzałem skrzynie malucha skody z głównym 4,22 i VW z przełożeniem 4,51 wychodziło mniej więcej tak:

przy 7tyś obrotów

maluch 160

rapid 170

t3 185



#9 OFFLINE   krychu94

krychu94

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 29 posts
    • Time Online: 1d 5g 18m 21s

Posted 17 March 2015 - 11:44

Przepraszam za drugi post nie mogę znaleźć edycji poprzedniego,

 

ktoś wie moze czy da się przełozyć przełozenie głowne skrzyni z automatu t3 do manuala t3? 

 

i druga sprawa, czy da się przełozyć przełożenie z bisa do zwyklej skrzyni 126p?

 

udalo mi sie nauczyć edycji :D

 

 

 

A skrzynia z CC? :) dość spore przełozenie wygladem pasuje do 126p

 

zostaje mi jeszcze kosz satelitów z BIS  zmiana przełozenia z 4.8 na 4.3 to juz troszkę daje, według kalkulatora predkości przy 7tyś obrotów jest roznica 20kmh na 4biegu.



#10 OFFLINE   kirek

kirek

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 164 posts
    • Time Online: 1d 19g 40m 3s

Posted 17 March 2015 - 17:19

skrzynia z cc bedzie Ci sie krecic w lewo a zatem bedzie awaryjna przy takiej mocy



#11 OFFLINE   krychu94

krychu94

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 29 posts
    • Time Online: 1d 5g 18m 21s

Posted 17 March 2015 - 17:25

Zostaje jednak przy zmianie wałka atakującego i koła talerzowego na bisowskie 38/9, zastanawiam się czy nie było by możliwości dorobienia dodatkowego innego wałka i koła....



#12 OFFLINE   jakimiuczek

jakimiuczek

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 53 posts
    • Time Online: 2d 6g 44m 52s

Posted 18 March 2015 - 07:47

Chciałem dorobić wałek i koło talerzowe do skrzyni skodowskiej żeby ją wydłużyć i firmy krzyczały po 2,5tyś zł a jedna nawet 4,7tyś :crazy:  tak że ten temat odpuściłem.

Co do skrzyni od t2-t3 to od benzyny czy dizla? od dizla pewnie będzie dłuższa, a biorąc pod uwagę że t3 miał większe koła od malucha to obroty do prędkości mogą być dobre. Martwi mnie jeszcze jedno, czy taka skrzynia zmieści się w ''barach'' pomiędzy wahaczami, bo wybląda na szeroką i jeszcze dodatkowo poszerza ją wyjście zmiany biegów.


..........


#13 OFFLINE   krychu94

krychu94

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 29 posts
    • Time Online: 1d 5g 18m 21s

Posted 18 March 2015 - 09:01

bez pomiarów  i tak sie nic nie zdziała chociaż powiem szczerze ze najdłuższa skrzynia chodzi maluchowska + kosz satelitów z bisa, przełozenie 4biegu 0.87 + głowne 4.22 żadna skrzynia pasująca tego nie oferuje.

 



#14 OFFLINE   jakimiuczek

jakimiuczek

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 53 posts
    • Time Online: 2d 6g 44m 52s

Posted 21 March 2015 - 15:31

:   skrzynia od T3 odpada, przed chwilą mierzyłem szerokość ( ta część węższa) ma 30cm nie licząc wyjścia do zmiany biegów i wysprzęglika gdzie i to i to wychodzi na bok. Skrzynia skodowska ma 20cm i wchodzi pomiędzy wahacze na styk. D..a blada, szukajmy dalej co by podeszło do malucha.


..........


#15 OFFLINE   krychu94

krychu94

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 29 posts
    • Time Online: 1d 5g 18m 21s

Posted 22 March 2015 - 09:25

ja juz zakupiłem skrzynie skodowska, szkoda tylko ze z przełozeniem 4.22 :(



#16 OFFLINE   Raczek

Raczek

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 12 posts
    • Time Online: 12g 47m 46s

Posted 06 December 2015 - 17:38

Przepraszam ze odswieze temat ale to najswiezszy z tym co mnie interesuje... I teraz mam pytanie czy nie lepiej przerobić przeniesienie napedu i zasilic kola bezposrednio ze skrzyni motocyklowej ?? wstawic oś z przegubami (oczywiscie przy odpowiedniej rzeżbie) i wtedy przelozneie mozna regulowac zebatkami... dac oczywiscie 2 zabatki na os i podwojny lancuch.. przerobienie walka zdawczego z zebatka przy silniku to tez nie problem.... :) Takie rozwiazania zdaja egzamin na pojedynczym lancuchu w bugach o wadze 400kg wiec i tutaj to moze byc dobre rozwiazanie.





Similar Topics Collapse

  Topic Forum Started By Stats Last Post Info






IPB Skin By Virteq
Witaj,
przeglądasz stronę jako gość, rejestrując się zyskasz dostęp do wielu dodatkowych opcji.