Witam!
Od dłuższego czasu chodzi mi po głowie pomysł zbudowania zupełnie nowego silnika do mojego 126p. Wiele nocy spędziłem na szukaniu potrzebnych informacji póki co doszedłem do wniosków, że optymalne założenia konstrukcyjne dla mnie to:
1) Auto służy do codziennej jazdy
2) Moc 35 - 40KM;
3) Utrzymanie spalania w okolicach serii
4) Hałas na poziomie seryjnego silnika lub mniejszy
5) Max. obroty 6000 - 6500 rpm
6) Zdolność do swobodnych przyśpieszeń w zakresie 75 - 105 km na IV biegu (czyli w zakresie od ok. 3250 obr/min do 4500 obr/min)
6) Skrzynia biegów seryjna z tripodami na przegubach zewnętrznych
Planowane modyfikacje:
1) Zapłon elektroniczny z EL z modułem CUT-OFF (dużo jeżdżę po mieście, myślę że się przyda)
2) Poprawione chłodzenie (aluminiowy wentylator miska oraz pokrywa zaworów, zaślepienie puszki filtra powietrza, dzięki czemu 100% powietrza z dmuchawy będzie służyło do chodzenia); modyfikacje układu doprowadzającego powietrze do dmuchamy opisane np. tu:
3) Gaźnik dwugardzielowy z BIS, CC lub pandy 30 (+ włoska podstawka)
4) Głowica 650E z utwardzonymi gniazdami zaworowymi, z wypolerowanym kanałami dolotowymi oraz splanowana ok 1mm + miedziana uszczelka pod głowicę
5) Koło zamachowe z wersji 650E (czyli to najcięższe) lekko stoczone (nie chcę go staczać zbyt wiele, bo często jeżdżę po górach i lub też dojeżdżam do świateł na biegu)
5) Wydech według projektu opisanego np. tutaj:
6) Sprzęgło z tarczą z tłumikiem drgań skrętnych
Mam jednak oczywiście pytania:
1) Po pierwsze czy te założenia są w ogóle realne?
2) Który nanoplex bedzie wystarczający? Niebieski?
3) Czy przy planowanej mocy trzeba stosować wyczynowe kobrowody, lekkie sworznie i inne tłoki? A może warto powiększać pojemność skokową silnika do 700cm^3?
4) Trzeba interesować się sportowym wałkiem rozrządu (chyba 385 byłby najlepszy) czy seryjny 650E da radę?
5) W temacie głowicy - może po prostu wystarczy założyć tą od pandy wraz z gaźnikiem i bawić się tą wersją silnika czy zmodyfikowana standardowa da radę do codziennej jazdy (chodzi mi oczywiście o jej trwałość)?
6) Jak poradzi sobie z taką mocą seryjna skrzynia?
Będę wdzięczny za wskazówki
Pozdrawiam!
PS: Swap nie wchodzi w grę