Skocz do zawartości


Zdjęcie

Wielka przygoda z BBS MAHLE!

bbs mahle 13 felgi gleba

5 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   pixxer

pixxer

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 67 postów
    • Time Online: 2d 9g 31m 24s

Napisany 10 września 2014 - 18:17

Witam wszystkich!

w ubiegły weekend nabyłem nowy gadżet do mojego maluszka

BBS MAHLE 6Jx13H2 ET13

Musiałem po nie zasuwać 200km, aż do Poznania, ale było warto :jupi:
 

Please Login or Register to see this Hidden Content

Please Login or Register to see this Hidden Content

Please Login or Register to see this Hidden Content




Felgi są w stanie idealnym - tylko na jednej obręczy jest mała ryska na rancie.
Jak na 30 letnie koła - robią wrażenie. Kapsle oryginalne.
Na obręczach założone są mocno już sfatygowane opony FULDA z 1996 roku - do wyrzucenia.

Otworzyłem nowy temat, ponieważ chciałbym opisać tutaj etapami przygotowanie i montaż tych felg do 126p

Plan działania:

1 ) Zakup
2 ) Czyszczenie
3 ) Demontaż opon
4 ) Sprawdzenie kół - Roztoczenie piast
5 ) Dobór śrub pływających, wentyli
6 ) Dobór opon
7 ) Obniżenie auta
8 ) Szkiełkowanie
9 ) Dorobienie kapsli
10) Polerka wibracyjna lub chromowanie felg
11) Montaż

FL '91

sygnatura.gif


#2 OFFLINE   kubam

kubam

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 88 postów
    • Time Online: 2d 7g 38m 18s

Napisany 10 września 2014 - 19:19

Fajne , ile go będziesz obniżać ? I jakie oponki zakładasz ?


FSM POLSKI FIAT126P FL 1993r.


#3 OFFLINE   pixxer

pixxer

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 67 postów
    • Time Online: 2d 9g 31m 24s

Napisany 11 września 2014 - 18:02

Obecnie auto mam zrobione na klasyka 100% oryginał, obniżyć planuje ok 2-3cm max, żeby tak nie stał wysoko jak koza ale też na fabrycznej feldze dobrze wyglądał, Co do opon plan jest taki:

 

Połaże po zaprzyjaźnionych wulkanizacjach i pozbieram różne profile, założę na każdą obręcz inną oponę i wtedy dopiero przymiarka.

 

najbardziej prawdopodobna opcja  - 135/70 R13 ale to się okaże w praniu 8)


FL '91

sygnatura.gif


#4 OFFLINE   Szczepek

Szczepek

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 149 postów
    • Time Online: 3d 5g 41m 51s

Napisany 14 września 2014 - 12:59

Miałem 135/70 na Mahle , naciąg bardzo fajny , ale tylko na parkingu , bo maluch źle się prowadził :/ Zerknij na mój temat ;)

Wysłane z mojego ST26i przy użyciu Tapatalka

#5 OFFLINE   pixxer

pixxer

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 67 postów
    • Time Online: 2d 9g 31m 24s

Napisany 21 września 2014 - 19:22

Dziś znalazłem chwilę czasu i umyłem felgi. Naiwny myślałem że myjka ciśnieniowa i płyn do czyszczenia wystarczą :blink: . Skończyło się na gąbce "Jan niezbędny" i szorowaniu szprycha za szprychą. Rąk nie czuję, ale efekt chyba rekompensuje wszystko :wink:

Aż żal będzie zdzierać ten lakier do polerki.

 

Please Login or Register to see this Hidden Content

Please Login or Register to see this Hidden Content

Please Login or Register to see this Hidden Content

Please Login or Register to see this Hidden Content

 

Please Login or Register to see this Hidden Content

 

i na koniec prowizoryczna przymiarka - ale te opony są baloniaste :P

 

Please Login or Register to see this Hidden Content


FL '91

sygnatura.gif


#6 OFFLINE   pixxer

pixxer

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 67 postów
    • Time Online: 2d 9g 31m 24s

Napisany 03 lutego 2017 - 21:06

:jupi: Po długiej przerwie wracam do projektu. Felgi nieruszane przeleżały ponad dwa lata. W tym tygodniu zdjąłem opony i zawiozłem BBS'y do specjalisty.

Please Login or Register to see this Hidden Content



Na początek sprawdził czy obręcze są proste - trzy były idealne, jedna wymagała delikatnego prostowania.

Please Login or Register to see this Hidden Content



Kolejnym etapem było roztaczanie piast i wstawienie stalowych tulei. Niestety poprzedni właściciel trochę nabroił i samo roztaczanie nie wchodziło w grę :sad:

Please Login or Register to see this Hidden Content



ostatni krok to przetoczenie rantów. Poprosiłem o to, ponieważ dwie felgi miały przetarcia, teraz wszystkie są jak z fabryki.

Please Login or Register to see this Hidden Content

Please Login or Register to see this Hidden Content



Czeka mnie jeszcze dobór śrub pływających, z ciekawości włożyłem starą szpilkę, zobaczcie jaka jest krótka:

Please Login or Register to see this Hidden Content



Pomierzyłem wszystko, standardowa śruba to STOŻEK M12x1,5x27mm.

Do BBS potrzebuję stożkowych śrub pływających o długości 40-45mm

pytałem w lokalnych sklepach i wulkanizacjach, chcieli 15zł/sztukę,

na allegro znalazłem takie jak poniżej za 8zł/sztuka:

M12x1,5x42MM STOŻEK


Please Login or Register to see this Hidden Content



niestety śrub zabezpieczających przed kradzieżą o takich wymiarach nie znalazłem nigdzie :sad:

zaczynam się rozglądać za wentylami... 8)


FL '91

sygnatura.gif




Similar Topics Collapse

  Temat Forum Rozpoczęty przez Statystyki Informacje o ostatnim poście






IPB Skin By Virteq
Witaj,
przeglądasz stronę jako gość, rejestrując się zyskasz dostęp do wielu dodatkowych opcji.