Skocz do zawartości


Zdjęcie

Swap czy tuning silnika?


15 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   arekini

arekini

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 7 postów
    • Time Online: 8g 32m 20s

Napisany 01 czerwca 2014 - 20:43

Witam wszystkich serdecznie!  :wink:

Mój pierwszy post, mam nadzieję, że nie ostatni. Zaczynając od początku, zawsze miałem w sercu małego fiacika. Jak byłem malutki, tata zawsze woził mnie nim do przedszkola, pewnie dlatego pozostał sentyment. Cały czas myślałem o własnym fiaciku i wreszcie nastał ten czas. Moim planem jest 126p w wersji przed face-liftingiem zrobiony na tzw. "cult style". Bardzo mi się podobają takie samochody i zamierzam coś takiego stworzyć. Teraz do sedna:

Chciałbym, żeby maluch, oprócz delikatnej gleby i szerszych kół, nie był przerabiany. Najważniejszą rzeczą jest pozostawienie kanapy. I tutaj zaczyna się problem. Chciałbym jakiś mocniejszy napęd, aby pod jakąś górkę bez problemów ciągnął i troszkę lepszy start miał. Kaszlak służyć ma w zamyśle tylko na zloty/niedzielne wypady. I tu do Was pytanie - co można zrobić, by uzyskać przyrost mocy (koło 40km byłoby idealnie), jednocześnie nie zmieniając wnętrza samochodu? Fajnie by było, gdyby mogła być skrzynia maluchowska niewymagająca comiesięcznej naprawy/wymiany  :lol2:

Koszty wiadomo - oszczędzać nie zamierzam, ale jak da się zrobić taniej to czemu nie. Ogółem jestem otwarty na każdą propozycję (swapy itd) ale ten jeden konieczny warunek - wnętrze niezmienione  :faja:

 

Wiem, że jestem wybredny, ale mam takie marzenie a one są po to, żeby je spełniać!

Z góry dzięki za pomoc  :wink:

 

 



#2 OFFLINE   Damian126elx

Damian126elx

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 367 postów
    • Time Online: 9d 6g 10m 44s

Napisany 01 czerwca 2014 - 21:03

Wszystkie pytania kieruj do Porthos-a, dobrze że nie chcesz zmieniać nic w fiacie, moim zdaniem swap to już nie maluch,
Porthos(Sebastian) wszysko Ci wyjaśni.

#3 OFFLINE   malczan22

malczan22

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 209 postów
    • Time Online: 3d 10g 43m 7s

Napisany 01 czerwca 2014 - 21:18

Swap taniej ci wyjdzie i jest bardziej rozwojowy  :D



#4 OFFLINE   Damian126elx

Damian126elx

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 367 postów
    • Time Online: 9d 6g 10m 44s

Napisany 02 czerwca 2014 - 06:00

A przy swapie nie trzeba czasem ingerować w karoserie? Czego wlasnie Arekini tego nie chce

#5 OFFLINE   arekini

arekini

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 7 postów
    • Time Online: 8g 32m 20s

Napisany 02 czerwca 2014 - 11:33

Dzięki wszystkim za odpowiedzi ;) Co do ingerowania w karoserię to chodzi o wygląd, jakieś wzmocnienia itp mogą być. Co do wypowiedzi Damian126elx też uważam, że zwykły silnik to ta klasyka.
Proszę o dalsze propozycje i dziękuję za poprzednie ;)

#6 OFFLINE   malczan22

malczan22

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 209 postów
    • Time Online: 3d 10g 43m 7s

Napisany 02 czerwca 2014 - 12:23

Jeśli chodzi o wygląd oryginalny to przy swapie niestety w przednim pasie musisz wyciać wlot na chłodnicę. Wiec musisz się zastanowić w jakiem kieunku chcesz pójść. Ale jeśłi chcesz osiągnąc coś ok 40KM i bezproblemowo to zostań przy serii, ja miałem u siebie coś ponad 30KM i byłem zadololony przyspieszeniem i  wysokich podjazdów się nie obawiałem :D



#7 OFFLINE   arekini

arekini

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 7 postów
    • Time Online: 8g 32m 20s

Napisany 02 czerwca 2014 - 14:11

czyli jest tak jak myślałem - tuning seryjnego lepiej mi podpasuje. Teraz takie sprawy, głównie natury technicznej ?

1. Czy trudno osiągnąć w maluchu z seryjnego silnika około 40 km ? Jeśli tak, to jak bardzo spada żywotność takiej jednostki ?

2. Jeśli mocno spada żywotność, to jakie modyfikacje są w stanie zapewnić dużą poprawę bez strasznego "piłowania" silnika ? 

3. Po takich modyfikacjach seryjne chłodzenie malucha wystarcza ?

 

Jak sobie coś przypomnę to będę pytał i dzięki za pomoc, ludzie tu są WIELCY!  :wink:



#8 OFFLINE   malczan22

malczan22

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 209 postów
    • Time Online: 3d 10g 43m 7s

Napisany 02 czerwca 2014 - 21:41

1.Trudno nie jest tylko koszt rośnie takiej modyfikacji.

2.Nie jak wszytko jest dobrze ogarniete to bez róznicy

3.Wystarczy ale zawsze dla pewności można założyc wieksze koło pasowe



#9 OFFLINE   arekini

arekini

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 7 postów
    • Time Online: 8g 32m 20s

Napisany 02 czerwca 2014 - 22:34

Tak patrzyłem na wyczyny Porthosa (te z maluchami oczywiście) i jestem pełen podziwu ale jedno mnie nurtuje. W wielu miejscach albo pisał o robieniu silnika pod 40 km albo ktoś pisał, że chciałby tyle mieć. Pytanie, czy to rzeczywiście takie drogie, czy raczej ludzie się w to nie bawią bo to "tylko do kjs" itp. Tak "na oko" inwestując w sam silnik powiedzmy 2000zł (oczywiście bez kupna silnika) coś ciekawego powstanie? Bo to chyba max, jaki mogę w silnik wrzucić ;)
Trochę zgłębiłem temat i silnik na pewno zostanie seria, bo nie już w dowód nie chcą wbijac zmiany pojemności, a chciałbym móc bez obaw dalszą trasę zrobić ;)

#10 OFFLINE   zolo

zolo

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 369 postów
    • Time Online: 4d 2g 43m 30s

Napisany 03 czerwca 2014 - 20:09

 

 

Pytanie, czy to rzeczywiście takie drogie, czy raczej ludzie się w to nie bawią bo to "tylko do kjs" itp. Tak "na oko" inwestując w sam silnik powiedzmy 2000zł (oczywiście bez kupna silnika) coś ciekawego powstanie?

 

Podniesienie mocy silnika prawie dwukrotnie do tanich nie nalezy. 

 

Zeby zbudowac mocny silnik ktory w miare dlugo posluzyl to trzeba go zbudowac praktycznie na nowych czesciach i do tego zmodyfikowanych. Trzeba brac pod uwage zakup i koszta obrobki czesci. Silnkiem majacym 40km mozna spokojnie jezdzic na co dzien po bulki do sklepu a nie tylko kjs czy sprint. Za dwa tysie mozna cos juz sensownego wystrugac ale 40km to nie bedzie mialo.

 



#11 OFFLINE   arekini

arekini

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 7 postów
    • Time Online: 8g 32m 20s

Napisany 03 czerwca 2014 - 20:56

To tak na oko jaki silnik można złożyć, by maluch przede wszystkim miał siłę pod górę (wiadomo, lepszy start to bonusik) i nie kosztowało majątku ?

Podkreślę jeszcze raz, to 40 km to była wartość orientacyjna i już widzę, że przesadzona. Główne założenie to poprawa dynamiki przyspieszania do 80 oraz wygodniejsza jazda pod górkę. Powiedzmy coś koło 30 km dałoby radę ? :wink:



#12 OFFLINE   malczan22

malczan22

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 209 postów
    • Time Online: 3d 10g 43m 7s

Napisany 03 czerwca 2014 - 21:19

No to tak wałek np jak ja miałem hałczyńskiego cena oko 300zł, głowica 3mm cena ok 100zł, lekki zamach też granice 100zł, do tego obrubka kanałów w głwocy, skracanie osłon popychaczy nie wiem i le za to bo robiłem to sam. Dolot przerobić, przy gażniku podłybać i ładnie już się to bedzie odpychało :D



#13 OFFLINE   zolo

zolo

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 369 postów
    • Time Online: 4d 2g 43m 30s

Napisany 03 czerwca 2014 - 21:34

Na +35km proponowalbym walek 290 badz 385

Do tego glowica - 3,5 moze 4mm plus pelna obrobka (przydadza sie tez zawory Paradowskich jesli chcesz wyzej krecic silnik )

Pomierzyc czy zawory spotkaja sie z tlokiem, wrazie czego frezy na denku tloka. (przy -3,5mm byc moze udaloby sie uniknac frezow)

Nowe tloki - sworznie - pierscienie, nowe cylindry lub stare do szlifu/honowania

Czopy walu pomierzyc w raze czego do szlifu, nowe panewki glowne i korbowe

W bloku pomierzyc lozyskowanie walka  na 80% bedzie trzeba go tulejowac

Lrzejsze korby nie zaszkodza, stoczone kolo zamachowe , nowe sprzeglo tez nie zaszkodzi.

Przerobic gaznik, dac tlumik o mniejszych oporach przeplywu spalin

Do tego bedzie potrzebna masa uszczelek i reszta dupereli typu rozrzad, skrocone osloni oraz laski popychaczy, szklanki popychaczy itd.

 

Takich dupereli sie troche nazbiera



#14 OFFLINE   arekini

arekini

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 7 postów
    • Time Online: 8g 32m 20s

Napisany 03 czerwca 2014 - 21:35

Czyli według Ciebie już nawet w 1000 można się wyrobić z w miarę dobrym silnikiem ? Nie ukrywam, że wolałbym przeznaczyć 1000 więcej na odrestaurowanie wnętrza + blacha i 1000 na silnik. Im taniej tym lepiej (oczywiście w sensie budżetowym, bo jestem z tych ludzi, co mając coś średniego za 80 zł i rewelacyjnego za 130 wybierze to drugie  :jupi:  ). Generalnie chodzi o to, żeby dużo lepiej się zbierał (moc) ale przeróbki tylko do tego momentu, gdzie to widać najlepiej (efekty). Po prostu chcę uniknąć sytuacji, że mając powiedzmy ~30 km dokładając 500 zł będzie lepiej o 1s do setki. Dla mnie bez sens i chciałbym zrobić co się da w korzystnej relacji cena=efekty  :faja:  

Z chęcią wysłucham innych porad, bo nie ukrywam, że zielony jestem, a także dziękuję za dotychczasową pomoc  :wink:



#15 OFFLINE   zolo

zolo

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 369 postów
    • Time Online: 4d 2g 43m 30s

Napisany 03 czerwca 2014 - 22:18

Ceny orientacyjne tak na szybko

 

Zestaw naprawczy: cylindry, tloki, pierscienie, sworznie (~350)

Planowanie glowicy (~120)

Obrobka kanalow (~250)

Obrobka tlokow (~160)

Zawory Paradowskich (~300)

Obrobka korb (~160)

Szlif walu (~100)

Tulejowanie bloku (~70)

Walek rozrzadu (~350)

Rozrzad (~100)

Oslony popychaczy aluminiowe (~130)

Uszczelka miedziana pod glowice (~30)

Kolo zamachowe (~120)

Panewki korbowe (~40)

Panewki glowne (?)

Tlumik (~150)

Gaznik (?)

Olej (?)

Uszczelki (?)

Itd. (?)

 

Oczywiscie jesli ma sie, mozliwosci (podstawowy sprzet), troche wprawy niektore przerobki mozna zrobic samemu badz inaczej.

 

Np. zamiast aluminiowych oslon popychaczy mozna samemu skrocic seryjne. Zamiast kupywanie kompletnego zestawu naprawczego mozna kupic go bez cylindrow. Przerobke gaznika mozna zrobic samemu. Powiekszyc kanaly w glowicy moznaz tez samemu (potrzeba frezow/kamieni, szlifierki pneumatycznej i kompresora) Zamiast zaworow paradowskich mozna wstawic nowy seryjny szajs. Mozna przerobic seryjny tlumik . ITD. 



#16 OFFLINE   arekini

arekini

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 7 postów
    • Time Online: 8g 32m 20s

Napisany 03 czerwca 2014 - 22:38

Dzięki zolo za +/- wycenę. Co do mojego wcześniejszego postu, to niestety nie zdążyłem przeczytać Twojego ;)
Ty podałeś mniej więcej co można zrobić za 2000 zł i silnik wtedy już bardzo dobry, dobrze rozumiem?
Dzięki każdemu za pomoc ;)



Similar Topics Collapse

  Temat Forum Rozpoczęty przez Statystyki Informacje o ostatnim poście






IPB Skin By Virteq
Witaj,
przeglądasz stronę jako gość, rejestrując się zyskasz dostęp do wielu dodatkowych opcji.