Skocz do zawartości


Zdjęcie

brak kompresji - dziwna sprawa


12 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   zioleczko450

zioleczko450

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 452 postów
    • Time Online: 2d 17g 39m 18s

Napisany 09 grudnia 2013 - 21:13

Tu chodzi o moje punto 1.1

5000km przepaliłem uszczelkę pod głowicą.

Głowica splanowana, nowe śruby, nowa oryginalna uszczelka, zawory wypolerowane i podocierane, gwinty poprawione, nowe uszczelki, simeringi itp.

Poskładałem, odpalił na dotyk, przejeździłem 5000 km gdzie wszystko jeździło cudownie, i nagle podczas jazdy silnik wyzionął ducha. Rozrusznik kręcił jak szalony, totalny brak kompresji. Byłem przekonany, że coś zrobiłem nie tak przy poprzednim składaniu uszczelki i głowicy.

Byłem przekonany, ze to znowu uszczelka - tu może mój błąd - nie sprawdziłem kompresji na cylindrach przed ponownym jej zdjęciem i nie sprawdziłem znaków na rozrządzie. Natomiast rozrząd nie wydawałby się być naruszony, pasek naciągnięty ok, świece dokręcone.

Osobiście nigdzie nie widzę przepału, przedmuchu, olej zlałem czysty i płyn chłodniczy tak samo. Jakieś sugestie?


Dzisiaj zrzuciłęm głowicę i moim oczom ukazał się taki widok:

Dodany obrazek


Dodany obrazek

Dodany obrazek

#2 OFFLINE   arek

arek

    loża szyderców

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 3 951 postów
    • Time Online: 3d 6g 45m 19s

Napisany 09 grudnia 2013 - 23:37

dałeś dupy że nie sprawdziłeś rozrządu :P na 99% rozrząd ci przeskoczył, a że silnik nie kolizyjny to nic nie zablokowało

#3 OFFLINE   morrek

morrek

    Master

  • Member
  • 1 732 postów
    • Time Online: 2d 2g 35m 4s
Garaż Zobacz Garaż

Napisany 10 grudnia 2013 - 14:29

Jak wyżej

#4 OFFLINE   zioleczko450

zioleczko450

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 452 postów
    • Time Online: 2d 17g 39m 18s

Napisany 10 grudnia 2013 - 16:25

:( smuteczek..

Ale od czego taki rozrząd może przeskoczyć w zasadzie? i pasek by nie pękł, ani nic? nie wygląda na wymęczony, wręcz bym powiedział świeżynka, 30kkm może ma zrobione. napinacz mógł w kuku zagrać? Czy takie rzeczy poprostu się dzieją i nie podlegają głębszemu wytłumaczeniu?

i zaś od nowa skłądanie i nowa uszczelka, żeby się przekonać czy rozrząd był ok. Nadgorliwość gorsza od faszyzmu a fee.. mam psią skórę

#5 OFFLINE   pawlom95

pawlom95

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 141 postów
    • Time Online: 6g 42m 53s

Napisany 10 grudnia 2013 - 23:17

Może słabo był pasek napięty ? napinacz nie skręcony ?
A może masz sciętego klina na wale lub wałku :wink: sprawdź to, jest to bardzo prawdopodobne.
Jesteś pewny że rozrząd ma 30kkm ? A ile lat może mieć pasek ? Wymienia się go też po 10 latach niezależnie od przebiegu, po prostu twardnieje i też może przeskoczyć.

#6 OFFLINE   zioleczko450

zioleczko450

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 452 postów
    • Time Online: 2d 17g 39m 18s

Napisany 16 grudnia 2013 - 20:38

Tu się ukazał winowajca.

Także tylko wtopiłem na nowej uszczelce, nowych śrubach i 2 godzinach roboty. hehe :)

Dodany obrazek

#7 OFFLINE   pawlom95

pawlom95

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 141 postów
    • Time Online: 6g 42m 53s

Napisany 16 grudnia 2013 - 21:51

Klin ułamany ?
A to koło nie powinno mieć większych zębów ? :D

#8 OFFLINE   zioleczko450

zioleczko450

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 452 postów
    • Time Online: 2d 17g 39m 18s

Napisany 16 grudnia 2013 - 22:16

Owszem, jak widać na zdjęciu.
Wiesz co, nie wiem czy kółko nie powinno mieć wyższych zębów, może tak zdjęcie nie oddaje ich wysokości. W każdym razie miałem drugie kółko od uno identyczne, i miało tak samo wysokie zęby. Pasek akurat pasuje idealnie w taką głębokość.

A tak btw - od czego ten klin może się urwać? od zmęczenia, złego dokręcenia? w sumie nie powinno chyba coś takiego mieć miejsca.. Takiego piździelca zrobili małego, no praktycznie jeden wąs go trzyma.

#9 OFFLINE   pawlom95

pawlom95

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 141 postów
    • Time Online: 6g 42m 53s

Napisany 16 grudnia 2013 - 22:31

Klin jest pewnego rodzaju zabespieczeniem :wink: rwie się gdy wpadnie coś w rozrząd, gdy coś nie dokręcone itp.
Jak już masz na wierzchu to zmień ten rozrząd.

#10 OFFLINE   arek

arek

    loża szyderców

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 3 951 postów
    • Time Online: 3d 6g 45m 19s

Napisany 17 grudnia 2013 - 21:03

klin się rwie jak ktoś za słabo dokręci kółko, tyczy się to tez tego na dole na wale

ten silnik jest idiotoodporny nawet jak coś wleci i zerwie pasek to nic się nie stanie

#11 OFFLINE   pawlom95

pawlom95

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 141 postów
    • Time Online: 6g 42m 53s

Napisany 17 grudnia 2013 - 21:58

Niewiele osób tak robi, ale właśnie jest to dobry przykład że wszystko w rozrządzie na pasku powinno być zawsze skręcone na specjalnym kleju do gwintów.
Osobiście tak zawsze robię, przynajmniej mogę spać spokojnie, a tu wystarczy jedna śrubka że się zluzuje od wibracji i dziękuje dobranoc.

#12 OFFLINE   zioleczko450

zioleczko450

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 452 postów
    • Time Online: 2d 17g 39m 18s

Napisany 17 grudnia 2013 - 22:00

robiłem na ten klej anaerobowy do gwintów, przykręciłęm solidnie.. (wymieniałem uszczelniacz wałka) więc nie wiem dlaczego tak się stało

#13 OFFLINE   ananas

ananas

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 593 postów
    • Time Online: 1d 4g 48m 27s

Napisany 17 grudnia 2013 - 22:34

może i tak moment nie był wystarczający



Similar Topics Collapse

  Temat Forum Rozpoczęty przez Statystyki Informacje o ostatnim poście






IPB Skin By Virteq
Witaj,
przeglądasz stronę jako gość, rejestrując się zyskasz dostęp do wielu dodatkowych opcji.