Jaki akumulator
Started By
marekti
, 20 paź 2013 16:14
54 odpowiedzi na ten temat
#21 OFFLINE
Napisany 28 października 2013 - 18:26
to że ktoś sobie handluje rupieciami do samochodów to jeszcze nie znaczy że ma o tym pojęcie
jak będziesz sobie odpalał i gasił to nie ma znaczenia czy masz duży czy mały akumulator każdy prędzej czy później padnie, większy akumulator po prostu dłużej wytrzyma
sprawny alternator jest w stanie uzupełnić ubytek prądu powstały przy rozruchu w ciągu góra 15 minut
podaj mi jakiś sensowny poparty faktami, a nie czyimiś opowieściami argument albo zamilcz chłopku bo cie każę wychłostać
jak będziesz sobie odpalał i gasił to nie ma znaczenia czy masz duży czy mały akumulator każdy prędzej czy później padnie, większy akumulator po prostu dłużej wytrzyma
sprawny alternator jest w stanie uzupełnić ubytek prądu powstały przy rozruchu w ciągu góra 15 minut
podaj mi jakiś sensowny poparty faktami, a nie czyimiś opowieściami argument albo zamilcz chłopku bo cie każę wychłostać
#23 OFFLINE
Napisany 28 października 2013 - 18:35
arek ma rację, a ja do tego powiem jedno, akumulator jest swoistego rodzaju odbiornikiem prądu zapobiegającym spaleniu alternatora. Jeśli alternator jest sprawny nie ma czegoś takiego jak niedoładowanie. Coś nie pobierze więcej prądu niż ma to ustalone.
Nie wiem czy wiesz sam o czym mówisz, piszesz o doborze ze względu na prąd rozruchu, a następnie drążysz o pojemności akumulatora.nie wiem czy wiecie ale akumulator dobiera się również ze względu na potrzebny prąd rozruchu (skoda octavia 1.6 benzyna w standardzie miała wkładany akumulator 45Ah)
#25 OFFLINE
Napisany 28 października 2013 - 18:48
Facet napięcie to drugorzędna sprawa, bo podstawą jest prąd ładowania. Nie wiem co jest dziwnego w 14v ?
#26 OFFLINE
Napisany 28 października 2013 - 18:50
w dupie byłeś gówno widziałeś
alternator daje taki prąd na jaki jest w danej chwili zapotrzebowanie a gdy pobór przekroczy jego wydajność, a gdy zapotrzebowanie przekracza możliwości alternatora to zaczyna sie rozładowywanie akumulatora
napięcie wyższe niż 14,4V powoduje intensywne gazowanie elektrolitu i może doprowadzić do wybuchu akumulatora, po to jest regulator napięcia aby utrzymać te 14v w całym zakresie obrotów
nie znasz podstaw mechaniki ani elektryki, a dyskutujesz
alternator daje taki prąd na jaki jest w danej chwili zapotrzebowanie a gdy pobór przekroczy jego wydajność, a gdy zapotrzebowanie przekracza możliwości alternatora to zaczyna sie rozładowywanie akumulatora
napięcie wyższe niż 14,4V powoduje intensywne gazowanie elektrolitu i może doprowadzić do wybuchu akumulatora, po to jest regulator napięcia aby utrzymać te 14v w całym zakresie obrotów
nie znasz podstaw mechaniki ani elektryki, a dyskutujesz
#27 OFFLINE
Napisany 28 października 2013 - 19:00
sam napisałeś że masz na niskich obrotach 14V, tylko napięciem akumulatora nie naładujesz, maluch ma alternator 30-35A i to czy wyrobi zależy od poboru (wyposażenia i innych bajerów ) "masz pompkę o pojemności 1l i pojemniki 2,4l który szybciej napełnisz?" jak wcześniej wspomniałem wszystko zależy od tego w jakich warunkach będzie używany akumulator (długość trasy, częstość rozruchów silnika itp.)
#28 OFFLINE
Napisany 28 października 2013 - 19:05
to jest wszystko jeden chuj bo prąd potrzebny do rozruchu się nie zmienia, zmienia się tylko pojemność akumulatora
już to pisałem, jak założysz większy akumulator to auto nie zacznie nagle pobierać więcej prądu
sprawny alternator sobie z tym poradzi
alternator w przeciwieństwie do prądnicy ma już przy niskich obrotach duży prąd ładowania
już to pisałem, jak założysz większy akumulator to auto nie zacznie nagle pobierać więcej prądu
sprawny alternator sobie z tym poradzi
alternator w przeciwieństwie do prądnicy ma już przy niskich obrotach duży prąd ładowania
#29 OFFLINE
Napisany 28 października 2013 - 19:07
Podczas rozruchu masz chwilowy wysoki pobór prądu, który uzupełniany jest w krótkim czasie podczas jazdy. Jak sam już stwierdziłeś, że alternator ma taką wydajność prądową, to teraz se oblicz ile prądu pobiera maluch podczas jazdy.
#30 OFFLINE
Napisany 28 października 2013 - 19:17
to tera "se" poczytaj jakie alternatory są w samochodach do których wkłada się akumulatory 60Ah > bo na pewno nie 30-35A jeżeli wgl wiesz co to natężenie prądu bo z tego co piszesz opierasz się na voltach jak na razie "to jest wszystko jeden chuj bo prąd potrzebny do rozruchu się nie zmienia, zmienia się tylko pojemność akumulatora " co za tym idzie zmienia się czas potrzebny na naładowanie akumulatora
#31 OFFLINE
Napisany 28 października 2013 - 19:22
Jak na razie to sam widzę, że to ty piszesz o voltach, bo ja nie wspomniałem w powyższym poście ani słowa o napięciu, także policz se ile pobiera prądu i jaki ma zapas alternator.
#32 OFFLINE
Napisany 28 października 2013 - 19:25
czas potrzebny na doładowanie akumulatora się nie zmienia bo ubytek prądu jest ten sam, co innego jakbyś chciał naładować akumulator który jest rozładowany do zera
w drugim samochodzie mam alternator 60A a akumulator 100Ah i jakoś to funkcjonuje bez większych problemów
w drugim samochodzie mam alternator 60A a akumulator 100Ah i jakoś to funkcjonuje bez większych problemów
#36 OFFLINE
Napisany 28 października 2013 - 19:40
fiatamoc daj se na luz Jaki sens jest kłucic sie na forum Jakbyś nie zauważył, jesteś w zdecydowanej mniejszości, a chłopaki(arek, morrek i Wicher126) wydaje mi się mają nieco doświadczenia w tej dziedzinie. Więc przestań już spamować
Fiat 126p - "Bo to historia, Bo to marzenia"
wrzesień 1994 modernizacja nadwozia, wychodzi wersja el, Wtedy też się urodziłem.
Email podany w moim opisie jest nieaktualny.
Mój aktualny email to: [email protected]
wrzesień 1994 modernizacja nadwozia, wychodzi wersja el, Wtedy też się urodziłem.
Email podany w moim opisie jest nieaktualny.
Mój aktualny email to: [email protected]
#39 OFFLINE
Napisany 28 października 2013 - 19:58
ty mi tu nie pierdol bo robię w zawodzie, trudnię się na co dzień elektromechaniką
twoja wiedza ogranicza sie do tego co ci facet w sklepie nagadał, jak nie masz o czymś pojęcia to nie pisz
nie masz ani wiedzy teoretycznej ani praktycznej, a się wypowiadasz i wprowadzasz w błąd
twoja wiedza ogranicza sie do tego co ci facet w sklepie nagadał, jak nie masz o czymś pojęcia to nie pisz
nie masz ani wiedzy teoretycznej ani praktycznej, a się wypowiadasz i wprowadzasz w błąd
Similar Topics
Temat | Forum | Rozpoczęty przez | Statystyki | Informacje o ostatnim poście | |
---|---|---|---|---|---|
Jaki kolor lakieru? |
Stylistyka | Sierściu |
|
|
|
Jaki silnik najprościej włożyć ? |
SWAP Center | Low&Adrian&Slow |
|
|
|
Felgi 5.5j ET38 - Jakie opony? |
Stylistyka | kumakotwock |
|
|
|
Felgi OZ FSO jakie opony ? |
Stylistyka | fircu |
|
|
|
Jaki mam kod koloru? |
Stylistyka | Robal |
|
|