Skocz do zawartości


Zdjęcie

Irytujący problem z radiem


10 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Hopek

Hopek

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 12 postów
    • :

Napisany 10 marca 2013 - 16:50

Radio wyłącza się przy włączonym silniku ,traci wszystkie ustawienia. Myślałem że to problem z instalacją radia, zrobilem nowa kostkę wszytskie kable z radia na nowo, nie pomogło :( Problem jest o tyle dziwny że radio działa i przy wył/ zał zapłonie, nie działa należycie tylko z właczonym silnikiem , radio odpada wkładałem inne i to samo, miał ktoś podobny problem , bardzo proszę o pomoc.

#2 OFFLINE   Rafal_3695

Rafal_3695

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 7 postów
    • :

Napisany 10 marca 2013 - 19:18

A pod jakie dokładnie przewody się wpiąłeś? Radio ma dwa przewody zasilające. Jedno to zasilanie "ciągłe" (najczęściej kolor żółty) i ma być podpięte bezpośrednio do plusa akumulatora, a drugi przewód to sterowanie, czyli załączanie i ten przewód ma być podłączony do stacyjki lub innego rozłącznika.

Dziwny objaw, a nie użyłeś przypadkiem do zasilania przewodu od cewki zapłonowej? Płyną tam podczas pracy silnika zmienne prądy co może zakłócać pracę radia. Być może podczas przekręcenia kluczyka do załączenia rozrusznika pojawia się gdzieś zwarcie na radiu, co tłumaczyło by reset ustawień. Znajdź odpowiednie przewody do tego radyjka, a jak takich (oryginalnych) nie posiadasz to połóż nowe.

#3 OFFLINE   arek

arek

    loża szyderców

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 3 951 postów
    • Time Online: 3d 6g 45m 19s

Napisany 10 marca 2013 - 20:24

czerwony kabel plus stały żółty plus po stacyjce, nie mieszaj

#4 OFFLINE   Hopek

Hopek

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 12 postów
    • :

Napisany 11 marca 2013 - 18:36

czerwony kabel miałem spiety razem z żółtym bezpośrednio do + akumulatora, dalem żółty pod stacyjkę to po każdym jej wyłączeniu ustawienia się traciły a problem dalej nie zniknął radio dalej się resetuje. Cholera strasznie mnie już to irytuje ! :evil: Może diody tworzące mostek prostowniczy z alternatora są do dupy i napiecię nie jest do końca stałe ? Obrotomierz tez lubi wariować , wyświetla się na nim czasami niewiadomo co , co chwile sam pokazuje napięcie a w założeniu trzeba kliknąć zeby się ukazało . Jakieś propozycje ?

#5 OFFLINE   arek

arek

    loża szyderców

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 3 951 postów
    • Time Online: 3d 6g 45m 19s

Napisany 11 marca 2013 - 19:35

jak był spięty żółty z czerwonym to było odbrze bo radio nie powinno wtedy gubic pamięci i działać nawet bez stacyjki, myślę ze to coś z radiem jest nie tak

#6 OFFLINE   Hopek

Hopek

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 12 postów
    • :

Napisany 12 marca 2013 - 00:52

Arek właśnie radio odpada , podłączyłem inne i to samo kurde nie wiem co to może być już głupi jestem co dod tego !

#7 OFFLINE   Harnas

Harnas

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 2 323 postów
    • Time Online: 1d 3g 34m 38s

Napisany 12 marca 2013 - 07:35

Zmierz napiecie na kablach zasilajacych z woltomierzem ;)
Dodany obrazek

#8 OFFLINE   Hopek

Hopek

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 12 postów
    • :

Napisany 12 marca 2013 - 13:33

mierzylem , ok. 14v

#9 OFFLINE   Rafal_3695

Rafal_3695

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 7 postów
    • :

Napisany 13 marca 2013 - 18:41

arek, z całym szacunkiem ale jesteś w błędzie i wprowadasz kolege również w błąd. Radio posiada 2 przewody zasilające. Jeden ma być na stałe podpięty pod akumulator, bo to właśnie on odpowiada za pamięć radia, zegarek itp. Drugim załączasz radio. Jeśli zmostkujesz te przewody to po wyjęciu klucza ze stacyjki automatycznie pozbawiasz radia zasilania potrzebnego do podtrzymania pamięci. Mało tego, przez stacyjkę płynie wtedy większy prąd niż powinien (zasilający przewód jest główny więc to on pobiera roboczy prąd, załączającym płynie malutki prąd - jak w przekaźniku sterowanie)

Polecam zrobić koledze jednak tak jak napisałem. Jeden (najczęściej żółty) ma być na stałe podłączony do akumulatora, a drugim podpinasz się pod rozłącznik typu stacyjka. Jeśli w Twoim wypadku kolory są inne to musisz kombinować lub przeczytać w instrukcji radia.

Pozdrawiam

#10 OFFLINE   Lucas621p

Lucas621p

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 196 postów
    • Time Online: 15g 9m 27s

Napisany 13 marca 2013 - 19:23

kto podpina radio w maluchu pod stacyjkę trzeba by auto zostawić na zapłonie aby radio działało na postoju ale to moje zdanie ja zawsze miałem żółty za stałe pod akumulator a czerwony pod przełącznik i działał na zasadzie jak stacyjka ale to tylko moja wypowiedz i tak każdy zrobi kal będzie chciał

#11 OFFLINE   Rafal_3695

Rafal_3695

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 7 postów
    • :

Napisany 13 marca 2013 - 19:48

Racja, w maluchu stacyjka ma tylko jedną pozycję. Dlatego lepiej jest zastosować osobny rozłącznik w okolicy radia.



Similar Topics Collapse

  Temat Forum Rozpoczęty przez Statystyki Informacje o ostatnim poście






IPB Skin By Virteq
Witaj,
przeglądasz stronę jako gość, rejestrując się zyskasz dostęp do wielu dodatkowych opcji.