Radio wyłącza się przy włączonym silniku ,traci wszystkie ustawienia. Myślałem że to problem z instalacją radia, zrobilem nowa kostkę wszytskie kable z radia na nowo, nie pomogło Problem jest o tyle dziwny że radio działa i przy wył/ zał zapłonie, nie działa należycie tylko z właczonym silnikiem , radio odpada wkładałem inne i to samo, miał ktoś podobny problem , bardzo proszę o pomoc.
Irytujący problem z radiem
Started By
Hopek
, 10 mar 2013 16:50
10 odpowiedzi na ten temat
#2 OFFLINE
Napisany 10 marca 2013 - 19:18
A pod jakie dokładnie przewody się wpiąłeś? Radio ma dwa przewody zasilające. Jedno to zasilanie "ciągłe" (najczęściej kolor żółty) i ma być podpięte bezpośrednio do plusa akumulatora, a drugi przewód to sterowanie, czyli załączanie i ten przewód ma być podłączony do stacyjki lub innego rozłącznika.
Dziwny objaw, a nie użyłeś przypadkiem do zasilania przewodu od cewki zapłonowej? Płyną tam podczas pracy silnika zmienne prądy co może zakłócać pracę radia. Być może podczas przekręcenia kluczyka do załączenia rozrusznika pojawia się gdzieś zwarcie na radiu, co tłumaczyło by reset ustawień. Znajdź odpowiednie przewody do tego radyjka, a jak takich (oryginalnych) nie posiadasz to połóż nowe.
Dziwny objaw, a nie użyłeś przypadkiem do zasilania przewodu od cewki zapłonowej? Płyną tam podczas pracy silnika zmienne prądy co może zakłócać pracę radia. Być może podczas przekręcenia kluczyka do załączenia rozrusznika pojawia się gdzieś zwarcie na radiu, co tłumaczyło by reset ustawień. Znajdź odpowiednie przewody do tego radyjka, a jak takich (oryginalnych) nie posiadasz to połóż nowe.
#4 OFFLINE
Napisany 11 marca 2013 - 18:36
czerwony kabel miałem spiety razem z żółtym bezpośrednio do + akumulatora, dalem żółty pod stacyjkę to po każdym jej wyłączeniu ustawienia się traciły a problem dalej nie zniknął radio dalej się resetuje. Cholera strasznie mnie już to irytuje ! Może diody tworzące mostek prostowniczy z alternatora są do dupy i napiecię nie jest do końca stałe ? Obrotomierz tez lubi wariować , wyświetla się na nim czasami niewiadomo co , co chwile sam pokazuje napięcie a w założeniu trzeba kliknąć zeby się ukazało . Jakieś propozycje ?
#9 OFFLINE
Napisany 13 marca 2013 - 18:41
arek, z całym szacunkiem ale jesteś w błędzie i wprowadasz kolege również w błąd. Radio posiada 2 przewody zasilające. Jeden ma być na stałe podpięty pod akumulator, bo to właśnie on odpowiada za pamięć radia, zegarek itp. Drugim załączasz radio. Jeśli zmostkujesz te przewody to po wyjęciu klucza ze stacyjki automatycznie pozbawiasz radia zasilania potrzebnego do podtrzymania pamięci. Mało tego, przez stacyjkę płynie wtedy większy prąd niż powinien (zasilający przewód jest główny więc to on pobiera roboczy prąd, załączającym płynie malutki prąd - jak w przekaźniku sterowanie)
Polecam zrobić koledze jednak tak jak napisałem. Jeden (najczęściej żółty) ma być na stałe podłączony do akumulatora, a drugim podpinasz się pod rozłącznik typu stacyjka. Jeśli w Twoim wypadku kolory są inne to musisz kombinować lub przeczytać w instrukcji radia.
Pozdrawiam
Polecam zrobić koledze jednak tak jak napisałem. Jeden (najczęściej żółty) ma być na stałe podłączony do akumulatora, a drugim podpinasz się pod rozłącznik typu stacyjka. Jeśli w Twoim wypadku kolory są inne to musisz kombinować lub przeczytać w instrukcji radia.
Pozdrawiam
#10 OFFLINE
Napisany 13 marca 2013 - 19:23
kto podpina radio w maluchu pod stacyjkę trzeba by auto zostawić na zapłonie aby radio działało na postoju ale to moje zdanie ja zawsze miałem żółty za stałe pod akumulator a czerwony pod przełącznik i działał na zasadzie jak stacyjka ale to tylko moja wypowiedz i tak każdy zrobi kal będzie chciał
Similar Topics
Temat | Forum | Rozpoczęty przez | Statystyki | Informacje o ostatnim poście | |
---|---|---|---|---|---|
Problemy z obrotomierzem z ccs |
Stylistyka | Maluchomaniaq |
|
|
|
problem z ruszaniem |
Teraz My! | Redusta |
|
|
|
Problem z wygrywaniem zdjęć na forum |
Portal i forum - sprawy techniczne | m.a.x.x. |
|
|
|
Problem z klamkami i rozetkami |
Stylistyka | Michal87 |
|
|
|
Problem z piastą, przeciągnięcie śrub |
Mechanika | SuruwaBusko |
|
|