Skocz do zawartości


Zdjęcie

Problem z lakierem


27 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   luksusen

luksusen

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 49 postów
    • Time Online: 10g 49m 7s

Napisany 09 grudnia 2012 - 16:06

Mam problem tego typu, że na niemal całym malarze po malowaniu w tym roku "autorenolakiem" powstały takie jakby bąble coś podobnego do korozji lecz po przejechaniu paznokciem ukazał się zdrowy podkład bez najmniejszego śladu rudego nieprzyjaciela.... Jednym słowem wygląda to tak jakby lakier odchodził od podkładu. Dodam, że cały maluch był pomalowany podkładem, który potem był przejechany papierem 700, dobrze umyty i przed malowaniem kolorem oczywiście przejechany rozpuszczalnikiem. Nie wiem czy to coś ma do rzeczy ale zaczęło się to pojawiac dopiero po pierwszych mrozach. Wie ktoś może skąd to się wzięło??
Dodaje linki ze zdjęciami:

Please Login or Register to see this Hidden Content


Please Login or Register to see this Hidden Content



#2 OFFLINE   ananas

ananas

    Master

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 593 postów
    • Time Online: 1d 4g 48m 27s

Napisany 09 grudnia 2012 - 17:00

może karoseria była wilgotna? ja tak miałem jak malowałem felgi i okazało się że niedokładnie wytarłem je z wody

#3 OFFLINE   luksusen

luksusen

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 49 postów
    • Time Online: 10g 49m 7s

Napisany 09 grudnia 2012 - 17:04

nie była mokra na 100% bo to było malowane latem i w warunkach odpowiednich do malowania i przed położeniem koloru cała karoseria była czyszczona rozpuszczalnikiem

#4 OFFLINE   kaszlak_maniak

kaszlak_maniak

    Master

  • Member
  • 2 643 postów
    • Time Online: 28m 43s

Napisany 09 grudnia 2012 - 20:15

Karoseria sama w sobie nie musiała być mokra, kompresor mógł wodę puścić.
Dodany obrazek

#5 OFFLINE   arek

arek

    loża szyderców

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 3 951 postów
    • Time Online: 3d 6g 45m 19s

Napisany 09 grudnia 2012 - 20:17

kaszlak_maniak, ma racje, dlatego stosuje sie do kompresorów osuszacze, trzeba też czesto spuszczać kondensat ze zbiornika

#6 OFFLINE   luksusen

luksusen

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 49 postów
    • Time Online: 10g 49m 7s

Napisany 09 grudnia 2012 - 20:38

I tu was zdziwie... otóż sprężarka miała wtedy 2 nowe osuszacze i co chwile były opróżniane więc naprawdę już nie wiem co się mogło stać

#7 OFFLINE   zolo

zolo

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 369 postów
    • Time Online: 4d 2g 45m 58s

Napisany 09 grudnia 2012 - 21:09

Osuacze to jedno ale przed pistoletem trzeba mniec filtr/odwadniacz.

#8 OFFLINE   luksusen

luksusen

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 49 postów
    • Time Online: 10g 49m 7s

Napisany 09 grudnia 2012 - 21:22

tzn. ja mam całą instalacje zrobioną w ten sposób: kompresor-osuszacz-trójnik na 2 dodatkowe wyjścia w garażu i przy każdym wyjściu osuszacz kolejny... jeszcze coś musiało być?

#9 OFFLINE   Mato96

Mato96

    Master

  • Member
  • 526 postów
    • Time Online: 1d 19g 31m 37s

Napisany 09 grudnia 2012 - 21:25

w wężu mogło się odłożyć ... Dziadek lakiernik ma przy kompresorze zaraz na wyjściu i przed pistoletem, a i tak co jakiś czas się znajdzie trochę wody .... A odpowietrza przynajmniej raz w tygodniu ...
Dodany obrazek
652 powody do radoci

#10 OFFLINE   luksusen

luksusen

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 49 postów
    • Time Online: 10g 49m 7s

Napisany 09 grudnia 2012 - 21:38

cholerka... ale różne rzeczy malowałem i tylko tu na maluszku mi sie taka sytuacja zdarzyła... Czyli co jednym słowem czeka mnie najgorszy mój przewidywany scenariusz czyli malowanie od nowa tak? :?

#11 OFFLINE   arek

arek

    loża szyderców

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 3 951 postów
    • Time Online: 3d 6g 45m 19s

Napisany 09 grudnia 2012 - 22:02

sam odpowiedziałeś sobie na pytanie

ja lakierowałem renolakiem mojego bisa i nie mam takich problemów

#12 OFFLINE   sercio_20

sercio_20

    Krzychu

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 796 postów
    • Time Online: 3d 21g 29m 24s

Napisany 09 grudnia 2012 - 22:08

Ja tak samo jak arek, El malowalem ta sama farba i trzyma sie bez zarzutu. Przed malowaniem spuscilem wode z kompresora i stal caly dzien z odkreconym korkiem przy piecu, zakrecilem pozniej korek, zalozylem osuszacz i malowalem.

Powered by Serek!

Swap central w trakcie budowy ----> http://www.terytoriu...l-by-sercio-20/

Zapraszam ! :)


#13 OFFLINE   luksusen

luksusen

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 49 postów
    • Time Online: 10g 49m 7s

Napisany 09 grudnia 2012 - 22:09

no to zaje@#$% będę musiał ochrzanić kumpla lakiernika który mnie zapewniał, że mogę bez obaw malować tym sprzętem co mam
już i tak nie uratuje lakieru wiec myślę że koniec tematu....
ale dobra dzięki za odpowiedzi i pozdrawiam.

#14 OFFLINE   arek

arek

    loża szyderców

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 3 951 postów
    • Time Online: 3d 6g 45m 19s

Napisany 09 grudnia 2012 - 22:10

teraz to musisz wszystko do podkładu zjechać bo nawet jak położysz na to od nowa to i tak wyjdzie

#15 OFFLINE   luksusen

luksusen

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 49 postów
    • Time Online: 10g 49m 7s

Napisany 09 grudnia 2012 - 22:11

sercio_20
no nic mam przynajmniej nowe doświadczenie w tych sprawach dobrze że to tylko autorenolak a nie jakaś droższa farba no ale troche roboty znowu mnie czeka

#16 OFFLINE   kaszlak_maniak

kaszlak_maniak

    Master

  • Member
  • 2 643 postów
    • Time Online: 28m 43s

Napisany 09 grudnia 2012 - 23:47

Złośliwość rzeczy martwych. Ja FL'a też miałem malowanego sprzętem niby z wyższej półki, osuszacze i te sprawy a i tak w dwóch miejscach woda poszła...
Dodany obrazek

#17 OFFLINE   arek

arek

    loża szyderców

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 3 951 postów
    • Time Online: 3d 6g 45m 19s

Napisany 10 grudnia 2012 - 17:57

a ja jechałem kompresorem 25l z castoramy :P i pistoletem za 50zł

#18 OFFLINE   zolo

zolo

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 369 postów
    • Time Online: 4d 2g 45m 58s

Napisany 10 grudnia 2012 - 19:04

"Przed" na pistolecie musisz miec odwadniacz/filtr bo w szlaufie zbiera sie woda pomimo ze na sprezarce czy na instalacji masz osusacze/odwadniacze. Oprucz tego kazdy pistolet ma swoje cisnienie pracy/natrysku i zalecany jest manometr "przed" pistoletem (na koncu szlaufa masz inne cisnienie niz to co ustawione na sprezarce.

Dodany obrazek
Dodany obrazek
Dodany obrazek

#19 OFFLINE   BEZIMIENNY

BEZIMIENNY

    Wdrożony

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 51 postów
    • Time Online: 16m 21s

Napisany 11 grudnia 2012 - 19:16

a powiedz mi czym udtłuszczałeś powierzchnię po szlifowaniu podkładu??

#20 OFFLINE   luksusen

luksusen

    Asymiluje się

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 49 postów
    • Time Online: 10g 49m 7s

Napisany 11 grudnia 2012 - 19:31

najpierw zmyłem cały ten "pył" po szlifowaniu odstawiłem na słońce aż wysechł i gdzieś po 4 godzinach przed samym malowaniem całego dokładnie przetarłem szmatką z rozpuszczalnikiem "nitro" żeby właśnie odtłuścić i usunąć wszelkie resztki brudu tak jak mi zalecił kumpel lakiernik



Similar Topics Collapse

  Temat Forum Rozpoczęty przez Statystyki Informacje o ostatnim poście






IPB Skin By Virteq
Witaj,
przeglądasz stronę jako gość, rejestrując się zyskasz dostęp do wielu dodatkowych opcji.