Skocz do zawartości


Zdjęcie

Brak ładowania , brak kontroli ładowania


25 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   DoMi93

DoMi93

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 11 postów
    • :

Napisany 08 grudnia 2012 - 19:00

Witam mam problem w swoim maluchu rok 97 elx
Podczas jazdy przez pola/lasy lecz wolnej jezdzie , zaparkowałem po czym nie mogłem odpalić , światła przygasały . Kontrola ładowania akumulatora nie świeciła się po przekreceniu kluczyka , wiec postanowiłem wymienić szczękotrzymacz alternatora jednak dziś gdy podładowałem akumulator i zatankowałem musiałem zapalić z kabli wiec po jezdzie (3 km gdzieś zrobiłem) ,kontrolka się nie świeciła po przekreceniu kluczyka (mogła się spalić ) , w czasie jazdy przygasły światła a gdy zaparkowałem i zgasiłem to nie miał mocy aby odpalić (rozrusznik cykał ) .
Wiec tak wnioskuje :
-brak ładowania
-brak kontrolki ładowania
-wymiana szczękotrzymacza nie pomogła
Aha jeszcze przed wymiana szczotek sprawdzałem miernikiem przy aku to było 12,56 przy wyłaczonych światłach na luzie , a po dodaniu gazu nic nie wzrastało .
Co teraz sprawdzić ?

#2 OFFLINE   kaszlak_maniak

kaszlak_maniak

    Master

  • Member
  • 2 643 postów
    • Time Online: 28m 43s

Napisany 08 grudnia 2012 - 19:42

Jak się nie świeci kontrolka, to nie działa obwód wzbudzenia alternatora (nawet jeżeli żarówka od kontrolki jest tylko spalona.

Sprawdź żarówkę kontrolki, bo bez tego ładowania nie będzie. Poza tym zaopatrz się w miernik uniwersalny (koszt ok 12zł) i posprawdzaj napięcia ładowania (ale to już po naprawieniu kontrolki, bo inaczej to nie ma sensu).

EDIT:

Nie doczytałem do końca Twojego postu. Miernik już masz, więc po prostu napraw kontrolkę i wtedy sprawdzaj napięcia.

EDIT2:

Oczywiście sprawdzając napięcie silnik musi być na obrotach, bo maluch na wolnych obrotach nie ładuje (choć zaraz niektórzy się tutaj zlecą i będą przeczyć temu twierdzeniu).
Dodany obrazek

#3 OFFLINE   DoMi93

DoMi93

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 11 postów
    • :

Napisany 08 grudnia 2012 - 19:55

Dobra więc w poniedziałek wymienie żarówke kontrolki i sprawdze napiecia .

@EDIT:
Aha , sprawdził bym ten kabel co idzie od rozrusznika do alternatora , lecz nie wiem który to jest ? Gdzie on idzie tutaj do szczękotrzymacza ? czy gdzieś indziej ?

#4 OFFLINE   kaszlak_maniak

kaszlak_maniak

    Master

  • Member
  • 2 643 postów
    • Time Online: 28m 43s

Napisany 08 grudnia 2012 - 23:12

Olej na razie ten przewód i sprawdź kontrolkę. Nawet jakby nie było tego przewodu, to kontrolka MUSI się świecić.
Dodany obrazek

#5 OFFLINE   DoMi93

DoMi93

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 11 postów
    • :

Napisany 10 grudnia 2012 - 18:25

Dziś poszedłem sprawdzić tą zarówke 2 od ładowania akumulatora i co sie okazuje ? prosze zobaczyć na zdjęciu spalona żarówka , postanowiłem zmienić na żarówke od świateł przeciwmgłowych ale nic wiec zmieniłem z oleju ale nic a żarówki są sprawne . co mam zrobic ? żarówka wymieniona na sprawna ale się nie świeci po przekreceniu kluczyka a po odpaleniu nie sprawdzałem bo rozrusznik nie ma sił zakrecic przez wyczerpany akumulator . czy powinno chodzić ? aha i czy ta żąrówka to napewno od ładowania akumulatora [ druga od lewej strony , bo pierwsza to oleju]
Dodany obrazek

Please Login or Register to see this Hidden Content



#6 OFFLINE   kaszlak_maniak

kaszlak_maniak

    Master

  • Member
  • 2 643 postów
    • Time Online: 28m 43s

Napisany 10 grudnia 2012 - 18:56

Ty masz eleganta, czy starszy samochód?

W elegancie nie pamiętam jak jest, ale w starszych licznikach żarówki od kontrolki aku były większe i mocniejsze jak reszta. W liczniku FLa były takie same jak te od podświetlania licznika (jak w ST to nie pamiętam).
Dodany obrazek

#7 OFFLINE   DoMi93

DoMi93

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 11 postów
    • :

Napisany 10 grudnia 2012 - 19:14

1997 ELX
Zegary takie jak tutaj

Please Login or Register to see this Hidden Content

( to nie moje :) )

#8 OFFLINE   arek

arek

    loża szyderców

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 3 951 postów
    • Time Online: 3d 6g 45m 19s

Napisany 10 grudnia 2012 - 21:04

odepnij od alternatora cienki kabel i zewrzyj go do masy, jeśli kontrolka sie zaświeci to winny jest regulator napiecia lub spalony wirnik alternatora ewntualnie mostek diodowy

#9 OFFLINE   DoMi93

DoMi93

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 11 postów
    • :

Napisany 11 grudnia 2012 - 13:16

który to jest ? jeden z tych co idzie do szczekotrzymacza ?

#10 OFFLINE   Tomek84

Tomek84

    Master

  • Member
  • 994 postów
    • Time Online: 8d 16g 47m 55s

Napisany 11 grudnia 2012 - 14:24

W elegancie nie pamiętam jak jest, ale w starszych licznikach żarówki od kontrolki aku były większe i mocniejsze jak reszta.

zgadza się
ja w cc wsadziłem słabszą i wzbudzał się altek dopiero przy 3.5 tyś
a tu nie świeci wcale więc problem leży gdzie indziej
Dodany obrazek

#11 OFFLINE   DoMi93

DoMi93

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 11 postów
    • :

Napisany 11 grudnia 2012 - 15:36

ale słuchajcie na początku podczasz przejechania około 10 km przez lasy/pola drogi i po zaparkowaniu i zgaszeniu niechciał ponownie odpalic żarówka się nie świeciła a światła przygasały wiec z popychu i po dojechaniu na parking na drugi dzien podładowaliśmy akumulator do pełna i jak odpaliłem ( przy zapłonie żarówka się nie świeciła ) ale gdy samochód już chodził to po dodaniu gazu żarówka się rozświecała tak jakby zaraz mogła wybuchnąć , przejechałem z 10 km i znowu rozładował się akumulator , wiec wtedy wymieniłem cały szczękotrzymacz , wymieniłem wczoraj spaloną żarówke zamieniajac od kontrolki świateł przeciwmgłowych tylnich i nadal nie działa ale nie odpalałem bo słąby aku a znowu lecieć z akumulatorem łądować i odpalać to już nawet niechce mi sie . Od oleju się świeci a od akumulatora nie . co teraz mam robić ?
Co by pokazywało jak by był uszkodzony kabel rozrusznik - alternator ?
Co by było jak by był regulator napiecia do wymiany ?
Co by było jak by diody czy tam mostek do wymiany ?
Czy by wogóle świeciłą się żarówka po przekreceniu kluczyka ?

#12 OFFLINE   motokrzych

motokrzych

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 477 postów
    • Time Online: 2d 19g 41m 10s

Napisany 11 grudnia 2012 - 19:04

ja mam taką diagnozę.
masz uszkodzone diody w alternatorze.
prąd nie jest zatrzymywany spowrotem i próbuje ruszać alternator. rozkręć alternator i sprawdź czy nie zwierają diody.
jeżeli nie jesteś zaawansowany na ty, poziomie, to zrób tak. weź amperomierz (multimetr) i naładuj akumulator. włóż do bagażnika, podepnij (-) a do klemy plusa i do plusa na akumulatorze podepnij 2 kabelki od amperomierza. rozłącz i odłącz przewody od alternatora ładujące (jak nie wiesz które to zrób zdjęcie, żebyś wiedział jak złożyć spowrotem przyjrzyj się jak ma być i wypnij wszystkie) i podłącz jeszcze raz amperomierz. jeżeli wynik jest dużo mniejszy to znaczy, że alternator jest uszkodzony.

i chciałem nadmienić, że szczotki nie ładują tylko diody. szczotki służą tylko do wzbudzenia.;)

Jeżeli komuś żarzy się żarówka ładowania, to też oznacza, że dioda jesz uszkodzona.

ja tu opisuje tylko jedną z wielu usterek, które mogą mieć takie objawy więc nie sugeruj się, że to na 100%.

Jak pomogłem to piszcie mi na PW że pomogłem, bo to dla mnie ważne ;)

#13 OFFLINE   DoMi93

DoMi93

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 11 postów
    • :

Napisany 11 grudnia 2012 - 21:02

Przed chwilą odpalałem malucha za pomocą kabli , i po wymianie żarówki , nadal nic nie świeci .
Podłaczyłem i odłaczyłem kable od regulatora napiecia , i tam jeszcze jakieś 2 i nadal nic nie świeci .

motokrzych czy to może być wina także zerwanych kabli jakiś co ida do alternatora ? bo rozrusznik normalnie kręci . Bo jeżeli jak wina kabli to musze gdzieś pojechać na kanał i sprawdzić bo jeździłem niepotrzebnie po lesie/polnych drogach wiec mogłem zerwać czy coś .
Chyba że jak bym zerwał kabel to by się świeciła żarówka .

#14 OFFLINE   motokrzych

motokrzych

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 477 postów
    • Time Online: 2d 19g 41m 10s

Napisany 11 grudnia 2012 - 21:47

no właśnie jest możliwe a jeszcze bardziej jest możliwe że akumulator jest do wymiany

pierwsze.
weź odkręć klemy, wyczyść i sprawdź czy śruby ci nie powpadały do ołowiu. jeżeli wpadły to je zmień, wstaw podkładki żeby nie wpadły i zakręć do akumulatora
przetestuj
później sprawdź czy koło rozrusznika kable nie są poszarpane(czy przy rozruszniku nie wyrwało i czy nie wisi na włosku, tak samo przy alternatorze) po spotkałem się z instalacją alternator=>rozrusznik<=akumulator a i z alternator=>akumulator=>rozrusznik

#15 OFFLINE   kaszlak_maniak

kaszlak_maniak

    Master

  • Member
  • 2 643 postów
    • Time Online: 28m 43s

Napisany 11 grudnia 2012 - 21:56

Co by pokazywało jak by był uszkodzony kabel rozrusznik - alternator ?
Co by było jak by był regulator napiecia do wymiany ?
Co by było jak by diody czy tam mostek do wymiany ?
Czy by wogóle świeciłą się żarówka po przekreceniu kluczyka ?



Jakby przewód alternator-rozrusznik był uszkodzony (a reszta sprawna), to cały czas świeciłoby się ładowanie niezależnie od działania silnika i jego obrotów.
Regulatora nigdy nie rozbierałem, ale zazwyczaj jak zesra się regulator, to instalacja działa, ale są duże skoki napięcia (najbardziej widoczne na przygasających lub za mocno świecących światłach).
Co do mostka, to masz opis wyżej. Ale to też zależy. Czasami jest tak, że mostek jest uszkodzony i kontrolka świeci się cały czas, a gaśnie dopiero przy wysokich obrotach.

A przewody od alternatora są w samochodzie umieszczone tak, że szczerze mówiąc nawet przy konkretnym offroadzie raczej ciężko byłoby je zerwać. Jeżeli już by się rozleciały, to prędzej ze starości.
Dodany obrazek

#16 OFFLINE   motokrzych

motokrzych

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 477 postów
    • Time Online: 2d 19g 41m 10s

Napisany 11 grudnia 2012 - 22:05

no tak. ja zerwałem, zahaczyłem o jakiegoś druta i mi naderwało. ładowanie nie świeciło, bo wisiało na włosku a jednak było walnięte.

podejrzewałem też, że alternator rozładowuje ten akumulator. może dioda puszcza prąd spowrotem.

#17 OFFLINE   arek

arek

    loża szyderców

  • Użytkownik
  • PipPipPipPipPip
  • 3 951 postów
    • Time Online: 3d 6g 45m 19s

Napisany 11 grudnia 2012 - 22:14

ja mam taką diagnozę.

masz uszkodzone diody w alternatorze.

prąd nie jest zatrzymywany spowrotem i próbuje ruszać alternator. rozkręć alternator i sprawdź czy nie zwierają diody.

jeżeli nie jesteś zaawansowany na ty, poziomie, to zrób tak. weź amperomierz (multimetr) i naładuj akumulator. włóż do bagażnika, podepnij (-) a do klemy plusa i do plusa na akumulatorze podepnij 2 kabelki od amperomierza. rozłącz i odłącz przewody od alternatora ładujące (jak nie wiesz które to zrób zdjęcie, żebyś wiedział jak złożyć spowrotem przyjrzyj się jak ma być i wypnij wszystkie) i podłącz jeszcze raz amperomierz. jeżeli wynik jest dużo mniejszy to znaczy, że alternator jest uszkodzony


zeby wynik był miarodajny trzeba najpierw odłaczyć zbędne odbiorniki typu alarm/centralny zamek i radio, czasami one potrafia nieźle wyssać akumulator

#18 OFFLINE   motokrzych

motokrzych

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 477 postów
    • Time Online: 2d 19g 41m 10s

Napisany 11 grudnia 2012 - 22:25

tak, ale jeżeli diody na alternatorze pobierają prąd to może to być przykładowo 5A. jeżeli wynik będzie się różnił o 5A albo o 10mA to chyba wszystko wyjaśnia. cz i reszta powinno nie brać więcej niż 500mA a jak rozładowuje to akumulator to musi być strasznie słaby.
takie są moje przypuszczenia, bo sam miałem problem z alternatorem, tak sprawdziłem, wyszło już nie pamiętam ile ale dużo, nawet się alternator sam grzał i wymieniłem alternator i hulalalalało

tylko żeby pamiętał, żeby nie zostawił tych kabli obok siebie, żeby nie zwierały do masy ani do siebie i nie odpalał bez akumulatora.

#19 OFFLINE   DoMi93

DoMi93

    Początkujący

  • Użytkownik
  • Pip
  • 11 postów
    • :

Napisany 12 grudnia 2012 - 14:43

czyli tak dla mojego zrozumienia
Co mam zrobić teraz ?
Bo już akumulator ładuje z 4 raz i zanim zaniose i podładuje to troche czasu mija i niechce mi się już kilka razy latać .
Co mam sprawdzić , jak mam sprawdzić ( takie bardziej wyjaśnione dla osoby która jest w 4 klasie Technikum Hotelarskiego ; ) )

#20 OFFLINE   motokrzych

motokrzych

    Zaawansowany

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 477 postów
    • Time Online: 2d 19g 41m 10s

Napisany 12 grudnia 2012 - 21:14

naładuj akumulator, weź amperomierz (multimetr) i włóż do bagażnika akumulator, podepnij (-) a do klemy plusa i do plusa na akumulatorze podepnij 2 kabelki od amperomierza. rozłącz i odłącz przewody od alternatora ładujące (jak nie wiesz które to zrób zdjęcie, żebyś wiedział jak złożyć spowrotem przyjrzyj się jak ma być i wypnij wszystkie) i podłącz jeszcze raz amperomierz. jeżeli wynik jest dużo mniejszy to znaczy, że alternator jest uszkodzony.

napisz ile ci wyszło z alternatorem a ile bez.



Similar Topics Collapse

  Temat Forum Rozpoczęty przez Statystyki Informacje o ostatnim poście






IPB Skin By Virteq
Witaj,
przeglądasz stronę jako gość, rejestrując się zyskasz dostęp do wielu dodatkowych opcji.