Nie ma ładowania na niskich obrotach
Started By
czlapek
, 29 Aug 2012 09:35
19 replies to this topic
#3 OFFLINE
Posted 29 August 2012 - 16:46
Pytanie co to znaczy na niskich obrotach. Maluch generalnie na wolnych obrotach nie ładuje, alternator kręci się zbyt wolno, jego prędkość jest ledwo wystarczalna do tego, żeby się w ogóle wzbudził.
Jeżeli ładowanie jest tylko przy dość wysokich obrotach, to może być problem z obwodem wzbudzenia. Jak silnik nie pracuje, to kontrolka od ładowania się świeci?
Jeżeli ładowanie jest tylko przy dość wysokich obrotach, to może być problem z obwodem wzbudzenia. Jak silnik nie pracuje, to kontrolka od ładowania się świeci?
#4 OFFLINE
Posted 30 August 2012 - 07:14
kaszlak_maniak, ty mi tu nie pier... robiłem już kilka alternatorów do 126p i każdy ładował pięknie od samego dołu 14,4v bez obciążenia, przy włączonych światłach nie powinno spadać poniżej 14v
Jeśli wymiana regulatora i szczotek nie pomoże trzeba by się zainteresować mostkiem prostowniczym i sprawdzić uzwojenia wirnika i stojana. Druga sprawa to jakość połączeń przewodu plusowego w 126p, lubi on sobie skorodować przy rozruszniku i dzieją się cyrki z ładowaniem. najlepiej puścić przez auto dodatkowy kabel od przekroju powiedzmy 5mm^2 który połączy bezpośrednio akumulator i alternator.
Jeśli wymiana regulatora i szczotek nie pomoże trzeba by się zainteresować mostkiem prostowniczym i sprawdzić uzwojenia wirnika i stojana. Druga sprawa to jakość połączeń przewodu plusowego w 126p, lubi on sobie skorodować przy rozruszniku i dzieją się cyrki z ładowaniem. najlepiej puścić przez auto dodatkowy kabel od przekroju powiedzmy 5mm^2 który połączy bezpośrednio akumulator i alternator.
#5 OFFLINE
Posted 30 August 2012 - 08:00
arek uczepiłeś się tego że alternator ładuje tak samo od najniższych - a to ówno prawda. - nie wiem czy to wina tej samochodówki czy to Twój wymysł.
Prądnica jak i alternator, przy niskich obrotach ładują gorzej, bądź w ogóle.
A ten alternator słynny u Krystiana co tak ładował ponad 14V od niskich jakoś nie dawał rady doładować jego akumulatora gdyż co i rusz musiał go doładowywać prostownikiem - a codziennie dojeżdżał do pracy i miał problemy z odjazdem
Pierwszy lepszy wykres oddawanego prądu przez alternator w poldku - trzeba wziąć pod uwagę iż obroty alternatora przewyższają obroty silnika (tutaj stosunek 2:3) więc zapłon światła, i już amper może brakować i Volt spadną na niższych obrotach... a maluszyna ma słabszy altek.
czlapek - jeżeli nie masz tych obrotów naprawdę niskich ustawionych a kontrolka się zapala:
nie wymieniaj od razu szczotek - tylko sprawdź ich stan - po co wymieniać jak będą OK??
Później kabel masowy, wsuwki przy alternatorze posprawdzaj; kabel plusowy, później przy rozruszniku również plusowy, no i przede wszystkim miernik w dłoń i sprawdź jaki voltarz masz na instalacji
Prądnica jak i alternator, przy niskich obrotach ładują gorzej, bądź w ogóle.
A ten alternator słynny u Krystiana co tak ładował ponad 14V od niskich jakoś nie dawał rady doładować jego akumulatora gdyż co i rusz musiał go doładowywać prostownikiem - a codziennie dojeżdżał do pracy i miał problemy z odjazdem
Pierwszy lepszy wykres oddawanego prądu przez alternator w poldku - trzeba wziąć pod uwagę iż obroty alternatora przewyższają obroty silnika (tutaj stosunek 2:3) więc zapłon światła, i już amper może brakować i Volt spadną na niższych obrotach... a maluszyna ma słabszy altek.
czlapek - jeżeli nie masz tych obrotów naprawdę niskich ustawionych a kontrolka się zapala:
nie wymieniaj od razu szczotek - tylko sprawdź ich stan - po co wymieniać jak będą OK??
Później kabel masowy, wsuwki przy alternatorze posprawdzaj; kabel plusowy, później przy rozruszniku również plusowy, no i przede wszystkim miernik w dłoń i sprawdź jaki voltarz masz na instalacji
MAŁY, ALE WARIAT
#6 OFFLINE
Posted 30 August 2012 - 10:12
Z miernikiem już wojowałem. Po zapaleniu malca na aku około 10V po zwiększeniu obrotów idzie do 14,cośV. Kontrolka gaśnie praktycznie od razu po zapaleniu. Problem jest o tyle denerwujący, że często można spotkać mnie jak np. spod Tesco ruszam wskakując do toczącego się malucha (niektórzy pewnie wiedzą o co chodzi ) Po dłuższym postoju z odpaleniem nie ma problemów.
#8 OFFLINE
Posted 30 August 2012 - 15:33
Ja nadal utrzymuję, że maluchowski alternator na wolnych obrotach ładować nie będzie. Volty to nie wszystko.
A jakie napięcie ma aku w stanie spoczynku? Ładowałeś go prostownikiem? Jakie napięcie trzyma po naładowaniu? Bo może w tym aucie to nie alternator jest problemem.
A jakie napięcie ma aku w stanie spoczynku? Ładowałeś go prostownikiem? Jakie napięcie trzyma po naładowaniu? Bo może w tym aucie to nie alternator jest problemem.
#10 OFFLINE
Posted 30 August 2012 - 21:32
A ten alternator słynny u Krystiana co tak ładował ponad 14V od niskich jakoś nie dawał rady doładować jego akumulatora gdyż co i rusz musiał go doładowywać prostownikiem - a codziennie dojeżdżał do pracy i miał problemy z odjazdem
Jak miał akumulator jest dętka to nic mu nie pomoże nawet doładowywanie prostownikiem
na wykresie masz prędkość obrotową alternatora, a nie silnika; alternator ma mniejsze kółko pasowe i kręci się szybciej niż silnik
#11 OFFLINE
Posted 30 August 2012 - 23:11
Ale nieznacznie. Nigdzie nie mogę znaleźć, jakie dokładnie przełożenie jest między kołem alternatora a kołem wału (z resztą to też się zmienia, w zależności od stanu jak i długości nowego paska klinowego - im dłuższy, tym więcej podkładek musisz wyciągnąć, przełożenie będzie się jeszcze bardziej zmniejszać), ale nawet jeśli alternator kręci się o tą 1/3 szybciej, to przy 1000obr/min silnika będzie się kręcić nieco ponad 300obr/min szybciej. Silniki maluchowskie na wolnych obrotach zazwyczaj kręcą się z prędkościami rzędu 700-800 obr/min, dodaj do tego te około 250obr/min i wyjdzie prędkość alternatora - nieco ponad 950-1050 obr/min, a maluchowski alternator zaczyna zaspokajać potrzeby prądowe i ładować od ok 1200obr/min, więc jak staniesz np. na światłach na skrzyżowaniu i silnik będzie się kręcił na swoich wolnych obrotach to nie ma chuja żeby coś doładował.
#13 OFFLINE
Posted 31 August 2012 - 10:59
Kiedyś podładowałem akumulator prostownikiem ale to ze 3 tygodnie temu było. Przed chwilą sprawdziłem napięcie bez włączonego zapłonu i jest 13,15V. Jak coś grzebać będę jutro jak podjadę do rodziców na wieś więc do jutra czekam na ewentualne pomysły.
#17 OFFLINE
Posted 02 September 2012 - 13:26
To idę zaraz pomierzyć wszystko raz jeszcze...
No i pomierzone. Auto stało 2 dni nie jeżdżone i na aku było 12,6V. Po odpaleniu spadło do 12,3 a po dodaniu gazu 14,4. Problem zatem musi być gdzieś indziej. Niestety nie dałem rady pogrzebać przy rozruszniku... żona, dziecko, obiad u rodziców...
No i pomierzone. Auto stało 2 dni nie jeżdżone i na aku było 12,6V. Po odpaleniu spadło do 12,3 a po dodaniu gazu 14,4. Problem zatem musi być gdzieś indziej. Niestety nie dałem rady pogrzebać przy rozruszniku... żona, dziecko, obiad u rodziców...
Similar Topics
Topic | Forum | Started By | Stats | Last Post Info | |
---|---|---|---|---|---|
Otwieranie bagażnika z urwaną linką |
Mechanika | hiob |
|
|
|
Ogrzewanie |
Mechanika | Miłośnik 126p |
|
|
|
Spawanie podłogi |
Stylistyka | Michal22069 |
|
|
|
problem z ruszaniem |
Teraz My! | Redusta |
|
|
|
Stuk przy ruszaniu i zmianie biegów |
Mechanika | Olszes |
|
|